abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33132012
AMSTERDAM - Tweede Kamerlid Hirsi Ali (VVD) komt met een nieuwe Submission-film. In deel III zal ze God zelf opvoeren. "Dat wordt het moeilijkste deel", zegt ze in het kerstnummer van het weekblad De Groene Amsterdammer. "Want wie zal Allah kunnen spelen?"

Een maand geleden werd bekend dat Hirsi Ali het script af had van Submission II, dat gaat over de discriminatie van homo's binnen de islam. Dat deel is het vervolg op de film die ze samen met de vermoorde regisseur Theo van Gogh maakte. Submission I was een aanklacht tegen de onderdrukking van vrouwen in de islamitische cultuur.

In het interview eist Hirsi Ali verder dat de VVD haar in een nieuwe Kamerperiode dezelfde ruimte geeft als nu, anders vertrekt ze. "Vlak voor de verkiezingen van 2007 maak ik de balans op, en leg aan de VVD voor of er ruimte blijft, zoals nu. Is dat zo, dan teken ik graag voor een nieuwe periode in de Kamer. Ik ben nog lang niet klaar met mijn onderwerp." Een post in het kabinet ambieert ze niet. Hirsi Ali kwam de afgelopen jaren regelmatig in botsing met collega's in de VVD-fractie omdat ze zich fel uitsprak over andermans beleidsterrein.

Bron: Nu.nl
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:27:17 #2
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_33132099
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

als je niet meent wat je zegt.. zeg het dan ook niet
Met zo'n stelling kan ik het alleen maar eens zijn. Ik ben blij dat je dat ook zo ziet, dan kunnen we dat als uitgangspunt gebruiken voor de discussie. Ik vind het überhaupt moeilijk om de dialoog aan te gaan met mensen die niet oprecht zijn, het staat me niet.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_33132188
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Met zo'n stelling kan ik het alleen maar eens zijn. Ik ben blij dat je dat ook zo ziet, dan kunnen we dat als uitgangspunt gebruiken voor de discussie. Ik vind het überhaupt moeilijk om de dialoog aan te gaan met mensen die niet oprecht zijn, het staat me niet.

²
Wat is dan de reden dat je eerst Hirsi Ali voor alles uitmaakt en dan zegt dat je haar bewondert.

Ma.v. ik neem je niet serieus
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:35:52 #4
13462 BansheeBoy
pi_33132332
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:30 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Wat is dan de reden dat je eerst Hirsi Ali voor alles uitmaakt en dan zegt dat je haar bewondert.
Er zijn redenen waarom ik haar bewonder maar er zijn nog meer redenen om haar minder aardig te vinden. Dat moet toch kunnen.

Alleen de echt hele grote karakters zijn er toe in staat om toch iets rooskleurigs te zien in de opponent en dit ook hardop durft te laten blijken en dus de trots op zij zet. Wat dat betreft is dit een minpunt voor Hirsi Ali, dit mis ik nl. enorm bij haar, zelfkritiek is haar vreemd.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_33132454
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Er zijn redenen waarom ik haar bewonder maar er zijn nog meer redenen om haar minder aardig te vinden. Dat moet toch kunnen.

Alleen de echt hele grote karakters zijn er toe in staat om toch iets rooskleurigs te zien in de opponent en dit ook hardop durft te laten blijken en dus de trots op zij zet. Wat dat betreft is dit een minpunt voor Hirsi Ali, dit mis ik nl. enorm bij haar, zelfkritiek is haar vreemd.

²
Ze heeft juist heel veel zelfkritiek

ze heeft een moslim achtergrond en heeft door een kritsche houding zich daar vanaf gewendt.

Ze heeft stelling genomen en heeft haar eigen houding m.b.t. islaam enz verandert.

Dit kan alleen als je zelfkritisch bent

Ik heb haar ook in zomergasten gezien.. ze kwam juist heel kritsch over naar zichzelf maar ook naar haar opvoeding en haar achtergrond
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:45:45 #6
13462 BansheeBoy
pi_33132611
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:40 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ze heeft juist heel veel zelfkritiek
Het is alleen jammer dat deze zelfkritiek alleen maar blijkt als de Islam het lijdend voorwerp is. Ze geeft zelf te kennen dat ze allang geen Moslima meer is, dus valt deze kritiek absoluut niet meer onder noemer zelfkritiek. Ik heb haar nooit kritisch gehoord over eigen handelingen, datzelfde geldt overigens ook voor de kloon van Louis van Gaal c.q. rechtsgeleerde E.Ellian. Altijd maar dat vingerwijzen, maar over zichzelf komen ze niet verder dan zelfverheerlijking.

²
pi_33132792
Ze noemt zichzelf geen moslima meer, omdat ze door haar kritsche houding t.o.v. haar zelf en haar opvoeding. Daar afstand van heeft genomen

Echter als je als moslim bent opgevoed en je zegt dat je geen moslim meer bent.

Betekend dat niet, dat je niet doordrongen bent van allerei opvattingen en houdingen die je door je opvoeding hebt meegekregen

Dat ze in staat is die interne houdingen consequent te veranderen.. geeft naar mijn mening blijk van haar kritsche zelfhouding .

Ik herken mezelf in haar

Ik heb zelf een gereformeerde achtergrond en heb me ook afgezet van die religie en bepaalde opvattingen binnen die religie

maar dat betekend niet , dat ik niet het product ben van die religie en dat ik alleen met veel zelfreflectie in staat ben.. die verkeerde /acherhaalde opvattingen uit mijn denksysteem te krijgen
pi_33132831
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ook, ik kan daar alleen maar respect voor opbrengen. Zelfde geldt overigens ook voor Verdonk.

²
We weten dat jij geen respect kan opbrengen...eisen wel maar opbrengen niet
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:00:09 #9
13462 BansheeBoy
pi_33132997
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:53 schreef desiredbard het volgende:

[..]

We weten dat jij geen respect kan opbrengen...eisen wel maar opbrengen niet
Hoe kom jij aan die kennis dan? Ik heb nl. weg degelijk respect voor je, en dat komt uit het diepste van mijn hart, wijl ik dit zeg ontstaat er een vurig gevoel van vrede om en nabij mijn lever. Niet voor niets is mijn signature jarenlang geweest:"Respect is het uitgangspunt."

²
pi_33133032
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Alleen de echt hele grote karakters zijn er toe in staat om toch iets rooskleurigs te zien in de opponent . .

²
En jij denkt dat je zo'n grote karakter bent.?

ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die als ze dat lezen denken "Eh tjonge.. wat een grootheidswaanzin en narcisme"

Maar ik behoor niet tot die groep hoor
pi_33133068
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan die kennis dan? Ik heb nl. weg degelijk respect voor je, en dat komt uit het diepste van mijn hart, wijl ik dit zeg ontstaat er een vurig gevoel van vrede om en nabij mijn lever. Niet voor niets is mijn signature jarenlang geweest:"Respect is het uitgangspunt."

²
Wel dat blijkt uit je onderschrift in je kloontje wel.
Blijkbaar is een atheist extreem rechts in jouw ogen, en dat geeft duidelijk genoeg jouw respect voor anderen aan
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:03:42 #12
13462 BansheeBoy
pi_33133115
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

En jij denkt dat je zo'n grote karakter bent.?
Ja, maar niet omdat ik dat zelf vind, maar omdat ik dat al jarenlang consequent te horen krijg van medefok!kers. Maar ik ben niet van het type "ik neem een veer en ga mijzelf kittelen."

²
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:07:07 #13
13462 BansheeBoy
pi_33133207
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:02 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wel dat blijkt uit je onderschrift in je kloontje wel.
Wat bedoel je met kloontje?
quote:
Blijkbaar is een atheist extreem rechts in jouw ogen, en dat geeft duidelijk genoeg jouw respect voor anderen aan
Een atheïst is niet per definitie anti-Islam mijn waarde medefok!ker, maar dat weet je gelukkig zelf ook wel.

²
pi_33133234
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, maar niet omdat ik dat zelf vind, maar omdat ik dat al jarenlang consequent te horen krijg van medefok!kers. Maar ik ben niet van het type "ik neem een veer en ga mijzelf kittelen."

²
Nou ik wil je best geloven

ik kan alleen maar beoordelen wat ik tot nu toe gezien heb betreffende je reacties in deze topic

En deze medefokker vond de meeste van je reactie's .. eh een beetje niet doordacht, oppervlakkig en getuigen van weinig kennis.

Sorry

Maar dat betekend niet dat je niet ok bent.. alleen dat je naar mijn mening nog veel moet leren.

En aangezien je een groot karakter hebt.. zal je daar geen moeite mee hebben.. hoop ik.

Wil je echt niet dissen of zo..
pi_33133318
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat bedoel je met kloontje?
[..]

Een atheïst is niet per definitie anti-Islam mijn waarde medefok!ker, maar dat weet je gelukkig zelf ook wel.

²
Een atheist is anti-godsdienst...of ben je eindelijjk tot de conclussie gekomen dat islam geen godsdienst maar een massahisterie is.

Afgezien dat iedere pagan, christen, jood, etc dus ook meteen extreem rechts is ...
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:23:12 #16
13462 BansheeBoy
pi_33133732
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:10 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Een atheist is anti-godsdienst...
Neen Atheist betekent letterlijk zonder god.

²
pi_33133786
De definitie van atheist is echter: Atheïsme is de filosofische stroming waarbinnen men zich ervan bewust is dat de fundamentele uitgangspunten niet gerelateerd zijn aan of berusten op de aanname van het bestaan van goden
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:26:43 #18
13462 BansheeBoy
pi_33133837
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
De definitie van atheist is echter: Atheïsme is de filosofische stroming waarbinnen men zich ervan bewust is dat de fundamentele uitgangspunten niet gerelateerd zijn aan of berusten op de aanname van het bestaan van goden
Ja klopt.

²
pi_33134287
En ik ben dus atheist..

ben er niet tegen dat andere mensen religieus zijn ( eh zou wel mooi zijn als iedereen regligie zou afzweren, maar dat is weer een ander verhaal)

Echter als er religieuse mensen zijn die mij willen belemmeren in het beoefenen van mijn burger rechten.. zoals het zeggen van mijn mening,

ja.. dan ben ik minder tolerant.

daarom vind ik het ook zo belangrijk dat hirsi ali niet belemmert wordt op enige manier in haar burger rechten

helaas is dat nu wel het geval

ze wordt bedreigt, heeft beveiliging nodig

dat is ernstig.. en de moslims die dat op hun geweten hebben.. zouden zich moeten realiseren

dat het tolereren van de moslims zelf(door niet moslims).. afhangt van hun(de moslims) tolerantie naar andersdenkenden zoals hirsi ali

zolang zij niet openlijk getolereerd wordt door bepaalde moslims.. zullen die moslims ook niet getolereerd worden door de rest van nederland

dus die moslims die zo graag respect willen.... geef het aan hirsi ali.. en je hebt mijn respect

[ Bericht 0% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 16-12-2005 14:51:39 ]
pi_33135708
Idd en alhoewel ik geen volledige atheist ben heb ik wel iets tegen dogmatische fundi's die, niet voor zichzelf kunnen denken en hun leveninstelling halen uit een paar achterhaalde regeltjes halen, een discussie aangaande hun overtuiging niet aankunnen.

Ik ben dus anti godsdienst en daarme anti islam, daar deze godsdienst grootste hoeveelheid dogmatische fundi's in de gelederen heeft

Op het moment dat je tegen een moslim begint hover de bewezen historische feiten aangaande wat zij de profeet noemen, heb je stront aan de knikker. Als dat respekt hebben is....
pi_33139925
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:25 schreef desiredbard het volgende:
Idd en alhoewel ik geen volledige atheist ben heb ik wel iets tegen dogmatische fundi's die,
je kunt niet een beetje atheist zijn.. geloof ik

dat is net zoiets als een beetje zwanger zijn.

een atheist gelooft niet in een godsbeeld.. ook niet een beetje
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:53:00 #22
13462 BansheeBoy
pi_33140071
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:46 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ja, maar hij snapt niet wat dat hele atheïsme nu eigenlijk inhoudt, hij prijkt met de veren van een ander. Wel weer grappig is dat je er "geloof ik" achter hebt gezet.

²
pi_33140180
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, maar hij snapt niet wat dat hele atheïsme nu eigenlijk inhoudt, hij prijkt met de veren van een ander. Wel weer grappig is dat je er "geloof ik" achter hebt gezet.

²
is inderdaad grappig
pi_33140415
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:46 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

dat is net zoiets als een beetje zwanger zijn.

een atheist gelooft niet in een godsbeeld.. ook niet een beetje
Dat klopt officieel is het gnostisch geloof ik alhoewel de uitdrukking een katholieke is.
Mijn "godsbeeld" is gebaseerd op natuurkrachten en daarmee de wet van behoud van energie.
Maar dat terzijde

Er is een kracht en die kracht heeft verder niets met moordende en verkrachtende profeten te maken, of mensen die de woorden van dit soort personen voor eigen doeleinde en meerdere eer en glorie aanwenden.
pi_33140442
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:08 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dat klopt officieel is het gnostisch geloof ik alhoewel dat een beetje te katholiek is
Mijn "godsbeeld" is gebaseerd op natuurkrachten en daarmee de wet van behoud van energie.
Maar dat terzijde

Er is een kracht en die kracht heeft verder niets met moordende en verkrachtende profeten te maken, of mensen die de woorden van dit soort personen voor eigen doeleinde en meerdere eer en glorie aanwenden.
maar die kracht .. die jij bedoelt.. is dat een entiteit..een intelligentie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')