abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33146135
[centraal] Cavia's met foto's deel 1
[centraal] Cavia's met foto's deel 2

Ehm, hier verder?

Mag ik Barbabob in de eerste post zetten als pakkende foto?

Mijn laatste post, voor Oxy en Lyssa:

Hahaha! Daarvoor bestaan dus wikkels Zo'n cavia mag ab-so-luut niet zo op het zaagsel worden gezet, dan is hij gelijk zijn showwaarde kwijt. Zo'n showcavia zit, behalve tijdens keuringen en fotomomenten, in de wikkels. Wat dat precies zijn, zie je hier. http://home.zonnet.nl/cheyenne66/Papillotten.html

Lyssa, ik zou toch tot maandag wachten, als hij normaal loopt en zich er zelfs nog mee krabt zal het niet zo heel ernstig zijn.
Trouwens, wat een schitterend beestje is jouw cavia! Maar 15 weken geloof ik niet echt... Dat zou dan 3,5 maand zijn? Als je ziet dat Jewel toen pas halverwege was... Ik weet het niet, ik zou er zeker een week of 4 bij optellen... Heb je geen foto van toen je hem net had, zoal shij uit de dierenwinkel komt?

en niet te verbaasd hoor, dierenwinkels zijn kamioenen in liegen over leeftijden en feitjes. Zo zeggen dierenwinkels dat zeugjes pas na 3 maanden zwanger kunnen worden en dat soort meuk (niet allemaal, maar helaas wel veel)... Na 4 weken zitten er du snog steeds veel zeugen en beren door elkaar, en koop je dus bijna standaard een zwangere cavia... Maar dat terzijde. Hoeveel weegt je caaf nu trouwens?

[ Bericht 41% gewijzigd door zoeperzazke op 16-12-2005 22:19:56 ]
I had a signature once. It was awful.
pi_33146492
jaaa.. tuurlijk mag barbabob in de OP

we hebben hem pas een weekje, dus deze foto's zjin vlak nadat we m van de dierenwinkel hadden gehaald. Omdat ie nog erg schuw is hebben we m nog niet gewogen (ook omdat we binnenkort een hele precieze weegschaal krijgen en we die wilden gebruiken) maar ik zal hem morgen even op een andere weegschaal zetten. Hij is ook wel behoorlijk groot hoor, dus ik vroeg mezelf ook wel af of t echt klopt die 15 weken

maar hoe snel groeit t haar van een cavia gemiddeld? dan weet ik dat ook als we m eens gaan knippen
pi_33146871
Hoe snel het groeit... In het begin lijkt het altijd heel hard te gaan, maar de laatste stukjes komen er moeizaam aan.

Beetje onflatteus, 3,5e week:

6 weken:

bijna 2 maanden:

3,5e maand:

5 maanden:

5,5e maand:

Als je deze foto's zo op een rijtje ziet, en ervan uitgaat dat jouw caaf nog nooit geknipt is, zou hij rond de 4 maanden zitten nu... Als je kijtk op Jewels foto van 3,5 maand he, dan zie je aan het einde van het rood een donkerrod plukje zitten. Dat is de babyuitgroei: het babyrood is donkder rood dan de lange haren worden. Kun jij dat babyrood nog terugvinden aan het einde van de rode haren van je cavia?
  vrijdag 16 december 2005 @ 22:28:59 #4
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_33147186
Ik denk dat de vader en moeder van mijn coronet niet zulk goed haar hadden. De vader was een sheltie en de moeder een coronet. Maar het haar van mijn cavia groeit niet zo snel en ook niet zo lang, ik heb er wel kleine stukjes vanaf geknipt misschien komt het daar door.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_33147190
ik kan het nu niet echt goed zien, en wil ook niet graag de spotlight op m zetten, maar voor zover ik het nu kan zien heeft hij niet echt iets wat babyrood zou kunnen zijn. ik heb t ook even opgemeten, de rode plukjes haar rondom zn hoofdje zijn ong 13cm.

wat staat trouwens Jewel mooi fotogeniek op die twee laatste foto's! vooral die van 5 maanden is heel erg leuk
pi_33147454
OMFG
Dat is toch niet hun echt haar he?
  zaterdag 17 december 2005 @ 01:53:02 #7
136830 Nenootje
severely detached
pi_33152471
ParanoidEv is een GuineaLynx forumlid?

Ik heb zelf ook vier van die monsters zitten hier. (Cavia's, geen ParanoidEv's.) Best wel lief, al hou ik ze niet echt als knuffeldier, eerder om ze gewoon leuk te observeren Ik post morgen wel eens foto's. (Al zullen sommigen ze wel kennen, van het Grote Cavia Forum e.d.)
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
pi_33155678
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:37 schreef DjDev het volgende:
OMFG
Dat is toch niet hun echt haar he?
Nee, dat plak ik er iedere ochtend op en 's avonds voor het slapen gaan haal ik het er weer af.

DjDev, jij hebt zeker een van de laatste foto's gemist uit het vorige deeltje? Ja, een goede langharige cavia kan langer haar krijgen dan sommige mensen

Lyssa, als het rode haar van je caaf geen eens meer babyrood heeft, is hij vermoedelijk al een keer geknipt, en dan maakt het het wel heel lastig om de leeftijd te bepalen. Ik denk dat we echt het gewicht moeten weten om er meet over te kunnen zeggen...
pi_33155733
Nou hier is het een grote ellende....... Volgens mij mag ik gewoon geen diertjes hebben ofzo....:

We gingen weonsdag na het eten even een blokje om, dat doen we altijd (we= vriendje + ik). En de beestjes zaten lekker te eten van een paar roosjes broccoli. Toen we terug kwamen liep mijn vriend direct naar de kooi en riep meteen dat ik moest komen. Harley was helemaal aan het stikken en kon geen lucht krijgen. Meteen hem gepakt en geprobeerd in zijn bekje te kijken of er wat zat. In eerste instantie zag ik niet echt iets zitten. Toen een spuitje gepakt om het bekje open te houden. Er kwam oko vanalles uit zijn neusgaatjes en later ook bloed. Maar na een paar minuten ademde ie helemaal niet meer.... Het ergste vind ik het gevoel dat je machteloos bent en niets voor het beestje kunt doen....
Hij lag toen we kwamen ook al helemaal op zijn zij...
Gelukkig had ik ook zoeperzazke en de fokster van harley direct op msn en per telefoon en zij hebben me heel erg gesteund en natuurlijk ook mijn vriend die er bij was.

Toen heb ik na een uurtje 3 plukjes van zijn haar geknipt van alle kleurtjes 1 en in een fotolijstje gestopt. Omdat ik hier geen tuin heb moesten we ook nog iets verzinnen waar Harley zijn laatste plekje kon krijgen.. Na uren lopen door de stad vonden we een mooi parkje met een vijver. Ik had niet eens een schep of iets, dus met een paar lepels hebben we een gat gegraven terwijl we ook nog moesten opletten dat niemand ons bezig zag, want eigenlijk mag dat natuurlijk niet.. Het is toevallig een parkje in de buurt waar we elke avond even voorbij lopen. Dus ik vind het fijn dat we daar voor Harley een plekje konden vinden.

Harley heeft waarschijnlijk zo zitten schrokken (dat kunnen ze) en is er een stuk eten in z'n luchtpijp gekomen, meestal kuchen ze het er wel weer uit, maar dat lukte het arme ventje niet... Dan heb ik een gezond beestje wat keurig groeit en alles goed aan is en dan heb je dit

Ik vind het echt zo erg... ik kan er de hele dag wel om janken
Waarom nou.. waarom zoiets stoms en waarom weer bij mijn beestje...
pi_33155806
Ik ben me echt rotgeschrokken toen Inkie het op msn vertelde, toen ze online kwam leefde hij nog... Ik heb echt zitten huilen, ik vind het zo ontzettend vreselijk, ik gun het je echt niet Ink, ik wil gewoon dat je een lekker gezond vrolijk huppelend en popcornend duo hebt...
Geef Obelixje maar een dikke knuffel van me, en nogmaals heel erg veel sterkte meis...
pi_33157695
heel veel sterkte inki!

ik zie dat je ook in Groningen woont, mag ik je toevoegen op MSN?

Barbabob heeft trouwens nog wel babyrood, nu met daglicht zagen we het wel, zodirect gaat hij even op de weegschaal.

edit:
we hebben Barbabob gewogen, en het is toch echt een flinke knaap hij woog ong. 1100 gram!! volgens een tabel op internet is hij dan 4 tot 5 maanden.

ik heb net zn hok schoongemaakt en nu zit hij er weer in, gelijk 9! poepjes om zn hok weer naar hem te laten ruiken oid. ook moet alles opnieuw verkend worden..

[ Bericht 52% gewijzigd door Lyssa op 17-12-2005 14:15:48 ]
pi_33161537
nog even spammen met Barbabob

pi_33161755
Oh.. ik wil ook een cavia...
Het liefst buiten, bij mijn eenzame konijn (die bijna 1 jaar wordt), deze is afgelopen zomer zijn vriendje verloren.
En nu lijkt me een cavia erbij wel leuk voor hem...

zaterdag 17 december 2005 @ 16:32:42 #14
136830 Nenootje
severely detached
pi_33163564
Konijnen en cavia's samen is geen ideale combinatie... Het zijn twee verschillende diersoorten dus ze hebben ook een verschillende manier om te communiceren. (Ze hebben weinig aan elkaar, imho.) Verder is het altijd een risico. Een konijn kan een cavia makkelijk doodtrappen (een reëel risico). Je zal de eerste niet zijn met een cavia met een gebroken rug. Niet doen dus Je kan beter een ander konijnenvriendje zoeken (waarbij opvangcentra je graag helpen met koppelen e.d.).
  zaterdag 17 december 2005 @ 17:16:57 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33164696
Inkie jeutje het zit je godverdomme ook niet mee en knuf..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_33165202
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 12:13 schreef Lyssa het volgende:
we hebben Barbabob gewogen, en het is toch echt een flinke knaap hij woog ong. 1100 gram!! volgens een tabel op internet is hij dan 4 tot 5 maanden.
Dan denk ik inderdaad ook tussen de 4 en de 5 maanden in. Inderdaad een lekker gewicht! Daar is niks mis mee, maar hij ziet er ook wel heel lekker uit Mooi ventje hoor! Hij is ook zo mooi zwart! Je ziet heel vaak bij langharige cavia's dat het zwart zodra het gaat groeien wat grijziger wordt, maar bij Barbabob lijkt het echt nog diepzwart, klopt dat?

Wat er gezegd is over cavia's en konijnen klopt helemaal. Daarbij hebben cavia's en konijnen ook een heel verschillende voedselbehoefte, wat heel lastig te combineren is. Ja, het kán goed gaan, maar het is niet de meest ideale oplossing. Daarbij maak je vrijwel iedere cavia heel erg blij met een caafmaatje, geen nijnmaatje
pi_33193904
we hebben een kerstkaart gemaakt met barbabob, maar dat ging niet gelijk goed

wat heb ik nou weer op mn hoofd staan!

ik kruip wel weg in de handdoek

okee dan, even snel een keertje model staan dan!
als ik dan straks maar wat lekkere witlof krijg
(die heeft ie gekregen )

nu heb ik er genoeg van, weg met die muts

hij is idd nog mooi zwartig, maar ook een beetje met een donkerbruine glans er doorheen, dus echt pikzwart is het niet geloof ik..
pi_33195097
Hij ziet er wel zwart uit, maar dan zou je eens een goed belichte foto van een afstandje moeten posten

Ontzettend leuke foto's, Barbabob heeft mijn hart gestolen, wat een heer-lij-ke caaf zeg! *zwijmelt weg* Sorry, ik kan geen langhaar weerstaan

Heeft of krijgt hij nog een vriend(innet)je?
pi_33195473
quote:
Op zondag 18 december 2005 17:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Heeft of krijgt hij nog een vriend(innet)je?
voorlopig hebben we geen ruimte voor een groter hok, en dus geen ruimte om een vriendje erbij te doen, als we een groter hok kwijt kunnen dan komt er alsnog heel snel een vriendje bij
  zondag 18 december 2005 @ 21:09:18 #20
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_33201417
Foto's van Nova en Lune

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 18 december 2005 @ 22:25:15 #21
136830 Nenootje
severely detached
pi_33204052
Ik heb de dubbelgangster van Lune hier zitten; Yuna

Haar (gecastreerd) vriendje, Lodewijk:

M'n andere gecastreerde beertje; Tjibbe:

En Tjibbe's vriendinnetje; Tulpje:
pi_33211092
Oh... wat een schatjes
pi_33211380
Nova en Lune wat een mooi stel!

En de 4 caafjes van Nenootje Ik vind vooral Tulpje erg lief eruit zien
pi_33212061
Wat moet je hiervoor allemaal hebben? Als je een cavia in huis wilt nemen?
Hoevaak laten jullie ze uit hun kooi?
Wat geven jullie ze te eten? En hoevaak?
Welke benodigheden, gebruiken jullie voor het beestje?
Kwa verzorging alles?

(ik denk erover om er 1 aan te schaffen, voor binnen dan)
  maandag 19 december 2005 @ 10:19:42 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33212153
Als je er een neemt:

grote kooi ( pet's place ben je 30 euro kwijt maar heb je een goede grote kooi)
Ik geef de beestjes een keer perdag cavia brokjesdingetjes met vit c plus drupjes cavi vit
en elke dag krijgen ze een appeltje of een wortek of een strinkje witlof of sperziebonen of bloemkool net wat de post hier schaft en of wat in huis is.
Als bodembedekking gebruik ik zaagsel en verschoon 2 maal de week de kooi.
drinken doen de mijne bij voorkeur uit zo;n drinktuit ipv glazenbakjes.
Daar maken ze alleen een troep van waardoor de boel enorm gaat stinken.
eerst legde ik er erhooi bij maar daarvan ging ze heel veel mwindjes laten en door proberen wanneer ze het kregen en het dus daardoor kwma besloten dit weg te houden.. maar dat verschilt denk ik per caaf want me mams der caaf heeft er geen last van.

Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')