Die fiets is terug!
Joost leest de nieuwe opdracht voor, waarmee ze de prijzenpot wederom voor 50.000 euro kunnen spekken. "Omdat jullie de eerste fietsopdracht geweigerd hebben, heeft Big Brother deze fietsopdracht een stuk moeilijker gemaakt. Ten eerste zijn jullie nog maar met z’n vieren, het wordt dus een eenzame tocht voor de fietser."
"Er moet in totaal vijftig uur worden gefietst. Dat is 1000 euro per uur. Het aantal toeren dat jullie per minuut moeten maken is verhoogd. Voor de wissels hebben jullie nog maar dertig seconden in plaats van één minuut bij de eerste keer. Big Brother maakt vast de rekensom, vijftig uur fietsen betekent dat jullie per persoon 12, 5 uur moeten fietsen als jullie het gelijk zouden verdelen. De lamp mag nooit langer dan dertig seconden knipperen."
De Bewoners moeten de opdracht aankomend weekend uitvoeren.
Omdat het een moeilijke keuze is - de Bewoners hadden immers ook het laatste weekend lekker kunnen relaxen en genieten van de laatste dagen - mogen de Bewoners langer dan normaal overleggen of ze de opdracht aannemen of niet, en zo ja hoe ze het gaan uitvoeren. Het moet een unaniem besluit zijn!
"Nee, ik voel mijn benen nog van de vorige keer!", roept Roel. "Vorige keer waren we met zes man en hadden we twee fietsen!", kan je nagaan! Toch besluiten ze allemaal om het te gaan doen. "Gelukkig voor jullie heb ik dit keer wél deodorant", besluit Joost.
[Van de Talpa site]