abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33096320
Remkes: AIVD heeft Fortuyn niet afgeluisterd
Van onze verslaggever Raoul du Pré

DEN HAAG - De geheime dienst AIVD heeft Pim Fortuyn en andere politici in zijn omgeving niet gevolgd, geobserveerd of afgeluisterd. De meldingen die de dienst binnen kreeg over Fortuyns seksleven boden de dienst ‘onvoldoende houvast’ om een onderzoek te beginnen. Er is dan ook niemand die daartoe opdracht heeft gegeven.

http://www.volkskrant.nl/denhaag/1134540331028.html

Wat proberen ze nou nog te verbergen?
◢◤
pi_33096365
Nee, als ze dit toegeven is het schandaal niet te overzien natuurlijk. Ik had alleen om keihard negeren gerekend ipv glasharde ontkenning. Apart.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_33099672
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:30 schreef kippenek het volgende:
Nee, als ze dit toegeven is het schandaal niet te overzien natuurlijk. Ik had alleen om keihard negeren gerekend ipv glasharde ontkenning. Apart.
en hoe geloofwaardig!

Hulde.
◢◤
pi_33105345
quote:
Elke fout of misstap wordt verdoezeld onder een leugen, dus ben je nou echt verbaasd dat ze hier ook een stijve kop houden en gewoon ontkennen? Ik sta wel eens te kijken van hoe koppig overheden van andere landen kunnen zijn, maar Nederland kan er wat dat betreft ook wat van.
pi_33105869
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:28 schreef Oversight het volgende:

DEN HAAG - De geheime dienst AIVD heeft Pim Fortuyn en andere politici in zijn omgeving niet gevolgd, geobserveerd of afgeluisterd. De meldingen die de dienst binnen kreeg over Fortuyns seksleven boden de dienst ‘onvoldoende houvast’ om een onderzoek te beginnen. Er is dan ook niemand die daartoe opdracht heeft gegeven.

Mischien niets? De inmiddels bekende 'RID diskette' bevatte geen afluistermateriaal maar beweringen van informanten, blijkbaar werdt de informatie niet als betrouwbaar gezien, dat een informant een gerucht herhaald maakt het nog geen bewijs of waar.

Ik weet niet waar jij de conclusie op baseert dat er iets verborgen wordt overigens, leg eens uit?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2005 16:42:34 ]
pi_33107492
De toenmalige sleutelbewaarder die vlak na de moord een politie(?)team binnenliet hoorde anders dat ze gericht naar iets zochten en nogal zenuwachtig klonken...

Domme ik dacht altijd dat het om een zendertje ging, maar dan zal het waarschijnlijk PF's donorcodicil geweest zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door DaveM op 15-12-2005 18:06:29 ]
pi_33119561
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:28 schreef Oversight het volgende:

Als Pim al was gevolgd dan had dat in opdracht van Klaas de Vries moeten zijn.
Remkes heeft dus ff wisselgeld geïncasseerd bij Klaas de Vries.
Die is weer een poosje rustig.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
  vrijdag 16 december 2005 @ 00:01:45 #8
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_33120684
Ik geloof er geen fuck van. Als de AIVD het niet heeft gedaan, dan zeker de CIA.
Van iemand die op Volkel werkte, hoorde ik dat de Amerikanen zich ernstig zorgen maakte, wie er tot minister-president gekozen werd. Er was zelfs even sprake van een verhoogde staat van paraatheid. Het kan niet anders dan dat hier op hoog - al dan niet militair - niveau overleg gevoerd is. Of dit nu vlak na de moord was of niet, is mij wel verteld, maar weet ik niet meer.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_33121783
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:01 schreef Tarak het volgende:
is mij wel verteld, maar weet ik niet meer.
denk eens goed na,... alsjeblieft?
◢◤
pi_33124212
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:01 schreef Tarak het volgende:
Ik geloof er geen fuck van. Als de AIVD het niet heeft gedaan, dan zeker de CIA.
Van iemand die op Volkel werkte, hoorde ik dat de Amerikanen zich ernstig zorgen maakte, wie er tot minister-president gekozen werd. Er was zelfs even sprake van een verhoogde staat van paraatheid. Het kan niet anders dan dat hier op hoog - al dan niet militair - niveau overleg gevoerd is. Of dit nu vlak na de moord was of niet, is mij wel verteld, maar weet ik niet meer.
Meestal zijn het de Joden, maar nu blijkbaar de Amerikanen.

Conspiracy theorists...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_33124374
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 06:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Conspiracy theorists...
Jeeh, Lyrebird, je weet toch dat de Amerikanen gerund worden door de Joden
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 16 december 2005 @ 07:41:49 #12
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33124429
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:42 schreef Tijger_m het volgende:
Mischien niets? De inmiddels bekende 'RID diskette' bevatte geen afluistermateriaal maar beweringen van informanten, blijkbaar werdt de informatie niet als betrouwbaar gezien, dat een informant een gerucht herhaald maakt het nog geen bewijs of waar.
Ik denk dat je het verhaal moet omdraaien, als het verhaal onbetrouwbaar was zou er ook een conclusie aan verbonden worden dat dit dossier gesloten was. Deze strekking is nergens terug te vinden.

Er is altijd nog zoiets als oorzaak en gevolg. Waarschijnlijk is deze informatie vergaard in kader van een vooronderzoek om te onderzoeken of P.F. chantabel was. En deze informatie is afkomstig van een informant. Wel nu ?!.

• Wie heeft de informatie geven, (= informant), of het waar of niet waar is doet niks af aan de context. Je kunt je dan bijna afvragen in welke kringen de informant verkeerde bij de verklaring van zijn verhaal. En sommige quotes van P.F. laten het lijken dat deze informant heel dicht op de zaak zat.
  • Of het verhaal wel of niet waar is, de AIVD heeft het wel nodig geacht om hiervan een schriftelijk rapport samen te stellen inclusief dossier nummer.

In mijn optiek zijn er slechts 2 scenarios mogelijk.
  • De informant heeft altid al directe contacten gehad met de gay-scene waarin P.F. zich toevallig ook verkeerde.
  • Er is idd een vooronderzoek gestart om het priveleven van P.F. te monitoren.

Ik zie niet in waarom de AIVD wil infiltreren in de Gay-scene, maar wel dat ze een vooronderzoek willen starten om de handel en wandel van een aspirant politicus te monitoren. Aangezien er een dossiernummer aan dit document was gekoppeld doet mij toch vermoeden dat het meer is dan alleen een gerucht van wat iemand ooit gehoord heeft.

Dus nee ik vertrouw Remkes niet, omdat hier wel degelijk opdracht voor is gegeven. Alleen de verdeligbaarheid van dit rapport zou de AIVD nooit kunnen ondersteunen. Omdat dan ook de opdrachtgever bekend zou moeten worden gemaakt. Ik denk dat deze informatie slechts verzameld is om in een later stadium weg te laten lekken naar de pers/riool journalistiek.

Als het allemaal niet zo'n hype was, zou PrdV ook geen problemen ondervinden van zijn laatste uitzending. Maar Remkes neemt de zaak dermate hoog op, dat wordt gesproken over het lekken van staatsgeheimen. Dus kennelijk heeft dit rapport toch wat meer voeten in de aarde gehad.

- I know, i know het is allemaal suggestief wat ik hier tiep, maar via logisch en realistisch nadenken, heb ik ernstige twijfels over de verklaring van Remkes -
  •   vrijdag 16 december 2005 @ 08:27:38 #13
    94405 Tarak
    Follow the white rabbit...
    pi_33124747
    quote:
    Op vrijdag 16 december 2005 06:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Conspiracy theorists...
    Ik kan me niet voorstellen dat als de Amerikanen zeggen dat ze zich ernstig zorgen maken over de verkiezing van Fortuyn tot minister-president en de beschikking die hij vervolgens heeft over wapens die zich in Nederland bevinden, dat ze hem niet zouden afluisteren. Sterker nog, ik zou het oerstom vinden om hem niet af te luisteren.
    If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
      vrijdag 16 december 2005 @ 09:34:12 #14
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_33125645
    quote:
    Op vrijdag 16 december 2005 08:27 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat als de Amerikanen zeggen dat ze zich ernstig zorgen maken over de verkiezing van Fortuyn tot minister-president en de beschikking die hij vervolgens heeft over wapens die zich in Nederland bevinden, dat ze hem niet zouden afluisteren. Sterker nog, ik zou het oerstom vinden om hem niet af te luisteren.
    Remember Echelon.....
    ◢◤
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')