Jagen is nodig om de wildstand binnen de perken te houden en sommige beesten ga je echt niet eten hoor.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Zolang je eet wat je jaagt, vind ik het niet erg. Zou ook hypocriet zijn om dan el gewoon een pakje vlees in de supermarkt te kopen.
Waar is dit een reactie op? Ik snap hem niet helemaal.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:39 schreef Drumpie het volgende:
Maar dit is de eerste keer in half jaar dat ik jagers daar zie
Het was volgens mij niet grond van hen, en ik heb je voor de 1ste keer gezien in 1 jaar ( wel vaker langsgefietst )quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:31 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Jagen gebeurt op particuliere grond. Daar heeft je hond niks te zoeken en dan moet JIJ niet raar opkijken als hij een partij hagel in z'n reet krijgt nee. Laat je je kinderen ook fietsen op de snelweg?
Die honden zijn daar niet geschoten, het bos waar het hondenlosloop gebied is ligt naast de landerijen en daar zijn die honden afgeschoten...quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:31 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Jagen gebeurt op particuliere grond. Daar heeft je hond niks te zoeken en dan moet JIJ niet raar opkijken als hij een partij hagel in z'n reet krijgt nee. Laat je je kinderen ook fietsen op de snelweg?
De grond hoeft niet van de jagers te zijn, maar kan van een boer zijn waar ze toestemming van krijgen om de wildstand op peil te houden. Het is ook niet het hele jaar jachtseizoen, dus misschien dat je ze daarom nu pas voor het eerst gezien hebt.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:42 schreef Drumpie het volgende:
Het was volgens mij niet grond van hen, en ik heb je voor de 1ste keer gezien in 1 jaar ( wel vaker langsgefietst )
Die wildstand is uit balans omdat er gejaagd wordt oa....quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:36 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Jagen is nodig om de wildstand binnen de perken te houden en sommige beesten ga je echt niet eten hoor.
Een lekkere haas daarentegen...
Volgend jaar rond deze tijd zal je ze weer zien, altijd in de late herfst....quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:42 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Het was volgens mij niet grond van hen, en ik heb je voor de 1ste keer gezien in 1 jaar ( wel vaker langsgefietst )
Dat mag natuurlijk niet, maar ik geloof het gewoon niet. Jagers zijn nogal zuinig op hun vergunning en als dit soort verhalen eenmaal uitkomen zijn ze hartstikke zuur. Aangezien we in Nederland nogal veel miemelende anti-jagers hebben kun je er poep op zeggen dat de kleinste miezerverhalen uitgebreid opgeblazen in de media zullen komen (kwaliteits-tv zoals hart van nederland, waarin zelfs de zieke hond van loretta schrijver als nieuws wordt bestempeld.) Natuurlijk wordt er wel eens illegaal een duif afgeknald, maar een hond zal echt zeer zelden een keer voorgekomen zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:43 schreef erodome het volgende:
Die honden zijn daar niet geschoten, het bos waar het hondenlosloop gebied is ligt naast de landerijen en daar zijn die honden afgeschoten...
Ze schieten ook direct naast de weg, waar een fietspad langsloopt waar heeeeeeeeel veel kinderen langs fietsen, ook al wat bijna ongelukken mee geweest.
Je kan lekker proberen goed te praten, maar dat iets niet mag en/of niet zo hoort betekend niet dat het niet gebeurt...
Ja, droom lekker verder in je eigen wereldquote:Op vrijdag 16 december 2005 21:45 schreef erodome het volgende:
Die wildstand is uit balans omdat er gejaagd wordt oa....
Het komt door het afschieten van vossen dat konijnen en hazen welig tieren, het volgende jaar mogen ze weer vossen schieten omdat ze de balans weer in de war hebben gebracht door die konijnen en hazen te schieten...
4 keer in de tijd dat ik hier woon, je mag het niet geloven hoor, maar is echt zo....quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:50 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk niet, maar ik geloof het gewoon niet. Jagers zijn nogal zuinig op hun vergunning en als dit soort verhalen eenmaal uitkomen zijn ze hartstikke zuur. Aangezien we in Nederland nogal veel miemelende anti-jagers hebben kun je er poep op zeggen dat de kleinste miezerverhalen uitgebreid opgeblazen in de media zullen komen (kwaliteits-tv zoals hart van nederland, waarin zelfs de zieke hond van loretta schrijver als nieuws wordt bestempeld.) Natuurlijk wordt er wel eens illegaal een duif afgeknald, maar een hond zal echt zeer zelden een keer voorgekomen zijn.
Het is waar, echt.....quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:51 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ja, droom lekker verder in je eigen wereld![]()
waarom vroeg doodschieten als ze nog weet ik veel jaar te leven hebben gaan ze toch ook dood??quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:09 schreef Evil_Jur het volgende:
De wildstand op peil houden vind ik een beetje slap. "We moeten de dieren doodschieten omdat ze anders doodgaan."
Jagen doe je op afstand. Anders is je prooi weg. En dus kan het voorkomen dat je niet goed ziet wat het is. Verder wat er gezegd is over particuliere grond etc...quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat het niet mag betekend niet dat het niet gebeurt, hier schieten ze ook in velden waar alle schoolkinderen langs komen, zijn een aantal gevallen bekend van honden die afgeschoten zijn, ja hadden ze niet gezien dat het een hond was(mijn god schieten zonder dat je ziet wat het is wat je schiet, nou vraag ik je!!!!).
Een bekwame jager weet altijd waar hij op aan het schieten is. Stel je voor zeg...quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jagen doe je op afstand. Anders is je prooi weg. En dus kan het voorkomen dat je niet goed ziet wat het is. Verder wat er gezegd is over particuliere grond etc...
quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:47 schreef Ratelslangetje het volgende:
Aaahh wat zielig.![]()
Als ik ooit een vieze vuile k*nker jager tegenkom word ik ontoerekeningsvatbaar.
Ik heb schoon genoeg van mensen die op dieren jagen.
En al helemaal als het onder het mom ''overpopulatie'' of ''veiligheid'' wordt goed gepraat.
We leven toch niet meer in het stenen tijdperk?![]()
Oke,zullen we dan ook maar mensen doodschieten? Oh nee,jagen op mensen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nog zo'n hersenloze holbewoner
Anders maak je er even een nuttige discussie van? Doe eens even normaal hequote:Op vrijdag 16 december 2005 23:54 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Oke,zullen we dan ook maar mensen doodschieten? Oh nee,jagen op mensen.
Overbevolking,hongersnood en ziekte brengt het evenwicht van de natuur in gevaar.Dus is opjagen en afschieten van mensen noodzakelijk.
Begeef je je op het verkeerde grondgebied dan heb je pech gehad.
En ze mogen met jou beginnen achterlijke mongool die je bent!!!!!!!!!![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |