abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 december 2005 @ 14:45:20 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33190406
quote:
Donner politicus van het jaar

DEN HAAG - Minister Piet Hein Donner (CDA, Justitie) is politicus van het jaar 2005 geworden. Dat meldt het Radio 1 Journaal zondag. De politicus van het jaar is gekozen door de leden van de Parlementaire Persvereniging.

Bij de uitreiking grapte Donner dat het feit dat 'de saaiste politicus' de verkiezing won de 'ultieme wraak' was ten opzichte van de Belgen. De Belgische vice-premier Freya van den Bossche noemde Nederlandse ministers in een interview met Vrij Nederland onlangs 'stijf, truttig en kleinburgerlijk'.

De genomineerden waren alle vijf ministers. Naast Donner waren Hans Hoogervorst (VVD, Volksgezondheid, Welzijn en Sport), Henk Kamp (VVD, Defensie), Rita Verdonk (VVD, Vreemdelingenzaken en Integratie) en vicepremier Gerrit Zalm (VVD, Financiën) genomineerd. Hoogervorst belandde op de tweede plek, Zalm werd nummer 3.

Het was de derde keer dat de parlementaire pers de verkiezing heeft gehouden. Voor het eerst heeft niet een Kamerlid gewonnen, maar een minister. In 2004 ging de titel naar André Rouvoet van de ChristenUnie. Het jaar daarvoor won Jozias van Aartsen (VVD).

Talent

PvdA-Kamerlid Martijn van Dam is door de parlementaire pers gekozen tot Talent van het jaar. De tweede plek ging naar minister Alexander Pechtold (D66, Bestuurlijke Vernieuwing), LPF'er Joost Eerdmans werd nummer 3.

Verdonk

In een andere verkiezing werd Verdonk gekozen tot beste politicus van het jaar. 21.515 deelnemers aan het TweeVandaag Opinie Panel oordeelden woensdag daarover. Premier Balkenende werd toen gekozen als slechtste. Het panel vormde volgens de actualiteitenrubriek een representatieve afspiegeling van de Nederlandse bevolking.
Bron

Het moet toch niet gekker worden niet een minister heeft zich zo vaak voor de kamer moeten verantwoorden als Donner en dan nog wordt hij politicus van het jaar.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 18 december 2005 @ 14:47:57 #2
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_33190465
Ergens is het vrij logisch, niemand die de pers zoveel te voeren gaf als zijn departement
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_33192090
pi_33192437
Terechte prijs. In het kabinet zitten sowieso uitstekende politici. Het is de Kamer waar het aan kwaliteit schort. Overigens de vermelding voor Eerdmans ook terecht. Ik ben het zelden (of nooit) met de man eens, maar hij speelt zijn rol met verve. Vergelijk dat ns met een Wilders ofzo.

Op de FP merkt overigens iemand op dat Donner misschien dan wel een goed politicus is, maar dat hij een belabberde volksvertegenwoordiger is (of woorden met die strekking). Als je zon opmerking meent te moeten plaatsen, heb je het gewoon niet begrepen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_33193563
De pers heeft veel meer te maken met de politici dan wij die alleen TV kijken. Zij zien dus ook als die persoon van de hak op de tak springt of gewoon vast blijft houden aan zijn idealen.

Donner heeft ook altijd zijn medewerkers verdedigt, dat alleen maar te prijzen is.
pi_33193565
Donner, de man die het na de moord op van Gogh door een religie-freak nodig vond om de religie-freaks een hart onder de riem te steken met zijn godslasteringswetje.
En had Donner het ook niet over de EU-grondwet en de 3e wereldoorlog? of was dat een ander licht.
pi_33196272
Ik feliciteer Donner met het succes.
Ik geloof wel dat hij het heeft verdiend.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_33196332
Ik kan me er wel in vinden, als ik had mogen stemmen dan had hij zeker hoog op mijn lijstje gestaan om de redenen die al genoemd zijn en die Argento nog toevoegt.

De hoge plek van Zalm snap ik niet zo goed, Joop Wijn was een logischer keuze geweest.

Het lijstje toont maar weer eens aan hoe objectief de pers kan oordelen, in plaats van dat geneuzel alsof ze allemaal links zijn. Er is geen 1 linkse politicus genomineerd
pi_33196465
Natuurlijk is er geen linkse politicus genomineerd.
Weet je een linkse politicus die iets zinnigs zegt SCH?
pi_33200515
Over het algemeen vind ik rechtse politici ook beter dan linkse. Omdat ze meer denken met hun verstand dan met hun emotie. Daardoor kunnen ze beter het belangrijke van het onbelangrijke scheiden.
Rechtse politici lijken misschien harder en asocialer, maar ze zijn gewoon een stuk reëeler.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_33256952
quote:
Op zondag 18 december 2005 18:11 schreef lionsguy18 het volgende:
Natuurlijk is er geen linkse politicus genomineerd.
Weet je een linkse politicus die iets zinnigs zegt SCH?
Dat bedoelt hij dus niet ...

Hij bedoelt dat mensen hier op fok altijd zo klagen dat de media zo links is.
pi_33259999
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 21:13 schreef WAT het volgende:

[..]

Dat bedoelt hij dus niet ...

Hij bedoelt dat mensen hier op fok altijd zo klagen dat de media zo links is.
Och dat weet inmiddels iedereen wel.
Onder aanvoering van de NOS, de linkse gedankenpolizei.
pi_33260111
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:30 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Och dat weet inmiddels iedereen wel.
Onder aanvoering van de NOS, de linkse gedankenpolizei.
En ondertussen op rechtse politici stemmen in een beste-politicus-verkiezing?
pi_33260200
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:33 schreef WAT het volgende:

[..]

En ondertussen op rechtse politici stemmen in een beste-politicus-verkiezing?
Tja kwaliteit loochent zich niet, of hoe zou ik het anders moeten uitdrukken.
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:40:52 #15
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_33260365
Geweldig nieuws, slachtoffers zoals het meisje uit Eibergen en haar familie zouden hem een bloemetje moeten sturen.
The Internets, I needs it..
pi_33263228
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:36 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Wie was er door de kamerleden tot politicus van het jaar uitgeroepen...Bos.
Kwaliteit loochent zich niet he...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 21 december 2005 @ 20:26:21 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33286111
Donner goed??? ik vond hem heel slecht juist! Dit moet een grapje zijn, hier is gesjoemeld met de uitslag!! Donner is de brekebeen van 2005 !
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33289785
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Donner goed??? ik vond hem heel slecht juist! Dit moet een grapje zijn, hier is gesjoemeld met de uitslag!! Donner is de brekebeen van 2005 !
Daarom zit hij er nog en doorstaat hij alle debatten met glans bedoel je?
pi_33306564
Onthutsend en tekenend voor de eenzijdige blik van de pers. Ze hebben kennelijk alleen oog voor falende mensen die stand weten te houden, in plaats van te kijken naar politici die hun werk goed doen. Dat laatste is immers ook niet nieuwswaardig.

Donner is een meester in het zichzelf vrijpleiten. Of je nu praat over de TBS'er die tijdens zijn proefverlof een moord pleegt, de ongeoorloofde verhoormethodes in de zaak Nienke, of de Schipholbrand, Donner lult zich keer op keer uit de penarie. Kennelijk is dat het enige wat je moet kunnen om een 'goed politicus' te zijn
  donderdag 22 december 2005 @ 13:33:18 #20
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_33306659
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:31 schreef dVTB het volgende:
Onthutsend en tekenend voor de eenzijdige blik van de pers. Ze hebben kennelijk alleen oog voor falende mensen die stand weten te houden, in plaats van te kijken naar politici die hun werk goed doen. Dat laatste is immers ook niet nieuwswaardig.

Donner is een meester in het zichzelf vrijpleiten. Of je nu praat over de TBS'er die tijdens zijn proefverlof een moord pleegt, de ongeoorloofde verhoormethodes in de zaak Nienke, of de Schipholbrand, Donner lult zich keer op keer uit de penarie. Kennelijk is dat het enige wat je moet kunnen om een 'goed politicus' te zijn
Exactemundo.
The Internets, I needs it..
pi_33309441
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:31 schreef dVTB het volgende:
Nee, Donner legt keer op keer naar voldoening van de Kamer verantwoording af. Het is echt flauwekul om dat tegen de minister te gebruiken. Daarnaast vind ik het héél frappant dat je de media een eenzijdige blik verwijt. Is jouw blik dan zoveel breder? En hoe kom jij aan die blik op het functioneren van minister Donner? Toch niet toevallig via...de media?

Overigens had de affaire rond de Schiedammer parkmoord op zichzelf niets te maken met ongeoorloofde verhoormethodes.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_33309533
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:36 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')