haha, stiekem dacht ik dat ookquote:Op woensdag 14 december 2005 20:05 schreef Skv het volgende:
Minder.
Wat is de servo?quote:Op woensdag 14 december 2005 23:37 schreef mindflick het volgende:
Hey!
Ik kom net van Delden vandaan. Een paar wijken hebben geen stroom, veel politie, brandweer, ambulances, ook zijn er gedeeltes afgesloten door de politie?!
Waarom zoveel heisa als er alleen een treinongeluk is? Ik denk dat het te maken heeft met Servo, daar is vanmorgen ook wat gebeurd. En ik denk dat je wel weet wat er gebeurd als Servo de lucht in gaat, heel Twente raakt dan vergiftigd. :S
http://www.tctubantia.nl/(...)na__2997625_,00.htmlquote:Gaslek in Delden: ‘Geen gevaar gezondheid’
DELDEN - Op het terrein van Elementis in Delden heeft zich dinsdagmorgen een gaslek voorgedaan. Vanuit één van de gebouwen op het terrein van de chemische fabriek ontsnapte zwaveltrioxide als gevolg van een lekkage in een reactor.
‘De ontsnapte hoeveelheid bleef beperkt doordat de eigen bedrijfsbrandweer de toevoer kon afsluiten’, aldus de gemeente Hof van Twente in een persbericht.
‘Het incident heeft geen gevolgen voor de volksgezondheid. De windrichting (noord-west) was zodanig dat de omwonenden geen hinder hebben ondervonden van deze lekkage. De regionale adviseur gevaarlijke stoffen (AGS) heeft buiten het terrein gemeten en geen concentraties van de betreffende stof gemeten.’ De omwonenden zijn gisteren per huis-aan-huis brief door de Elementis-leiding geïnformeerd.
Directeur C. Berghuis van Elementis Specialties schetst dat de gebruikelijke procedure is gevolgd voor dergelijke incidenten. ‘Op het moment van de melding van het gaslek is de betreffende reactor stil gelegd en zijn onze mensen uit de directe omgeving weg gehaald. Behalve onze eigen brandweer en veiligheidsmensen waren via het C2000- waarschuwingssysteem ook de gemeentelijke brandweer en deskundigen van de overheid snel ter plaatse. Het grootste deel van de fabriek kon gewoon doordraaien’, aldus Berghuis, die aangeeft dat naar de oorzaak van de lekkage nog een ‘nader onderzoek’ wordt ingesteld. ‘Het kan een lekkende pakking zijn geweest, maar dat willen we precies vaststellen’, zegt de Elementis-directeur. Enkele weken geleden bleek uit een intern verslag van een handhavingsinspectie dat provinciale inspecteurs hun bezorgdheid hadden geuit over de veiligheid bij het chemische bedrijf door de aangekondigde reorganisatie. Berghuis benadrukte gistermiddag dat de bezuinigingsplannen ‘nooit gevolgen zullen hebben voor de veiligheid. Dat is bij dit soort bedrijven absoluut nummer een.’
Ook burgemeester A. Bijleveld van de Hof van Twente verzekerde eerder dat ‘de veiligheid van Elementis absoluut niet in gevaar is. We weten best dat Elementis na Akzo het meest risicovolle bedrijf in Twente is, maar er is geen sprake van onveiligheid’, zei ze in antwoord op vragen van raadsleden.
quote:Op woensdag 14 december 2005 23:37 schreef mindflick het volgende:
Hey!
Ik kom net van Delden vandaan. Een paar wijken hebben geen stroom, veel politie, brandweer, ambulances, ook zijn er gedeeltes afgesloten door de politie?!
Waarom zoveel heisa als er alleen een treinongeluk is? Ik denk dat het te maken heeft met Servo, daar is vanmorgen ook wat gebeurd. En ik denk dat je wel weet wat er gebeurd als Servo de lucht in gaat, heel Twente raakt dan vergiftigd. :S
http://www.rtvoost.nl/main_nieuws.asp?id=56011&res=800&extraheight=&showdate=1quote:Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft woensdagavond in een oefening bij Delden bekeken hoe brandweer, politie en GGD samenwerken. De oefening was niet vantevoren aangekondigd bij de hulpdiensten.
Er werd gesimuleerd dat er een trein op een vrachtwagen met ammoniak was gebotst. Het ministerie wilde weten hoe snel informatie op de plek is waar die hoort te zijn. Het resultaat is over enkele maanden bekend. Het gaat om een unieke oefening, die maar een of twee keer per jaar wordt gehouden. De oefening staat los van de bevindingen tijdens de stroomstoring in Haaksbergen, toen belangrijke mensen niet onmiddlelijk bereikbaar waren.
Ik zag het ja, het is nu woensdag donderdag, koekoekquote:Op donderdag 15 december 2005 00:17 schreef Adagio het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet? Dinsdagochtend was er een gaslek en woensdagavond een onaangekondigde oefening. Twee losstaande gebeurtenissen dus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |