What's next camera's bij iedereen in huis. GPS tracking van iedere persoon?quote:Op woensdag 14 december 2005 14:16 schreef HassieBassie het volgende:
Ik heb niks te verbergen, dus mij zal het niet zoveel boeien. Ik maak me meer zorgen om de achterlijke hoeveelheid geld die dit gaat kosten; geld wat betaalt moet worden door de internetproviders en telefoonmaatschappijen; kosten die ze gewoon doorschuiven naar de klant.
Kan nou niemand gewoon de stekker uit die EU trekken? Wat een zinloze geldverkwistende kutorganisatie is dat toch![]()
Wie gelooft dit sprookje nog? Niet allemaal tegelijk he.quote:De maatregel moet een wapen worden in de strijd tegen terrorisme.
Blijven slikken, blijven slikken.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:26 schreef __Saviour__ het volgende:
boeiend, je e-mailtjes worden opgeslagen. So what?
Zullen we ook maar camera's plaatsen bij je thuis, zodat de overheid kan zien wat je allemaal uitspookt. Je hebt immers toch niks te verbergen toch?quote:Op woensdag 14 december 2005 14:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Da's ook weer iets van die tegenstanders. Jullie kunnen altijd zo goed overdrijven. 'Camera's in je huis! Microchip in je nek!'quote:Op woensdag 14 december 2005 14:27 schreef Speed-Addicted het volgende:
Zullen we ook maar camera's plaatsen bij je thuis, zodat de overheid kan zien wat je allemaal uitspookt. Je hebt immers toch niks te verbergen toch?
Denk toch eens wat dieper na!!!!
Tsja. Vijf jaar geleden overdreef ik toen ik zei dat ze ooit al het internetverkeer zouden gaan loggen en bewaren. En nu is het realiteit.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Da's ook weer iets van die tegenstanders. Jullie kunnen altijd zo goed overdrijven. 'Camera's in je huis! Microchip in je nek!'
Dus jij vind het niet erg als tientallen mensen of misschien nog wel meer toegang krijgen tot al jouw persoonlijke gegevens en communicatie? En vertrouw je dat die mensen altijd ethisch zullen handelen met de dingen die ze tegenkomen? Zo'n 'ik heb niets te verbergen' houding vind ik nogal laks persoonlijk.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik vind het niet erg, want er valt gewoon niks te ontdekken aan mijn e-mailtjes. Het is door de enorme hoeveelheid dataverkeer trouwens zeer onwaarschijnlijk dat een echt persoon ooit mijn mailtjes zal controleren. Dus dat kan niet anders dan elektronisch gaan. Een computer die mijn mailtjes scant op verdachte woorden, daar heb ik echt geen problemen meequote:Op woensdag 14 december 2005 14:32 schreef Bigs het volgende:
Dus jij vind het niet erg als tientallen mensen of misschien nog wel meer toegang krijgen tot al jouw persoonlijke gegevens en communicatie? En vertrouw je dat die mensen altijd ethisch zullen handelen met de dingen die ze tegenkomen? Zo'n 'ik heb niets te verbergen' houding vind ik nogal laks persoonlijk.
[edit]
Ik weet dat de inhoud van mailtjes nu nog niet wordt opgeslagen, maar dat zal vroeg of laat ook wel komen.
Het is geen uitspraak waar ik het mee eens ben, maar lees dit eens:quote:Op woensdag 14 december 2005 14:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg, want er valt gewoon niks te ontdekken aan mijn e-mailtjes. Het is door de enorme hoeveelheid dataverkeer trouwens zeer onwaarschijnlijk dat een echt persoon ooit mijn mailtjes zal controleren. Dus dat kan niet anders dan elektronisch gaan. Een computer die mijn mailtjes scant op verdachte woorden, daar heb ik echt geen problemen mee
Vrijheid en privacy zijn er om een reden. Verregaande afbrokkeling van deze rechten kan tot ernstig misbruik in de toekomst leiden.quote:De discussie over de gegevensopslag zorgde dinsdag nog voor een heftige discussie in Straatsburg. De Griekse onafhankelijke afgevaardigde Karatzaferis stelde dat "Hitler nog meer dan zes miljoen joden had kunnen doden als hij dit soort mogelijkheden had gehad". "De stalinisten zouden daardoor nu zelfs nog aan de macht zijn geweest."
Inderdaad..quote:Op woensdag 14 december 2005 14:32 schreef kippenek het volgende:
Maar goed, we zitten in DIG, hoe kunnen we dit saboteren? Surfen via SSL proxy's? PGP gebruiken voor je mail?
De opslag zal bij de ISP's zelf moeten plaatsvinden. Deze moeten het allemaal zelf bekostigen en zullen dit zo goedkoop mogelijk willen doen. Vertrouw jij een Wanadoo of Zonnet dat allemaal toe?quote:Op woensdag 14 december 2005 14:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is door de enorme hoeveelheid dataverkeer trouwens zeer onwaarschijnlijk dat een echt persoon ooit mijn mailtjes zal controleren.
Kijk. En dit hebben we binnen 10 minuten bedacht.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:42 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Inderdaad..
SSL Proxy (volgens voldoet een cgi proxy ook)
VPN naar een server waar deze regeling niet van toepassing is RDP sessie opzetten en van daaruit sessie mailen en internetten.
Dit bedoel ik nou weer met overdrijven. De holocaust en nazi-duitsland zijn in elke discussie geliefde argumentenquote:Op woensdag 14 december 2005 14:40 schreef kippenek het volgende:
Het is geen uitspraak waar ik het mee eens ben, maar lees dit eens:
[..]
Vrijheid en privacy zijn er om een reden. Verregaande afbrokkeling van deze rechten kan tot ernstig misbruik in de toekomst leiden.
Snap het punt nou eens.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nou weer met overdrijven. De holocaust en nazi-duitsland zijn in elke discussie geliefde argumenten![]()
Weet je hoe makkelijk de politie een telefoontap plaatst? Ik kan me hier op fok een verhaal herinneren van een jongen die contact had met een drugsdealer waar ze achteraan zaten. Die kreeg op een gegeven moment een dik pak papier voor z'n neus met elk telefoontje en smsje wat hij pleegde. Die informatie is dus meteen al voor een groep mensen beschikbaar. Reken maar dat dat met dit e-mail minimaal zo makkelijk gaat. Ik vind dat zelf niet echt een prettig idee.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg, want er valt gewoon niks te ontdekken aan mijn e-mailtjes. Het is door de enorme hoeveelheid dataverkeer trouwens zeer onwaarschijnlijk dat een echt persoon ooit mijn mailtjes zal controleren. Dus dat kan niet anders dan elektronisch gaan. Een computer die mijn mailtjes scant op verdachte woorden, daar heb ik echt geen problemen mee
En wat nu als dat als criminele practijk wordt gezien?quote:Op woensdag 14 december 2005 14:42 schreef Speed-Addicted het volgende:
Ik geloof dat ik maar eens een groot terminal server park ga opzetten in Afrika... een gat in de markt!!
Terminal sessie en 5gb opslag ruimte kopen ?
1984quote:Op woensdag 14 december 2005 14:53 schreef Slarioux het volgende:
Weet je wat nou het gevaar is?
Nu heb je niks te verbergen. Alles wat je doet is legaal. Maar het rotte is, dat jij niet degene bent die bepaalt wat legaal is en wat illegaal is. Zodra ze de controle hebben, hoeven ze alleen maar meer en meer dingen illegaal te maken. De controle is er toch al. En daar zit je dan, met je "niks te verbergen". De dingen die je nu niet hoeft te verbergen, moet je in de toekomst misschien wegstoppen. Maar wacht, ze loggen toch alles al. Nevermind.
Het gaat idd niet om alle losse maatregelen apart van elkaar. Het 1 grote puzzel die straks angstig goed in elkaar lijkt te grijpen.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:58 schreef nyny83 het volgende:
Inderdaad.... NEt als met de identificatieplicht. Natuurlijk is het niet zo erg... maar zie het als een paard van Troje. Op een gegeven moment stoppen ze chipjes op die dingen en moet je overal te pas en te onpas in en uitchecken daarmee. Zo ben je overal te traceren en weet de overheid altijd wat je doet. Big Brother breidt zijn macht langzaam uit...
Er zijn zoveel mailtjes dat ze alleen de personen eruit pikken tegen wie al een verdenking bestaat. Ze zullen echt niet elk mailtje van jou openen en door 10 mensen laten lezen. En wat dan nog, als het wel zou gebeuren? Ze zien niks boeiend en gaan verder met de volgende.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:49 schreef Bigs het volgende:
Weet je hoe makkelijk de politie een telefoontap plaatst? Ik kan me hier op fok een verhaal herinneren van een jongen die contact had met een drugsdealer waar ze achteraan zaten. Die kreeg op een gegeven moment een dik pak papier voor z'n neus met elk telefoontje en smsje wat hij pleegde. Die informatie is dus meteen al voor een groep mensen beschikbaar. Reken maar dat dat met dit e-mail minimaal zo makkelijk gaat. Ik vind dat zelf niet echt een prettig idee.
En wie controleert de controleur?quote:Op woensdag 14 december 2005 15:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er zijn zoveel mailtjes dat ze alleen de personen eruit pikken tegen wie al een verdenking bestaat. Ze zullen echt niet elk mailtje van jou openen en door 10 mensen laten lezen. En wat dan nog, als het wel zou gebeuren? Ze zien niks boeiend en gaan verder met de volgende.
Wie bepaalt wat al dan niet boeiend is dan? En waarom zou ik er uberhaubt mee akkoord gaan, "omdat het toch niet interessant is"? Dat is toch ook van de zotte? Waarom zou ik constant die grens verleggen, als het nergens voor nodig is? Omdat het kán?quote:Op woensdag 14 december 2005 15:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er zijn zoveel mailtjes dat ze alleen de personen eruit pikken tegen wie al een verdenking bestaat. Ze zullen echt niet elk mailtje van jou openen en door 10 mensen laten lezen. En wat dan nog, als het wel zou gebeuren? Ze zien niks boeiend en gaan verder met de volgende.
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het principe dat iemand, die ik totaal niet ken, zomaar even bepaalt dat mijn dataverkeer bijgehouden wordt, en dat onbekenden daar ook nog eens toegang tot hebben. Het is belachelijk dat mijn privacy zo geschonden kan worden. En of het nou gebeurt of niet, het is mogelijk, en daar gaat het om.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik ben er geen extreme voorstander van die voor invoering pleit, maar ik heb er gewoon niks op tegen dat het er komt.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:05 schreef kippenek het volgende:
Maar Saviour, vertel eens, waarom ben je zo voor deze bewaarplicht?
Ik denk dat dat juist het probleem is. Teveel mensen laten zulke maatregelen veel te makkelijk over zich heenkomen, 'want hen overkomt toch niks daarmee'. En beetje bij beetje wordt alles steeds erger, steeds meer regeltjes, steeds meer controles... totdat Nederland wakker wordt en er niks meer aan gedaan kan worden.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik ben er geen extreme voorstander van die voor invoering pleit, maar ik heb er gewoon niks op tegen dat het er komt.
Tuurlijk heeft het er wel mee te maken, nee, niet letterlijk nee maar dat heb je wel vaker met ARGUMENTEN.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:20 schreef Overlast het volgende:
Ik denk niet dat de baten opwegen tegen de kosten. Het lijken me heel wat euro's down the drain. Maar dat gezeik weer over 1984, misschien zouden jullie dat boek echt eens kunnen gaan lezen. Het is bijna net zo'n non-argument als een verwijzing naar de holocaust.
Ik heb het boek drie keer gelezen thank you very much. Misschien moet jij het nog een keer lezen, maar dan goed.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:20 schreef Overlast het volgende:
Ik denk niet dat de baten opwegen tegen de kosten. Het lijken me heel wat euro's down the drain. Maar dat gezeik weer over 1984, misschien zouden jullie dat boek echt eens kunnen gaan lezen. Het is bijna net zo'n non-argument als een verwijzing naar de holocaust.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |