Idd:quote:Op donderdag 15 december 2005 19:01 schreef babette21 het volgende:
mijn ouders hebben mijn studie betaald [behalve 't vierde jaar], huur e.d. heb ik altijd zelf betaald...
ach 't is net waar je voor kiest: mét geld [en luxe] in 't ouderlijk huis, incl. bijbehorende regels e.d.
of in alle vrijheid op brood met pindakaas leven...... 't heeft allebei z'n voor- en nadelen
Ja, duh!quote:Op donderdag 15 december 2005 19:01 schreef Zhenar het volgende:
[..]
[..]
Pas als ze op één dag vallen/meet komen, komt Bupatih ook. oftewel: nooit
Dat klopt.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:02 schreef Airelle het volgende:
[..]
Je zei zelf : "We hebben niet allemaal zoveel geld".
Het ziet er dus niet zo rooskleurig uit voor mijquote:Op donderdag 15 december 2005 18:51 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik moet idd bekennen dat praktisch al mijn studievrienden (including me) goed gespekt werden vanuit het thuisfront. En degenen die dat voordeel niet genieten, moeten dan inderdaad consessies doen om alsnog rond te komen (dus: baantje of thuis wonen of maximaal lenen bij de IBG).
En laten we eerlijk zijn: studeren is echt veel te duur. En wonen in de meeste studiesteden ook.![]()
't gegrien kwam op de meest onverwachte momenten....quote:Op donderdag 15 december 2005 18:59 schreef Copycat het volgende:
Dat lukte mij dan dus ook niet.
Vooral op het eind was het grienen geblazen.
Als ik op kamers ga, moet ik alsnog alles zelf betalen. Dus studie én huur e.d.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:01 schreef babette21 het volgende:
mijn ouders hebben mijn studie betaald [behalve 't vierde jaar], huur e.d. heb ik altijd zelf betaald...
Ja, dat boek hoef ik dus niet meer te lezen.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:04 schreef babette21 het volgende:
[..]
't gegrien kwam op de meest onverwachte momenten....
bv. niet bij 't afscheid van S. en C. maar wél bij zoiets 'kleins' als die actie met die gympies....
of toen R. moest huilen, bij die break-up... ik had zo met haar te doen
maar zij [R en S] zijn nu getrouwd en hebben 'n kindje he....![]()
quote:Op donderdag 15 december 2005 19:04 schreef Airelle het volgende:
[..]
Het ziet er dus niet zo rooskleurig uit voor mij.
quote:
Euh......alles!quote:Op donderdag 15 december 2005 19:02 schreef Svensational het volgende:
[..]
Wat is er zo leuk aan pasen en pinksteren dan?
Ja maar jou klas staat niet gelijk aan iedereen natuurlijk. Zo moeten de meeste mensen uit mijn omgeving (vrienden, vriendinnen, klas) enzo het wel. Mijn vader en moeder hebben het destijds ook moeten doen (hele andere tijd maartoch).quote:Op donderdag 15 december 2005 18:46 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nou... de meeste klasgenoten (al dan niet alle) hoeven hun studie enzo niet zelf te betalen...
quote:Op donderdag 15 december 2005 19:02 schreef Svensational het volgende:
[..]
Wat is er zo leuk aan pasen en pinksteren dan?
Pasen is nog wel leuk lekker misschien, Pinksteren is alleen leuk om de vrije dag.quote:
Dankje voor deze bijvalquote:Op donderdag 15 december 2005 18:55 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Aan de andere kantheb ik het laatste anderhalf jaar van mijn studie volledig zelf betaald door bij te lenen bij de IBG (en ik betaalde ook al mijn eigen vaste lasten), dus het is wel mogelijk.
![]()
Ja, ga je ouders er ff bij betrekken.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:05 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ja maar jou klas staat niet gelijk aan iedereen natuurlijk. Zo moeten de meeste mensen uit mijn omgeving (vrienden, vriendinnen, klas) enzo het wel. Mijn vader en moeder hebben het destijds ook moeten doen (hele andere tijd maartoch).
Baantje is toch prima? Kost wat tijd, maar veel studenten doen dat. En als je in een kroeg gaat werken, ben je nog helemaal The Man ook! Of lenen... tja, je moet het willen. Maar de rente is relaxed en als het goed isquote:Op donderdag 15 december 2005 19:04 schreef Airelle het volgende:
[..]
Het ziet er dus niet zo rooskleurig uit voor mij.
Ik ook en nog vele anderen met ons hoorquote:Op donderdag 15 december 2005 19:05 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Als ik op kamers ga, moet ik alsnog alles zelf betalen. Dus studie én huur e.d.
wees blij, nu kun je fijn meepraten op verjaardagen, zonder te hebben hoeven grienenquote:Op donderdag 15 december 2005 19:05 schreef Svensational het volgende:
Ja, dat boek hoef ik dus niet meer te lezen..
Nou...dan ben jij een van de weinigen die ik 'ken' die dat moeten doen.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:10 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik ook en nog vele anderen met ons hoor.
Ik geef de hoop helemaal niet op. Ik doelde ook alleen op het financiele aspect. Voor de rest lijkt het me helemaal te gek om op kamers te wonen (in Groningenquote:Op donderdag 15 december 2005 19:09 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Baantje is toch prima? Kost wat tijd, maar veel studenten doen dat. En als je in een kroeg gaat werken, ben je nog helemaal The Man ook! Of lenen... tja, je moet het willen. Maar de rente is relaxed en als het goed isverdien je later dikke pieken en boeit die lening toch niet meer. En dan kun je ook nog altijd een gesubsidieerde bestuursfunctie gaan vervullen ergens, die zijn er genoeg en worden uitermate riant gespekt.
![]()
Dus geef de hoop niet op!![]()
Studenten kopen geen calvéquote:Op donderdag 15 december 2005 19:06 schreef babette21 het volgende:
[..]
je zou denken dat ik geen calvépotje meer kan zien, maar ik word er nog steeds blij van![]()
Waarom type jij 'maandag' en 'morgen' los?quote:Op donderdag 15 december 2005 19:11 schreef Svensational het volgende:
[..]
Studenten kopen geen calvé. Die jatten op maandag morgen een aldi-potje mee van huis
.
quote:Op donderdag 15 december 2005 19:11 schreef Svensational het volgende:
[..]
Studenten kopen geen calvé. Die jatten op maandag morgen een aldi-potje mee van huis
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |