abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33234551
quote:
Op donderdag 15 december 2005 08:20 schreef Gripper het volgende:

[..]

[..]

Had je al bedacht welke ijzers? Ik ben erg tevreden over Petzl Vasaks, met snelsluiters. Vandezomer gekocht bij decathlon voor 100 ¤. Hier al snel 20 euro duurder meen ik.
Tripje in het voorjaar sta ik niet afwijzend tegenover, maar dat is nog ver genoeg weg....
Ik dacht aan Petzl Sarken's maar kan nergens reviews vinden, wil iig een allround ijzer waar je ook wat stijlere dingen mee aankan. Grivel G14 of Black Diamond Sabretooth zijn ook opties hoewel die wel wat zwaarder zijn.

Ik ga iig voor een new-matic binding, voor plastic beugel en achter snelsluiter. Dit is wat handiger want de inkeping voor op je zool slijt eraf na een aantal jaren en dan zit je te kijken met je snelsluiters.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_33236048
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:27 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Ben net weer terug van een middagje op mijn "prive" muur in Spaarnwoude Zoals bijna altijd in de winter was ik alleen dus had ik alles voor mezelf

Eerst ff ingeklommen op het deel met de verplaatsbare greepjes.

[afbeelding]

En daarna maar verder gegaan aan de kant zonder verplaatsbare greepjes.

[afbeelding]

[afbeelding]

Doordat het vannacht nog geregent had, wilde het nog wel eens gebeuren dat je je vinger weer in een gaatje persde dat vol met water zat Het was toch ook nog wel aardig koud waardoor op een gegeven moment het gevoel toch wel uit de vingers verdween. Dit resulteerde dan ook weer in een paar loshangende velletjes zonder dat ik het in eerste instantie doorhad. Al met al toch wel weer een lekker middagje met als resultaat een 6a+ en een 5c (L en K heb ik gedaan) Wel met het nodige vallen, en handen warmen Kijk hier voor de topo

Ik zeker mezelf met behulp van een shunt, zoals je hieronder kan zien. De karabiner wordt vastgemaakt aan de gordel en de tas (met baksteen erin ) hangt eraan om te zorgen dat het touw strak blijft en de shunt gemakkelijk omhoog kan glijden.

[afbeelding]
Persoonlijk vind ik het toch vrij link om "solo" te klimmen, stel er gebeurt wat... Je zal toch ff moeten voorklimmen om boven te komen en een val met pijnlijke afloop is snel gemaakt als je een beetje pech hebt. Daarnaast is het met klimpartner uiteraard ook veel gezelliger, klimmen is voor mij 70% gezelligheid en 30% sporten zegmaar.
pi_33236799
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 02:39 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het toch vrij link om "solo" te klimmen, stel er gebeurt wat... Je zal toch ff moeten voorklimmen om boven te komen en een val met pijnlijke afloop is snel gemaakt als je een beetje pech hebt. Daarnaast is het met klimpartner uiteraard ook veel gezelliger, klimmen is voor mij 70% gezelligheid en 30% sporten zegmaar.
Het is idd veel gezelliger om met iemand anders te gaan klimmen, maar je moet toch iets als er niemand mee wil . Voorklimmen is trouwens niet nodig aangezien je vanaf de zijkant via de blokken omhoog kunt lopen. Voor de zekerheid heb ik ook altijd me telefoon in me broekzak, maar bijeen serieuze val heb je daar ook niet echt veel meer aan.
pi_33236900
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 00:49 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Ik dacht aan Petzl Sarken's maar kan nergens reviews vinden, wil iig een allround ijzer waar je ook wat stijlere dingen mee aankan. Grivel G14 of Black Diamond Sabretooth zijn ook opties hoewel die wel wat zwaarder zijn.

Ik ga iig voor een new-matic binding, voor plastic beugel en achter snelsluiter. Dit is wat handiger want de inkeping voor op je zool slijt eraf na een aantal jaren en dan zit je te kijken met je snelsluiters.
Dat was precies mijn idee. De inkeping voor slijt veel sneller dan die aan de achterkant, en heelhooks zijn in alpien terrein toch vrij zeldzaam Ik heb voor de bekende plastic beugel, achter een snelsluiter. Petzl noemt dat trouwens een leverlock sluiting waar Grivel het Newmatic noemt.
Met mijn ijzers is ook steiler terrein nog goed te doen, hoewel de voorpunten natuurlijk niet gemaakt zijn als waterval ijzers. Die zou ik ook niet gebruiken voor gletschertochten: met die lange punten blijf je voortdurend haken en dat loopt niet fijn. Voor waterval klimmen koop ik dan nog wel eens een paar echte watervalijzers.
Die van mij zijn trouwens door een ingenieus beugeltje zowel flexibel als stijf te maken, en je kunt ook nog eens per halve schoenmaat de lengte verstellen. Ik neem ze wel mee naar de meet, als jij je D-tjes even meeneemt.
Sabretooths zien er ook goed uit, een klimmaat van mij heeft ze ook. Zij had wel opvallend veel sneeuwbalvorming, terwijl ik nergens last van had. komt omdat sabretooths harde stolplaten hebben, en ik zachte. Kennelijk pakt de sneeuw toch beter op harde ondergrond dan op rubber wat continue buigt en vervormt. (wel logisch eigenlijk)
De prijs en het gewicht van sabretooths vind ik een nadeel, de voorpunten zijn wel meer geschikit voor technisch werk dan die van de petzls. Maar ga jij de komende 2 jaar al mixed watervalroutes klimmen?
ik niet hoor...

@ Roel: leuke foto's! Misschien kunnen Lortnoc en ik als pré-meet een keer op een zonnige zondagmiddag die kant op komen? (Bij voorkeur 2e kerstdag, effe weg van alle zeurende familie )
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_33253736
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 08:14 schreef Gripper het volgende:

[..]

@ Roel: leuke foto's! Misschien kunnen Lortnoc en ik als pré-meet een keer op een zonnige zondagmiddag die kant op komen? (Bij voorkeur 2e kerstdag, effe weg van alle zeurende familie )
Dat kan natuurlijk altijd , alleen als ik nu naar de vooruitzichten kijk rond 2e kerstdag dan lijkt het erop dat het een beetje wisselvallig en koud gaat worden, maar de tijd zal het leren Ik heb iig elk weekend op zondag de tijd (totdat de winterstop voorbij is )
pi_33341560
Voor de boulderaars onder ons een leuk spelletje
(p.s. sloper bedankt)

http://www.accessfund.org/extras/game.php
Ja en amen.
pi_33341584
Hehe, toevallig had ik die al open staan voordat ik hier kwam lezen
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
pi_33341719
In hoeveel pogingen lukt het jou?
Ja en amen.
pi_33341721
Gisteren weer eens geboulderd en ik begin het nu eindelijk leuk te vinden! (lees, ik weet nu eindelijk leuke spelletjes ipv gewoon hard trekken aan mn armen ).

Wel zwaar trouwens, zeker als je daarna nog een 6B in het dak wilt gaan voorklimmen.. (in Bjoeks, helemaal bovenaan bij dat voorklim-dak).
pi_33341734
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:25 schreef farfavour het volgende:
10x ofzo! . Ik probeer het altijd eerst voordat ik de instructies ga lezen..
pi_33378328
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:25 schreef farfavour het volgende:
32 raakte een beetje gefrustreerd na een tijdje
pi_33633638
Zo, na de kerstvakantie deze week maar weer eens naar de hal. Denk ook dat ik een bezoekje ga brengen aan de bever icewall. Heb zo'n kortingsbon uit de limits van 50%. Kan ik dan meteen m'n nieuwe D-schoenen proberen

pi_33698105
* Solitarias heeft 2 weken geleden voor het eerst sinds 2 jaar (blessureleed) weer eens geklommen (in Haarlem)

Tot mijn eigen verbazing deed ik nog makkelijk een 5b (benen waren supersterk door het wielrennen, armen moesten toch weer even wennen)

Ergo: I'm back!
pi_33847099
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:27 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Ben net weer terug van een middagje op mijn "prive" muur in Spaarnwoude Zoals bijna altijd in de winter was ik alleen dus had ik alles voor mezelf

Eerst ff ingeklommen op het deel met de verplaatsbare greepjes.

[afbeelding]

En daarna maar verder gegaan aan de kant zonder verplaatsbare greepjes.

[afbeelding]

[afbeelding]

Doordat het vannacht nog geregent had, wilde het nog wel eens gebeuren dat je je vinger weer in een gaatje persde dat vol met water zat Het was toch ook nog wel aardig koud waardoor op een gegeven moment het gevoel toch wel uit de vingers verdween. Dit resulteerde dan ook weer in een paar loshangende velletjes zonder dat ik het in eerste instantie doorhad. Al met al toch wel weer een lekker middagje met als resultaat een 6a+ en een 5c (L en K heb ik gedaan) Wel met het nodige vallen, en handen warmen Kijk hier voor de topo

Ik zeker mezelf met behulp van een shunt, zoals je hieronder kan zien. De karabiner wordt vastgemaakt aan de gordel en de tas (met baksteen erin ) hangt eraan om te zorgen dat het touw strak blijft en de shunt gemakkelijk omhoog kan glijden.

[afbeelding]
Ik denk dat ik een dezer dagen eens een bezoekje aan Spaarnwoude moet gaan brengen.
Ja en amen.
pi_34383799
Zo, gisteren lekker geklommen, bijna 6c+ en 7a getopt (ze hadden de crux wel mooi in de laatste meters gestopt, dat wel). Zo nog ff boulderen
  maandag 23 januari 2006 @ 17:36:23 #41
13520 gum
draws a blank
pi_34384097
Meldt zich ook even. Ik ben pas onlangs begonnen en zit dus nog met viertjes te vechten, maar dat drukt de pret geenszins .
Ik kom hier vast weer eens kijken.
I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by. (Douglas Adams)
pi_35119534

Ja en amen.
pi_35121619
Gisteren een 6a & 6a+ geklommen ging best goed

schijnt als ik echt goed m'n niveau wil verbeteren dat ik het beste 2 of meer keer in de week moet klimmen inplaats van 1 keer per week dat ik nu doe.
pi_35122294
* Sport_Life is ook weer hard aan het trainen!
Straks weer ffies boulderen!

en mn eerste klimlitteken is ook een feit . Had mezelf zaterdag in Monte Cervino opgehangen met mn hand aan touwen (na een val) en mn hand heeft een flinke opdonder gehad, huid is helemaal ribbelig geworden waar het touw liep.

[ Bericht 31% gewijzigd door Sport_Life op 15-02-2006 18:51:47 ]
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:20:47 #45
134142 -LadyJane-
- Jane op zoek naar Tarzan -
pi_35192847
oooh, spannend. Klimmen op Fok!
Mooi Gripper.
Ales goed trouwens? Druk aan het klimmen?
Ik ben weer eens ziek geweest, dus even helemaal geen conditie meer, maar daarvoor nog 7a voorgeklommen (goed he)
Zullen we weer eens samen klimmen?

Ow, voor alle andere mensen: na het trainen heb ik de afgelopen tijd steeds erg veel last van m'n onderarmen. Zo erg zelfs dat het me niet meer lukt om normaal een kopje thee vast te houden enzo. Hebben meer mensen hier ervaring mee? wat is het extreme spierpijn? Of eerder pezen ofzo? Ik heb het alleen in m'n onderarmen en het kan echt weken lang aanhouden. Heel irritant, inmiddels klim ik maar gewoon door. Het wordt er niet meteen minder van als ik even niet klim, dus tja...
pi_35279449
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:20 schreef -LadyJane- het volgende:
Der Pietzli is er braaf elke dinsdagavond hoor... Okee, afgelopen 3 weken niet, eerst 2 weken voor m'n werk naar de US of A geweest, en daarna een weekje sneeuwschoenlopen in de vogezen (dooi, nat, bah, proest) maar morgenavond ga ik m'n bij de decathlon gekochte nieuwe schoentjes even proberen. Zie je dan?
Mijn foto's op Flickr!
pi_35280352
7a voorklimmen... netjes hoor
pi_35304280
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:20 schreef -LadyJane- het volgende:
oooh, spannend. Klimmen op Fok!
Mooi Gripper.
Ales goed trouwens? Druk aan het klimmen?
Ik ben weer eens ziek geweest, dus even helemaal geen conditie meer, maar daarvoor nog 7a voorgeklommen (goed he)

Ow, voor alle andere mensen: na het trainen heb ik de afgelopen tijd steeds erg veel last van m'n onderarmen. Zo erg zelfs dat het me niet meer lukt om normaal een kopje thee vast te houden enzo. Hebben meer mensen hier ervaring mee? wat is het extreme spierpijn? Of eerder pezen ofzo? Ik heb het alleen in m'n onderarmen en het kan echt weken lang aanhouden. Heel irritant, inmiddels klim ik maar gewoon door. Het wordt er niet meteen minder van als ik even niet klim, dus tja...
Klint eigenlijk gewoon als verzuring maar die lang aanhoudt. Het ligt eigenlijk nooit aan de pezen als je iets niet vast kunt houden want pezen zelf leveren nauwelijks kracht. Misschien moet je minder intensief trainen als je er last van hebt of een ander soort kracht trainen (max.).

Zo ff boulderen, lekker muziekje erbij,
  maandag 20 februari 2006 @ 22:38:19 #49
134142 -LadyJane-
- Jane op zoek naar Tarzan -
pi_35308217
Have fun met boulderen.
Ik heb net weer lekker geklommen. Vandaag was Nijmegen aan de beurt. Leuke routes daar, overhang, technisch etc.
Helaas Gripper, morgen heb ik al een halve dag geboulderd in Nijmegen, dus leek het me niet zo'n goed idee om daarna de onvermijdelijke routes te gaan beuken in Arnhem (de routes van het NJK)
En daarna ga ik naar Bleau, dusss sorry, over een paar weekjes pas weer.
Ciao
pi_35317821
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:38 schreef -LadyJane- het volgende:
dusss sorry, over een paar weekjes pas weer.
Ciao
Zit ik daar met die suffe kerels vanavond een beetje plepstik te rukken... Ik wil jouw inspirerende gezelschap!! en ik heb je gemist de laatste tijd

Nou, veel plezier in Bleau dan. Hopelijk wordt het een beetje droog daar...
Mijn foto's op Flickr!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')