Volgens mij niet. Ik zou als bedrijf gewoon gewacht hebben tot 1 januari, en gewon het contract niet vrelengen, maar goed, dat is mijn idee.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:05 schreef Morph het volgende:
Kan een bedrijf dit zomaar doen een contract ontbinden als je nog in de ziekte wet zit?
*eens is*quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ontslag tijdens ziekte mag volgens mij niet.
Rechtszaakje kan wel helpen. In dit soort gevallen is een rechtsbijstandsverzekering of lidmaatschap van de vakbond dan ook erg nuttig, want dan word je adem langer.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:35 schreef DrXLTrouble het volgende:
Ik weet idd niet precies hoe de regels hiervoor zijn, maar het is gewoon een hele vervelende situatie.
Bedrijven hebben gewoon in zulk soort zaken een veel langere adem dan een individu.
Het zal toch echt de werkgever moeten zijn die bewijst dat zij zich onbereikbaar hield voor arbo-controle.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:26 schreef DrXLTrouble het volgende:
Het is een vervelende situatie, iedereen kan makkelijk praten, maar bewijs maar eens dat het bedrijf liegt.
Als ze zeggen dat jouw vrienin onbereikbaar was, dat is dat op zich een goede reden om op te zeggen.
Misschien kun je het ook eens met een brief proberen eerst. Wel wat uitzoeken over wetsartikelen eerst dan. En dan dreigen met een rechtszaak in die brief, wil nog wel eens helpen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:51 schreef Morph het volgende:
Bedannkt voor alle info.
Maar weet je wat het is, het gaat maar over een maand salaris.
Haar contract zou toch niet verlengd worden (gaan we van uit dan) ze had maar een contract van 3 maanden.
Dus we kunnen er wel een hele rechtzaak van gaan maken maar daar heeft ze gewoon het geld niet voor.
Dit is natuurlijk precies wat de werkgever hoopt, dat snap ik ook wel.
Beetje vervelend voor jou, maar dat is dus niet waar. Ontslagbescherming tijdens ziekte is nog steeds van toepassing. Je krijgt van het CWI simpelweg geen ontslagvergunning.quote:Op zondag 18 december 2005 11:05 schreef DRA het volgende:
Voor al die mensen die meteen schrijven dat je iemand niet mag ontslaan tijdens ziekte heb ik een vervelende mededeling: dat mag sinds 1 april 2003 wel (wet veretering poortwachter). Echter mag dit volgens mij pas na advies van het UWV.
art 7:670 lid 1quote:Op zondag 18 december 2005 11:05 schreef DRA het volgende:
Voor al die mensen die meteen schrijven dat je iemand niet mag ontslaan tijdens ziekte heb ik een vervelende mededeling: dat mag sinds 1 april 2003 wel (wet veretering poortwachter). Echter mag dit volgens mij pas na advies van het UWV.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |