abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33316862
Ik las laatst dat in Canada en Japan het percentage hooggeschoolden rond de 50 procent ligt.
pi_33316883
"Hoog" is relatief...als 50% hooggeschoold is, is "hoog" modaal.
pi_33319138
Het invoeren van extra soorten belastingen is voor mij heden ten dage een onbespreekbaar onderwerp. Ik (student) en PvdA’er kan me al zeker niet vinden in een dergelijk voorstel van ‘mijn partij’. Het is mijn inziens lariekoek gezien de al eerder in dit topic vermelde redenen:
- Studenten verdienen over het algemeen (zeker de eerste jaren) geen grof geld.
- Men betaalt (eenmaal een hoger salaris) zowel relatief als absoluut al veel meer.
- Het ontmoedigt studeren deels (maar natuurlijk niet in zeer grote mate).
- De Staat betaald het overgrote deel van de opleiding niet. Studiefinanciering is studiesteun. Van een dergelijke financiering kan ik op mijn opleiding net de boeken voor een half jaar aanschaffen. Collegegeld moet echt uit eigen zak, wat ik overigens vanzelfsprekend vind.
- De samenleving moet op zichzelf hebben van goed opgeleide mensen hebben en krijgt er over het algemeen veel voor terug.
Enzovoort enzovoort…

Extra belastingen zal men in een verzorgingsstaat als deze (waar men naar refereert in tekst) moeten rechtvaardigen met een sociaal stelsel dat goed functioneert. Dat we zorgdragen voor mensen die buiten hun schuld om in ‘ernstige’ situaties verzeild raken vind ik de gewoonste zaak van de wereld. Helaas wordt ik steeds vaker geconfronteerd met zogenaamde profiteurs. Mensen die in tegenstelling tot de gemiddelde student geen kenmerken van zelfredzaamheid vertonen en de wil een eigen toekomst op te bouwen terwijl men daartoe wel de mogelijkheden heeft. Dat hangt me inmiddels flink de keel uit, zeker als dit punt afgewezen wordt met het excuus dat gezien de lakse ambtenarij (bureaucratie) het controlemechanisme niet afdoende functioneert. Ook daarvoor ben je als regering c.q. volksvertegenwoordiging verantwoordelijk.

Alvorens je als partij dergelijke voorstellen doet moet je mijn inziens (zeker als je refereert aan de verzorgingsstaat) over de brug komen met voorstellen die het hedendaagse stelsel op een inhoudelijk goede manier wijzigen. Belastingen zul je moeten rechtvaardigen en dus niet verkwisten. De PvdA heeft het de laatste maanden bij mij goed verbruikt met al die ‘’verkiezingen in zicht’’ standpunten en voorstellen.

PvdA, waar zijn jullie mee bezig?
  donderdag 22 december 2005 @ 20:24:46 #154
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33319356
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:18 schreef Orlean het volgende:
Het invoeren van extra soorten belastingen is voor mij heden ten dage een onbespreekbaar onderwerp. Ik (student) en PvdA’er kan me al zeker niet vinden in een dergelijk voorstel van ‘mijn partij’. ...

PvdA, waar zijn jullie mee bezig?
Leefde Pim nog maar!

Anyway, ik zou je PvdA lidmaatschap nog maar niet betalen, hoe langer je je best doet hoe rechtser je wordt in deze door sullen overheerste "sociaal-economische" heilstaat.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33320110
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:24 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Leefde Pim nog maar!

Anyway, ik zou je PvdA lidmaatschap nog maar niet betalen, hoe langer je je best doet hoe rechtser je wordt in deze door sullen overheerste "sociaal-economische" heilstaat.
Ik ben denk ik sowieso PvdA'er af. Veel keus in het politieke spectrum is er echter niet voor mij.
Plannen van de CDA voor een zorgplicht voor jongeren voor het opdoen van ervaring vind ik bijvoorbeeld onzin. Dat, terwijl het CDA nu vertikt extra geld uit te geven (dat met overheeft) aan opgeleide en waarschijnlijk wel gemotiveerde werkkrachten in de zorg.
Ik heb het gevoel dat de slogan van D66 is; ''hoofdzaak: meeregeren''
Binnen de VVD bevinden zich op het moment personen die ik niet in de regering wil zien ( Zalm ''Scrouge'' en van Aarsten ).
De standpunten van Wilders met betrekking tot juryrechtspraak vind ik bespottelijk. Die man wil volgens mij alles democratiseren.
En mijn mening over de partijen ''links'' van de PvdA blijken al uit het eerder geschreven stukje tekst.

[ Bericht 2% gewijzigd door Orlean op 22-12-2005 20:54:45 ]
  donderdag 22 december 2005 @ 21:27:10 #156
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33322241
Dat is idd een probleem.
Genoeg partijen die voor gevestigde belangetjes/belangen opkomen; de bekende lobbyclubs/ banenmachines. Partijen die carriere-starters/startende ondernemers stimuleren of zelfs maar verwelkomen zijn er mi. niet in NL. Integendeel; initiatief en innovatie worden eerder verstikt dan gestimuleerd door de overheid, door stompzinnige regeltjes of vertragende ambtenaren, of door onzalige belastingregimes (zoals de hier besproken PvdA tax-luchtballon).
  donderdag 22 december 2005 @ 21:30:03 #157
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33322366
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:27 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is idd een probleem.
Genoeg partijen die voor gevestigde belangetjes/belangen opkomen; de bekende lobbyclubs/ banenmachines. Partijen die carriere-starters/startende ondernemers stimuleren of zelfs maar verwelkomen zijn er mi. niet in NL. Integendeel; initiatief en innovatie worden eerder verstikt dan gestimuleerd door de overheid, door stompzinnige regeltjes of vertragende ambtenaren, of door onzalige belastingregimes (zoals de hier besproken PvdA tax-luchtballon).
Komt een beetje in de buurt: http://www.alternatiefvoorvakbond.nl/
Vampire Romance O+
  donderdag 22 december 2005 @ 21:39:17 #158
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33322813
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:30 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Komt een beetje in de buurt: http://www.alternatiefvoorvakbond.nl/
Ik ben werkGEVER
pi_33324735

Vooral doen! Des te meer hoogopgeleiden verlaten NL, des te dieper zakt NL in de poep.

Ze vergeten dat die hoogopgeleiden meer verdienen, en dus ook meer belasting betalen, meer kopen, dat hun werk meer bijdraagt aan het BNP, enz, enz. Maar zover kunnen die domme pseudo-communisten niet denken natuurlijk.

Ennuh, zoveel meer verdienen hoogopgeleiden niet hoor! Niet iedereen krijgt het salarisstrookje van een tandarts of notaris. De rest zit helemaal niet zo ver boven de niet-hoogopgeleiden. Maar ze moeten wel 5-8 jaar langer naar school, en zitten dus al met een enorme achterstand t.o.v. de MBO'ers e.d. die ook nog eens geen studieschuld hebben.

Past vast in het plan van de kenniseconomie. Wat is NL toch een kansloos land.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_33324915
ja laten we studeren afstraffen door extra te laten betalen, bovenop alle belastingen die we al hebben in Nederland.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  donderdag 22 december 2005 @ 22:44:36 #161
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33326423
Ik vraag mij trouwens af wat de effecten van zo'n tax zouden zijn op de samenleving.

Welke studies leveren nu echt een flink dan modaal hoger salaris op, dan praat je over tandartsen, artsen en chirurgen. Advocaten ook wellicht. Toevallig ook net die beroepsgroepen die je als samenleving nodig hebt.
Ten eerste is het mss een stuk minder interesant om die studie te gaan doen, ten tweede, die belasting moet ergens door worden opgehoest. Gewone marktwerking dus, kosten belast je door aan je klant.....
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')