Ik dacht aan Petzl Sarken's maar kan nergens reviews vinden, wil iig een allround ijzer waar je ook wat stijlere dingen mee aankan. Grivel G14 of Black Diamond Sabretooth zijn ook opties hoewel die wel wat zwaarder zijn.quote:Op donderdag 15 december 2005 08:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
[..]
Had je al bedacht welke ijzers? Ik ben erg tevreden over Petzl Vasaks, met snelsluiters. Vandezomer gekocht bij decathlon voor 100 ¤. Hier al snel 20 euro duurder meen ik.
Tripje in het voorjaar sta ik niet afwijzend tegenover, maar dat is nog ver genoeg weg....
Persoonlijk vind ik het toch vrij link om "solo" te klimmen, stel er gebeurt wat... Je zal toch ff moeten voorklimmen om boven te komen en een val met pijnlijke afloop is snel gemaakt als je een beetje pech hebt. Daarnaast is het met klimpartner uiteraard ook veel gezelliger, klimmen is voor mij 70% gezelligheid en 30% sporten zegmaar.quote:Op maandag 19 december 2005 20:27 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Ben net weer terug van een middagje op mijn "prive" muur in SpaarnwoudeZoals bijna altijd in de winter was ik alleen dus had ik alles voor mezelf
![]()
Eerst ff ingeklommen op het deel met de verplaatsbare greepjes.
[afbeelding]
En daarna maar verder gegaan aan de kant zonder verplaatsbare greepjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
Doordat het vannacht nog geregent had, wilde het nog wel eens gebeuren dat je je vinger weer in een gaatje persde dat vol met water zatHet was toch ook nog wel aardig koud waardoor op een gegeven moment het gevoel toch wel uit de vingers verdween. Dit resulteerde dan ook weer in een paar loshangende velletjes
zonder dat ik het in eerste instantie doorhad. Al met al toch wel weer een lekker middagje met als resultaat een 6a+ en een 5c (L en K heb ik gedaan) Wel met het nodige vallen, en handen warmen
Kijk hier voor de topo
Ik zeker mezelf met behulp van een shunt, zoals je hieronder kan zien. De karabiner wordt vastgemaakt aan de gordel en de tas (met baksteen erin) hangt eraan om te zorgen dat het touw strak blijft en de shunt gemakkelijk omhoog kan glijden.
[afbeelding]
Het is idd veel gezelliger om met iemand anders te gaan klimmen, maar je moet toch iets als er niemand mee wilquote:Op dinsdag 20 december 2005 02:39 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het toch vrij link om "solo" te klimmen, stel er gebeurt wat... Je zal toch ff moeten voorklimmen om boven te komen en een val met pijnlijke afloop is snel gemaakt als je een beetje pech hebt. Daarnaast is het met klimpartner uiteraard ook veel gezelliger, klimmen is voor mij 70% gezelligheid en 30% sporten zegmaar.
Dat was precies mijn idee. De inkeping voor slijt veel sneller dan die aan de achterkant, en heelhooks zijn in alpien terrein toch vrij zeldzaamquote:Op dinsdag 20 december 2005 00:49 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Ik dacht aan Petzl Sarken's maar kan nergens reviews vinden, wil iig een allround ijzer waar je ook wat stijlere dingen mee aankan. Grivel G14 of Black Diamond Sabretooth zijn ook opties hoewel die wel wat zwaarder zijn.
Ik ga iig voor een new-matic binding, voor plastic beugel en achter snelsluiter. Dit is wat handiger want de inkeping voor op je zool slijt eraf na een aantal jaren en dan zit je te kijken met je snelsluiters.
Dat kan natuurlijk altijdquote:Op dinsdag 20 december 2005 08:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
@ Roel: leuke foto's! Misschien kunnen Lortnoc en ik als pré-meet een keer op een zonnige zondagmiddag die kant op komen? (Bij voorkeur 2e kerstdag, effe weg van alle zeurende familie)
10x ofzo!quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:25 schreef farfavour het volgende:
In hoeveel pogingen lukt het jou?
32quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:25 schreef farfavour het volgende:
In hoeveel pogingen lukt het jou?
Ik denk dat ik een dezer dagen eens een bezoekje aan Spaarnwoude moet gaan brengen.quote:Op maandag 19 december 2005 20:27 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Ben net weer terug van een middagje op mijn "prive" muur in SpaarnwoudeZoals bijna altijd in de winter was ik alleen dus had ik alles voor mezelf
![]()
Eerst ff ingeklommen op het deel met de verplaatsbare greepjes.
[afbeelding]
En daarna maar verder gegaan aan de kant zonder verplaatsbare greepjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
Doordat het vannacht nog geregent had, wilde het nog wel eens gebeuren dat je je vinger weer in een gaatje persde dat vol met water zatHet was toch ook nog wel aardig koud waardoor op een gegeven moment het gevoel toch wel uit de vingers verdween. Dit resulteerde dan ook weer in een paar loshangende velletjes
zonder dat ik het in eerste instantie doorhad. Al met al toch wel weer een lekker middagje met als resultaat een 6a+ en een 5c (L en K heb ik gedaan) Wel met het nodige vallen, en handen warmen
Kijk hier voor de topo
Ik zeker mezelf met behulp van een shunt, zoals je hieronder kan zien. De karabiner wordt vastgemaakt aan de gordel en de tas (met baksteen erin) hangt eraan om te zorgen dat het touw strak blijft en de shunt gemakkelijk omhoog kan glijden.
[afbeelding]
Der Pietzli is er braaf elke dinsdagavond hoor... Okee, afgelopen 3 weken niet, eerst 2 weken voor m'n werk naar de US of A geweest, en daarna een weekje sneeuwschoenlopen in de vogezen (dooi, nat, bah, proest) maar morgenavond ga ik m'n bij de decathlon gekochte nieuwe schoentjes even proberen. Zie je dan?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:20 schreef -LadyJane- het volgende:
Zullen we weer eens samen klimmen?
Klint eigenlijk gewoon als verzuring maar die lang aanhoudt. Het ligt eigenlijk nooit aan de pezen als je iets niet vast kunt houden want pezen zelf leveren nauwelijks kracht. Misschien moet je minder intensief trainen als je er last van hebt of een ander soort kracht trainen (max.).quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:20 schreef -LadyJane- het volgende:
oooh, spannend. Klimmen op Fok!
Mooi Gripper.
Ales goed trouwens? Druk aan het klimmen?
Ik ben weer eens ziek geweest, dus even helemaal geen conditie meer, maar daarvoor nog 7a voorgeklommen (goed he)![]()
Zullen we weer eens samen klimmen?
Ow, voor alle andere mensen: na het trainen heb ik de afgelopen tijd steeds erg veel last van m'n onderarmen. Zo erg zelfs dat het me niet meer lukt om normaal een kopje thee vast te houden enzo. Hebben meer mensen hier ervaring mee? wat is het extreme spierpijn? Of eerder pezen ofzo? Ik heb het alleen in m'n onderarmen en het kan echt weken lang aanhouden. Heel irritant, inmiddels klim ik maar gewoon door. Het wordt er niet meteen minder van als ik even niet klim, dus tja...
Zit ik daar met die suffe kerels vanavond een beetje plepstik te rukken... Ik wil jouw inspirerende gezelschap!! en ik heb je gemist de laatste tijdquote:Op maandag 20 februari 2006 22:38 schreef -LadyJane- het volgende:
dusss sorry, over een paar weekjes pas weer.
Ciao
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |