Patholoog?quote:Op donderdag 22 december 2005 12:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
nee lijkt me niksHeb geen zin in consulten en patienten zien.
Misschien bedoelen ze hoofdader ipv hoofdslagader?quote:Op donderdag 22 december 2005 13:37 schreef Repeat het volgende:
Ik las vandaag iets in het AD over nieuwe hartkleppen plaatsen zonder grote operatie.
Volgens het AD gaan ze dan met een ballon in de lies in de hoofdslagader
Lijkt me wel, hoe kom je anders bij de kransvaten om te dotteren bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 22 december 2005 17:06 schreef m021 het volgende:
Misschien bedoelen ze hoofdader ipv hoofdslagader?
Ik heb er geen verstand van hoor, maar kan je überhaupt een ballon door een slagader schuiven?
Hmm, zit wat in. Maar ik met mijn lekenkennis stel me dan zo voor dat die slagader het niet echt leuk vindt dat er een balonnetje tegen de stroom in het vat in wordt geduwd. Blokkeert dat de bloedstroom niet?quote:Op donderdag 22 december 2005 17:13 schreef Singa het volgende:
[..]
Lijkt me wel, hoe kom je anders bij de kransvaten om te dotteren bijvoorbeeld?
Ze komen tegenwoordig nog bij de coronair vaten om te dotteren.. dan komen ze toch makkelijk bij een aortaklepje?quote:Op donderdag 22 december 2005 17:16 schreef m021 het volgende:
[..]
Hmm, zit wat in. Maar ik met mijn lekenkennis stel me dan zo voor dat die slagader het niet echt leuk vindt dat er een balonnetje tegen de stroom in het vat in wordt geduwd. Blokkeert dat de bloedstroom niet?
heb toevallig s gekeken bij een dottering, maar dat ding is echt miniscuul. patient voelt het pas bij het opblazen dacht ikquote:Op donderdag 22 december 2005 17:16 schreef m021 het volgende:
[..]
Hmm, zit wat in. Maar ik met mijn lekenkennis stel me dan zo voor dat die slagader het niet echt leuk vindt dat er een balonnetje tegen de stroom in het vat in wordt geduwd. Blokkeert dat de bloedstroom niet?
Welkom op de universiteit en het begrip 'praktisch denken'.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:28 schreef Repeat het volgende:
Jezus, wat een slecht tentamen was dat gister zeg
"Zenuwstelsel"
Allemaal dingen gehad tijdens het blok, hersenpractica etc, structuren benoemen.
Krijg je een tentamen met alleen maar vragen met een casus, en dan de vraag waar ligt dit probleem etc, geen enkele vraag zoals in het blok voorkwam, bv. (ik noem maar wat) wat is een subduraal hematoom ofzo, of benoem de structuur aangegeven met een pijl..... Geen enkele "leervraag" Allemaal gezeik over oorzaken waarom een vrouw met dr voet sleept
Sloot echt totaal niet aan bij het blok en de werkgroepen![]()
Hehe... inderdaard ! ! !quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:00 schreef m021 het volgende:
[..]
Welkom op de universiteit en het begrip 'praktisch denken'.
Hoewel alleen maar casusvragen misschien een beetje overdreven is.
Kan die weekend helaas niet, anders was ik wel gegaan.. voor 30 euro onbeperkt zuipen en feesten... altijd goedquote:Op maandag 26 december 2005 17:06 schreef nlse het volgende:
Ligt het nou aan mij of heeft nog niemand hier het MeGala genoemd?
In Utrecht hebben ze een decentrale selectie (SUMMA) voor mensen met een vooropleiding die in de buurt van Geneeskunde ligt, biomedische wetenschappen oid. Die Geneeskundevariant duurt ook maar 4 jaar.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:21 schreef kikisantema het volgende:
Wat voor selectie is er eigenlijk in Utrecht? niet decentraal (lees: geschikt voor VWO vooropleiding alleen)
En voor het oefenen met PubMed is deze link misschien wel handig: http://www.lumc.nl/1060/handleidingen.htmlquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:53 schreef Singa het volgende:
Als je decentrale selectie in rotterdam doet ga dan oefenen met pubmed, want dat schijnen veel mensen moeilijk te hebben gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |