Nou... ik moest om over te gaan naar jaar 3 36 punten van jaar 2 en ALLE punten van jaar 1 gehaald hebben, en dat is net zo bij de overgang naar jaar 4: dan moet ik alle punten van jaar 2 (en dus ook van jaar 1) en een bepaald aantal pnt (volgens mij 40) van jaar 3 gehaald hebben.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:54 schreef Repeat het volgende:
Ja, maar als je in het eerste jaar die minder dan 60 punten haalt krijg je je P niet, maar als je het in de volgende jaren niet haalt, en elke keer gewoon 40 punten haal, ga je gewoon door naar het volgende jaar
Of moet je dan het jaar daarop alsnog die vakken halen die je het jaar daarvoor niet gehaald hebt?
Nu we toch bezig zijn:quote:Op woensdag 21 december 2005 15:56 schreef Singa het volgende:
* Singa heeft ook vrijdag tentamen, nieren en longen
Naar mijn mening makkelijkste tentamen van het jaar (ok.. jaartoets was nog makkelijker)quote:Op woensdag 21 december 2005 15:56 schreef Singa het volgende:
* Singa heeft ook vrijdag tentamen, nieren en longen
Terwijl sommigen er zo moeilijk over lopen te doen. Maar ik moet wel zeggen dat ik de stof ook bepaald niet moeilijk vind.quote:Op woensdag 21 december 2005 18:39 schreef Wuder het volgende:
Naar mijn mening makkelijkste tentamen van het jaar (ok.. jaartoets was nog makkelijker)
Ik dacht dat je voor jaar 3 alles van jaar 1 en 2 gehaald moest hebben, omdat jaar 3 zwaarder was en je dus geen dubbele blokken kon lopen volgens de uni.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:12 schreef The_DopeMan het volgende:
[..]
Nou... ik moest om over te gaan naar jaar 3 36 punten van jaar 2 en ALLE punten van jaar 1 gehaald hebben, en dat is net zo bij de overgang naar jaar 4: dan moet ik alle punten van jaar 2 (en dus ook van jaar 1) en een bepaald aantal pnt (volgens mij 40) van jaar 3 gehaald hebben.
ja, ben benieuwdquote:Op woensdag 21 december 2005 21:48 schreef The_DopeMan het volgende:Als we het toch over toetsen hebben...
Hoe hebben jullie vorige week de Interfacultaire Voorgangstoets gemaakt???
Ik had deze keer (slechts) 19%![]()
![]()
De helft van de vorige.....
Maar stel dat je dan over gaat naar jaar 3, moet je dan alsnog de uit jaar 2 die je niet gehaald hebt alsnog doen? Of kan je gewoon een bepaald aantal blokken uit jaar 2 niet halen en hoef je die dan ook niet te herkansen?quote:Op woensdag 21 december 2005 16:12 schreef The_DopeMan het volgende:
[..]
Nou... ik moest om over te gaan naar jaar 3 36 punten van jaar 2 en ALLE punten van jaar 1 gehaald hebben, en dat is net zo bij de overgang naar jaar 4: dan moet ik alle punten van jaar 2 (en dus ook van jaar 1) en een bepaald aantal pnt (volgens mij 40) van jaar 3 gehaald hebben.
Is dat zo moeilijk dan?quote:Op woensdag 21 december 2005 23:01 schreef Repeat het volgende:
kut
dus je kan nooit doorgaan zonder een blok nooit gehaald te hebben ?
Uiteindelijk moet je dus alles uit alle jaren halen
Nee, je moet uiteindelijk ALLES halen...quote:Op woensdag 21 december 2005 22:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
Maar stel dat je dan over gaat naar jaar 3, moet je dan alsnog de uit jaar 2 die je niet gehaald hebt alsnog doen? Of kan je gewoon een bepaald aantal blokken uit jaar 2 niet halen en hoef je die dan ook niet te herkansen?
* Repeat vindt het maar wazig...
Ben ik even blij dat wij die toets niet hebben, alleen maar extra gezeik zo te horen...quote:Op woensdag 21 december 2005 21:48 schreef The_DopeMan het volgende:Als we het toch over toetsen hebben...
Hoe hebben jullie vorige week de Interfacultaire Voorgangstoets gemaakt???
Ik had deze keer (slechts) 19%![]()
![]()
De helft van de vorige.....
Zozo wat een motivatiequote:Op woensdag 21 december 2005 23:13 schreef Repeat het volgende:
Ja das kut, heb geen zin om alles te halen. Met een gemiddelde werken, das uiteraard veel relaxeder
Nu heb je eigenlijk bij elk tentamen druk dat je het moet halen, bij een gemiddelde kan je er een paar missen, das veel ontspannender.
is dit overigens bij alle studies zo?
Inderdaad. Net zoals je alle anatomische termen moet kennen, ookal moet je maar de helft weten om een tentamen goed af te ronden.quote:Op woensdag 21 december 2005 23:20 schreef Kang-He het volgende:
Ja, dit is bij alles zo.. Ben je later arts, "Ja meneer, ik kan u hiermee niet verder helpen. Nee, dat blok heb ik nooit gedaan."
.
Mag hopen als je later iets met gewrichten gaat doen, dat je het dan wel weetquote:Op donderdag 22 december 2005 11:43 schreef m021 het volgende:
[..]
Inderdaad. Net zoals je alle anatomische termen moet kennen, ookal moet je maar de helft weten om een tentamen goed af te ronden.
"Maar dokter, wat is er dan precies mis met dat gewricht?" "Ja, die bestaat uit, eh, eh, shit had ik maar beter opgelet bij anatomie."
ligt er maar aan wat je gaat doen hoor, een gynaecoloog hoeft echt niet alle namen van botjes en spieren te kennen, en zo hoeft een orthopeed weer niet alle onderdelen van de hersenen te kunnen benoemen...quote:Op donderdag 22 december 2005 11:43 schreef m021 het volgende:
[..]
Inderdaad. Net zoals je alle anatomische termen moet kennen, ookal moet je maar de helft weten om een tentamen goed af te ronden.
"Maar dokter, wat is er dan precies mis met dat gewricht?" "Ja, die bestaat uit, eh, eh, shit had ik maar beter opgelet bij anatomie."
nee lijkt me niksquote:Op donderdag 22 december 2005 12:17 schreef Kang-He het volgende:
Afgaande op die storende drol op je plaatje word je maag-darm-arts.
Patholoog?quote:Op donderdag 22 december 2005 12:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
nee lijkt me niksHeb geen zin in consulten en patienten zien.
Misschien bedoelen ze hoofdader ipv hoofdslagader?quote:Op donderdag 22 december 2005 13:37 schreef Repeat het volgende:
Ik las vandaag iets in het AD over nieuwe hartkleppen plaatsen zonder grote operatie.
Volgens het AD gaan ze dan met een ballon in de lies in de hoofdslagader
Lijkt me wel, hoe kom je anders bij de kransvaten om te dotteren bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 22 december 2005 17:06 schreef m021 het volgende:
Misschien bedoelen ze hoofdader ipv hoofdslagader?
Ik heb er geen verstand van hoor, maar kan je überhaupt een ballon door een slagader schuiven?
Hmm, zit wat in. Maar ik met mijn lekenkennis stel me dan zo voor dat die slagader het niet echt leuk vindt dat er een balonnetje tegen de stroom in het vat in wordt geduwd. Blokkeert dat de bloedstroom niet?quote:Op donderdag 22 december 2005 17:13 schreef Singa het volgende:
[..]
Lijkt me wel, hoe kom je anders bij de kransvaten om te dotteren bijvoorbeeld?
Ze komen tegenwoordig nog bij de coronair vaten om te dotteren.. dan komen ze toch makkelijk bij een aortaklepje?quote:Op donderdag 22 december 2005 17:16 schreef m021 het volgende:
[..]
Hmm, zit wat in. Maar ik met mijn lekenkennis stel me dan zo voor dat die slagader het niet echt leuk vindt dat er een balonnetje tegen de stroom in het vat in wordt geduwd. Blokkeert dat de bloedstroom niet?
heb toevallig s gekeken bij een dottering, maar dat ding is echt miniscuul. patient voelt het pas bij het opblazen dacht ikquote:Op donderdag 22 december 2005 17:16 schreef m021 het volgende:
[..]
Hmm, zit wat in. Maar ik met mijn lekenkennis stel me dan zo voor dat die slagader het niet echt leuk vindt dat er een balonnetje tegen de stroom in het vat in wordt geduwd. Blokkeert dat de bloedstroom niet?
Welkom op de universiteit en het begrip 'praktisch denken'.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:28 schreef Repeat het volgende:
Jezus, wat een slecht tentamen was dat gister zeg
"Zenuwstelsel"
Allemaal dingen gehad tijdens het blok, hersenpractica etc, structuren benoemen.
Krijg je een tentamen met alleen maar vragen met een casus, en dan de vraag waar ligt dit probleem etc, geen enkele vraag zoals in het blok voorkwam, bv. (ik noem maar wat) wat is een subduraal hematoom ofzo, of benoem de structuur aangegeven met een pijl..... Geen enkele "leervraag" Allemaal gezeik over oorzaken waarom een vrouw met dr voet sleept
Sloot echt totaal niet aan bij het blok en de werkgroepen![]()
Hehe... inderdaard ! ! !quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:00 schreef m021 het volgende:
[..]
Welkom op de universiteit en het begrip 'praktisch denken'.
Hoewel alleen maar casusvragen misschien een beetje overdreven is.
Kan die weekend helaas niet, anders was ik wel gegaan.. voor 30 euro onbeperkt zuipen en feesten... altijd goedquote:Op maandag 26 december 2005 17:06 schreef nlse het volgende:
Ligt het nou aan mij of heeft nog niemand hier het MeGala genoemd?
In Utrecht hebben ze een decentrale selectie (SUMMA) voor mensen met een vooropleiding die in de buurt van Geneeskunde ligt, biomedische wetenschappen oid. Die Geneeskundevariant duurt ook maar 4 jaar.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:21 schreef kikisantema het volgende:
Wat voor selectie is er eigenlijk in Utrecht? niet decentraal (lees: geschikt voor VWO vooropleiding alleen)
En voor het oefenen met PubMed is deze link misschien wel handig: http://www.lumc.nl/1060/handleidingen.htmlquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:53 schreef Singa het volgende:
Als je decentrale selectie in rotterdam doet ga dan oefenen met pubmed, want dat schijnen veel mensen moeilijk te hebben gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |