NIET normaal hoeveel mensen deze film weer te geweldig voor woorden vinden...
ik vond m dus echt niet goed!! echt superzonde aangezien ik voor de 1e keer in mijn leven verbluft heb zitten staren naar een CGI wezen dat mij daadwerkelijk wist te overtuigen! iets wat Gollem zelfs niet lukte....
maar ZONDE ZONDE aangezien King Kong zelf zo ongeveer het enige was dat ik goed vond aan de film.......zelfs de versie uit 1976 maakte op mij een diepere indruk....
enige echte leuke scenes waren de dansscene en de scene op het ijs, opgevuld met troepscenes zoals de crashende dino's en de insekten scene........niet alleen uber nutteloze scenes, maar ook nog qua CGI gewoon erg tegenvallend, met als historisch dieptepunt sinds de CGI Neo in The Matrix: de polstokspringende inboorling
![]()
zoiets kan een regisseur met gezond verstand toch niet goedkeuren voor een miljoenen kostende blockbuster...
duidelijk een gevalletje we besteden al onze aandacht aan King Kong en de rest boeit niet.....want ze kunnen het wel, daar heeft King Kong me dus eindelijk een beetje mee overtuigd...
maar voordat ik weer alleen maar over CGI zit te zeuren:
terwijl het mij bij Lord of the Rings af en toe al een beetje stoorde, was het bij King Kong echt de doodssteek van de film: Peter Jackson's manier van monteren en vooral actie/drama verdeling:
saaie, suffe actie scenes blijven maar duren (dino's blijven maar over elkaar heen rollen
![]()
), terwijl leuke rustige scenes weer te snel plaats moeten maken voor een nieuwe actie scene (de Central Park ijs scene), Jackson heeft tijdens de film zo'n haast, en dan nog presteert ie het de film 3 uur te laten duren..
bij Lord of the Rings kon dit, omdat er nu eenmaal veel te vertellen was....bij King Kong was dit simpelweg overbodig en zorgde dit voor een aantal ZEER irritante zijlijnen in het verhaal, zoals die neger met zijn matroosje
en op het einde was King Kong ineens zo snel dood dat het totaal geen indruk op mij achterliet..
het was gewoon echt weer een blockbuster waar ik niet warm of koud van kan worden, op de muziek na......beautiful.mp3 is ECHT beautiful
![]()
en "intermission" was ook wel aardig
![]()
oja ben ik de enige die de cameo van Howard Shore is opgevallen als dirigent in het theater
![]()
zit Peter Jackson er ook weer in?