Ja, daarom ook mijn vraag, wat doe ik fout. Als ik stukken weglaat die voor de POST-data zorgen dan krijg ik wel de pagina maar te zien dat er geen POST-data is verzonden.quote:Op maandag 26 december 2005 13:06 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Apache geeft bij mij een error
Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.
Request header field is missing colon separator.
Het is geluk, bedankt.quote:Op maandag 26 december 2005 14:41 schreef SuperRembo het volgende:
Je moet de data versturen na "Connection Close\r\n\r\n". (Vraag me niet waarom)
Die is al beantwoord: [PHP/(My)SQL] voor dummies - Deel 18quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:43 schreef wobbel het volgende:
Ook nogmaals mijn vraag dan maar
[PHP/(My)SQL] voor dummies - Deel 18
dan is die post later geeditquote:Op dinsdag 27 december 2005 12:00 schreef freiss het volgende:
[..]
Die is al beantwoord: [PHP/(My)SQL] voor dummies - Deel 18
Het is de bedoeling dat bij een HTTP request de headers eerst komenk, vervolgens een lege regel (newline), en daarna de data. Op de manier zoals het eerst gedaan werd zat de header ná de data, en dat gaat dus niet werkenquote:Op maandag 26 december 2005 14:41 schreef SuperRembo het volgende:
Je moet de data versturen na "Connection Close\r\n\r\n". (Vraag me niet waarom)
Dat was inderdaad het evrwarrende, en ik moest \r\n veranderen naar \n. Nu werkt het iig.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:18 schreef SuperRembo het volgende:
Ja dat zag ik later ook.
Het komt alleen een beetje vreemd over dat je eerst de header "Connection Close" stuurt en daarna pas de data. Maar die header betekent natuurlijk niet dat de connectie meteen dicht gegooid moet worden, maar dat de connectie dicht moet als ie klaar is.
Dat is afhankelijk van het OS van de server.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:39 schreef pc-fr34k het volgende:
\r\n veranderen naar \n.
Oh, handig, dan weet ik dat ook weer. Leer elke dag nog wat.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van het OS van de server.
\r\n is windows \n is Linux.
1 2 3 | $aantal = mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM tabel"); ?> |
je wilt alles in een loop?quote:Op woensdag 28 december 2005 11:15 schreef Send-a-Claus het volgende:
Ik wil in een tabel het aantal rijen tellen en dat vervolgens als variabele gebruiken in php. Dus heb ik het volgende gemaakt:
[ code verwijderd ]
Maar dat werkt natuurlijk niet. Ik moet dat resultaat nog fetchen enzo, maar daar heb ik totaal geen verstand van. Weet iemand hoe dat moet, want van al die mysql_fetch dingen op php.net wordt ik ook niet wijzer.
<?phpquote:Op woensdag 28 december 2005 11:15 schreef Send-a-Claus het volgende:
Ik wil in een tabel het aantal rijen tellen en dat vervolgens als variabele gebruiken in php. Dus heb ik het volgende gemaakt:
[ code verwijderd ]
Maar dat werkt natuurlijk niet. Ik moet dat resultaat nog fetchen enzo, maar daar heb ik totaal geen verstand van. Weet iemand hoe dat moet, want van al die mysql_fetch dingen op php.net wordt ik ook niet wijzer.
1 2 3 | $query = mysql_query("SELECT * FROM xxx") ?> |
1 2 3 | $aantal = mysql_num_rows($query) ?> |
1 2 3 4 5 | $result = mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM tabel"); $row = mysql_fetch_row($result); $aantal = $row[0]; ?> |
Ja, dat kan. Maar als je verder niets doet met de rijen uit de tabel dan is het nogal onzinnig om ze allemaal in te lezen. Daarnaast is een count in mysql sneller, omdat niet alle data hoeft te worden overgepompt van mysql naar php. Ofwel, het werkt, maar het is sterk af te raden.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:19 schreef freiss het volgende:
Volgens mij kan je gewoon:
[ code verwijderd ]
doen, en dan aanroepen met
[ code verwijderd ]
Lastig. Als je urlencode hebt geprobeerd en dat werkt niet goed samen met Outlook dan kun je eens rawurlencode proberenquote:Op zondag 25 december 2005 18:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Toevallig heb ik ook een url probleempje.
Welke kan ik nu beter gebruiken? rawurlencode of urlencode?
Het gaat om een link meegestuurd in een e-mail, met daarin een bevestigings token van 32 karakters.
Dit werkte prima in OE en Entourage (microsofts mail client voor Mac), maar niet in Outlook 2000, welke de url automatisch encode. Aangezien mijn script niet decode, maar wel de lengte van de token checked, geeft hij een foutmelding.
Ik wil nu dus de tokenencode, mailen, en de bevestigingspagina de token weer laten encoden.
Ehmz, addslashes is overbodig als magic quotes aanstaat. Dus het is handig om te controleren of magic quotes aanstaat, en zo nee DAN addslashes te doen.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:14 schreef wobbel het volgende:
ik doe voor ál mijn SQL inserts/updates/selects/deletes altijd addslashes();
En mocht bij DELETE maar 1 record verwijderd worden, dan doe ik ook LIMIT 1
En bij selecteren ga ik eerst kijken of de $_POST en/of $_GET wel bestaat.
Is dat veilig genoeg?
1 2 3 4 5 6 7 8 | if(!get_magic_quotes_gpc()) { $_POST['name']=addslashes($_POST['name']); $_POST['address']=addslashes($_POST['address']); $_POST['city']=addslashes($_POST['city']); } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |