Ik zou er geen problemen mee hebben als ze snel een natuurlijke dood zou sterven, misschien dat ik zelfs tevreden zou kunnen zijn: uiteraard is dit een geheel natuurlijke reactie waarop ik geen enkele invloed kan hebben.quote:
Frapante vergelijkenisquote:‘Elke propaganda moet populair zijn en haar intellectueel peil afstemmen op het begripsvermogen van de minst begaafden onder diegenen tot wie ze zich richt. Daarom moet het peil ervan, zuiver intellectueel gezien, des te lager gehouden worden naarmate de te bereiken massa groter is.’
Adolf Hitler
ik kan heel goed begrijpen dat jij dat vindt.quote:
Kun je dit soort debiele reacties achterwege laten?quote:
Ik incaseer tot ik een ons weeg, geen problemen mee. Ik heb er meer problemen mee dat de Nederlandse bevolking en Milagro haar bevlekken en de hemel in prijzen terwijl ze haar eigen werk niet eens uitvoert. Want laten we wel wezen, wat heeft zij in de afgelopen 4 jaar concreet voor Nederland bereikt? 1 dode kan ze in ieder geval wel op haar conto schrijven: 4 november 2004.quote:
Hoewel ik dat hele Submission net zo goed onzin vindt, is het natuurlijk belachelijk dat je je mening niet mag uiten omdat een groep mensen daar blijkbaar door wordt beledigd. Je gaat je mening toch niet voor je houden, omdat er misschien ergens een groep mensen zou kunnen zijn die daardoor geprovoceerd wordt? Als ik met al die mensen rekening moest gaan houden, zou ik uiteindelijk geen enkele mening meer kunnen hebben.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat heb je aan kritiek geven als je bij voorbaat al weet dat je alleen maar nog meer haat zal creeëren? Hirsi Ali is een karikatuur van zichzelf geworden, ze is m.i. niet meer dan een zwarte poedel die haar stokpaardje, het beledigen van de Islam, probeert te camoufleren met een drogreden als:"Ik probeer enkel opbouwende kritiek te geven." Ze doet in die films van haar precies datgene waar ze van WEET dat het provocerend is. Als zij dadelijk wordt vermoord moet men niet aankomen met:"Ze was niet gewaarschuwd." Kijk, ik voel me beledigd door die films van heks Hirsi Ali, maar voor de rest laat het me koud, ik zal geen vingerafdruk van mij aan haar vuil maken door haar te pijnigen. Maar er zijn er die hun haat erg ver doorvoeren en in staat zijn tot moord, en Hirsi Ali lijkt m.i. op deze manier absoluut geen matties te maken, echt niet.²
Enig idee hoeveel kamerleden er in de 2e kamer zitten? Als je mij kunt vertellen dat het merendeel daarvan uberhaupt iets bereikt heeft, is dat een geldig argument. Anders niet.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik incaseer tot in een ons weeg, geen problemen mee. Ik heb er meer problemen mee dat de Nederlandse bevolking en Milagro haar bevlekken en de hemel in prijzen terwijl ze haar eigen werk niet eens uitvoert. Want laten we wel wezen, wat heeft zij in de afgelopen 4 jaar concreet voor Nederland bereikt? 1 dode kan ze in ieder geval wel op haar conto schrijven: 4 november 2004.²
En terecht, wat is het nut van beledigen? Men kan toch ook normaal een discussie voeren? Dat hele beledigen in het kader van zgn. opbouwende kritiek geloof ik niet zo.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:31 schreef Seneca het volgende:
.... maar beledig Mohammed en je moet vrezen voor je leven.
Hoezo terecht?quote:Op donderdag 15 december 2005 07:35 schreef BansheeBoy het volgende:
En terecht, wat is het nut van beledigen?²
Nee, BansheeBoy is zo iemand die heel goed is het omdraaien van verantwoordelijkheden.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel kamerleden er in de 2e kamer zitten? Als je mij kunt vertellen dat ze het merendeel uberhaupt iets bereikt heeft, is dat een geldig argument. Anders niet.
En waar jij het gore lef vandaan haalt om de laffe moord op Theo van Gogh op haar conto bij te schrijven, mag jou grote god weten. Alsof Theo van Gogh niet voor zichzelf kon beslissen. Doe me een lol zeg.
Het mes snijdt aan twee kanten BsB. Ik geloof ook niet in het nut van beledigen. Maar dat praat dus, onder geen enkel beding, een moord goed. Ik neem iemand die mij alleen maar probeert te beledigen niet serieus, jij vindt het terecht dat zo iemand wordt vermoord, dat is het verschil.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En terecht, wat is het nut van beledigen? Men kan toch ook normaal een discussie voeren? Dat hele beledigen in het kader van zgn. opbouwende kritiek geloof ik niet zo.²
Hirsi Ali brengt meer problemen dan oplossingen, dat kan ik je garanderen. Het spreekt toch voor zich dat zelfs de zgn. "slachtoffers" van huiselijk geweld in de "Islamitische" kringen voor wie zij schijnt op te komen haar niet mogen.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als je mij kunt vertellen dat het merendeel daarvan uberhaupt iets bereikt heeft, is dat een geldig argument. Anders niet.
Hirsi Ali heeft bewust beledigd en heeft daarvoor een schandpaal gevonden die met haar wil werken terwijl zij op de achtergrond staat. Ik durf met zekerheid te stellen dat ze Theo heeft weten te strikken met in haar achterhoofd dat hij de klappen wel even zou opvangen. Hirsi weet nl. hoe gevoelig dit soort zaken liggen binnen de Islamitische gemeenschap, en zeker als je dit spottend/beledigend/trollerig brengt.quote:En waar jij het gore lef vandaan haalt om de laffe moord op Theo van Gogh op haar conto bij te schrijven, mag jou grote god weten.
Zelfs als dat waar is maakt haar dat nog steeds niet verantwoordelijk voor de moord. Dat is ten alle tijde degene die de moord pleegt. Daarbij kon Theo van Gogh heus wel voor zichzelf denken.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Hirsi Ali heeft bewust beledigd en heeft daarvoor een schandpaal gevonden die met haar wil werken terwijl zij op de achtergrond staat. Ik durf met zekerheid te stellen dat ze Theo heeft weten te strikken met in haar achterhoofd dat hij de klappen wel even zou opvangen. Hirsi weet nl. hoe gevoelig dit soort zaken liggen binnen de Islamitische gemeenschap, en zeker als je dit spottend/beledigend/trollerig brengt.²
Omdat ik er vanuit ga dat mensen die dit soort beledigingen plaatsen absoluut niet de intentie hebben om een debat te voeren. Sterker nog, dit soort mensen frustreren elke mogelijkheid om toenadering te zoeken. De hele insteek van deze mensen is negatief, m.i. verdien je dan geen positieve benadering.quote:
Ah, dus je keurt moord wel degelijk af?quote:Op donderdag 15 december 2005 07:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat ik er vanuit ga dat mensen die dit soort beledigingen plaatsen absoluut niet de intentie hebben om een debat te voeren. Sterker nog, dit soort mensen frustreren elke mogelijkheid om toenadering te zoeken. De hele insteek van deze mensen is negatief, m.i. verdien je dan geen positieve benadering.
Uiteraard heb ik het hier niet over moord, dat is zelden goed te praten, en die behoefte voel ik ook niet eerlijk gezegd.²
Ze is in het minste geval medeplichtig. Als ik weet dat melk van de Edah dodelijk giftig is, en ik stuur je er naar toe om een liter weg te werken, dan is de melk de "moordenaar", maar het is mijn schuld.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:42 schreef Seneca het volgende:
[..]
Zelfs als dat waar is maakt haar dat nog steeds niet verantwoordelijk voor de moord.
Dan zou je toch je woorden wat zorgvuldiger moeten kiezen, want zo staat het er wel namelijk.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Omdat ik er vanuit ga dat mensen die dit soort beledigingen plaatsen absoluut niet de intentie hebben om een debat te voeren. Sterker nog, dit soort mensen frustreren elke mogelijkheid om toenadering te zoeken. De hele insteek van deze mensen is negatief, m.i. verdien je dan geen positieve benadering.
Uiteraard heb ik het hier niet over moord, dat is zelden goed te praten, en die behoefte voel ik ook niet eerlijk gezegd.²
Je leest gewoon verkeerd. Wat terecht was was "de vrees" om je leven, geen moord, lees hieronder nogmaals:quote:Op donderdag 15 december 2005 07:48 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan zou je toch je woorden wat zorgvuldiger moeten kiezen, want zo staat het er wel namelijk.
En terecht, wat is het nut van beledigen? Men kan toch ook normaal een discussie voeren? Dat hele beledigen in het kader van zgn. opbouwende kritiek geloof ik niet zo.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:31 schreef Seneca het volgende:
.... maar beledig Mohammed en je moet vrezen voor je leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |