weet iemand wat die Glide Touch functie isquote:Speel uw favoriete muziek af met uw zelf gekozen geluidsinstellingen. Sluit uw iPod-speler aan, bedien hem met de verbluffende GlideTouch-functie en verbeter het geluid met MediaXpander. U kunt het geluid nog verder bijregelen met de Bass Engine-functies en onze on line Data Download-service. Daarnaast beschikt u over Amplifier Link voor de rechtstreekse bediening van versterkers en een gemakkelijke uitbreiding van het systeem.
Kenwood, Sony en in iets mindere mate JVC moet je links laten liggen vind ik. Pioneer daarintegen, en dan vooral de topmodellen, zijn uitstekende apparaten. Goede bediening, mooi uiterlijk vind ik, en een uitstekende geluidskwaliteit.quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:48 schreef MSXUser het volgende:
Heb zelf de 9851 van Alpine en dat ding is gewoon prima. Mijn dealer raadde mij ook al af om Clarion te kopen vanwege de schermen. Oude modellen van Clarion zijn zeer goed, maar tegenwoordig lijkt het of ze steeds goedkopere onderdelen gebruiken. Toch jammer.
Het mooie van Alpine vind ik dat het niet van die kermisattracties zijn zoals de gemiddelde Pioneer of Kenwood.
Daar durf ik dan wel weer iets over te zeggen, aangezien ik een alpine (2 alpines eigenlijk) en een pioneer heb. Ik heb een paar weken geleden de radios een aantal keer achter elkaar omgewisseld en steeds hetzelfde muziekfragment op de beide radio's beluisterd. Met mijn speakers (standaard audi) hoorde ik bijna tot geen verschil, ik kan in elk geval niet zeggen dat de een beter klonk dan de ander. Het ging hierbij trouwens om de alpine Alpine CDA-9847R en de Pioneer DEH-P6700MP. Ik heb een lichte voorkeur voor de Alpine vanwege de bediening en het uiterlijk (integreerd mooier in het dashboard doordat hij donkerder is en minder uitsteekt), dus heb besloten om deze in m'n dagelijkse auto te houden.quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kenwood, Sony en in iets mindere mate JVC moet je links laten liggen vind ik. Pioneer daarintegen, en dan vooral de topmodellen, zijn uitstekende apparaten. Goede bediening, mooi uiterlijk vind ik, en een uitstekende geluidskwaliteit.
Alpine staat natuurlijk bekend om de uitmuntende geluidskwaliteit, dus het verschil tussen een topmodelletje van Pioneer en Alpine durf ik weinig te zeggen.
![]()
Met 'kermisproduct' bedoel ik de overdaad aan knoppen, schermanimaties, overdaad aan kleuren, enz. Het is zo overdone dat het totaal geen klasse meer uitstraalt. Zaken die nog iets met geluid te maken hebben (spectrum analyzer, scope, VU), daar kan ik wel begrip voor opbrengen. Bij animaties van NYC of laag overvliegende straaljagers vraag ik me toch echt af wat het nut er van is.quote:Op zaterdag 17 december 2005 01:06 schreef Don_Tom het volgende:
edit: @ MSXUser: pioneer en kenwood zijn niet echt vergelijkbaar vind ik, kenwood is inderdaad een beetje een kermisproduct terwijl pioneer gewoon een van de betere radiofabrikanten is, zeker in het betaalbare segment.
Snap ik, maar ik kan niet zeggen dat ik mijn pioneer nou echt drukker vind dan m'n alpine wat dat betreft. Hij is juist iets symetrischer en heeft niet die rare scheve knoppen aan de zijkant. Toch vind ik m'n alpine mooier, maar dat heeft meer te maken met kleur en hoever de pioneer uit m'n dashboard steekt.quote:Op zaterdag 17 december 2005 01:23 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Met 'kermisproduct' bedoel ik de overdaad aan knoppen, schermanimaties, overdaad aan kleuren, enz. Het is zo overdone dat het totaal geen klasse meer uitstraalt. Zaken die nog iets met geluid te maken hebben (spectrum analyzer, scope, VU), daar kan ik wel begrip voor opbrengen. Bij animaties van NYC of laag overvliegende straaljagers vraag ik me toch echt af wat het nut er van is.
is dat Alpine of Clarionquote:Op zaterdag 17 december 2005 11:02 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
en hij bevalt prima!
mooier, waarschijnlijk goedkoper en doet niet onder voor de Alpine.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:16 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
is dat Alpine of Clarionzal best ok zijn maar volgens mij heeft ie het niet over Pioneer
Prachtig apparaat, heb ik overwogen voor m'n speedster vanwege zijn klassieke looks. Alleen afgevallen omdat je vast zit aan de witblauwpaarsachtige verlichting die niet te veranderen is... het moet maar net bij de rest passen. Althans, ik vind het het mooist wanneer je dashboardverlichting rood of groen is dat je radioverlichting dan ook rood of groen is.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:02 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
en hij bevalt prima!
mooierquote:Op zaterdag 17 december 2005 11:19 schreef Googolplexian het volgende:
mooier, waarschijnlijk goedkoper en doet niet onder voor de Alpine.
en waarschijnlijk een stuk makkelijker in bediening
Dit is wel een oud model.. en qua bediening en functionaliteit kan deze echt niet tippen aan die Alpine.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:02 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
en hij bevalt prima!
ach ... ik ben er happy mee. Die Alpines heb ik altijd een beetje stijlloos gevonden. Veel toeters, bellen en kleurtjes... teveel knopjes en scherm info... na een grondig vergelijk (ook met Alpines) kwam ik bij deze uit.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:58 schreef Bigs het volgende:
[..]
Dit is wel een oud model.. en qua bediening en functionaliteit kan deze echt niet tippen aan die Alpine.
quote:Pioneer bouwt verder op zijn uitgebreid gamma car audio producten en lanceert de CD tuner DEH-P77MP. Hij is vervaardigd uit hoogwaardige componenten en beschikt over een gebruiksvriendelijke interface.
Aluminium design
Het aluminium frontpaneel is voorzien van een witte Dot Matrix Display en solide aanvoelende toetsen. Maar ook op het gebied van kwalitatieve audio staat de DEH-P77MP zijn mannetje.
Inclusief WMA en MP3
De CD tuner kan ongeveer alle audio CD-formaten aan: CD-Audio, CD-R/RW, MP3 en WMA. Het nieuw ontwikkelde WMA/MP3 mechanisme moet het zoeken naar de juiste muziekbestanden vergemakkelijken: zelfs bij het uitschakelen van de ID3 tag of WMA Text is het eenvoudig om de juiste songs terug te vinden.
Nieuwe digitale tuner
Nieuw is de performante Digital for Quality FM-tuner (D4Q). Deze digitale FM-tuner zorgt voor een sterk verbeterde ontvangst in de moeilijke omstandigheden van een wagen. Alle nieuwe Pioneer CD-tuners genieten van dit uitzonderlijk voordeel.
De FM-tuner maakt gebruik van de meest recente processortechnologie die vier grote voordelen biedt t.o.v. een klassieke FM-tuner:
* Een hoge gevoeligheid
* Uitermate beperkte Multipath-ruis
* Zeer weinig interferentie van naburige zenders
* Snelle en onhoorbare RDS network following
Bovendien staat deze nieuwe technologie garant voor verbeterde audio functies, zoals een hoge signaal/ruisverhouding, een stabiele stereoscheiding in moeilijke ontvangstgebieden en een lage vervorming, dankzij de hoogperformante digitale filters.
Audio
De Mosfet 50W x 4 Amplifier vermindert het optreden van vervorming, vooral bij hoge volumes. De 3 X High Volts uitgang (6V) maakt de CD tuner tot de perfecte Head unit voor externe versterking.
De Burr Brown technologie is de crème de la crème van de DA Converters. ASL (Automatic Sound Leveliser) biedt compensatie voor rijgeluiden (wind, banden en motorlawaai).
IP-bus
Bovendien biedt de IP-Bus-bediening de mogelijkheid om een compleet car multimediasysteem samen te stellen met multi-CD-speler, DVD, TV, DAB tuner en 2 extra toestellen. Het handige disc-titelgeheugen en de aansluiting voor de originele stuurafstandsbediening van meer dan 60 wagens maken dit onweerstaanbare toestel compleet.
Features tuner:
* Multi-CD control
* CD Text
* Source TV
* DAB tuner control
* Source DVD control EXT
* AUX-in
* Afstandsbediening in optie
* ISO-connector
* Rotary volume
* Afneembaar frontpaneel
* Adaptive RDS
* PTY
* Radio Text
* BSA
* High speed PLL Synthesizer tuner
* 24 presets
Features CD-speler:
* 8x oversampling digital filter
* 1-bit D/A converter
* CD Text
* CD-R/RW, MP3 en WMA playback
Features audio/amplifier:
* 4 x 50W uitgangsvermogen
* 4 x 27W DIN output power
* 5-mode preset equaliser
* Custom preset equaliser
* Selectable loudness
* Direct Sub Drive
* Source level adjuster
* 3 RCA Preout
* High Voltage output
Heb jij een Audi (wat voor een?quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:32 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Prachtig apparaat, heb ik overwogen voor m'n speedster vanwege zijn klassieke looks. Alleen afgevallen omdat je vast zit aan de witblauwpaarsachtige verlichting die niet te veranderen is... het moet maar net bij de rest passen. Althans, ik vind het het mooist wanneer je dashboardverlichting rood of groen is dat je radioverlichting dan ook rood of groen is.
Bij mij zijn de knoppen van het middenconsole wit verlicht (delSol) dus past het mooi in het geheel. Na 2 keer een top-range Pioneer gehad te hebben met OEL display vond ik het wel weer tijd voor iets simpels doch krachtigs. Behalve iPod aansluiting (laatste rage) heeft 'ie alle functies.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:32 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Prachtig apparaat, heb ik overwogen voor m'n speedster vanwege zijn klassieke looks. Alleen afgevallen omdat je vast zit aan de witblauwpaarsachtige verlichting die niet te veranderen is... het moet maar net bij de rest passen. Althans, ik vind het het mooist wanneer je dashboardverlichting rood of groen is dat je radioverlichting dan ook rood of groen is.
a4 avant en een porsche 356 speedster (niet de opel dusquote:Op zaterdag 17 december 2005 13:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb jij een Audi (wat voor een?) en een Speedster?
![]()
hehequote:Op zaterdag 17 december 2005 13:44 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
a4 avant en een porsche 356 speedster (niet de opel dus), en een bmw 325i (loopt al een topic over
)
Mjah, ga je naar de betrouwbaarheid gaat kijken, is de volgorde toch iets anders... JVC komt relatief het meeste terug, en sony relatief het minste...quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kenwood, Sony en in iets mindere mate JVC moet je links laten liggen vind ik. Pioneer daarintegen, en dan vooral de topmodellen, zijn uitstekende apparaten. Goede bediening, mooi uiterlijk vind ik, en een uitstekende geluidskwaliteit.
Alpine staat natuurlijk bekend om de uitmuntende geluidskwaliteit, dus het verschil tussen een topmodelletje van Pioneer en Alpine durf ik weinig te zeggen.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |