Ik zat in klasse B. Het eerste jaar na mn middelbare heb ik niet meegeloot, het jaar daarna was ik meteen ingeloot (loting van 2003).quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:14 schreef Bellah het volgende:
[..]
Pardon?
Vraagje! In welke lotingsklasse zaten jullie, en zijn jullie wel eens uitgeloot ofzo? Want, iedereen zou natuurlijk wel klasse A willen hebben... Maar dat haal ik waarschijnlijk toch niet
Wat ik begreep van de voorlichting van de RU is het in Nijmegen zo dat ze je indelen in een co-groep van zoveel studenten. Je moet dan alle afdelingen in een vaste volgorde af. Per afdeling krijg je een lijst ziekenhuizen en de aldaar beschikbare plaatsen en dan vecht je onderling maar uit wie waarheen gaat. Dan heb je er iig nog enige zeggenschap over.quote:Op woensdag 11 januari 2006 18:22 schreef The_DopeMan het volgende:
nee, je hebt zelfs helemaal niets in te brengen bij de plaatsing van je stageplaatsen / co-schappen
Je hebt duidelijke chapter 1 van 'Psychology in medicine' niet gelezenquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:33 schreef The_DopeMan het volgende:
[..]
Ja, idd...
Hij heeft gelijk, dat is echt zo....
(alleen is het zeker GEEN boeiende stof... naar mijn mening dan)
hehehehe ! ! ! !quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:58 schreef Bhai het volgende:
[..]
Je hebt duidelijke chapter 1 van 'Psychology in medicine' niet gelezen(daarin staat wrm het zo belangrijk is).
Wees blij dat je dit boek niet hebt, want het is echt niet te lezen(moeten voor het tentamen zowat het hele boek lezen
)
Aminozuren hebben aan de ene kant een aminogroep en aan de andere kant een carboxyl (?) groep. Als ze aan mekaar worden gehangen in een polypeptide heb je aan het eerste aminozuur dus een vrije aminogroep en aan de andere kant een vrije carboxylgroep. De kant van het eiwit waar het aminozuur met een vrije aminogroep zit is de aminoterminaal. Ofzo, geloof ik, klok-klepel en lang geledenquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:49 schreef Kang-He het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat amino-terminaal precies betekent?
En omdat je toch met je hele cogroep de hele periode "bij elkaar" blijft, heb je toch ook een groepsgevoelquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:53 schreef Repeat het volgende:
dat lijkt me wel heel leuk eigenlijk, om je coschappen in verschillende ziekenhuizen te doen, ontmoet je nog wat mensen en maak je weer eens wat anders mee
Zoiets kreeg ik ook door van anderen, maar ik begrijp niet waarom de kans dat de broer van mw. E. drager is 1/2 is. Want je weet toch niet of een van beide ouders drager is óf allebei?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:33 schreef fee-tje het volgende:
De kans dat de broer van mw E drager is, is 1/2 (een ouders is iig drager, 50% kans op doorgeven). De kans dat de partner van mw E drager is, is 1/30. De kans dat het kind CF krijgt van zn papa is 1/2 maal 1/2, de kans dat het kind CF krijgt is 1/30 maal 1/2. Dan kom je uit op 1/4 maal 1/60 is 1/240.
Zo zou ik het doen.
Ja, maar de kans bestaat ook dat de partner van die broer patiënt is... dus daar moet je ook rekening mee houden..quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:33 schreef fee-tje het volgende:
De kans dat de broer van mw E drager is, is 1/2 (een ouders is iig drager, 50% kans op doorgeven). De kans dat de partner van mw E drager is, is 1/30. De kans dat het kind CF krijgt van zn papa is 1/2 maal 1/2, de kans dat het kind CF krijgt is 1/30 maal 1/2. Dan kom je uit op 1/4 maal 1/60 is 1/240.
Zo zou ik het doen.
herkenbaar. Moet je weer allemaal onboeiende shit gaan voorbereiden voor een werkgroep. En aangezien niemand het wat interesseert omdat je er toch geen cijfer oid voor krijgt wordt er maar wat aangekloot. (behalve door de "ik wil al mn hele leven dokter worden en zal er alles voor doen" mensenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:41 schreef Singa het volgende:
ze hebben hier een beetje de "presenteer"-ziekte, elke gelegenheid die ze krijgen laten ze ons presenteren...
Dit hebben wij de afgelopen 3 weken ook gehad.. volgende week tentamen over al die kleine presentaties..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:48 schreef Kang-He het volgende:
Wij hebben hier ook élke week presentaties. Elke week weer een casus/studieopdracht presenteren met je groepje.
verstandig.quote:
quote:Op maandag 16 januari 2006 12:54 schreef Repeat het volgende:
aangezien je niet op eerste jaars zit te wachten meld ik me maar niet aan
quote:Op geneeskundestudent.nl schreef dr.dunno het volgende
Zolang jij bij wijze van spreken het functionele en anatomische onderscheid kunt maken tussen een arterie en vene, ben je in beginsel wel geschikt voor ons onderzoek. Enige kennis van de anatomie (m.n. buik) is wel een pré, maar dat is vrij vanzelfsprekend, ook voor eerstejaars (bij mijn weten in ieder geval).
Als je twijfelt, mail gewoon en dan kijken we er even naar. Er zijn al twee andere eerstejaars studenten bij.
enig inzicht in de anatomie van de romp is een pré, maar dat inzicht behoor je al als eerstejaars te hebben m.i. (globale indeling, niet roepen dat nieren aan de voorkant zitten en je galblaas onder de maag en pancreas bij de lever oid; je hoeft echt niet de specifieke anatomische structuren op micro-niveau te kennen).quote:Op maandag 16 januari 2006 13:34 schreef intoxicated het volgende:
Hmja, wil je idd studenten die feilloos weten welke arterie waar en over welk ligamentje etc. ligt? Want dan kom ik als 2e jaars studentje ook niet echt in aanmerking![]()
Je hebt wel "Gray's anatomy for students" neem ik aan? Hoewel dat niet een atlas is in de feitelijke zin van het woord, is hij wel als atlas te gebruiken. Sterker nog, in sommige van onze practicumhandleidingen staat het boek vermeld als atlas.quote:
ja die heb ik wel, maar toch vind ik iets sneller op wikipedia ofzo dan in dat boekquote:Op maandag 16 januari 2006 17:37 schreef m021 het volgende:
[..]
Je hebt wel "Gray's anatomy for students" neem ik aan? Hoewel dat niet een atlas is in de feitelijke zin van het woord, is hij wel als atlas te gebruiken. Sterker nog, in sommige van onze practicumhandleidingen staat het boek vermeld als atlas.
Hij heeft gelijk, wij hadden in 1e jaar ook al veel anatomie van de buik gehad..quote:Op maandag 16 januari 2006 16:42 schreef dr.dunno het volgende:
o en voor anderen die twijfelen over hun anatomische kennis, kijk gewoon even van tevoren e.e.a. goed door en neem je atlas gewoon mee, dan moet het wel lukken denk ik.
allemaal mailen, we hebben al enkele tientallen studenten en we willen er nog een paar!
en welke snijzaal heeft live toegang tot het internet, behalve via een gaar pda schermpje?quote:Op maandag 16 januari 2006 16:44 schreef Repeat het volgende:
haha ik heb niet eens zo'n atlas
deze jongen doet alles zo uit het blote hoofd(naja eigenlijk kan je alles op internet wel vinden, vaak sneller dan met een index achter in een boek ofzo
)
vrijwel niks, daarom lijkt het me ook niet echt iets voor mijquote:Op maandag 16 januari 2006 18:14 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en welke snijzaal heeft live toegang tot het internet, behalve via een gaar pda schermpje?
nou kom op, wees een bikkel zoals je zegt dat je bent en schrijf je in, zullen we zien hoeveel jij beheerst van je anatomie.
Dr. Dunno, heb je mijn mail ontvangen of niet?quote:Op maandag 16 januari 2006 18:14 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en welke snijzaal heeft live toegang tot het internet, behalve via een gaar pda schermpje?
nou kom op, wees een bikkel zoals je zegt dat je bent en schrijf je in, zullen we zien hoeveel jij beheerst van je anatomie.
ontvangen en krijg je nog antwoord op; momenteel alleen geen zin meer om te mailen, komt morgen dus... maar is prima verder, die paar dagen kunnen we wel wat voor regelen.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:23 schreef Wuder het volgende:
[..]
Dr. Dunno, heb je mijn mail ontvangen of niet?
Mijn naam is Wu
laat me raden, jij gaat de psychiatrie in.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
vrijwel niks, daarom lijkt het me ook niet echt iets voor mij
Bedankt!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:38 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ontvangen en krijg je nog antwoord op; momenteel alleen geen zin meer om te mailen, komt morgen dus... maar is prima verder, die paar dagen kunnen we wel wat voor regelen.
alles behalve datquote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
laat me raden, jij gaat de psychiatrie in.
Ik weet niet hoe het bij de andere uni's zit, maar in Leiden hebben we nou niet echt veel anatomie gehadquote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
laat me raden, jij gaat de psychiatrie in.
ja, maar leiden...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:12 schreef Bhai het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij de andere uni's zit, maar in Leiden hebben we nou niet echt veel anatomie gehadHet blok morf. van de mens (3 weken) is tot nu toe het enige anatomieblok. Hiervan was ook nog eens de helft embryologie en de helft wist je al van vorig jaar
Je krijgt straks in alle orgaan-blokken telkens ook nog een stuk anatomie, alleen kom je er dus idd mee weg als je dat elke keer overslaat, omdat je een tentamen niet failed op 3 anatomievragen. Beetje waardeloos systeem idd, maar uiteindelijk zou je het dus wel gehad moeten hebben.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:12 schreef Bhai het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij de andere uni's zit, maar in Leiden hebben we nou niet echt veel anatomie gehadHet blok morf. van de mens (3 weken) is tot nu toe het enige anatomieblok. Hiervan was ook nog eens de helft embryologie en de helft wist je al van vorig jaar
foto?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef kikisantema het volgende:
Goh lijkt me leuk.. Ik studeer alleen nog geen geneeskundeUItzondering?
![]()
\quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:41 schreef dr.dunno het volgende:
Het minimum aantal studenten is gehaald! ik zoek nog 4-12 studenten die eventueel interesse hebben, daar is nog plaats voor.... wel snel reageren!
mailen naar => lapsim [AT] dunno [punt] nl
Bedankt voor alle reacties alvast!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |