abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33143556
Ik heb een paar kleine berekeningtjes gemaakt over hoe veel zorgverzekering ik volgend jaar betaal.
Maar ik kom op wel een laag bedrag uit, totaal.

Omdat ik bij tpg, kan ik 10% korting krijgen bij verschillenden zorgverzekeraar.

Bij Zilveren kruis achmea, heb ik deze gegevens ingevuld voor een verzekering
- zonder aanvullenden verzekering,
- 500 euro eigen risico
- geen tandarts verkering
- 10% korting
dat komt op een maand bedrag van uit van: ¤ 62,13 , per jaar: ¤745.56 ,

Volgens de site: www.toeslagen.nl krijg ik volgend jaar ¤ 403 zorgtoelslag

op de site van de ib groep staat(zie onder)
Dat basis beurs met 150 euro omhoog gaat en de aanullende met 250 euro
Ik krijg zelf de maximale hoeveelheid studiefinanciering.

Dan schijnt er nog een noclaim te zijn van 255 euro per jaar, als je geen geen of weinig kosten maakt

dus was ik moet betalen is ¤ 745 (zorgverzekering)

wat ik krijg 403 + 150 + 250 +255 = ¤ 1058

Als ik dus helemaal geen kosten maak ontvang ik dus totaal 1058 - 745 = 313 euro per jaar! .
Dan hoef ik dus eigenlijk niks te betalen, en ontvang wel geld.

Ik geloof het zelf niet, is er iets verkeerd aan mijn berekeningen???
Als ze wel kloppen is het wel lekker

van de ingroep site
Ben je 18 jaar of ouder dan moet je zelf een zorgverzekering afsluiten. De verwachte gemiddelde premie bedraagt circa ¤ 1100 per jaar. Onderdeel van de zorgverzekering is een no-claim teruggavenregeling, waarmee je maximaal ¤ 255 terug kunt krijgen als je geen of minder dan ¤ 255 zorgkosten maakt.

Er wordt met ingang van 2006 een aantal maatregelen in de studiefinanciering genomen om studenten te compenseren voor het nieuwe zorgstelsel. De basisbeurs wordt met ¤ 150 per jaar verhoogd. De Tweede Kamer heeft hiertoe een motie van D66 aangenomen. De aanvullende beurs wordt in 2006 in totaal verhoogd met ¤ 250 per jaar. Daarvan is ¤ 180 een structurele verhoging en ¤ 70 een eenmalige verhoging in 2006.

Ben je jonger dan 18 jaar, dan moet een van de ouders een zorgverzekering voor je afsluiten. Je hoeft geen nominale premie te betalen.

Zorgtoeslag
Afhankelijk van je inkomen kun je een zorgtoeslag ontvangen via de Belastingdienst. De maximale zorgtoeslag bedraagt circa ¤ 405 per jaar. Voorwaarde voor een zorgtoeslag is dat je een Nederlandse zorgverzekering hebt. Je studiefinanciering telt niet mee voor het toetsingsinkomen waarop de hoogte van de zorgtoeslag wordt gebaseerd. De zorgtoeslag kun je aanvragen bij de Belastingdienst
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:17:29 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33143728
Je snapt dat je bij ¤ 500 Eigen Risico, de eerste ¤ 500 van elke behandeling moet ophoesten?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_33143857
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je snapt dat je bij ¤ 500 Eigen Risico, de eerste ¤ 500 van elke behandeling moet ophoesten?
Afgelopen jaren heb ik toch niet eht kosten gehad, gelukkig.
pi_33143866
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
dat is het idee van eigen risico ja.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_33143936
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')