abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 december 2005 @ 18:34:37 #51
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_33166667
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:09 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

wat is er nou zo erg aan.. als ze iets onaardigs zegt over de islam

dat is toch haar goed recht

leg me dat nou eens uit

waarom zou je over de islaam niet kritisch mogen zijn
Wil je niet elke keer een enter geven na elke zin. Dat maakt het nl. onduidelijk.

Maar goed, natuurlijk is ze daar vrij in, maar ze moet wel de spreekwoordelijke ballen hebben om de consecuenties te dragen en er rekening mee houden dat er weleens iemand kan opstaan die haar niet zo aardig vind, om me maar eens zachtjes uit te drukken.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_33166894
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wil je niet elke keer een enter geven na elke zin. Dat maakt het nl. onduidelijk.

Maar goed, natuurlijk is ze daar vrij in, maar ze moet wel de spreekwoordelijke ballen hebben om de consecuenties te dragen en er rekening mee houden dat er weleens iemand kan opstaan die haar niet zo aardig vind, om me maar eens zachtjes uit te drukken.

²
Nou als je je daar nou eens druk om ging maken.. dat er mensen zijn die haar willen vermoorden.. want daar heb je het dan over. Dat is iets waar je je druk om moet maken en niet om wat zij allemaal zegt.

Probeer je eens sterk te maken om uitting te geven aan hoe belachelijk het is dat er moslims zijn die haar willen vermoorden.

Zeg dat nou eens.. spreek je uit als een ware democraat, voorvechter van mensenrechten.

Nee dat doe je niet, je maakt je drukker om wat ze zegt dan dat er lui zijn die haar willen vermoorden.

Ze vraagt er om he.. dat is wat jij vindt. Nou walgelijk is het eigenlijk.

Zolang er moslims zijn zoals jij, zullen moslims nooit de maatschappelijke acceptatie krijgen die ze graag willen.

zaterdag 17 december 2005 @ 18:49:27 #53
13462 BansheeBoy
pi_33167109
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:41 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

Probeer je eens sterk te maken om uitting te geven aan hoe belachelijk het is dat er moslims zijn die haar willen vermoorden.
Het mes snijdt aan 2 kanten in deze. Zowel de (eventuele) dader als Hirsi Ali gaan niet vrijuit. Ze zijn m.i. beiden schuldig. Ik kan me niet druk maken om die ene gek, dat is maar een individu, het gaat me meer om het feit dat Hirsi Ali een verantwoordelijke functie bekleedt en niet zomaar alles kan zeggen wat zij wil. Vooral de manier waarop, haar stijl, is te ziek voor woorden. Pure provocatie, wat lokt iemand uit die provoceert? Inderdaad, geweld! Theo van Gogh is een perfect voorbeeld, hij is niet vermoord omdat hij zo goed moppen kon tappen denk ik. Er is dus wel degelijk een link te leggen tussen het strafbare vergrijp en het gedrag van de "uitlokkers".
quote:
Zolang er moslims zijn zoals jij, zullen moslims nooit de maatschappelijke acceptatie krijgen die ze graag willen.

Mijn geloof zou niet eens relevant moeten zijn en ter sprake moeten komen, belangrijker is wat ik de samenleving te bieden heb: een goede ICT baan met een lekkere auto van de zaak.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_33167270
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het mes snijdt aan 2 kanten in deze. Zowel de (eventuele) dader als Hirsi Ali gaan niet vrijuit. Ze zijn m.i. beiden schuldig. Ik kan me niet druk maken om die ene gek, dat is maar een individu, het gaat me meer om het feit dat Hirsi Ali een verantwoordelijke functie bekleedt en niet zomaar alles kan zeggen wat zij wil. Vooral de manier waarop, haar stijl, is te ziek voor woorden. Pure provocatie, wat lokt iemand uit die provoceert? Inderdaad, geweld! Theo van Gogh is een perfect voorbeeld, hij is niet vermoord omdat hij zo goed moppen kon tappen denk ik. Er is dus wel degelijk een link te leggen tussen het strafbare vergrijp en het gedrag van de "uitlokkers".
[..]

Mijn geloof zou niet eens relevant moeten zijn en ter sprake moeten komen, belangrijker is wat ik de samenleving te bieden heb: een goede ICT baan met een lekkere auto van de zaak.

²
Als individu zul je heus wel geaccepteerd worden, alleen het moslim gedeelte dat vindt dat hersi ali er om vraagt om vermoord te worden. Dat gedeelte gaat er bij mij niet in.

Je begrijpt het gewoon niet, geweld is uit den boze. Hoe irritant hirsi ali ook mag zijn.

Is net zo iets als zeggen dat.. een vrouw die verkracht wordt.. Ach ze vroeg er om. ze had een kort rokje aan en keek zo sexy.

nee dus..

In nederland moet ja alles kunnen zeggen.. zonder vermoord te worden.

Maar goed ik herhaal mezelf....

pi_33169127
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:51 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ik denk dat het een kwestie is van wennen voor moslims.. dat we hier in een cultuur leven waar je de draak mag steken met religie...

een beetje religie kan tegen een stootje.. zeker als het de enige ware religie is..
De draak steken met andermans religie? Niet iedereen gelooft in sprookjes. Helaas zijn er nog mensen die het een en ander serieus opvatten.

Maar aan de andere kant, waarom worden preken van sommige imams wel serieus genomen? Terwijl je de draak mag steken in deze cultuur. Of geldt dat dan niet?
pi_33169523
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:59 schreef Ylias het volgende:

[..]

De draak steken met andermans religie? Niet iedereen gelooft in sprookjes. Helaas zijn er nog mensen die het een en ander serieus opvatten.

Maar aan de andere kant, waarom worden preken van sommige imams wel serieus genomen? Terwijl je de draak mag steken in deze cultuur. Of geldt dat dan niet?
nou het is helaas waar de sommige imams in preken oproepen tot een heilige oorlog tegen ongelovigen.. en daarbij geweldige middelen aanbevelen

en 911 heeft laten zien dat er helaas inderdaad moslims zijn die zich laten ophitsen tot het verrichten van geweldadige activteiten in het westen

dus de draak steken mag... maar oproepen tot geweld.. of dat op welke manier dan ook goed spreken niet

zo mag ik ook niet oproepen om alle moslims te vermoorden.. omdat ik vindt dat ze er foute meningen op nahouden

echter ik vrees dat het wel een keer zo ver gaat komen. als ik zie wat er nu bv in australie aan de hand is...

zaterdag 17 december 2005 @ 22:33:43 #57
13462 BansheeBoy
pi_33174845
Conclusie: Is het nou nodig o afschuwelijke Hirsi Ali om je verhaal op zo'n afschuwelijke manier te tonen, zonder respect voor de Moslims?

²
pi_33175556
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Conclusie: Is het nou nodig o afschuwelijke Hirsi Ali om je verhaal op zo'n afschuwelijke manier te tonen, zonder respect voor de Moslims?

²
ja of het nodig is , is een individuele inschatting

jij vindt van niet.. dat respecteer ik

ik vind het een prachtige film

respecteer jij dat ook?

Een dat ze het recht heeft om die film te maken en te laten zien aan iedereen die er in geintereseerd is ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')