Nope.quote:Op vrijdag 23 december 2005 02:04 schreef Forumschorem het volgende:
Ik kan me herinneren dat in de originele film de boottocht terug wel was opgenomen.
Natuurlijk.. Een enome aap op zo'n eiland is niet erg geloofwaardig, à la. Maar sommige dingen er tussendoor (zoals inderdaad het eraf knallen van die beesten) denk ik dan, hadden ze toch iets geloofwaardiger kunnen maken.quote:Op donderdag 22 december 2005 22:48 schreef Timo20 het volgende:
Toch blijf ik me afvragen: mensen die t verhaal ongeloofwaardig vinden, wat hadden ze dan verwacht?? je weet toch van te voren dat t verhaal onrealistisch is, en nooit echt kan gebeuren. Dat is bij bijvoorbeeld Jurassic Park (en 75% van alle andere films die worden gemaakt) net zo. Dus waarom er precies over zeuren bij deze film??
Nee joh, dat is juist typische flauwe Peter Jackon humor.quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:27 schreef Tape het volgende:
[..]
Maar sommige dingen er tussendoor (zoals inderdaad het eraf knallen van die beesten) denk ik dan, hadden ze toch iets geloofwaardiger kunnen maken.
Dat klinkt als Serenity. Maar ook als Revenge of the Sith. Die kwam er erg snel in, duikelde er weer uit en staat er nu (door de DVD-release ongetwijfeld) terug in.quote:Op vrijdag 23 december 2005 02:24 schreef victorinox het volgende:
Hij is trouwens flink aan het dalen op IMDb, ik geloof dat ie op zijn hoogst op plek #137 stond.
Nu staat ie op #166.
Ja, maar als je over the top over the top gaat, dan wordt het weer minder leuk. Dat is zoals een grap vertellen en bij de pointe de intonatie verkeerd leggen, je grap blijft leuk, maar 't kon wel beter.quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:32 schreef victorinox het volgende:
[..]
Nee joh, dat is juist typische flauwe Peter Jackon humor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
En het probleem zit 'm nu juist in het feit dat hij nu een serieus verhaal probeert te vertellen ipv de flauwe gore horror zoals hij dat vroeger maakte.quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:32 schreef victorinox het volgende:
[..]
Nee joh, dat is juist typische flauwe Peter Jackon humor.
Serieus verhaal... Je bedoelt het romantisch plotje wat erin zit?quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:31 schreef Forumschorem het volgende:
[..]
En het probleem zit 'm nu juist in het feit dat hij nu een serieus verhaal probeert te vertellen ipv de flauwe gore horror zoals hij dat vroeger maakte.
het feit dat ie een serieus verhaal probeert te vertellen is natuurlijk geen feit, want t is geen serieus verhaal maar een avonturenfilmquote:Op vrijdag 23 december 2005 10:31 schreef Forumschorem het volgende:
[..]
En het probleem zit 'm nu juist in het feit dat hij nu een serieus verhaal probeert te vertellen ipv de flauwe gore horror zoals hij dat vroeger maakte.
vergeleken met Braindead is het zeker wel een serieus verhaalquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:42 schreef Timo20 het volgende:
[..]
het feit dat ie een serieus verhaal probeert te vertellen is natuurlijk geen feit, want t is geen serieus verhaal maar een avonturenfilm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
ja ok, maar dan noem je ook watquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:39 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
vergeleken met Braindead is het zeker wel een serieus verhaal
Meet the feebles en Bad Taste heb je ook nogquote:
een film die zichzelf niet serieus neemt, kan ook goed en/of vermakelijk zijn hoorquote:Op vrijdag 23 december 2005 22:30 schreef MadGuy het volgende:
Ik denk dat men bedoelt of de film zichzelf serieus neemt of niet.![]()
ja precies, maar daarom nog niet per definitie slechtquote:
quote:Op zaterdag 24 december 2005 01:08 schreef CeeJee het volgende:
King Kong was spectaculair, maar af en toe net teveel van het goeie. Kong zelf was fantastisch, Naomi Watts prachtig en New York schitterend. Maar er zat teveel onnodige zooi tussendoor.
Wat King Kong nodig had was een echte keiharde Hollywood producer die Peter Jackson terugfluit als hij doorslaat, zoals bij het T-rexen gevecht. "Jackson, dit is een reuzegorilla en niet Jet Li. Knip dat idiote gevecht hangend aan de lianen eruit of ik laat Michael Bay de film afmaken !!"
nee maar King Kong neemt zichzelf wel serieus en dan is zo'n scene als met die dinosaurussen een beetje misplaatst.quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:50 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ja precies, maar daarom nog niet per definitie slecht
En hij speelde ook King Kong zelf.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/792278/3/50#33437619]dinsdag 27 december 2005 13:31
Die kok van het schip speelde trouwens ook Gollem in al de 3 LOTR films
old news,quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:31 schreef HomerJ het volgende:
Die kok van het schip speelde trouwens ook Gollem in al de 3 LOTR films
Spuit elf.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:38 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
old news,
En de kok ( Andy serkis ) speelt ook voor King Kong mocht je dat niet nog weten![]()
Ga weg!quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wisten jullie al dat de kok ook King Kong speelt?
Ja, hij deed natuurlijk wel eerst z'n kostuum van kok uit, hèquote:Op dinsdag 27 december 2005 14:22 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ga weg!Maar hoe paste hij in dat apenkostuum dan?!
![]()
daarom is het een achterlijke film?quote:Op woensdag 28 december 2005 00:41 schreef SunChaser het volgende:
allemaal eyecandy, maar verder belachelijk. Dat vrouwtje in haar jurkje in de winter op de top van de ESB, waar geen zuchtje wind is, war t niet koud is en waar ze met 2 man lopen alsof ze gewoon op de grond lopen. Ze hadden er af moeten waaien of dood moeten vriezen.
Waar noem ik het woord achterlijk? Het slaat allemaal nergens op, ziet er mooi uit, maar erg geloofwaardig is t niet. Een reuzenaap ook niet, maar Jackson doet niet zn best t geloofwaardig te maken als hij zulke details verwaarloosd.quote:
Wat moet ik hier nou van zeggen, Het is King Kong, een ongeloofwaardig verhaal... wat verfilmd is, er is weinig tot niets veranderd aan het plot/verhaal, wat had je dan verwacht dat alles van A tm Z werd uitgelegd?quote:Op woensdag 28 december 2005 01:14 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Waar noem ik het woord achterlijk? Het slaat allemaal nergens op, ziet er mooi uit, maar erg geloofwaardig is t niet. Een reuzenaap ook niet, maar Jackson doet niet zn best t geloofwaardig te maken als hij zulke details verwaarloosd.
Een ongeloofwaardig gegeven (Reuzenaap, Man gebeten door radioactieve spin, man in vleermuispak, jongen alleen met kerst thuis) kan best een geloofwaardige film opleveren waar je in op kunt gaan. Maar als je mensen onder dino's aan de rand van de afgrond ziet rennen, springend van t ene op t andere afbrokkelende rotsblok, als je 2 mensen op het topje van de ESB, waar ze 2 meter loopruimte hebben, zo rustig op elkaar ziet aflopen, geen zuchtje wind, geen last van de kou, dan tast dat de film aan.quote:Op woensdag 28 december 2005 01:22 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Wat moet ik hier nou van zeggen, Het is King Kong, een ongeloofwaardig verhaal... wat verfilmd is, er is weinig tot niets veranderd aan het plot/verhaal, wat had je dan verwacht dat alles van A tm Z werd uitgelegd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De beroemde laatste zin kwam wel heel erg beroerd uit de mond van Jack Black trouwens.
Idd new york vond ik ook het mooist!quote:Op maandag 19 december 2005 23:07 schreef ABBAfan het volgende:
Ik ben enorm onder de indruk van hoe New York in de jaren 30 in de film is nagebootst. De film is heel mooi maar te lang. Aan sommige scenes komt geen eind en de actiescenes zijn me iets te bewegelijk.
Jackson vertelde al dat er een deel van de trailer inderdaad niet in de film was gekomen. Hij noemde de "beach scene", weet niet of dit degene is die jij bedoelt.quote:Op woensdag 28 december 2005 05:03 schreef Del_Toro het volgende:
hebben jullie die scene uit de trailer gezien waarin naomi moet schreeuwen en kk lekker meedoet?
niet gezien in de film :s
Prehistorische monsters zijn enorm van omvang dus hun bewegingen zouden veel lomper moeten zijn. In King Kong bewegen ze veel te snel.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:01 schreef Djaser het volgende:
.
Zo ging die T-Rex-King Kong vecht scene net iets te snel voor mijn ogen zodat ik hem niet meer kon volgen .....
Tsja, dat kun je je afvragen natuurlijk. Volgens mij is de huidige theorie juist dat dinosauriërs helemaal niet de logge wezens waren zoals we vroeger dachten. Maar goed, who knows? Echte bewijzen zijn moeilijk te vinden en goed te beargumenteren...quote:Op woensdag 28 december 2005 10:51 schreef ABBAfan het volgende:
[..]
Prehistorische monsters zijn enorm van omvang dus hun bewegingen zouden veel lomper moeten zijn. In King Kong bewegen ze veel te snel.
Raar dat Kong haar in de hand kan houden, kan vechten en dat zij niet misselijk wordt van alle onverwachte bewegingen. Ze zou er zelfs bewusteloos van moeten worden, zo'n kermisattractie is niet te overleven.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:51 schreef ABBAfan het volgende:
[..]
Prehistorische monsters zijn enorm van omvang dus hun bewegingen zouden veel lomper moeten zijn. In King Kong bewegen ze veel te snel.
Ik heb niets tegen over de top maar alles met mate. In King Kong was het op sommige momenten zo erg dat de lol er van af ging en dat vind ik dan jammer.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:53 schreef BrauN het volgende:
Mensen zit nou eens allemaal niet zo te janken zeg.
Natúúrlijk is King Kong over the top. Natúúrlijk is het vaak totaal onrealistisch. Dat hoort ook bij die film... King Kong is cult, in zekere zin. Inderdaad, het is een tergend lange film, maar hij is gewoon erg mooi gemaakt. Special effects zijn soms om van te smullen, voor de niet-muggenzifters onder ons dan...
Oh, ik had dan weer niet gezien dat Andy Serkis ook de kok speeldequote:Op dinsdag 27 december 2005 13:38 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
old news,
En de kok ( Andy serkis ) speelt ook voor King Kong mocht je dat niet nog weten![]()
Ik heb het geprobeerd zo te zien en dan nog vind ik het een bud film. En om het nou cult te noemen vind ik ook wat overdreven.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:53 schreef BrauN het volgende:
Mensen zit nou eens allemaal niet zo te janken zeg.
Natúúrlijk is King Kong over the top. Natúúrlijk is het vaak totaal onrealistisch. Dat hoort ook bij die film... King Kong is cult, in zekere zin. Inderdaad, het is een tergend lange film, maar hij is gewoon erg mooi gemaakt. Special effects zijn soms om van te smullen, voor de niet-muggenzifters onder ons dan...
Ik zeg toch ook 'in zekere zin'. Le-zen.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:25 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd zo te zien en dan nog vind ik het een bud film. En om het nou cult te noemen vind ik ook wat overdreven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De film krijgt van mij een 9.5pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
Dat verhaal waar ze wespen moeten vangen om de komkommerkever te vernietigen ( zo ongeveer ) bedoel je zekerquote:Op zaterdag 24 december 2005 02:43 schreef McCarthy het volgende:
die dino scenes inclusief de haastige uittocht door het ravein deden me aan een donald duck verhaal denken
'Gevuld met overbodige scènes wel'. Goed, verklaar je nader en vertel eens welke scènes er dan uitgeknipt hadden moeten worden zonder de film qua tijdsduur korter te maken.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:55 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Te lang is hij niet...gevuld met overbodige scenes wel..
Vanavond geweest en WETA mag wat mij betreft nog even wat lesjes BlueScreen snijden nemen...
vind je het als ik me daar morgen uitgebreid aan waag en nu Firefly ga kijken?quote:Op donderdag 29 december 2005 02:02 schreef Ceriel het volgende:
[..]
'Gevuld met overbodige scènes wel'. Goed, verklaar je nader en vertel eens welke scènes er dan uitgeknipt hadden moeten worden.
mooi verhaal was dat! met die varkengastquote:Op woensdag 28 december 2005 20:16 schreef Zombine het volgende:
[..]
Dat verhaal waar ze wespen moeten vangen om de komkommerkever te vernietigen ( zo ongeveer ) bedoel je zeker![]()
Nu ja, vooruit dan maar.quote:Op donderdag 29 december 2005 02:03 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
vind je het als ik me daar morgen uitgebreid aan waag en nu Firefly ga kijken?
Op dezelde manier als ze B.A. meenamen in een vliegtuig.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:18 schreef 2609 het volgende:
jongens ik snap iets niet: hoe hebben die boys die king kong nou naar amerika meegenomen
Stuur een briefquote:Op donderdag 29 december 2005 23:20 schreef 2609 het volgende:
weet ik maar dan zitten ze toch met een logistiek probleem hoe kunnen ze nou zo een grote aap meenemen want opd e boot past hij nooit
Daar hadden ze toch dat apparaat van Willy Wonka voor.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:20 schreef 2609 het volgende:
weet ik maar dan zitten ze toch met een logistiek probleem hoe kunnen ze nou zo een grote aap meenemen want opd e boot past hij nooit
en adres dan? of email adres is nog makkelijkerquote:Op donderdag 29 december 2005 23:22 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Stuur een brief
Peter Jackson
Hollywood, California
United States of America.
maar je snapt wel hoe zo'n klein eilandje propvol met carnivoren in een ecologisch evenwicht kan leven?quote:Op donderdag 29 december 2005 23:18 schreef 2609 het volgende:
jongens ik snap iets niet: hoe hebben die boys die king kong nou naar amerika meegenomen
Lieten ze niet skeletten van de andere apen zien oid?quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:17 schreef kriele het volgende:
De film was teveel van het goede. Het verhaal blijft slecht. De FX varieerden van zeer goed tot matig. Vooral toen ze met een sloep naar het eiland voeren, zag er slecht uit. De dino's teveel geanimeerd. Misschien was het goed geweest om ook eens iets van Kong's achtergrond te laten zien. Hoe kan het dat hij de enige aap op het eiland was? Wat is er gebeurd met de andere apen?
Jups een hele hoop in zijn lair.quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:18 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Lieten ze niet skeletten van de andere apen zien oid?
dude wat is carnivoren en ecologisch evenwichtquote:Op vrijdag 30 december 2005 14:30 schreef Herald het volgende:
[..]
maar je snapt wel hoe zo'n klein eilandje propvol met carnivoren in een ecologisch evenwicht kan leven?
AMEN!quote:Op maandag 2 januari 2006 09:02 schreef rashudo het volgende:
Ik blijf me verbazen over mensen die zich druk maken over het niveau van realisme in deze film. Kom op zeg, het is king kong! Het gaat over een reuzegorilla. Doe eens normaal.
Dat is het probleem. Reuzengorillas bestaan nietquote:Op maandag 2 januari 2006 09:02 schreef rashudo het volgende:
Ik blijf me verbazen over mensen die zich druk maken over het niveau van realisme in deze film. Kom op zeg, het is king kong! Het gaat over een reuzegorilla. Doe eens normaal.
Ik vind de film persoonlijk gewoonweg perfect. Van mij mag hij wel 6 uur duren.
precies. dus dan weet je van te voren al dat het een onrealistisch verhaal is. dus dan kan je daar moeilijk over zeuren, niet?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:03 schreef Zombine het volgende:
[..]
Dat is het probleem. Reuzengorillas bestaan niet
Wat ik al zei: een onrealistisch gegeven kan best realistisch worden uitgewerkt.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:48 schreef Timo20 het volgende:
[..]
precies. dus dan weet je van te voren al dat het een onrealistisch verhaal is. dus dan kan je daar moeilijk over zeuren, niet?
ja precies, en dat is hier dus t geval. daarom snap ik niet dat mensen blijven zeuren over t feit dat t een onrealistisch gegeven/verhaal is. dat weet je toch?? neem t voor lief en kijk die film of kijk de film gewoon niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wat ik al zei: een onrealistisch gegeven kan best realistisch worden uitgewerkt.
Zuchtquote:Op dinsdag 3 januari 2006 04:43 schreef Bolderbast het volgende:
....
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 04:43 schreef Bolderbast het volgende:
enige echte leuke scenes waren de dansscene en de scene op het ijs,
quote:Cameo: [Howard Shore] The conductor seen in the theater where Kong is on display to a large audience.
Waarom ? Ik ben het er best wel met zijn kritiek eens. Als die scenes er uit waren gelaten was de relatie aap-mens toch ook niet meer logisch geweest.quote:
dat hadden ze op een andere manier moeten brengen, dit is te zoetsappig. vond het de 2 lachwekkendste scenes van de film.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:59 schreef Djaser het volgende:
[..]
Waarom ? Ik ben het er best wel met zijn kritiek eens. Als die scenes er uit waren gelaten was de relatie aap-mens toch ook niet meer logisch geweest.
ik had niet verwacht dat zij voor hem zou dansen en dat ze samen op het ijs zouden spelen in ieder geval.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:09 schreef Djaser het volgende:
Wat had je dan verwacht? Een spannende dialoog met de aap?
ik vind juist dat de relatie tussen Ann en Jack erg slecht wordt uitgewerkt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:33 schreef Bolderbast het volgende:
Jackson wil ieder personage diepgang meegeven (zelfs personages die dit totaal niet nodig hebben) terwijl de Anne en Kong relatie juist weer ontzettend "verwaarloosd" wordt....
Je had juist eerst de originele versie moeten kijken. Dan had je een goede vergelijking kunnen maken tussen de films.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:48 schreef Sportguy het volgende:
Ik wil nu ook de versie uit 1933 bekijken, meer mensen die dat hebben ?
Ja, maar je moet zeiken over Bay-films, dat staat in de policy.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:39 schreef Herald het volgende:
Daarbij is het natuurlijk erg triest dat je geen commentaar op de film mag hebben "want het gaat over een reuze(n)aap" terwijl die personen normaal het hardst zeiken dat een Michael Bay film te overdreven is.
yep heb ik ook nog een dag voordat ik naar de bios ging gedaan dan herken je een hoop dingen in de nieuwe filmquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:32 schreef victorinox het volgende:
[..]
Je had juist eerst de originele versie moeten kijken. Dan had je een goede vergelijking kunnen maken tussen de films.
Maar zo'n stop-motion King Kong blijft er leuk uitzien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |