quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:59 schreef nickybol het volgende:Denk eens logisch na. De mens gaat toch tenonder aan zijn eigen succes? Oswald Spengler had gelijk.
Hoe kun je ten onder gaan als je alles op orde hebt? En op orde hebben is dan ook met mate industrie bedrijven dat wel. Op orde hebben is dat je rekening houdt met falen. En hou je rekening met falen dan kun je niet meer falen, ik bedoel wanneer je alle bedreigingen wegwerkt ook, dat je inziet waar de bedreiging ligt.. Dan pas ben je echt succesvol, als je de zaakjes goed geregeld hebt, maar je hebt gelijk, dat is op dit moment dus niet het geval. En wie weet is dat ook een situatie die niet mogelijk is. Hoewel ik nog steeds liever een succesvolle wereld zie dan een falende wereld. En wellicht faalt de wereld helemaal niet zo erg. Dat het erger lijkt dan het is.
Hoewel je gelijk hebt dat de huidige industrie alleen maar op korte termijn denkt, die kijken niet 200 jaar verder. Maar dus hebben ze ook de zaakjes niet op orde als je het mij vraagt. Maar misschien is dat ook onmogelijk, dat het altijd korte-termijn denken is en blijft.
Maar hoe moet industrie anders lopen en ontwikkeling anders gaan? Dat heeft toch een bepaald verloop als je het mij vraagt. Kansen worden benut op het moment dat kansen zich voordoen, gevaren worden zoveel mogelijk vermeden maar nogmaals kijken ze dan niet verder vooruit dan "nodig" is.
Grondstof-voorraden die opraken door veel productie. Is dat wel te voorkomen? Of had het gewoon minder snel moeten gaan? Maar goed, dat is achteraf praten daar heb je niet veel aan. "had ik maar" is ook erg zinloos als je het mij vraagt. Het gaat er nog altijd om dat je richting de toekomst in het nu beter je werk doet.
Daarbij wordt er in de industrie, commercie en alle andere takken impulsief gehandeld. De mens en daarmee ook de handel en nog meer is impulsief van aard omdat mensen zoveel mogelijk gebruik ( of moet ik zeggen "Misbruik" ) willen maken en zoveel mogelijk willen hebben en bereiken ook jah
![]()
Dus misschien graven we met z'n allen inderdaad ons eigen graf wanneer je te ambitieus bent in alles. Maar ben je niet ambitieus dan komen mogelijkheden weer niet aan het daglicht, dan mis je dus weer allerlei kansen. En misschien zijn het dan net die kansen die je mist die de wereld op weg kunnen helpen ooit.
Maar dan kom je ook uit op het begrip : "Deconsumeren". Hoewel veel mensen al niet veel te consumeren hebben op dit moment. Dus misschien valt de consumptie nog wel mee.
Ik denk trouwens ook niet dat je ten onder kunt gaan aan een goede economie, maar dat is dan economisch gezien wat ik nu zeg. Een stabiele economie is zoals het woord al zegt : "Stabiel". En is iets stabiel dan kan iets niet ten onder gaan, met geen mogelijkheid. Dus succes boeken bedoel ik zelf mee een goed verloop en stabiliteit wederom. En vanzelf loopt het dan goed als je het mij vraagt. Succesvol zijn is niet het onderste uit de kan willen halen maar duurzaam richting de toekomst handelen.
[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 21-12-2005 15:30:33 ]