Nu ben ik wel benieuwd wie de gemiddelde lezer van het tijdschrift REIZEN is, aangezien dit onderzoek weer van de cliché's aan elkaar hangt. Valt mee dat Duitsland niet genoemd wordt als het land waar we ooit oorlog mee hadden'quote:Landgenoten belangrijkste irritatie op reis
DEN HAAG - Op vakantie kampen Nederlanders nog liever met slecht weer, dan dat ze tussen de landgenoten zitten. Dat blijkt uit een enquête van het tijdschrift Reizen onder zeshonderd lezers. De resultaten zijn dinsdag bekendgemaakt.
Het onderzoek leverde een reeks aardige lijstjes op over vakantie-beleving. Zo is Frankrijk niet langer favoriet als reisbestemming. Italië staat nu bovenaan, Spanje op de tweede plaats. Daarmee is Frankrijk gezakt naar de derde plaats. Verrassende vierde is Zuid-Afrika, gevolgd door de Verenigde Staten.
Arrogante houding
Frankrijk zakte weg door twee oorzaken. De inwoners van dat land hebben volgens de deelnemers aan het onderzoek een arrogante houding. Daarnaast zouden Fransen weinig behulpzaam zijn bij taalproblemen. Egypte (opdringerige verkopers en vrouwonvriendelijk imago) en Turkije (prijsdiscriminatie, opdringerige en onvriendelijke mensen) krijgen ook veel kritiek.
Italië scoort het beste in een reeks categorieën. Het land beschikt over de meest romantische stad (Venetië), de mooiste pleinen (Il Campo in Siena en Piazza Navona in Rome) en het lekkerste eten.
In die laatste categorie heeft Groot-Brittannië de slechtste naam. Rusland en de Verenigde Staten genieten eveneens een bedenkelijke reputatie als het gaat om de kwaliteit van de keuken.
Bang
Tijdens de vakantie zijn Nederlanders het meest bang om bestolen te worden. Daarnaast vrezen ze ziekte, betrokkenheid bij een ongeval, (terroristische) aanslagen en vliegangst.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:28 schreef k_man het volgende:
Een man met verstand van schoenen is toch woest aantrekkelijk?![]()
Hmm, daar hebben we het hier al eerder over gehad (iets met slingbacks en open toe's)quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:28 schreef k_man het volgende:
Een man met verstand van schoenen is toch woest aantrekkelijk?![]()
Dat over die Fransen hebben zo goed gezien toch?quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:12 schreef DutchTrain het volgende:
Prachtig stukje onderzoek:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd wie de gemiddelde lezer van het tijdschrift REIZEN is, aangezien dit onderzoek weer van de cliché's aan elkaar hangt. Valt mee dat Duitsland niet genoemd wordt als het land waar we ooit oorlog mee hadden'![]()
(ik geeft toe, ik heb zelf ook weer eens een gratis abonnement, maar het blijft mijns inziens een blad voor ANWB gezinnen en actieve 50'ers)
Om met jou uit te gaan? Tuurlijk. Jij bent toch de liefste user van TRV.quote:
Mijn eisen zijn niet zo hoog.quote:
quote:Op woensdag 21 december 2005 08:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Om met jou uit te gaan? Tuurlijk. Jij bent toch de liefste user van TRV.
Die was op z'n teentjes getraptquote:Op dinsdag 20 december 2005 23:19 schreef Vogue het volgende:
Kreeg ik een mailtje terug van welgeteld 1 regel:
Ik geef je groot gelijk!![]()
mag ik mijn stem voor liefste TRV'er nog herzienquote:Op woensdag 21 december 2005 10:09 schreef Hik het volgende:
Ik heb trouwens wél een kerstboom gekocht. Een hele lelijke kleine witte. En ik heb er rode ballen in gehangen!![]()
Nee dat niet.quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:08 schreef Douwe het volgende:
Wéér geen BCC. Als dit niet gek is! Ik zeg het je!
Wat heb je haar gemaild?
Hoi, ik ben Jaguarized en ik vind Jaguars tof. Jij ook?
Het topic van Vogue in R&P ondersteunt jouw stelling natuurlijk wel.quote:Op woensdag 21 december 2005 08:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Om met jou uit te gaan? Tuurlijk. Jij bent toch de liefste user van TRV.
Ik zag het net. Schokkend dit. Positief ook. Nu kan ik natuurlijk niet achterblijven met stemmen.quote:
Dat is gewoon onder de gordelquote:Op donderdag 22 december 2005 11:58 schreef DutchTrain het volgende:
Ergernis 1 van vandaag: collega's die nu al naar huis gaan en op 9 januari weer terug komen...
quote:Politie arresteert Diego
RIO DE JANEIRO - Diego Maradona is opnieuw in opspraak. De voormalig voetbalheld van Argentinïe maakte donderdag amok op het vliegveld van Rio de Janeiro na het missen van zijn vliegtuig naar Buenos Aires. De politie arresteerde Maradona en is van plan een alcoholtest af te nemen.
De legendarische nummer tien, die het Argentijnse voetbalelftal in 1986 aan de wereldbeker hielp, was in Brazilië om een benefietwedstrijd bij te wonen op de voetbalschool van oud-international Zico. 'Pluisje' zou aanvankelijk meevoetballen, maar liet uiteindelijk alleen maar even zijn gezicht zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |