Nou... de meeste klasgenoten (al dan niet alle) hoeven hun studie enzo niet zelf te betalen...quote:Op donderdag 15 december 2005 18:43 schreef Airelle het volgende:
[..]
En hoe zouden ze daaraan moeten komen dan? Jij kunt toch ook gewoon een baantje nemen ofzo? Doe niet zo lui, kijk prima als je niet op kamers wil, maar die opmerking net sloeg nergens op...
Terecht van jequote:Op donderdag 15 december 2005 18:45 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Dát is ook weer zo, ja...
Maar ik heb.... 'van huis uit' niet veel geld. Niet als de meeste leeftijdsgenoten zo'n aparte rekening waar pappie en mammie al vanaf de geboorte geld opstorten, enzo...En van verjaardagsgeld hoef ik het helemaal niet te doen.
Maar je hebt gelijk: als ik geld nodig heb, dan moet ik maar een baantje nemen. En die heb ik niet (haast geen tijd + gedeelte geen zin), dus moet ik ook niet zeuren.En dat doe ik dus ook niet.
quote:Op donderdag 15 december 2005 18:46 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ach da's onzin. Zoveel mensen hebben dat helemaal niet.
't is absoluut niet alléén maar zielig, er zitten onwijs stoere [en grappige] opmerkingen tussen, en soms ben je als lezer veel te druk met de hoofdpersoon te veroordelen, dan de boel zielig te vinden. en daarnaast is 't ook nog vaak 'gewoon' ontroerend [wat Babette ook aan het janken kan maken]...quote:Op donderdag 15 december 2005 18:35 schreef Zhenar het volgende:
'tis ook nog autobiografisch hč?Ik wil hem nog steeds lezen, maar alleen als het tragikomisch is. Puur zielige boeken hou ik niet zo van.
![]()
In wat voor wijk woon je?quote:Op donderdag 15 december 2005 18:46 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nou... de meeste klasgenoten (al dan niet alle) hoeven hun studie enzo niet zelf te betalen...
quote:Op donderdag 15 december 2005 18:46 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nou... de meeste klasgenoten (al dan niet alle) hoeven hun studie enzo niet zelf te betalen...
Ook maar terugkomend op de basis van deze 'discussie':quote:Op donderdag 15 december 2005 18:47 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Terecht van jeIk was ook altijd te lui om te werken.
Maar feit blijft, dat als je niet de middelen hebt om zelfstandig te wonen en niet de wil hebt om daar verandering in te brengen, je gewoon financieel en mentaal nog niet toe bent aan "op jezelf wonen".![]()
)
Ik moet idd bekennen dat praktisch al mijn studievrienden (including me) goed gespekt werden vanuit het thuisfront. En degenen die dat voordeel niet genieten, moeten dan inderdaad consessies doen om alsnog rond te komen (dus: baantje of thuis wonen of maximaal lenen bij de IBG).quote:Op donderdag 15 december 2005 18:47 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik merk het toch zelf in mijn omgeving... (basisschool, middelbare school, hogeschool...)
quote:Op donderdag 15 december 2005 18:45 schreef Bupatih het volgende:
Maar ik heb.... 'van huis uit' niet veel geld. Niet als de meeste leeftijdsgenoten zo'n aparte rekening waar pappie en mammie al vanaf de geboorte geld opstorten, enzo...En van verjaardagsgeld hoef ik het helemaal niet te doen.
quote:
Hoppa.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:51 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik moet idd bekennen dat praktisch al mijn studievrienden (including me) goed gespekt werden vanuit het thuisfront. En degenen die dat voordeel niet genieten, moeten dan inderdaad consessies doen om alsnog rond te komen (dus: baantje of thuis wonen of maximaal lenen bij de IBG).
En laten we eerlijk zijn: studeren is echt veel te duur. En wonen in de meeste studiesteden ook.![]()
quote:Op donderdag 15 december 2005 18:46 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ach da's onzin. Zoveel mensen hebben dat helemaal niet.
Ach, je zult het ook best kunnen. Er echt aan toe zijn is een tweede.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:49 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ook maar terugkomend op de basis van deze 'discussie':
Ik kán het wel. (En toen ik dat in eerste instantie zei tegen babette, ging ik van het mentale gedeelte uit)
Financieel kan ik het niet, nee...
En ik wil dit jaar ook nog gewoon lekker thuis blijven.
(Maar dat wil niet zeggen dat ik niet op kamers kán wonen [afbeelding])
op jezelf wonen is wel iets meer dan de huur kunnen betalen en het huishouden doen...quote:Op donderdag 15 december 2005 18:49 schreef Bupatih het volgende:
Ik kán het wel. (En toen ik dat in eerste instantie zei tegen babette, ging ik van het mentale gedeelte uit)
gelijk heb.... man, je bent net 18 nog.... nog even lekker je ouders uitbuiten hoorquote:En ik wil dit jaar ook nog gewoon lekker thuis blijven.
Aan de andere kantquote:Op donderdag 15 december 2005 18:52 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Hoppa.
Wat zei je ook alweer, Airelle?
Hier nummer twee.quote:
Mij zul je ook nooit horen zeggen dat je dat moet doen.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:56 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Hier nummer twee.![]()
Maar hé, ik ga het ga het geld niet afslaan om "zelfstandig" te willen zijn, daar ben ik te verwend voor en is het veel te handig voor.![]()
Maar er zijn genoeg mensen die (bijna) alles zelf moeten betalen.
Ze komen één keer paar jaar?quote:Op donderdag 15 december 2005 18:57 schreef Zhenar het volgende:
Ik bedenk me net dat Tania en niksan een soort pasen en pinksteren zijn.![]()
Of ik kijk naar hun komst uit?quote:Op donderdag 15 december 2005 18:57 schreef Zhenar het volgende:
Ik bedenk me net dat Tania en niksan een soort pasen en pinksteren zijn.![]()
Dat lukte mij dan dus ook niet.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:48 schreef babette21 het volgende:
maar 't is geen lachen, gieren, brullen... ik vind 't knap als je het traanloos kan lezen
Ik zeg ook niet dat het niet kan...quote:Op donderdag 15 december 2005 18:55 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Aan de andere kantheb ik het laatste anderhalf jaar van mijn studie volledig zelf betaald door bij te lenen bij de IBG (en ik betaalde ook al mijn eigen vaste lasten), dus het is wel mogelijk.
![]()
quote:
Pas als ze op één dag vallen/meet komen, komt Bupatih ook. oftewel: nooitquote:
Je zei zelf : "We hebben niet allemaal zoveel geld".quote:Op donderdag 15 december 2005 18:49 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ook maar terugkomend op de basis van deze 'discussie':
En ik wil dit jaar ook nog gewoon lekker thuis blijven.
(Maar dat wil niet zeggen dat ik niet op kamers kán wonen [afbeelding])
Wat is er zo leuk aan pasen en pinksteren danquote:
Idd:quote:Op donderdag 15 december 2005 19:01 schreef babette21 het volgende:
mijn ouders hebben mijn studie betaald [behalve 't vierde jaar], huur e.d. heb ik altijd zelf betaald...
ach 't is net waar je voor kiest: mét geld [en luxe] in 't ouderlijk huis, incl. bijbehorende regels e.d.
of in alle vrijheid op brood met pindakaas leven...... 't heeft allebei z'n voor- en nadelen
Ja, duh!quote:Op donderdag 15 december 2005 19:01 schreef Zhenar het volgende:
[..]
[..]
Pas als ze op één dag vallen/meet komen, komt Bupatih ook. oftewel: nooit
Dat klopt.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:02 schreef Airelle het volgende:
[..]
Je zei zelf : "We hebben niet allemaal zoveel geld".
Het ziet er dus niet zo rooskleurig uit voor mijquote:Op donderdag 15 december 2005 18:51 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik moet idd bekennen dat praktisch al mijn studievrienden (including me) goed gespekt werden vanuit het thuisfront. En degenen die dat voordeel niet genieten, moeten dan inderdaad consessies doen om alsnog rond te komen (dus: baantje of thuis wonen of maximaal lenen bij de IBG).
En laten we eerlijk zijn: studeren is echt veel te duur. En wonen in de meeste studiesteden ook.![]()
't gegrien kwam op de meest onverwachte momenten....quote:Op donderdag 15 december 2005 18:59 schreef Copycat het volgende:
Dat lukte mij dan dus ook niet.
Vooral op het eind was het grienen geblazen.
Als ik op kamers ga, moet ik alsnog alles zelf betalen. Dus studie én huur e.d.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:01 schreef babette21 het volgende:
mijn ouders hebben mijn studie betaald [behalve 't vierde jaar], huur e.d. heb ik altijd zelf betaald...
Ja, dat boek hoef ik dus niet meer te lezen.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:04 schreef babette21 het volgende:
[..]
't gegrien kwam op de meest onverwachte momenten....
bv. niet bij 't afscheid van S. en C. maar wél bij zoiets 'kleins' als die actie met die gympies....
of toen R. moest huilen, bij die break-up... ik had zo met haar te doen
maar zij [R en S] zijn nu getrouwd en hebben 'n kindje he....![]()
quote:Op donderdag 15 december 2005 19:04 schreef Airelle het volgende:
[..]
Het ziet er dus niet zo rooskleurig uit voor mij.
quote:
Euh......alles!quote:Op donderdag 15 december 2005 19:02 schreef Svensational het volgende:
[..]
Wat is er zo leuk aan pasen en pinksteren dan?
Ja maar jou klas staat niet gelijk aan iedereen natuurlijk. Zo moeten de meeste mensen uit mijn omgeving (vrienden, vriendinnen, klas) enzo het wel. Mijn vader en moeder hebben het destijds ook moeten doen (hele andere tijd maartoch).quote:Op donderdag 15 december 2005 18:46 schreef Bupatih het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 december 2005 19:02 schreef Svensational het volgende:
[..]
Wat is er zo leuk aan pasen en pinksteren dan?
Pasen is nog wel leuk lekker misschien, Pinksteren is alleen leuk om de vrije dag.quote:
Dankje voor deze bijvalquote:Op donderdag 15 december 2005 18:55 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Aan de andere kantheb ik het laatste anderhalf jaar van mijn studie volledig zelf betaald door bij te lenen bij de IBG (en ik betaalde ook al mijn eigen vaste lasten), dus het is wel mogelijk.
![]()
Ja, ga je ouders er ff bij betrekken.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:05 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ja maar jou klas staat niet gelijk aan iedereen natuurlijk. Zo moeten de meeste mensen uit mijn omgeving (vrienden, vriendinnen, klas) enzo het wel. Mijn vader en moeder hebben het destijds ook moeten doen (hele andere tijd maartoch).
Baantje is toch prima? Kost wat tijd, maar veel studenten doen dat. En als je in een kroeg gaat werken, ben je nog helemaal The Man ook! Of lenen... tja, je moet het willen. Maar de rente is relaxed en als het goed isquote:Op donderdag 15 december 2005 19:04 schreef Airelle het volgende:
[..]
Het ziet er dus niet zo rooskleurig uit voor mij.
Ik ook en nog vele anderen met ons hoorquote:Op donderdag 15 december 2005 19:05 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Als ik op kamers ga, moet ik alsnog alles zelf betalen. Dus studie én huur e.d.
wees blij, nu kun je fijn meepraten op verjaardagen, zonder te hebben hoeven grienenquote:Op donderdag 15 december 2005 19:05 schreef Svensational het volgende:
Ja, dat boek hoef ik dus niet meer te lezen..
Nou...dan ben jij een van de weinigen die ik 'ken' die dat moeten doen.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:10 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik ook en nog vele anderen met ons hoor.
Ik geef de hoop helemaal niet op. Ik doelde ook alleen op het financiele aspect. Voor de rest lijkt het me helemaal te gek om op kamers te wonen (in Groningenquote:Op donderdag 15 december 2005 19:09 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Baantje is toch prima? Kost wat tijd, maar veel studenten doen dat. En als je in een kroeg gaat werken, ben je nog helemaal The Man ook! Of lenen... tja, je moet het willen. Maar de rente is relaxed en als het goed isverdien je later dikke pieken en boeit die lening toch niet meer. En dan kun je ook nog altijd een gesubsidieerde bestuursfunctie gaan vervullen ergens, die zijn er genoeg en worden uitermate riant gespekt.
![]()
Dus geef de hoop niet op!![]()
Studenten kopen geen calvéquote:Op donderdag 15 december 2005 19:06 schreef babette21 het volgende:
[..]
je zou denken dat ik geen calvépotje meer kan zien, maar ik word er nog steeds blij van![]()
Waarom type jij 'maandag' en 'morgen' los?quote:Op donderdag 15 december 2005 19:11 schreef Svensational het volgende:
[..]
Studenten kopen geen calvé. Die jatten op maandag morgen een aldi-potje mee van huis
.
quote:Op donderdag 15 december 2005 19:11 schreef Svensational het volgende:
[..]
Studenten kopen geen calvé. Die jatten op maandag morgen een aldi-potje mee van huis
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |