abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33112968
Mag dit? Er is weleens een kasverschil bij ons op het werk en nu zegt de baas dat wij het verschil terug moeten betalen. Ik vind dit het risico van de werkgever.

Gebeurt dit ook bij jullie??
vet shitt...
pi_33113279
Mijn baas heeft ook wel eens zo een regel ingesteld. Gelukkig komt het nauwelijks voor bij ons, en als het es voorkomt is het misschien vijf euro. Dan nog weiger ik het kasverschil te betalen. Daar begin ik niet aan, ik vind het een kansloze regel.
Iedereen is uniek, behalve ik.
  donderdag 15 december 2005 @ 21:06:34 #3
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_33113590
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:48 schreef countergirl het volgende:
Mag dit? Er is weleens een kasverschil bij ons op het werk en nu zegt de baas dat wij het verschil terug moeten betalen. Ik vind dit het risico van de werkgever.

Gebeurt dit ook bij jullie??
zelfs als hij weet wie de oorzaak is van dit kasverschil mag hij het niet verhalen op de betreffende werknemer(s), als ondernemer heeft hij zelf ook een zorgplicht om kundig personeel neer te zetten, voor zover dit überhaupt te wijten is aan het personeel en niet bijvoorbeeld aan telfouten of een derde die een greep in de geldla heeft gedaan oid ; wel kun je op grond van structurele problemen en/of strafrechtelijke feiten [gerelateerd aan je werk] ontslagen worden, als jij de oorzaak bent natuurlijk.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_33113652
Het is nu de 4de keer in ruim anderhalve maand. Eerste 2 keer was het 10 euro en nu was het ongeveer 40 euro. Ik zal ook weiger als ze van mij geld wil zien. Maar dan zal ze toch via mijn loon het geld er gewoon van afhouden.
vet shitt...
pi_33113676
Confronteer hem er eens mee dat het verschil ook positief kan uitvallen...
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_33113765
Lekkere baas, zeg maar dat je het verschil graag wil betalen als hij eerst je loon flink omhoog gooit.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33113845
Zoals de waard baas is vertrouwt hij zijn gasten werknemers.
For great justice!
pi_33113849
Daarmee beschuldigt je baas je dus van stelen zonder dat hij daarvoor bewijzen heeft, dat mag niet zomaar, dat zal hij lijkt me, aan moeten tonen. Kan hij dat niet dan mag hij jullie er niet voor op laten draaien.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_33113856
wat een eikel , tuurlijk mag dit niet
Als je niet durft te verdwalen, zul je nooit een nieuwe route vinden
  donderdag 15 december 2005 @ 21:14:47 #10
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_33113914
Je baas mag dit nooit doen. Ook inhouden op je loon mag hij niet.
Decisions are made by those who show up.
pi_33113991
mag niet
ask de vakbond
(het is bij ons ook weleend geopperd.. maar een van de werknemers is toen wat rond gaan bellen)
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
pi_33114023
Nou, mijn baas is een bitch.

Iedereen maakt fouten in haar ogen en ze doet zelf nooit wat fout. Het enige wat ze doet is klagen.

Maar staat niet ergens in de Arbowet zwart op wit dat zij zelf verantwoordelijk is.
Zodat ik haar daar op kan wijzen!
vet shitt...
pi_33114110
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:17 schreef countergirl het volgende:

Iedereen maakt fouten in haar ogen en ze doet zelf nooit wat fout. Het enige wat ze doet is klagen.

Maar staat niet ergens in de Arbowet zwart op wit dat zij zelf verantwoordelijk is.
Staat er wel in je contract dat jullie verantwoordelijk zijn? Zo niet dan is de baas aansprakelijk. En zo wel vast ook wel.
For great justice!
  donderdag 15 december 2005 @ 21:19:38 #14
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_33114122
Laat haar maar iets opzoeken waarin haar recht staat dat ze dit wel op haar werknemers mag verhalen...
Decisions are made by those who show up.
pi_33114370
Nou, zij zal proberen hoe dan ook gelijk te krijgen.
vet shitt...
pi_33114429
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:25 schreef countergirl het volgende:
Nou, zij zal proberen hoe dan ook gelijk te krijgen.
Ze heeft geen gelijk. Punt.
For great justice!
pi_33114656
Zelf heb ik ook een keer zo'n baas gehad. Negatief kasverschil moest ik zelf betalen, positief kasverschil ging naar haar toe. Toen ben ik maar weer vertrokken, in zo'n scheef bedrijf wil ik niet werken.
pi_33115841
Een negatief kasverschil is bedrijfsrisico en moet het bedrijf betalen.

Er is één (belangrijke) uitzondering: wanneer de werknemer expres (!) geld achterover drukt, dan moet de werknemer daar wel voor opdraaien. Dat moet de werkgever trouwens wel bewijzen, dat er zo'n situatie is.
pi_33115885
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:08 schreef countergirl het volgende:
Het is nu de 4de keer in ruim anderhalve maand. Eerste 2 keer was het 10 euro en nu was het ongeveer 40 euro. Ik zal ook weiger als ze van mij geld wil zien. Maar dan zal ze toch via mijn loon het geld er gewoon van afhouden.
Ok ff een paar vragen
1: ben jij de enigste die op die kassa draaid.
2:Tellen jullie de kassa's voor jullie gaan beginnen
3: tekenen jullie er ook voor
pi_33116186
Oja op het einde als jullie klaar zijn tellen jullie de kassa's dan zelf
  donderdag 15 december 2005 @ 22:39:32 #21
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_33117554
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:17 schreef countergirl het volgende:

de nederlandse wet stelt onder meer dat een arbeidscontract minimaal een vooraf gedefinieerd vast loon moet omvatten dat in beginsel niet afhankelijk is van individuele prestatie van de werknemer.

al ziet ze jou teveel geld teruggeven een keer, dan nog is dat geen reden tot inhouden van loon, onder voorbehoud dat ze opzet kan aantonen ; je zit echt aan de goede kant van de tafel hoor

zonder opzet is het bedrijf zelf aansprakelijk onder de noemer "ondernemersrisico" ; zij kan zelf de kundigheid van haar personeel inschatten en de juiste mensen op de juiste plekken neerzetten, mocht de huidige situatie structurele problemen opleveren.

hetzelfde zou ook gelden in de situatie, dat er producten bederven doordat deze niet tijdig of op de juiste plaats worden gezet in de winkel bij het 'vakken vullen' ; ook dit is ondernemersrisico.
pi_33117620
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:39 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

de nederlandse wet stelt onder meer dat een arbeidscontract minimaal een vooraf gedefinieerd vast loon moet omvatten dat in beginsel niet afhankelijk is van individuele prestatie van de werknemer.

al ziet ze jou teveel geld teruggeven een keer, dan nog is dat geen reden tot inhouden van loon, onder voorbehoud dat ze opzet kan aantonen ; je zit echt aan de goede kant van de tafel hoor
Ze mogen ook niet inkorten.
Maar mogen alleen wat doen alsze haar verdenken en er bewijs is van diefstal
  donderdag 15 december 2005 @ 22:42:48 #23
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_33117681
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:41 schreef lovebear het volgende:

[..]

Ze mogen ook niet inkorten.
Maar mogen alleen wat doen alsze haar verdenken en er bewijs is van diefstal
verdenking is niet voldoende, diefstal ook niet; er moet [legaal] aantoonbaar zijn dat de diefstal door die specifieke persoon is gepleegd en bij voorkeur moet op heterdaad betrapt worden; tot die tijd kan men *niks*.

en inkorten mag dus idd niet.
pi_33117758
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:42 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

verdenking is niet voldoende, diefstal ook niet; er moet [legaal] aantoonbaar zijn dat de diefstal door die specifieke persoon is gepleegd en bij voorkeur moet op heterdaad betrapt worden; tot die tijd kan men *niks*.

en inkorten mag dus idd niet.
Dat zeg ik ook alsze haar verdenken en dan ook dus kunnen bewijzen dat zij dat gedaan heeft
  vrijdag 16 december 2005 @ 07:57:57 #25
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_33124534
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:08 schreef countergirl het volgende:
40 euro is wel veel
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')