Dat vraag ik me ook af, op de website van nespresso zie je best wel grote prijsverschillen en ik wil natuurlijk geen bagger apparaat kopen.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:28 schreef Palomar het volgende:
Alleen vraag ik me nog even af of zo'n goedkoop exemplaar wel goede koffie geeft. Zit daar ook weer verschil qua dure en goedkope apparaten? Voldoet zo'n goedkope wel?
Ja, maar wat kan die van ¤300 bijvoorbeeld meer? Is de koffie in die duurdere apparaten beter gezet of heb je daar gewoon meer "nutteloze" features enzo. Ik denk als ik zo'n apparaat zou kopen, dat het dan van het merk Krups wordt.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:43 schreef Palomar het volgende:
maarja, het lijkt mij toch wel dat di eapapraten die op de site van nespresso staan wel door hen 'gecertificieerd' zijn oid. En bij nespresso zelf kosten ze 149 euro, wat toch best veel geld is voor zo'n klein apparaatje. Ik ga er dus maar vanuit dat het goede kwaliteit is...
De koffie smaakt echt niet beter uit een duur apparaat. Het grootste verschil zit tussen handmatige of automatische bediening. Merk haalt ook niet uit, het binnenwerk is hetzelfde. Alleen het design is anders.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:47 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ja, maar wat kan die van ¤300 bijvoorbeeld meer? Is de koffie in die duurdere apparaten beter gezet of heb je daar gewoon meer "nutteloze" features enzo. Ik denk als ik zo'n apparaat zou kopen, dat het dan van het merk Krups wordt.
Ik heb het dan over de handmatige apparaten, ¤150 en ¤300 euro vind ik best een groot verschil. Die automatische apparaten zijn trouwens over het algemeen nog duurder dan die handmatige apparaten.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:08 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
De koffie smaakt echt niet beter uit een duur apparaat. Het grootste verschil zit tussen handmatige of automatische bediening.
Het is echt helemaal niet moeilijk of erg om via internet die kups te bestellen. Je meld je een keer aan bij clup Nespresso, krijg je gelijk een gratis presentatiedoos, en dan kun je inloggen en bestellen. Nog geen 2 minuten werk. Dag later staat de mijneer van tpg op de stoep. Als je slim bent laat je het op je werk bezorgen en klaar ben je.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ik heb het dan over de handmatige apparaten, ¤150 en ¤300 euro vind ik best een groot verschil. Die automatische apparaten zijn trouwens over het algemeen nog duurder dan die handmatige apparaten.
volgens mij quote je de verkeerde persoon!quote:Op maandag 22 mei 2006 15:31 schreef stigchel het volgende:
[..]
Het is echt helemaal niet moeilijk of erg om via internet die kups te bestellen. Je meld je een keer aan bij clup Nespresso, krijg je gelijk een gratis presentatiedoos, en dan kun je inloggen en bestellen. Nog geen 2 minuten werk. Dag later staat de mijneer van tpg op de stoep. Als je slim bent laat je het op je werk bezorgen en klaar ben je.
Waar weg, Mediamarkt??quote:Op maandag 22 mei 2006 15:31 schreef Palomar het volgende:
Nou, net even die Krups geprobeerd en het smaakt prima (smaak 'arpeggio' als eerst geprobeerd). Best groot verschil met de Senseo
Het apparaat voelt ook heel degelijk en zwaar aan, dus ik denk dat het qua kwaliteit wel goed zit.
jep, ze hadden daar 3 modellen (van Krups en Magimix), maar die waren volgens een verkoopster allemaal hetzelfde, behalve de kleur en design.quote:
quote:Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ligt aan dorp of stad. Soms steenweg, soms zandweg, maar meestal straat in centrum.
Nou ik heb anders een aantal behoorlijk prijzige apparaten gezien.quote:Op maandag 22 mei 2006 17:19 schreef Thorical het volgende:
Nespresso is net zo'n Catch als goedkope printers. Je betaald 40 euro voor een printer maar betaald 30 euro per cartrige.
Whehehe, is Senseo zo erg dan?!quote:Op maandag 22 mei 2006 17:19 schreef Thorical het volgende:
En voor mensen die denken dat je Senseo kan vergelijken met Nespresso laat je smaakpapillen maar eens nakijken.
Jij vraagt "waar weg"? Ik denk dat je niet goed Nederlands spreekt en "Welke weg" bedoelt. Ik probeer dus alleen behulpzaam te zijn.quote:
dat had ik al door ja, maar dat bedoelde ik dus niet.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
Jij vraagt "waar weg"? Ik denk dat je niet goed Nederlands spreekt en "Welke weg" bedoelt. Ik probeer dus alleen behulpzaam te zijn.
ben ik er nog steeds niet uit wat je nu wel bedoeldequote:Op maandag 22 mei 2006 19:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
dat had ik al door ja, maar dat bedoelde ik dus niet.![]()
quote:Op maandag 22 mei 2006 19:09 schreef Coelho het volgende:
[..]
ben ik er nog steeds niet uit wat je nu wel bedoelde
quote:
Het lijkt me aardig duidelijk wat ik bedoelde........quote:Op maandag 22 mei 2006 15:47 schreef Palomar het volgende:
[..]
jep, ze hadden daar 3 modellen (van Krups en Magimix), maar die waren volgens een verkoopster allemaal hetzelfde, behalve de kleur en design.
Dat zal dan wel, ik bedoelde "waar weg", in de zin van "waar heb je hem gekocht".quote:Op maandag 22 mei 2006 19:21 schreef Coelho het volgende:
weg=dan in jouw dialect?
Net zoals mensen die denken dat dit de echte, de lekkerste koffie is.quote:Op maandag 22 mei 2006 17:19 schreef Thorical het volgende:
En voor mensen die denken dat je Senseo kan vergelijken met Nespresso laat je smaakpapillen maar eens nakijken.
Je bestelt de eerste keer op rekening via de telefoon. Je krijgt dan ook een klantnummer. Met dit klantnummer meld je je aan voor een internetaccount en de tweede bestelling kun je gewoon via internet doen. Je kunt dan ook op rekening bestellenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:33 schreef Palomar het volgende:
Wat is het eigenlijk voor onzin dat je op die site alleen met creditcard kunt betalen als je wat cups wilt bestellen??? Waarom moet het allemaal zo moeilijk. Ik heb geen creditcard, dus nu kan ik kennelijk niet bestellen. Ik zal dat telefoonnummer eens proberen, maar om nou elke keer te moeten bellen als ik wat cups wil bestellen vind ik ook niet erg praktisch.
Waarom verkopen ze dat spul nietg ewoon in de supermarkt...........
Ooit de onderhoudskosten van een Jura gezien? Daarnaast, als de instellingen van de Jura niet goed zijn, is de koffie ook niet te zuipen (helaas ervaring mee).quote:Op dinsdag 23 mei 2006 07:52 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Net zoals mensen die denken dat dit de echte, de lekkerste koffie is.
Het is duur in de aanschaf, maar als je een goede machine van bv. Jura of Saeco of zo aanschaft krijg je de echte koffie zoals het 'hoort', en de gebruikerskosten daarna zijn een stuk lager dan van zo'n nespresso apparaat, terwijl je de keuze hebt uit nog veel meer verschillende soorten en merken koffiebonen.
Nespresso gaat gewoon om het gemak, is duur per bakkie koffie en de smaak is zeker niet slecht, maar is niet de hoofdprioriteit van het systeem - daar waar dat mbt de marketing uiteraard wel beweerd wordt.
en dat is dan weer het gemak van een nespresso systeem: daar is niet zoveel in te stellen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ooit de onderhoudskosten van een Jura gezien? Daarnaast, als de instellingen van de Jura niet goed zijn, is de koffie ook niet te zuipen (helaas ervaring mee).
Ben ik volledig met je eens... Ik ga thuis op dit moment voor het gemak van Nespresso. Twaalf soorten koffie om te kiezen en zelf bepalen hoeveel water ik erdoor laat lopen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:28 schreef Againzender het volgende:
[..]
en dat is dan weer het gemak van een nespresso systeem: daar is niet zoveel in te stellen.
Smaak is verder goed hoor moet ik zeggen.
Maar met een 'echte' machine kan je als je het allemaal goed instelt natuurlijk meer bereiken. En je hebt dan meer mogelijkheden met de soorten koffie.
Ik heb net al gebeld en ze zou mn account gereed maken voor acceptgiro. Voordat ik belde had ik me nl. al geregistreerd op de site en dat moest eerst weer gedelete worden door iemand die er pas later op de dag weer isquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:49 schreef Quispi het volgende:
[..]
Je bestelt de eerste keer op rekening via de telefoon. Je krijgt dan ook een klantnummer. Met dit klantnummer meld je je aan voor een internetaccount en de tweede bestelling kun je gewoon via internet doen. Je kunt dan ook op rekening bestellen![]()
http://www.nespresso.com/(...)n.html?ref=AMSTERDAMquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:59 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ik heb net al gebeld en ze zou mn account gereed maken voor acceptgiro. Voordat ik belde had ik me nl. al geregistreerd op de site en dat moest eerst weer gedelete worden door iemand die er pas later op de dag weer isDaarna zou ik dus wel de optie 'acceptgiro' moeten krijgen...
We zullen zien... ik vind het wel veel administratieve rompslomp voor een paar f***ng koffiedopjes![]()
ik heb m thuis, heb er al een gedronken, weet niet zo goed meer hoe en of watquote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:32 schreef Black-Hole het volgende:
Iemand die hier al de grand cru limited editionvan 2006 Amarelo al geproeft? Moet bijna nieuwe capsules bestellen en vraag me of hoe jullie deze smaak waarderen en het de aanschaf waard is.
Cheersquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:26 schreef Remco_h het volgende:
ik heb m thuis, heb er al een gedronken, weet niet zo goed meer hoe en of wat
ik zal m vanavond ff testen
lekkere volle koffie smaak, qua sterkte een middenmoot, frisse nasmaak beetje licht citroen achtig, wel lekkerquote:
Maar eens twee doosjes van bestellen dan om het te proberen. Gelukkig is het geen 'slappe' bak.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:56 schreef Remco_h het volgende:
[..]
lekkere volle koffie smaak, qua sterkte een middenmoot, frisse nasmaak beetje licht citroen achtig, wel lekker
je bakkie wordt een stukje slapper op die manier....quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:56 schreef Palomar het volgende:
Wat voor kopjes gebruiken jullie voor je Nespresso? Ik gebruik gewoon mn Senseo-kopjes (passen ook precies onder de nespresso) en doe die voor ong. 3/4 vol. Ik vind het dan nog best smaken en dan heb je even wat meer dan zo'n piepklein espresso-kopje.
Of is dit absoluut not done?
Als je espresso langer laat doorlopen lossen er allerlei bitterstoffen op uit de koffie die anders minder meekomen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:56 schreef Palomar het volgende:
Wat voor kopjes gebruiken jullie voor je Nespresso? Ik gebruik gewoon mn Senseo-kopjes (passen ook precies onder de nespresso) en doe die voor ong. 3/4 vol. Ik vind het dan nog best smaken en dan heb je even wat meer dan zo'n piepklein espresso-kopje.
Of is dit absoluut not done?
mooie kleine espressokopjes zijn idd moeilijk te vinden.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:26 schreef Black-Hole het volgende:
Ik gebruik de 2 espresso kopjes die bij mijn machine zaten. Voor de cappucino heb ik ook de Nespresso kopjes gekocht. Was nogal lastig om kopjes met de juiste inhoud te vinden namelijk. (meestal te groot, dus te slappe koffie)
Bij de Hema hebben ze leuke in lekker felle kleuren voor dagelijks gebruikquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
mooie kleine espressokopjes zijn idd moeilijk te vinden.
Heb de bestelling net binnen en gelijk geproeft. Erg lekker om eerlijk te zijn. Vrij stevige smaak met een zachte en frisse afdronkquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:21 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Maar eens twee doosjes van bestellen dan om het te proberen. Gelukkig is het geen 'slappe' bak.
https://nesclub.nespresso.com/id/become/quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:08 schreef hotzki18 het volgende:
heeft iemand de Nespresso Professional? Ik hem hem cadeau gekregen en nu wil ik graag capsules bestllen. Maar ik ben geen bedrijf en kan dus niet via de pro-site bestellen...
ik kieper af en toe 4 zwarte cups in 1 mok...quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:04 schreef Black-Hole het volgende:
Een normaal kopje is 40 ml, veel minder dus dan een Senseo. Maar geloof me, 4 mokken met Nespresso wil je echt niet. Dat is zelfs mij te veel.
Bij de Senseo kun je toch ook je kopje onder het apparaat vandaan trekkenquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:31 schreef Palomar het volgende:
Itt de senseo kun je bij Nespresso zelf bepalen hoeveel je in een kopje doet, al moet je niet teveel over de aanbevolen ml per kopje gaan, anders wordt het veel te slap. Ik heb altijd de Lungo's (blauwe) en die is qua hoeveelheid aardig te vergelijken met Senseo. Ik doe een Senseo kopje dan ong. voor 3/4 vol, waarbij de Senseo hem nog net iets voller doet. Dan is het voor mij nog sterk genoeg.
IMHO zit er te weinig koffie in die cups van Nespressoquote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:52 schreef marmhz het volgende:
Ik had ook een nespresso en was er zeker wel tevreden over. Ik heb echter nu toch een volautomaat van saeco. Waarom? Veel meer keuze in koffie het is echt heel veel goedkoper als je dat eens goed uitrekent scheelt het meer dan de helft. De espresso smaakt minstens net zo lekker. Bovendien kan ik nu ook pittigere koffie gebruiken dan de ristretto die voor mij nog aan de slappe kant was.
De kwaliteit van nespresso is zeker goed alleen is het zo jammer dat ze er echt de hoofdprijs voor vragen!
de ristretto moet je inderdaad niet in te grote kopjes maken, want dan wordt 'ie behoorlijk slap. Ik denk dat Piet wel gelijk heeft met z'n opmerking van te weinig koffie.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:52 schreef marmhz het volgende:
Ik had ook een nespresso en was er zeker wel tevreden over. Ik heb echter nu toch een volautomaat van saeco. Waarom? Veel meer keuze in koffie het is echt heel veel goedkoper als je dat eens goed uitrekent scheelt het meer dan de helft. De espresso smaakt minstens net zo lekker. Bovendien kan ik nu ook pittigere koffie gebruiken dan de ristretto die voor mij nog aan de slappe kant was.
De kwaliteit van nespresso is zeker goed alleen is het zo jammer dat ze er echt de hoofdprijs voor vragen!
Ben ik het ook mee eens, die 40ml kopjes die je erbij krijgt zijn perfect maar meer dan 40ml moet er ook echt niet ingaan.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:50 schreef Againzender het volgende:
de ristretto moet je inderdaad niet in te grote kopjes maken, want dan wordt 'ie behoorlijk slap. Ik denk dat Piet wel gelijk heeft met z'n opmerking van te weinig koffie.
Ik heb een beetje dezelfde afweging. Ik heb grote mokken en die giet ik vol koffie uit mijn filterapparaat. Nu wil ik best, stel dat ik een Nespresso koop, gaan wennen aan kleinere kopjes en wellicht vaker heen en weer lopen, maar is het mogelijk om gewoon twee cups ofzo te gebruiken?quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:59 schreef Cool_Runner het volgende:
Hoeveel koffie komt er per keer uit het apparaat zetten met zon nespresso kuipje? Is dat meer of minder dan een kopje senseo?
Ben namelijk een grote koffiedrinker en drink meestal een mok vol koffie per keer
Als je wil kan je inderdaad meerdere cups gebruiken. Maar je kan ook de machine ook zelf programmeren qua hoeveelheid water dat er gebruikt wordt. Dat ligt er helemaal aan hoe slap of sterk je je koffie wil.quote:Op maandag 4 december 2006 19:00 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik heb een beetje dezelfde afweging. Ik heb grote mokken en die giet ik vol koffie uit mijn filterapparaat. Nu wil ik best, stel dat ik een Nespresso koop, gaan wennen aan kleinere kopjes en wellicht vaker heen en weer lopen, maar is het mogelijk om gewoon twee cups ofzo te gebruiken?
Ik hou van sterke koffie, dus dat zullen wel twee cups worden dan.quote:Op maandag 4 december 2006 19:52 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Als je wil kan je inderdaad meerdere cups gebruiken. Maar je kan ook de machine ook zelf programmeren qua hoeveelheid water dat er gebruikt wordt. Dat ligt er helemaal aan hoe slap of sterk je je koffie wil.
We gebruiken de machine nu bijna 2 maanden en nog steeds een tevreden gebruiker![]()
Met een ristretto heb ik aan een espresso-kopje wel genoeg!quote:Op maandag 4 december 2006 20:17 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik hou van sterke koffie, dus dat zullen wel twee cups worden dan.
Heb ze besteld als het goed is komen ze deze week binnenquote:Op maandag 4 december 2006 19:53 schreef Eilanden het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de anijs-, appel/kaneel- en vanillesmaak? Ik ben er niet echt kapot van...
Koffie moet naar koffie smaken.quote:Op maandag 4 december 2006 19:53 schreef Eilanden het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de anijs-, appel/kaneel- en vanillesmaak? Ik ben er niet echt kapot van...
Jepquote:Op dinsdag 5 december 2006 10:11 schreef Delicieux het volgende:
* Geheel met Pietverdriet eensch is
Eén zelfde geldt ook voor thee.
sommige mensen vinden nu eenmaal andere dingen lekker dan jij vindt, snap niet dat je je daar zo belachelijk sterk over uit moet drukkenquote:Op dinsdag 5 december 2006 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep
Al die smerige thee met smaakjes zijn pure armoede.
Geef mij goede thee, geen afval met een smaakje in een theezakje.
ja wrs jaquote:Op dinsdag 5 december 2006 10:48 schreef Breuls het volgende:
Da's een houding waardoor het net lijkt alsof je verstand hebt van smaak.
Ik ga overigens straks na m'n werk naar de Bijenkorf. Misschien even vragen om te mogen proeven, en wellicht een apparaat halen.
quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:35 schreef DarkElf het volgende:
[..]
sommige mensen vinden nu eenmaal andere dingen lekker dan jij vindt, snap niet dat je je daar zo belachelijk sterk over uit moet drukken![]()
Er werd gevraagd wat anderen daarvan vinden, en dit is mijn mening.quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:24 schreef Breuls het volgende:
Smaken verschillen he.Sommige mensen vinden die smaakjes nu eenmaal lekker om te drinken.
Nee, het geeft aan dat hij verstand heeft van marketing in de voedingsmiddelenindustrie. Want die crap kwailteit met verdoezelsmaakje is veel goedkoper dan de goede kwaliteit, maar wordt doorgaans voor minimaal dezelfde prijs maar doorgaans nog meer op de markt gezet. Tel uit de winst voor de producent.quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:48 schreef Breuls het volgende:
Da's een houding waardoor het net lijkt alsof je verstand hebt van smaak.
Precies mijn punt.quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:21 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Nee, het geeft aan dat hij verstand heeft van marketing in de voedingsmiddelenindustrie. Want die crap kwailteit met verdoezelsmaakje is veel goedkoper dan de goede kwaliteit, maar wordt doorgaans voor minimaal dezelfde prijs maar doorgaans nog meer op de markt gezet. Tel uit de winst voor de producent.
En hoe doe je dat? Door slim te marketen waardoor een hele hoop mensen het begrip "goede koffie" (in dit voorbeeld) gaan verwarren met andere smaken die op zich niks met koffie te maken hebben.
Nespresso is het plakpak van HIJ of Society Shop onder de koffie.quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:12 schreef Solitarias het volgende:
Nespresso is prima koffie - zo prima dat er zelfs geen suiker in hoeft! Prima voor in de ochtendhaast of op kantoor. En 50 eur voor het instapmodel is ook meer dan betaalbaar...
Maar het is&blijft qua romantiek&tweakbaarheid niet te vergelijken met een echte espressomachine
Drinken jullie thuis veel koffie?quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:20 schreef Breuls het volgende:
Ik doe het in stappen. Ik stap af van mijn filtermachine, ga over op de makkelijke Nespresso, en over een tijdje, als ik wat verder ben, groei ik gewoon door naar een bonenmachine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |