abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33138603
Ik ben aanstaande om een wasmachine te gaan kopen. Waar moet ik zeker op gaan letten?
Ik wil iig dat er een droger bovenop kan gaan. Ik wil garantie dat ik geen overstromingen krijg, maar is dit ook zonder waterstop te realiseren, met een bak ofzo?
Ik denk aan energie A, was A en droog A of B.

Alvast dank.
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:07:33 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33138911
Garanties tegen overstromingen? Kraan dicht draaien na gebruik! Een waterbak zal weinig helpen: een open kraan stroomt hard

Koop een merk! Ik heb 1 keer een onding gekocht, merk van 3 letters, en het lagerschild aan de achterkant is gegoten met een lekkende mal. Resultaat: metaal-randen zijn hard afgebroken, scherpe hoeken, en net na de garantie scheuren in het lagerschild ==> onbalans ==> lagers kapot!
Vervangen kostte "uit coulance" slechts 136 euro! En het nieuwe schild was net zo rot: oftewel de defecte mal gebruiken ze gewoon nog.....
censuur :O
pi_33138967
Ik zie nu ook op Internet dat er losse waterstoppen te koop zijn, zoals de NEDCO V01905. Is dit een goed ding om wateroverstromingen te voorkomen?
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:15:53 #4
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_33139128
Waterstop is altijd handig, veel machines hebben die tegenwoordig ingebouwd zitten dacht ik.

Ook handig: een sensor oid die bij het centrifugeren registreert als de lading/wasmachine gaat klapperen of bonken en vervolgens het centrifugeren uitschakelt en hervat op een lager toerental.

Grootte van de vulopening: hoe groter hoe handiger.

Kan het deurtje open in de richting die jij wil of is dat aan te passen? Niets zo irritant als allerlei atletische oefeningen te moeten uitvoeren om de wasmachine te vullen omdat het deurtje de verkeerde kant op gaat als de wasmachine in een te krappe ruimte gaat.

Hoe handig is het zeepbakje schoon te maken? Veel opstaande/uitstekende randjes waar zeep achter kan blijven zitten?

Idem voor filter: laat demonstreren waar het zit en hoe je het moet schoonmaken.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_33139493
Kijk voornamelijk naarhet energieverbruik, waterverbruik en de wasinhoud.
Verder zijn alle toeters en bellen leuk maar doen in de praktijk eigenlijk niet ter zake.
Laat je ook niet belazeren door allerlei duur betaalde garantiecontracten.
Op www.staiksterk.nl kan je meer vinden over de werkelijke regels voor garantie.
Dat zullen ze je niet in de winkel vertellen.

Als je een bekend merk hebt dan kan je later altijd iets makkelijker reserve onderdelen krijgen.
Maar ook voor m'n niet-merk IT's wasmachine waren er nieuwe lagers te koop.

In de 50 jaar dat mijn ouders een wasmachine hebben is er nog nooit een lekkage geweest.
Maar een waterstop moet aan de kraan zitten want het is juist de slang die kapot gaat.
Maar dat is allemaal maar een zaak van een paar tientjes, praktisch niets vergeleken bij de prijs van een nieuwe wasmachine. een non-issue dus.
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:30:23 #6
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_33139528
Hoeveel geluid maakt hij tijdens het centrifugeren?
Ooit een wandelende machine gehad die een geluid produceerde of je de de badkamervloer aan het uitbreken was met een luchthamer.
Klaar?
Ik niet!
pi_33139629
Een extra grote inhoud (minimaal 6 ltr.) is ook erg fijn en beter voor het wasresultaat!
pi_33139823
Energie en waterverbruik zijn wel belangrijk om op te letten , tenslotte is het niet alleen de aanschaf prijs maar ook het verbruik wat je gaat betalen.
Verder ligt het aan je persoonlijke wensen en situatie. Droog je voornamelijk met een droger dan is het toerental ook wel iets om in de gaten te houden, hoe hoger hoe droger het uit de machine komt des te korter het weer in de droger hoeft en dus kom je weer bij het punt verbruik uit.
Maar een hoger toerental geeft ook weer sneller slijtage , dus koop in zo'n geval zeker een goed merk! Niet alle merken zijn even goed en gaan even lang mee.

Zoals ik verder al zei , het ligt aan je wensen , was je vaak grote wassen en heb je dan nog ruimte te kort zou ik vooral ook letten op het aantal kilo's dat de machine kan wassen (standaard is tegenwoordig meestal 5kg.) Heb je veel kleding die op handwas moeten of wollen truien , dan zijn deze programmas wel erg handig om erop te hebben.

Stukje ervaring van mezelf is dat ik mijn huidige machine zeer fijn in gebruik en omging vind. Deze heb ik nu 1,5 jaar (miele) en er zit 10 jaar garantie bij (bij gekocht bij miele zelf) , mijn ouders hebben net weer een miele gekocht nadat ze hun voorgaande bijna 30 jaar hebben gehad.
Vorige machines waren van minder goede "merken" zoals Edy en dat was altijd trammelant en dat hield in dat ik om de 3 a 4 jaar een nieuwe machine nodig had en tussendoor diverse malen het apparaat heb moeten laten repareren. Iets dat je zeker niet wilt! In aanschaf wel stukken goedkoper , maar in gebruik en verbruik vele malen duurder!
pi_33139852
Dat ze hem komen brengen...
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_33139884
Als je weet welke machine je wilt kopen vooral goed rond kijken wat ze overal kosten , je kunt in de winkel naar keuze dan beter afdingen als je weet wat de bodemprijs is (kijk dus ook vooral op internet!).
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:56:37 #11
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33140132
Check eerst de kieskeurig site eens.Ook wasmachines kun je via internet kopen, en ook laten bezorgen.In mijn geval(een miele vaatwasser) scheelt het maar liefst 300,- euro!!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33140366
Mmm zit bij mijn vriendje en ik hoor een hoop gestommel en herrie en dingen vallen.... Wasmachine aan de wandel, toen mijn oog op jou topic viel

Zorgen dat hij een beetje in balans is, zal ik je dan bij deze ook als tip mee willen geven
sub/
pi_33141472
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:06 schreef mantamanta het volgende:

Zorgen dat hij een beetje in balans is, zal ik je dan bij deze ook als tip mee willen geven
Waterpas zetten is bij de meeste (als het al niet alle is) wasmachines mogelijk dmv. de pootjes die je in hoogte kunt verstellen. Als ze niet waterpas staan gaan ze sneller aan de wandel en is ook nog eens slecht voor de lagers.
pi_33142221
Wij hebben een Zanussi gekocht goede prijs-kwaliteit verhouding.
Mijn ouders hebben er een staan die al 15 jaar lang 2 keer in de week wast.

Ik heb mijn spullen gekocht bij www.witgoedwinkel.nl,ik kon voor 70 euro extra een garantieverlenging krijgen voor 5 jaar extra.

Ik heb nu dus op al mijn apparaten 7 jaar garantie,ik zou dit ook zeker doen.
Waterstop zou ik bij de gamma halen,voor 2 à 3 tientjes ben je klaar.

Wij hebben trouwens een 1200 toeren genomen,die wast wel iets langer maar is behoorlijk stil.

Succes met je zoektocht.

Kijk trouwens ook even op www.kieskeurig.nl voor gebruikerservaringen,wel wat subjectief maar het heeft mij goed geholpen!!!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_33142512
Je moet letten op het feit dat de letter: M I E L E
Op de voorkant staan.
Iemand Fien soms gezien?
pi_33142620
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:34 schreef mhr-zip het volgende:
Je moet letten op het feit dat de letter: M I E L E
Op de voorkant staan.
Duurkoop is niet altijd goedkoop.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_33142840
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:38 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Miele is wel degelijk merk, kan je van AEG niet zeggen.
Maar je kan ook pech hebben er mee, maar dat kan overal mee.

En het was meer als grapje bedoelt.
Iemand Fien soms gezien?
pi_33154973
ik koop juist min of meer bewust geen miele of een apparaat wat zegt zo enorm lang mee te gaan. Mijn levensomstandigheden veranderen binnen de gestelde periode van miele zo enorm dat ik dus altijd met een oud kreng zit maar niet wil vervangen (immers hij doet het nog) vanwege de hoge aanschafkosten. Als een machine een jaar of 5 mee gaat vind ik dat meer dan zat en kan ik weer op zoek naar een nieuwe die op dat moment aan mijn eisen en wensen voldoet en op die manier kan ik bij wijze van 3 maal een machine kopen voor de prijs van 1 miele.

Ik ben nu dik 12 jaar het huis uit en ga straks met de verhuizing beginnen aan mijn derde machine. Allen een indesit geweest en ook de nieuwe zal weer een indesit zijn. ALs ik kijk naar wat ik een kleine 12 jaar geleden gekocht heb en belangrijk vond, of zelfs kijk naar wat ik 5 jaar geleden (de huidige machine) gekocht heb, ben ik blij dat ik weer op het termijn zit dat ik van mezelf een nieuwe mag aanschaffen.

wij gaan trouwens voor deze de aankomende ronde
http://www.witgoedwinkel.nl/index.cfm?fuseaction=artikelen.showArtikel&Ko=1&ArtikelID=4B5F564A-F963-43A6-AB6C708E644D7ED6
  † In Memoriam † zaterdag 17 december 2005 @ 08:33:47 #20
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33155010
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 08:18 schreef knorretje het volgende:
ik koop juist min of meer bewust geen miele of een apparaat wat zegt zo enorm lang mee te gaan. Mijn levensomstandigheden veranderen binnen de gestelde periode van miele zo enorm dat ik dus altijd met een oud kreng zit maar niet wil vervangen (immers hij doet het nog) vanwege de hoge aanschafkosten. Als een machine een jaar of 5 mee gaat vind ik dat meer dan zat en kan ik weer op zoek naar een nieuwe die op dat moment aan mijn eisen en wensen voldoet en op die manier kan ik bij wijze van 3 maal een machine kopen voor de prijs van 1 miele.

Ik ben nu dik 12 jaar het huis uit en ga straks met de verhuizing beginnen aan mijn derde machine. Allen een indesit geweest en ook de nieuwe zal weer een indesit zijn. ALs ik kijk naar wat ik een kleine 12 jaar geleden gekocht heb en belangrijk vond, of zelfs kijk naar wat ik 5 jaar geleden (de huidige machine) gekocht heb, ben ik blij dat ik weer op het termijn zit dat ik van mezelf een nieuwe mag aanschaffen.

wij gaan trouwens voor deze de aankomende ronde
http://www.witgoedwinkel.nl/index.cfm?fuseaction=artikelen.showArtikel&Ko=1&ArtikelID=4B5F564A-F963-43A6-AB6C708E644D7ED6
Jij hebt ook nog een gezinnetje, TS is alleen.

Ik denk er trouwens hetzelfde over. Heb een paar jaar terug ook een Indesit gekocht (mijn enige eis was een hoog toerental ) en dat ding draait nog steeds als een tierelier.

En de angst voor overstromingen lijkt me een beetje overdreven. Een TV kan ook in de fik vliegen of je gastel kan ook gaan lekken. Zo kun je nog wel even doorgaan.

pi_33155040
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 08:33 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Jij hebt ook nog een gezinnetje, TS is alleen.
klopt, dat bedoel ik juist, toen ik een jaar of 12 het huis uitvloog kocht ik een machine voor mij alleen, nergens geen verstand van, niet veel eisen als dat ding maar zou wassen. Kleren genoeg dus hoog toerental interesseerde me geen hol, het drogen duurt misschien wat langer, maar ach het wordt droog. De aanschafkosten wilde ik destijds zo laag mogelijk houden.

Tja en toen kreeg ik een relatie, en wat meer kijk er op, meer was natuurlijk met z'n tweetje, toch beperkte ruimte, dus hogere toerental. Was ook wat wijzer geworden dat energiezuinog toch ook aangenaam kan zijn. Die machine van destijds was ik dus nu nog mee, en voldoet dus bij lange na niet meer, ik heb om de dag een volle machine, ik mis een kortprogramma ga zo maar door, wederom veranderde omstandigheden waarbnij ik bij de huidige aanschaf rekening kan houden.

en over een jaar of 5 ?? ga er dan vanuit dat ik nog veel was heb, immers de kleding wordt hier groter en groter, maar de ongelukjes dalen ook, dus een spijkerbroek kan zowaar 2 dagen mee ga zo maar door. Dus zal ik wel weer hele andere eisen hebben.

Je kunt nooit je toekomst voorspellen, geen idee binnen welke jaren er veranderingen plaatsvinden. Waarom een machine kopen die voldoet aan je huidige eisen, maar zo duur in aanschaf was dat je de aanschaf er nog niet uit hebt voor je hem gevoelsmatig wel wil vervangen.
pi_33155106
Ik heb 5 jaar gelden een Marynen gekocht, ik draai gemiddeld 2 wassen per dag en ik ben er nog steeds stiktevreden over. Mijn ouders hebben hun marynen ruim 10 jaar gehad en als ik zie wat de mijne afwast, mag die rustig na 10 jaar versleten zijn. Deze wasmachine werd ons overigens in de witgoedzaak ook aangeraden op basis van ons wasgedrag.
this bitch bites
pi_33156080
Knorretje zoals jij het zegt ben ik het met je eens. Maar hier dus alleen maar pech met goedkopere wasmachines in 10 jaar 5 verschillende wasmachines in huis hebben te hebben gehad was ik wel eens toe aan wat meer zekerheid , zeker met een kleintje op komst. Voorgaande jaren met enige regelmaat zonder wasmachine gezeten omdat deze of echt definitief stuk was of omdat het minimaal 1 week duurde voordat men kon komen om deze te repareren.
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:50:30 #24
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_33156151
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:38 schreef junkiexp het volgende:

[..]

In het geval van miele wel hoor...geloof me
Je betaald meer (ongeveer 750 euro voor wasmachine) maar die gaat wel 25 jaar mee. In 25 jaar zal je zeker 2 (al dan niet 3) AEG's moeten hebben van 350 euro per stuk...zo nodig kosten voor reparatie etc, kom je op hetzelfde uit
Mijn ouders hadden een nieuwe bauknecht gekocht, liep na 3 weken al water onderuit...hele bijkeuken zeiknat. Da's ook niet echt een pretje hoor...
To infinity…and beyond!
  zaterdag 17 december 2005 @ 12:43:59 #25
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33158287
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:50 schreef ivetje het volgende:

[..]

Je betaald meer (ongeveer 750 euro voor wasmachine) maar die gaat wel 25 jaar mee. In 25 jaar zal je zeker 2 (al dan niet 3) AEG's moeten hebben van 350 euro per stuk...zo nodig kosten voor reparatie etc, kom je op hetzelfde uit
Mijn ouders hadden een nieuwe bauknecht gekocht, liep na 3 weken al water onderuit...hele bijkeuken zeiknat. Da's ook niet echt een pretje hoor...
Gebeurt bij miele ook hoor...
quote:
Aussie: Prima vaatwasser. Doet het erg goed. Wast schoon, is stil etc. Alleen lekt ook.
Dat had ik niet verwacht van een Miele vaatwasser. Helaas de vloer naar z'n
knoppen. (een half jaar in bezit)
bron

Met andere woorden : Je moet het maar treffen.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33277870
Met een droger is een wasmachine met een hoog centrifugeertoerental ergprettig, anders ben je alsnog bakken met geld kwijt aan de energie voor de droger
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_33279373
een goedkope wasmachine is zeker niet altijd GOEDKOOP. let op het energie label, het verbruik.
  woensdag 21 december 2005 @ 18:01:43 #28
11458 ivetje
pi_33281413
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 12:43 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Gebeurt bij miele ook hoor...
[..]

bron

Met andere woorden : Je moet het maar treffen.

Dat gebeurt ook wel ja, dat zeg ik ook niet...maar hij gaat wel langer mee dan 5 jaar, dat is iig zeker. En als ik lees dat iemand in 12 jaar al aan de 3e wasmachine bezig is...a ongeveer 400 euro per stuk, dan ben je toch echt duurder uit. En waarvoor, alleen maar om met de techniek meete gaan Die in 10 jaar bij wasmachines ook zoveel veranderd ja...
To infinity…and beyond!
  Admin donderdag 22 december 2005 @ 07:40:47 #29
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33298921
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:01 schreef ivetje het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook wel ja, dat zeg ik ook niet...maar hij gaat wel langer mee dan 5 jaar, dat is iig zeker. En als ik lees dat iemand in 12 jaar al aan de 3e wasmachine bezig is...a ongeveer 400 euro per stuk, dan ben je toch echt duurder uit. En waarvoor, alleen maar om met de techniek meete gaan Die in 10 jaar bij wasmachines ook zoveel veranderd ja...
knor hier:

je leest het verkeerd. Ik ga nu na 12 jaar beginnen aan mijn derde machine en ben niet AL bezig aan mijn derde machine (overigens komt die machine er op dat we gaan verhuizen en ik dit oude kreng niet meer vind voldoen en al lang en breed terug heb verdiend). Die 400 euro per machine hebben wij trouwens ook niet betaald (tijdens het inpakken kwam ik toevallig de bon tegen van de huidig van 289,- euro. De nieuwe machine die we per jan gaan kopen daarentegen haalt gemakkelijk die 400, maar is dan ook de duurste ooit die ik ga kopen), wij hadden het hier over goedkope machines die een jaar of 5 meegaan, je leefstijl is veranderd in die tussentijd en je koop weer een machientje van een levensduur van een jaar of 5. De machine groeit met je mee en voldoet vrijwel steeds aan je eisen.

Het is dus niet een kwestie van mee willen gaan met de techniek, maar mee willen gaan met de situatie waar in ik verkeer. De eerste machine had een miele kunnen zijn (en had ik waarschijnlijk nu na 12 jaar ook een nieuwe moeten nemen, miele's hebben ook niet het eeuwige leven). Maar had ik de afgelopen jaren toen er steeds een persoon aan was bij kwam toch aardig in de knel gezeten (zeker als ik kijk dat ik dat al heb met de huidige machine die ik gekocht heb met de wetenschap dat ik voor 2 moest gaan wassen). Mag toch aannemen dat geen enkele student bij de aanschaf van een wasmachine 12 jaar vooruit kan en gaat denken hoe dan de eisen zijn mbt de wasmachine want dat had ik dan moeten doen als ik een miele had genomen en er 12 jaar mee had willen doen.

Als de aankomende machine inderdaad 5 jaar meegaat dan heb ik 17 jaar wassen er op zitten, voor rond de 1100 euro. Vink geen slechte deal.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin donderdag 22 december 2005 @ 08:31:56 #30
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33299356
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:01 schreef ivetje het volgende:

[..]

Danny hier;
Natuurlijk ga je niet alleen maar mee met de techniek, en natuurlijk kun je het optelsommetje niet zo zwart-wit stellen. Wasmachines worden steeds zuiniger, waardoor je met eerder een nieuwe fors kan besparen. Neem daarbij het onderhoud van een oude machine (ontkalken, nieuwe rubbers etc) en je komt qua prijs redelijk bij elkaar in de buurt.
Verder; als je 1x een bankstel koopt kun je daar prima 12 jaar mee doen als je een goeie dure neemt, maar 3x een goedkope is natuurlijk voor het gevoel veel en veel leuker. Je hebt 's een keer wat anders en zit niet na 11 jaar nog tegen datzelfde oude pleurisding aan te kijken.
Wij hebben hier een indesit waar we nu ruim 5 jaar mee doen en die ons destijds naar ik mij herinner iets van 600 gulden heeft gekost. Een miele kost minimaal het dubbele en dan heb je ook geen zekerheid dat 'ie 12 jaar meegaat.
Verder moet iedereen het voor zich weten natuurlijk. Ieder mens is anders. Persoonlijk heb ik liever eens in de paar jaar een kleinere uitgave dan in één keer een hele sloot poen.
pi_33309872
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:50 schreef ivetje het volgende:
Je betaald meer (ongeveer 750 euro voor wasmachine) maar die gaat wel 25 jaar mee.
Als je kinderen hebt en een partner, dan gaat geen enkele wasmachine 25 jaar mee...

de gemiddelde levensduur is 7 tot 12 jaar als je een gezin hebt. Een Miele haalt eerder de 12 dan een ander merk, maar 25 jaar? Misschien als je alleen woont, maar anders niet.
pi_33329897
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:44 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Miele is wel degelijk merk, kan je van AEG niet zeggen.
Maar je kan ook pech hebben er mee, maar dat kan overal mee.

En het was meer als grapje bedoelt.
Mijn AEG wasmachine en droger doen het anders prima
Dat mag ook wel, 't is net 2 weken oud.
pi_33334738
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:03 schreef snoekiesnoek het volgende:

[..]

Als je kinderen hebt en een partner, dan gaat geen enkele wasmachine 25 jaar mee...

de gemiddelde levensduur is 7 tot 12 jaar als je een gezin hebt. Een Miele haalt eerder de 12 dan een ander merk, maar 25 jaar? Misschien als je alleen woont, maar anders niet.
Mijn ouders hebben een Miele gekocht toen ik nog in t buikkie zat bij mijn ma en die machine heeft begin November de geest gegeven (water kwam er onderuit net zo hard uit als dat het er boven in kwam). Was een Miele en hebben ze dus echt bijna 30 jaar gebruikt. We vormden dus zeker een gezin , vader , moeder en 1 kind. Tja 1 kind zul je dan misschien zeggen , maar we woonden des tijds wel in een dorp en ik was echt een kind dat overal door heen rolde , kroop ed. dus qua vieze was kregen ze van mij meer te verduren dan van een gemiddeld kind dat in een stad opgroeid.
Dus hiermee is jou stelling niet helemaal waar!
pi_33334761
Zo'n Mielle is heel duur maar gaat ook echt super lang mee. M'n ouders hadden er ook een die ruim 25 jaar is mee gegaan, wel een beetje jammer dat je dan in 1999 nog met een mosgroene wasmachine zit.
pi_33334777
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 03:28 schreef Pony-Lover het volgende:
Zo'n Mielle is heel duur maar gaat ook echt super lang mee. M'n ouders hadden er ook een die ruim 25 jaar is mee gegaan, wel een beetje jammer dat je dan in 1999 nog met een mosgroene wasmachine zit.
Je had toen dus hele hippe ouders , die van mij hadden toch een simpele witte , al werden de plastic onderdelen na zoveel jaar wel gelig.
pi_33334797
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 03:29 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Je had toen dus hele hippe ouders , die van mij hadden toch een simpele witte , al werden de plastic onderdelen na zoveel jaar wel gelig.
je had ze ook nog in licht bruin
pi_33334803
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 03:32 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

je had ze ook nog in licht bruin
Maar voor die tijd wel heeeeel hip
  vrijdag 23 december 2005 @ 03:36:46 #38
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_33334831
Miele - Er is géén betere.... PUNT
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
  Admin vrijdag 23 december 2005 @ 07:00:50 #39
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33335575
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 03:36 schreef wimmel_1 het volgende:
Miele - Er is géén betere.... PUNT
En tot zover dit reclameblok..
Kijk; wil je dus kans dat je machine 25 tot 30 jaar meegaat en heb je poen teveel; koop een Miele.
Wil je over 15 jaar daarbij al raar aangekeken worden als een bezoeker toevallig je wasmachine ziet - vergeeld en wel érg retro en al - dan koop je een Miele
Wil je over 15 jaar je wasmachine zien en bij jezelf denken; JE-ZUS wat is dat ding vergeeld in de loop der jaren - dan koop je een Miele.

Maar wil je gewoon om de 6 jaar een hip nieuw apparaat hebben staan ?
Wil je een wasautomaat die je ook met minder dan 7 man kan tillen ?
Wil je dat je washok/badkamer/keuken er fris uitziet zonder vergeelde elementen ?
Wil je het prijsverschil gewoon lekker opmaken aan leuke dingen en langzaamaan een euro of 6 per maand apart zetten zodat je na 6 jaar gewoon weer een nieuwe kan kopen, met de nieuwste technieken ?
Koop dan gewoon een normaal merk.

Ze doen allemaal hetzelfde. Water geven, wasmiddel pakken, draaien, spoelen centrifugeren.
Zorg dat het toerental voldoet aan jouw wensen en koop gewoon een machine die eenvoudig in gebruik is,. energiezuinig is en die niet teveel kost. Maar goed, da's mijn motto. Ik weet wel dat ik geen 25 jaar oude wasmachine wil hebben staan.
  vrijdag 23 december 2005 @ 07:05:52 #40
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_33335595
toch leuk... een (ex) vekoper een mening horen geven
  vrijdag 23 december 2005 @ 07:08:03 #41
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_33335603
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 07:05 schreef wimmel_1 het volgende:
toch leuk... een (ex) vekoper een mening horen geven
Hoppa .... wééér een Bauknecht naar de klote
  vrijdag 23 december 2005 @ 07:09:38 #42
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_33335606
dubbel
  Admin vrijdag 23 december 2005 @ 07:16:03 #43
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33335620
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 07:08 schreef wimmel_1 het volgende:

Hoppa .... wééér een Bauknecht naar de klote
komt minder vaak voor dan je zou denken. Overigens verkocht ik voornamelijk computers, laptops, televisies, home cinemasets en mp3 spul (ipods e.d.). Als ik in 5 jaar 10x een wasautomaat heb verkocht is het veel.
pi_33335650
Je moet letten op 5 letters: M I E L E. Staat dat erop is ie ok (wel duur overigens )
  vrijdag 23 december 2005 @ 07:28:33 #45
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_33335659
Was ook absoluut niet als negatieve publiciteit bedoeld, alleen kan ik van een 30 jaar oude "miele" nog steeds de onderdelen vervangen (zelfs interne delen van de klok) .....en bij een Bauknecht of AEG ( Aus erfärung Gut) is dat nét ff wat minder

pi_33335713
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 07:28 schreef wimmel_1 het volgende:
Was ook absoluut niet als negatieve publiciteit bedoeld, alleen kan ik van een 30 jaar oude "miele" nog steeds de onderdelen vervangen (zelfs interne delen van de klok) .....en bij een Bauknecht of AEG ( Aus erfärung Gut) is dat nét ff wat minder

Maar gaat zo'n nieuwe Miele wel 30 jaar mee? En wil je over 30 jaar nog wel dezelfde wasmachine hebben? Houdt een nieuwe Miele het uberhaupt wel 30 jaar vol? En zijn de onderdelen van een nieuwe Miele over 30 jaar nog steeds verkrijgbaar? (Dat de onderdelen van een 30 jaar oude Miele nog verkrijgbaar zijn zegt namelijk niets over de toekomst).
  vrijdag 23 december 2005 @ 07:49:18 #47
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_33335754
MIELE heeft niet allleen vanwege de geleverde producten een naam.......... en helaas betaal je daar ook voor.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 08:38:57 #48
7074 moussy
kuttekop
pi_33336085
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 03:33 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Maar voor die tijd wel heeeeel hip
Retro is nu weer hip

Ik ga mee met de mening van Knor en Danny Ik ben in mn uppie begonnen met een 2dehands zanussi, nooit op het toerental gelet, die was dus te laag. Na maanden klooien met een losse centrifuge er bij (was kwam er bijna droog uit ) kreeg ik van mijn broer een 2dehands AEG. Ik was toch maar alleen, dus dat anderhalve wasje kon wel met een 2dehansie. Later ooit eens een drogertje er bij gekocht voor dat anderhalve wasje.

Toen er een man bij mijn huishouden kwam stortte na 2 jaar mijn wasmachine in. Nou had ie zn geld wel opgebracht, ik had hem toch gekregen Toen een whirlpool gekocht, ik kon maar niet wennen aan dat ding. Hij deed het niet zoals ik dat wilde, wij hoorde gewoon niet bij elkaar. Godzijdank was het geen miele, want na nog geen jaar heb ik dat ding verkocht en dat gaat nooit met winst, maar nu ging het om een bedrag waar ik geen pijn in mn buik van had.

En nu, nu staat er een mooie LG wasmachine waar 7 kilo wasgoed in gaat. Inmiddels met 2 kinderen die er bij zijn gekomen mag dat ook wel. Het drogertje is vervangen voor een 7 kilo droger van Candy. Voor mij dus ook absoluut geen Miele. Als er over 3 jaar een betaalbare 9 kilo wasmachine op de markt komt wil ik die vast wel
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:38:34 #49
11458 ivetje
pi_33436090
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:03 schreef snoekiesnoek het volgende:

[..]

die van mijn schoonouders (gezin met 3 kids) gaat al meer dan 25 jaar mee...en ja, dat is een miele
To infinity…and beyond!
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:49:14 #50
11458 ivetje
pi_33436373
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 07:43 schreef Light het volgende:

[..]

Maar gaat zo'n nieuwe Miele wel 30 jaar mee? En wil je over 30 jaar nog wel dezelfde wasmachine hebben? Houdt een nieuwe Miele het uberhaupt wel 30 jaar vol? En zijn de onderdelen van een nieuwe Miele over 30 jaar nog steeds verkrijgbaar? (Dat de onderdelen van een 30 jaar oude Miele nog verkrijgbaar zijn zegt namelijk niets over de toekomst).
Ja Wat boeit het nou dat je machine wat verouderd is...hij doet hetzelfde als al die nieuwe hightech modellen. En dat iemand hem ziet (zoals danny zegt) BOEIE!!! Ik maak me totaal niet druk over wat mensen van mijn wasmachine vinden of wat dan ook...als ik er maar tevreden mee ben toch En voor ons heeft ook een ander ding meegespeeld in de aankoop van de miele...de fabriek zit om de hoek, dus als ie kapot is of wat dan ook is het altijd dichtbij. Laatst zo'n plaat nodig voor tussen de wasmachine en de droger, even langs de fabriek en is geregeld ipv helemaal naar utrecht ofzo voor een winkel die hem heeft
To infinity…and beyond!
pi_33596687
@ivetje, dan heb je dat ding hopelijk ook direct bij de fabriek opgehaald.

Aangezien ik hier de wasmachine en droger van de huisbaas in gebruik heb en straks dus die handel zelf moet hebben heb ik met veel belangstelling dit topic even gelezen.

Ff op de link geklikt en me LAM geschrokken!! 1600 euries voor een wasmachine!!!! Mijn god, ik moet een koelkast, droger en wasmachine voor eenlager bedrag zien te ritselen. ( en dat gaat me lukken ook )

Zou best een Miele willen hebben. Nietomdat dat ding zolang mee zou gaan maar omdat ik geen zin heb in reparatie gedoe enzo. Houd van ene gokje, maar speel ook graag op safe... maar dat ga ik er niet voor betalen, das zeker.

Denk zelf aan een leuke bosch combi....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  zondag 1 januari 2006 @ 19:46:42 #52
11458 ivetje
pi_33608102
Onze was 850 euro hoor...
To infinity…and beyond!
pi_62495862
Even een topic-kick: ik ben wel benieuwd hoe jullie 7-kilo-LG wasmachines nu bevallen. DIe van ons (geen LG) is hoogstwaarschijnlijk kapot (hij moet nog opengeschroefd worden maar het lijkt een kapotte printplaat te zijn) en ik ben dus alvast wat aan 't vergelijken en kom steeds bij LG's met 7/8 kilo inhoud uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door poemojn op 19-10-2008 02:18:29 ]
pi_62496069
M'n Miele is van 1997 en heb ik in 2005 gebruikt gekocht.
Er zit al een waterstop aan, af fabriek.
Problemen: geen.
Wast goed, centifugeert goed, is redelijk stil en loeizwaar.
Ben vooral ook tevreden door de degelijkheid van alles en de super simpele bediening.

Ik koop witgoed het liefst gebruikt van een goed merk.
Huidige koelkast is 18 jaar oud maar is te klein; binnenkort op zoek naar een grotere Liebherr.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')