Volgens mij staat er dat:quote:Op woensdag 21 december 2005 15:44 schreef TomF het volgende:
Het ging in de eerste instantie om de kreet: Als je missions hebt ben je aandachtsgeil. Ik was het hier niet mee eens. Je hebt namelijk ook de mensen die zich goed laten informeren. Ik neem aan dat (bijna) alle mensen in dit topic weten waarom ze welke binding, boots of board kopen. Zo is het ook met serieuze beginners. Iedereen heeft zijn eigen stijl en daar hoort een bepaalde set bij. Hierdoor kwamen we dus bij de prutsers.Natuurlijk, ze moeten zelf weten wat ze met hun geld doen maar als je gewoon binnen loopt bij een shop en je koopt je set omdat de plaatjes zo mooi zijn ben je in mijn ogen een prutser. Ze vergallen immers hun plezier bij het boarden ermee. Als ze het al voor het boarden doen en niet voor hun ego..
Als ze hun plezier uit het opbouwen van een dergelijk imago halen (en in mindere mate uithet boarden zelf) vergallen ze hun plezier niet. Daar ligt het verschil met de gemiddelde forumbezoeker hier.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:44 schreef TomF het volgende:
Het ging in de eerste instantie om de kreet: Als je missions hebt ben je aandachtsgeil. Ik was het hier niet mee eens. Je hebt namelijk ook de mensen die zich goed laten informeren. Ik neem aan dat (bijna) alle mensen in dit topic weten waarom ze welke binding, boots of board kopen. Zo is het ook met serieuze beginners. Iedereen heeft zijn eigen stijl en daar hoort een bepaalde set bij. Hierdoor kwamen we dus bij de prutsers.Natuurlijk, ze moeten zelf weten wat ze met hun geld doen maar als je gewoon binnen loopt bij een shop en je koopt je set omdat de plaatjes zo mooi zijn ben je in mijn ogen een prutser. Ze vergallen immers hun plezier bij het boarden ermee. Als ze het al voor het boarden doen en niet voor hun ego..
Dit klopt niet, lees maar even terug. Niets mis met Missions of Ducati's an sich.quote:Het ging in de eerste instantie om de kreet: Als je missions hebt ben je aandachtsgeil.
Je was me voorquote:Op woensdag 21 december 2005 15:47 schreef XL het volgende:
[..]
Volgens mij staat er dat:
Veel mensen met missions die dingen kopen om een mainstream image na te streven, waardoor je als oprechte koper ten onrechte aan de groep wannabees kan worden toegeschreven.
Trek het je niet aan. Zelfs ik rijd op een plank van Burton. Als staat het alleen onder mijn binding en die is niet van Burtonquote:Op woensdag 21 december 2005 15:50 schreef TomF het volgende:
laat ook maar, eigenlijk zijn we allemaal in de greep van de commercie. Ik heb ook alles van burton. Iedereen moet doen wat hij of zij wilt. Vrede?
En zo is het, of je jezelf er nu wel of niet bewust aan wilt onttrekken, je valt er toch aan ten prooi aan de ene of de andere kantquote:Op woensdag 21 december 2005 15:50 schreef TomF het volgende:
laat ook maar, eigenlijk zijn we allemaal in de greep van de commercie.
Of ergens in het midden..quote:Op woensdag 21 december 2005 15:53 schreef 360sjors het volgende:
[..]
En zo is het, of je jezelf er nu wel of niet bewust aan wilt onttrekken, je valt er toch aan ten prooi aan de ene of de andere kant![]()
van harte welkomquote:Op woensdag 21 december 2005 15:56 schreef TomF het volgende:
okNou, na deze zware discussie zal ik dan ook maar even zeggen wie ik ben:
Tom, 21 jaar board nu 5 jaar.
Ben begonnen op een rossignol swords met flow bindingen.
Hierna een witte Burton Raven met Burton Cartels
11 jaar lang aan windsurfen gedaan. En verder ben ik in voor een discussie
En heb je een bivakmuts met gaten voor de ogen, én een voor de mond?quote:Op woensdag 21 december 2005 15:54 schreef XL het volgende:
TomF, waar rijd je trouwens op? Hoe lang board je? Wanneer ga je? Draag je een helm en huur je gidsen als je offpiste gaat?
de afsluitweek is 28 april - 6meiquote:Op woensdag 21 december 2005 11:54 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik ga in Maart nog een keer![]()
Is er trouwens in eind April of begin Mei nog te een beetje goed te boarden? Wanneer was de afsluitingsweek ook alweer in bijvoorbeeld Val Thorens of Les 2 Alpes? Want dan is er misschien nog de mogelijkheid tot een derde tripje![]()
Dat is inderdaad een beetje het punt, Dillen.quote:Op woensdag 21 december 2005 17:35 schreef beerke het volgende:
Het staat natuurlijk wel vreemd als je een Burton Custom hebt met een paar Cartels erop geschroefd, maar niet verder komt dan rutchend de pistes te verkennen. Dan had je als beginneling natuurlijk beter je geld kunnen investeren in lessen.
het hangt er vanaf, als je zeker weet dat je toch wel blijft boarden, kan je als beginner vaak al meteen beter spullen kopen, gewoon instapmodelletjes, en dan gaandeweg betere spullen kopen...quote:Op woensdag 21 december 2005 18:00 schreef Nellid het volgende:
Ja, ok. Daar heb je gelijk in.
Mensen die het inderdaad niets kunnen schelen dat het stijve bindingen zijn, terwijl ze flink willen freestylen (toch?) doen het waarschijnlijk alleen voor het merk en het model. Maar, er zijn natuurlijk ook beginnelingen (en nee, ik huur nog wel voorlopig denk ik) die gewoon het geld hebben en het zich kunnen veroorloven goede spullen te kopen, maar dan heb je wel een goed punt als je zegt dat ze eerst moeten weten wat ze kopen... Maar stel ik weet dat ik gewoon lekker wil snowboarden en misschien over een tijdje beetje springen en off piste. Kan ik daar op dit moment dan geen goede en dure spullen voor aanschaffen?
Uhu, gezien het feit dat ik nog maar scholiertje ben, maar toch minstens twee weken per jaar wil snowboarden, ook in de toekomst, heb ik vorig jaar een Burton Bullet met Custom bindingen erbij gekocht. Ik weet dat bijvoorbeeld de Baron een veel beter wide-board is, maarja, dat kost me teveel, en ik kan dat voordeel er ook nog lang niet uithalen, dus waste of money.quote:Op woensdag 21 december 2005 18:15 schreef Rnej het volgende:
[..]
het hangt er vanaf, als je zeker weet dat je toch wel blijft boarden, kan je als beginner vaak al meteen beter spullen kopen, gewoon instapmodelletjes, en dan gaandeweg betere spullen kopen...
in burton termen.. eerst een clash met freestyle bindingen... dan es wat betere bindingen, dan een wat beter boardje.. enzovoorts
zelf kopen is vaak beter dan huren, maar moet je natuurlijk dan afgeprijsde shit kopen![]()
enne, als je nog niet zo goed bent maar wel redelijk doorgroeit, kan je wat betere spullen kopen, dat kan je dan nu nog niet tot het uiterste berijden, maar dat komt dan wel![]()
tis een ander verhaal als je op een T6 met c60s gaat staan, maar ik vind een mission een mooie middenmoot binding waar je als beginner goed op kan doorgroeien.. om maar een voorbeeld te noemen
Als je voor de eerste keer iets koopt en je hebt een vermogen te besteden, dan nog is het verstandig om te kijken naar beginnersspul. Er zijn een hoop beginnersplanken waar je best ver op kan groeien. Er zijn ook best dure beginnersplanken als je per se wilt. Naarmate je leert boarden leer je ook over je materiaal. Als je voor de eerste dag Cartels koopt en een Custom X zijn je bindingen te stijf om het prettig te leren en is de waxlaag van je plank op, voordat je in de gaten hebt dat je zoiets kan waxen. Daarbij is de Base zachter zodat je bij het raken van een steen relatief snel schade hebt. Als gevorderde rijder zul je automatisch je plank vaker waxen, sta je beter door je knieen waardoor je schade voorkomt en heb je baat bij stijve bindingen.quote:Op woensdag 21 december 2005 18:00 schreef Nellid het volgende:
Ja, ok. Daar heb je gelijk in.
Mensen die het inderdaad niets kunnen schelen dat het stijve bindingen zijn, terwijl ze flink willen freestylen (toch?) doen het waarschijnlijk alleen voor het merk en het model. Maar, er zijn natuurlijk ook beginnelingen (en nee, ik huur nog wel voorlopig denk ik) die gewoon het geld hebben en het zich kunnen veroorloven goede spullen te kopen, maar dan heb je wel een goed punt als je zegt dat ze eerst moeten weten wat ze kopen... Maar stel ik weet dat ik gewoon lekker wil snowboarden en misschien over een tijdje beetje springen en off piste. Kan ik daar op dit moment dan geen goede en dure spullen voor aanschaffen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |