abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33105074
Een man is voor mij, hoe simpel, iemand van het mannelijke geslacht. Idem dito voor de vrouw.
En de aan- of afwezigheid van een geslachtsorgaan is hierin niet typerend. Het is ook helemaal niet dat die mensen echt vrouw willen zijn, maar meer door de maatschappij als vrouw gezien en behandeld willen worden. Biologisch gezien veranderd er namelijk weinig, behalve dan dat je borsten hebt en voortaan moet gaan zitten als je moet plassen.

Het probleem zit hem dus in dat ze zich in de rol van man kennelijk niet prettig voelen in onze maatschappij. Als dat zo is, lijkt het me duidelijk dat je het probleem zelf moet aanpakken en niet met een omweg zogenaamd alsnog 'gelukkig' worden. Het lost namelijk niks op, behalve dan dat je die mensen de vrijheid hebt gegeven hun verwrongen visie na te streven. Nu kan je zeggen dat dit de vrijheid is van ieder individu, maar voor zoveel andere dingen proberen we dit als maatschappij wel te voorkomen, omdat het gewoon ongewenst en abnormaal gedrag is.
pi_33105252
Een omgebouwde man is nog steeds geen vrouw hoor.
pi_33105382
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:16 schreef rayteon het volgende:
Een man is voor mij, hoe simpel, iemand van het mannelijke geslacht. Idem dito voor de vrouw.
En de aan- of afwezigheid van een geslachtsorgaan is hierin niet typerend. Het is ook helemaal niet dat die mensen echt vrouw willen zijn, maar meer door de maatschappij als vrouw gezien en behandeld willen worden. Biologisch gezien veranderd er namelijk weinig, behalve dan dat je borsten hebt en voortaan moet gaan zitten als je moet plassen.
Iemand voelt zich een vrouw (in het geval van een mv-transseksueel), denkt als een vrouw, en gedraagt zich ook als een vrouw, en wil dus simpelweg ook als vrouw behandeld worden. Omgekeerd geldt dit ook voor de vm-transseksueel.

Ook biologisch gezien verandert er nog best veel, want naast de uiterlijke kenmerken zal ook de hormoonhuishouding worden aangepast, en dat maakt best grote verschillen.

Het feit blijft echter dat bij een mv-transseksueel het brein vrouwelijk ontwikkeld is, en bij een vm-transseksueel mannelijk. Maakt niet juist de manier waarop iemand ervaart, denkt, en voelt iemand een man of vrouw?
quote:
Het probleem zit hem dus in dat ze zich in de rol van man kennelijk niet prettig voelen in onze maatschappij.
Zou jij je prettig voelen in de rol van vrouw?
quote:
Als dat zo is, lijkt het me duidelijk dat je het probleem zelf moet aanpakken en niet met een omweg zogenaamd alsnog 'gelukkig' worden. Het lost namelijk niks op, behalve dan dat je die mensen de vrijheid hebt gegeven hun verwrongen visie na te streven.
Het lost dus alles op. Een behandelde transseksueel is in staat om als een normaal persoon in de maatschappij deel te nemen, iets wat met psychotherapie en neurologische medicatie nog nooit gelukt is.
quote:
Nu kan je zeggen dat dit de vrijheid is van ieder individu, maar voor zoveel andere dingen proberen we dit als maatschappij wel te voorkomen, omdat het gewoon ongewenst en abnormaal gedrag is.
Ben je nog wakker? Een behandelde transseksueel gedraagt zich juist volkomen normaal. En is dat niet net ook wat jouw doel is?
pi_33105412
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:23 schreef nikk het volgende:
Een omgebouwde man is nog steeds geen vrouw hoor.
Zelfde vragen aan jou:

1) Wat maakt iemand een man of vrouw?
2) Hoe zit dat met interseksuelen?
pi_33139726
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:27 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Zelfde vragen aan jou:

1) Wat maakt iemand een man of vrouw?
2) Hoe zit dat met interseksuelen?
Lichamelijke kenmerken, hormonen, voortplantingsorganen, etc. Ik kan me ook wel laten ombouwen tot een paard, met alle mogelijke uiterlijke kenmerken... maar dat maakt mij nog steeds geen paard hoor.
pi_33159319
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Lichamelijke kenmerken, hormonen, voortplantingsorganen, etc. Ik kan me ook wel laten ombouwen tot een paard, met alle mogelijke uiterlijke kenmerken...
Na de behandeling heeft een transseksueel de meeste lichamelijke kenmerken van het andere geslacht en een hormoonhuishouding die vergelijkbaar is met het andere geslacht. De hersenstructuur was altijd al voor het grootste deel die van het andere geslacht.

Maar hoe zie jij dan precies interseksuelen?
quote:
maar dat maakt mij nog steeds geen paard hoor.
Niet vergelijkbaar, want een paard is een andere soort. Een paard is altijd een paard, en een mens is in het begin androgyn, en wordt door hormonen gevormd tot een man, vrouw of iemand waarbij er een contradictie is tussen bepaalde kenmerken (interseksuelen en transseksuelen).
pi_33159414
Maar weer even helemaal on-topic.

Weet iemand wat de precieze reden is van het verschil in pensioenregelingen tussen mannen en vrouwen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')