abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33277102
* Singa heeft ook vrijdag tentamen, nieren en longen
pi_33277611
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:54 schreef Repeat het volgende:
Ja, maar als je in het eerste jaar die minder dan 60 punten haalt krijg je je P niet, maar als je het in de volgende jaren niet haalt, en elke keer gewoon 40 punten haal, ga je gewoon door naar het volgende jaar
Of moet je dan het jaar daarop alsnog die vakken halen die je het jaar daarvoor niet gehaald hebt?
Nou... ik moest om over te gaan naar jaar 3 36 punten van jaar 2 en ALLE punten van jaar 1 gehaald hebben, en dat is net zo bij de overgang naar jaar 4: dan moet ik alle punten van jaar 2 (en dus ook van jaar 1) en een bepaald aantal pnt (volgens mij 40) van jaar 3 gehaald hebben.
pi_33281961
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:56 schreef Singa het volgende:
Nu we toch bezig zijn:

* m021 heeft morgenvroeg tentamen celbiologie, histologie en statistiek
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  woensdag 21 december 2005 @ 18:39:39 #104
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_33282458
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:56 schreef Singa het volgende:
Naar mijn mening makkelijkste tentamen van het jaar (ok.. jaartoets was nog makkelijker)
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_33282962
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:39 schreef Wuder het volgende:
Naar mijn mening makkelijkste tentamen van het jaar (ok.. jaartoets was nog makkelijker)
Terwijl sommigen er zo moeilijk over lopen te doen. Maar ik moet wel zeggen dat ik de stof ook bepaald niet moeilijk vind.
pi_33283734
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:12 schreef The_DopeMan het volgende:

[..]

Nou... ik moest om over te gaan naar jaar 3 36 punten van jaar 2 en ALLE punten van jaar 1 gehaald hebben, en dat is net zo bij de overgang naar jaar 4: dan moet ik alle punten van jaar 2 (en dus ook van jaar 1) en een bepaald aantal pnt (volgens mij 40) van jaar 3 gehaald hebben.
Ik dacht dat je voor jaar 3 alles van jaar 1 en 2 gehaald moest hebben, omdat jaar 3 zwaarder was en je dus geen dubbele blokken kon lopen volgens de uni.
Zou op zich wel fijn zijn aangezien ik nu 1.3 tegelijk met 2.3 moet gaan doen
pi_33288232
Nee, je kunt idd in jaar 3 ook nog blokken lopen van jaar 2. Maar zoals je zelf zegt: het is bijna niet te doen. Ben nu een half jaar bezig met jaar 3 en het is echt zo fucking druk... dat kun je je niet voorstellen.

Echt 100% verschil met jaar 1 en 2; zo kregen we ook een mailtje voor de clusterinschrijving waarbij stond vermeld datwe er rekening mee moesten houden dat jaar 3 zo druk zou worden dat je "overige sociale activiteiten wel eens in het geding zouden kunnen komen"....

Naja.. zegt genoeg naar mijn mening ! Dus mijn advies: zorg dat je alles van jaar 1 en 2 haalt voordat je jaar 3 ingaat !!!! Ik zelf heb blok 2.1 "Leve de Cel" moeten herkansen en ben achteraf dubbel blij dat ik dat in de zomer gehaald heb omdat het nu niet te doen zou zijn geweest. Zeker omdat je vanaf dit jaar ALLES opnieuw als je een blok niet gehaald hebt (dus ook alle owg's e.d.).
pi_33289216
Als we het toch over toetsen hebben...

Hoe hebben jullie vorige week de Interfacultaire Voorgangstoets gemaakt???

Ik had deze keer (slechts) 19% De helft van de vorige.....
pi_33291353
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:48 schreef The_DopeMan het volgende:

ja, ben benieuwd Heb denk ik net te weinig goed... Domme foutjes gemaakt bij vragen die ik zeker dacht te weten Zoals die meiose mitose vraag ed, gewoon te snel en verkeerd gelezen Echt zonde, aangezien dat een 2 keuze vraag was, dus gelijk 1 punt aftrek
pi_33291393
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:12 schreef The_DopeMan het volgende:

[..]

Maar stel dat je dan over gaat naar jaar 3, moet je dan alsnog de uit jaar 2 die je niet gehaald hebt alsnog doen? Of kan je gewoon een bepaald aantal blokken uit jaar 2 niet halen en hoef je die dan ook niet te herkansen?

* Repeat vindt het maar wazig...
  woensdag 21 december 2005 @ 23:00:05 #111
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_33292087
Uiteindelijk moet natuurlijk alles voldoende hebben afgesloten. Het gaat nu om de eisen waaraan je hebt moeten voldoen om aan de vakken van een jaar hoger mee te mogendoen.
pi_33292138
kut

dus je kan nooit doorgaan zonder een blok nooit gehaald te hebben ?

Uiteindelijk moet je dus alles uit alle jaren halen
  woensdag 21 december 2005 @ 23:11:58 #113
17274 Wuder
pi_33292614
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:01 schreef Repeat het volgende:
kut

dus je kan nooit doorgaan zonder een blok nooit gehaald te hebben ?

Uiteindelijk moet je dus alles uit alle jaren halen
Is dat zo moeilijk dan?
pi_33292725
Ja das kut, heb geen zin om alles te halen. Met een gemiddelde werken, das uiteraard veel relaxeder

Nu heb je eigenlijk bij elk tentamen druk dat je het moet halen, bij een gemiddelde kan je er een paar missen, das veel ontspannender.

is dit overigens bij alle studies zo?
  woensdag 21 december 2005 @ 23:20:14 #115
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_33293001
Ja, dit is bij alles zo.

. Ben je later arts, "Ja meneer, ik kan u hiermee niet verder helpen. Nee, dat blok heb ik nooit gedaan." .
pi_33293768
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:43 schreef Repeat het volgende:

[..]

Maar stel dat je dan over gaat naar jaar 3, moet je dan alsnog de uit jaar 2 die je niet gehaald hebt alsnog doen? Of kan je gewoon een bepaald aantal blokken uit jaar 2 niet halen en hoef je die dan ook niet te herkansen?

* Repeat vindt het maar wazig...
Nee, je moet uiteindelijk ALLES halen...
pi_33295574
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:48 schreef The_DopeMan het volgende:

Ben ik even blij dat wij die toets niet hebben, alleen maar extra gezeik zo te horen...
  donderdag 22 december 2005 @ 07:52:42 #118
37892 nevaeh87
well you don't always get
pi_33299010
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:13 schreef Repeat het volgende:
Ja das kut, heb geen zin om alles te halen. Met een gemiddelde werken, das uiteraard veel relaxeder

Nu heb je eigenlijk bij elk tentamen druk dat je het moet halen, bij een gemiddelde kan je er een paar missen, das veel ontspannender.

is dit overigens bij alle studies zo?
Zozo wat een motivatie er bestaat ook zoiets als herkansingen dus er is niet bij ieder tentamen druk en als je het een beetje leuk vind haal je ook je blok wel als je je er een beetje voor inzet........ik wil later geen gemiddelde dokter zijn, maar een goede dokter......neem jij met een gemiddelde dokter genoegen???
tja en daar zit je dan! en wat moet je dan?! toch maar fokken...
pi_33303355
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:20 schreef Kang-He het volgende:
Ja, dit is bij alles zo.

. Ben je later arts, "Ja meneer, ik kan u hiermee niet verder helpen. Nee, dat blok heb ik nooit gedaan." .
Inderdaad. Net zoals je alle anatomische termen moet kennen, ookal moet je maar de helft weten om een tentamen goed af te ronden.

"Maar dokter, wat is er dan precies mis met dat gewricht?" "Ja, die bestaat uit, eh, eh, shit had ik maar beter opgelet bij anatomie."
pi_33303713
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:43 schreef m021 het volgende:

[..]

Inderdaad. Net zoals je alle anatomische termen moet kennen, ookal moet je maar de helft weten om een tentamen goed af te ronden.

"Maar dokter, wat is er dan precies mis met dat gewricht?" "Ja, die bestaat uit, eh, eh, shit had ik maar beter opgelet bij anatomie."
Mag hopen als je later iets met gewrichten gaat doen, dat je het dan wel weet .
pi_33303846
Dan krijg je patienten die het beter weten... "Maar meneer de dokter, de a. nogwattus loopt daar niet hoor"
pi_33303913
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:43 schreef m021 het volgende:

[..]

ligt er maar aan wat je gaat doen hoor, een gynaecoloog hoeft echt niet alle namen van botjes en spieren te kennen, en zo hoeft een orthopeed weer niet alle onderdelen van de hersenen te kunnen benoemen...

Naja als zou ik het nu kennen, over een paar jaar ben ik het grootste deel van al die dingen toch weer vergeten
  donderdag 22 december 2005 @ 12:17:59 #123
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_33304239
Afgaande op die storende drol op je plaatje word je maag-darm-arts .
pi_33304670
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:17 schreef Kang-He het volgende:
Afgaande op die storende drol op je plaatje word je maag-darm-arts .
nee lijkt me niks Heb geen zin in consulten en patienten zien.
pi_33306849
Ik las vandaag iets in het AD over nieuwe hartkleppen plaatsen zonder grote operatie.
Volgens het AD gaan ze dan met een ballon in de lies in de hoofdslagader, dan komen ze uit in de rechterboezem en zetten tussen de rechterboezem en rechterkamer die nieuwe klep uit.

Maar via de aorta kom je toch nooit uit in je rechterkamer/boezem Als jij in de aorta omhoog gaat kom je toch uit in het linkerventrikel Of haal ik nu iets gigantisch door de war?

zullen ze dus de klep bij linker atrium en ventrikel ergens bedoelen?

[ Bericht 10% gewijzigd door Repeat op 22-12-2005 13:53:40 ]
pi_33310597
Misschien bedoelen ze de vena cava posterior? (geen hoofdslagader i know)
pi_33310625
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:34 schreef Repeat het volgende:

[..]

nee lijkt me niks Heb geen zin in consulten en patienten zien.
Patholoog?
pi_33310919
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:26 schreef PekkeMan het volgende:

[..]

Patholoog?
maar dan met levende mensen Chirurg dus
pi_33313864
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:37 schreef Repeat het volgende:
Ik las vandaag iets in het AD over nieuwe hartkleppen plaatsen zonder grote operatie.
Volgens het AD gaan ze dan met een ballon in de lies in de hoofdslagader
Misschien bedoelen ze hoofdader ipv hoofdslagader?

Ik heb er geen verstand van hoor, maar kan je überhaupt een ballon door een slagader schuiven?
pi_33314084
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:06 schreef m021 het volgende:
Misschien bedoelen ze hoofdader ipv hoofdslagader?

Ik heb er geen verstand van hoor, maar kan je überhaupt een ballon door een slagader schuiven?
Lijkt me wel, hoe kom je anders bij de kransvaten om te dotteren bijvoorbeeld?
pi_33314197
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:13 schreef Singa het volgende:

[..]

Lijkt me wel, hoe kom je anders bij de kransvaten om te dotteren bijvoorbeeld?
Hmm, zit wat in. Maar ik met mijn lekenkennis stel me dan zo voor dat die slagader het niet echt leuk vindt dat er een balonnetje tegen de stroom in het vat in wordt geduwd. Blokkeert dat de bloedstroom niet?
  donderdag 22 december 2005 @ 18:37:59 #132
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_33316212
Ik neem aan dat het een heel klein balonnetje is dat ook pas op de plaats delict wordt opgeblazen.
  donderdag 22 december 2005 @ 18:38:05 #133
17274 Wuder
pi_33316218
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:16 schreef m021 het volgende:

[..]

Hmm, zit wat in. Maar ik met mijn lekenkennis stel me dan zo voor dat die slagader het niet echt leuk vindt dat er een balonnetje tegen de stroom in het vat in wordt geduwd. Blokkeert dat de bloedstroom niet?
Ze komen tegenwoordig nog bij de coronair vaten om te dotteren.. dan komen ze toch makkelijk bij een aortaklepje?
pi_33318049
voor de geinteresseerden, check deze animatie

http://www.beaumontpressroom.com/images/videos/PVI_Animation.asf

Maar als je in dat filmpje kijkt zie je ze duidelijk door de aortaboog gaan Dat moet dan wel het linkeratrium zijn, kan toch niet anders

dit soort dingen vind ik echt supermooi, veel toffer dan al dat geneuzel over histologie etc ( ) dit is tenminste toegepast, daar kan je wat mee
  donderdag 22 december 2005 @ 20:41:03 #135
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_33319977
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:16 schreef m021 het volgende:

[..]

heb toevallig s gekeken bij een dottering, maar dat ding is echt miniscuul. patient voelt het pas bij het opblazen dacht ik
pi_33337699
-

(zinloze post...)
pi_33371569
Jezus, wat een slecht tentamen was dat gister zeg
"Zenuwstelsel"

Allemaal dingen gehad tijdens het blok, hersenpractica etc, structuren benoemen.

Krijg je een tentamen met alleen maar vragen met een casus, en dan de vraag waar ligt dit probleem etc, geen enkele vraag zoals in het blok voorkwam, bv. (ik noem maar wat) wat is een subduraal hematoom ofzo, of benoem de structuur aangegeven met een pijl..... Geen enkele "leervraag" Allemaal gezeik over oorzaken waarom een vrouw met dr voet sleept

Sloot echt totaal niet aan bij het blok en de werkgroepen

pi_33372399
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 15:28 schreef Repeat het volgende:
Jezus, wat een slecht tentamen was dat gister zeg
"Zenuwstelsel"

Allemaal dingen gehad tijdens het blok, hersenpractica etc, structuren benoemen.

Krijg je een tentamen met alleen maar vragen met een casus, en dan de vraag waar ligt dit probleem etc, geen enkele vraag zoals in het blok voorkwam, bv. (ik noem maar wat) wat is een subduraal hematoom ofzo, of benoem de structuur aangegeven met een pijl..... Geen enkele "leervraag" Allemaal gezeik over oorzaken waarom een vrouw met dr voet sleept

Sloot echt totaal niet aan bij het blok en de werkgroepen

Welkom op de universiteit en het begrip 'praktisch denken'.

Hoewel alleen maar casusvragen misschien een beetje overdreven is.
pi_33375901
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:00 schreef m021 het volgende:

[..]

Welkom op de universiteit en het begrip 'praktisch denken'.

Hoewel alleen maar casusvragen misschien een beetje overdreven is.
Hehe... inderdaard ! ! !

Ik zou er maar alvast aan gaan wennen als ik jou was
pi_33417676
Ligt het nou aan mij of heeft nog niemand hier het MeGala genoemd?
  maandag 26 december 2005 @ 18:33:45 #141
17274 Wuder
pi_33419121
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:06 schreef nlse het volgende:
Ligt het nou aan mij of heeft nog niemand hier het MeGala genoemd?
Kan die weekend helaas niet, anders was ik wel gegaan.. voor 30 euro onbeperkt zuipen en feesten... altijd goed
pi_33422340
Gaat zeker supermooi worden.
pi_33645408
Ik wil echt heeel graag geneeskunde gaan studeren. Heb me opgegeven voor de decentrale selectie aan de VU. Heeft iemand daar ervaring mee?
Verder 1. Groningen
2. Utrecht
3. VU
4. Maastricht
Wat voor selectie is er eigenlijk in Utrecht? niet decentraal (lees: geschikt voor VWO vooropleiding alleen)
Hoop dat jullie mij info kunnen geven...
pi_33661614
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:21 schreef kikisantema het volgende:
Wat voor selectie is er eigenlijk in Utrecht? niet decentraal (lees: geschikt voor VWO vooropleiding alleen)
In Utrecht hebben ze een decentrale selectie (SUMMA) voor mensen met een vooropleiding die in de buurt van Geneeskunde ligt, biomedische wetenschappen oid. Die Geneeskundevariant duurt ook maar 4 jaar.

Ik heb geen ervaring met de decentrale selectie van de VU (is ook moeilijk aangezien zij pas komend jaar beginnen met die selectie). Wel heb ik de decentrale selectie in Rotterdam gedaan (en gehaald )
pi_33670424
Ik wist niet dat dit het eerste jaar decentraal was bij de VU. Maar hoe ging jou selectie? (bevaalve goed dus) Tips?
pi_33738212
Ik vond het goed te doen, je krijgt een toets over een onderwerp (aids de afgelopen jaren), je krijgt een soort luistertoets, een anatomietoets (scans op volgorde leggen en dingen herkennen) en een toets pubmed (soort google voor medische artikelen). Zie deze link voor meer info: http://www.geneeskundestudent.nl/forum/viewtopic.php?t=60

Als je decentrale selectie in rotterdam doet ga dan oefenen met pubmed, want dat schijnen veel mensen moeilijk te hebben gevonden.
pi_33740497
dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Asclepius op 05-01-2006 20:03:07 ]
pi_33740534
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:53 schreef Singa het volgende:

Als je decentrale selectie in rotterdam doet ga dan oefenen met pubmed, want dat schijnen veel mensen moeilijk te hebben gevonden.
En voor het oefenen met PubMed is deze link misschien wel handig: http://www.lumc.nl/1060/handleidingen.html
pi_33749279
hoe kunnen ze je nou een toets pubmed laten doen als je nog niet eens aan die studie begonnen bent? Of krijg je van tevoren een lijst waarop dingen staan die je moet leren oid?
pi_33761916
jo mag ik ook in de openingspost
studeer ook gnk aan de UU
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')