Waarom staat er niet bij dat die toren 1 km lang zal worden??quote:Op vrijdag 16 december 2005 00:15 schreef One_of_the_few het volgende:
Trouwens, is dit geen redeljk alternatief:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnetoren
200MW is best redelijk.
Die solar chimney vind ik idd nog een van de beste ideeen. Alleen zal je deze ook ergens in de Sahara neer moeten zetten. Dan komt toch weer die supergeleiding om de hoek kijken en meerdere locaties natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 december 2005 00:15 schreef One_of_the_few het volgende:
200MW is best redelijk.
In NL niet rendabel, hetzelfde probleem als normale zonnepanelen. In onze klimaat kun je beter kijken naar windmolens en getijde-energie als groene alternatief. De levering echter is niet constant en erg duur. Verbranding van fossiele brandstoffen is beter, maar het Kyoto verdrag belemmert dit behoorlijkquote:Op vrijdag 16 december 2005 00:15 schreef One_of_the_few het volgende:
200MW is best redelijk.
Ik voel dan meer voor het idee om reuze windmolens die superlicht zijn aan kabels op een paar kilometer hoogte op te laten. Hier is altijd een sterke wind door de luchtstromen in de atmosfeer. Exacte cijfers weet ik niet want ik ben het artikel kwijtquote:Op vrijdag 16 december 2005 00:15 schreef One_of_the_few het volgende:
200MW is best redelijk.
Wubbo kwam jaren geleden al met dit idee! Ik geloof niet dat er ooit ook maar een prototype gebouwd is, dus de haalbaarheid zal wel erg tegenvallen!quote:Op vrijdag 16 december 2005 07:57 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ik voel dan meer voor het idee om reuze windmolens die superlicht zijn aan kabels op een paar kilometer hoogte op te laten. Hier is altijd een sterke wind door de luchtstromen in de atmosfeer. Exacte cijfers weet ik niet want ik ben het artikel kwijtmaar hier staat er het eea over: http://nl.wikipedia.org/wiki/Laddermolen
Edit, wubbo ockels heeft er patent op![]()
Ik dacht dat er een prototype gebouwd gaat worden door een engels(?) bedrijf. Maar inderdaad, wat ze erop gaan verzinnen als ie naar beneden kettert... Wel is het hele ding superlicht zodat hij zonder dat de bladen draaien bleef zweven.quote:Op vrijdag 16 december 2005 08:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wubbo kwam jaren geleden al met dit idee! Ik geloof niet dat er ooit ook maar een prototype gebouwd is, dus de haalbaarheid zal wel erg tegenvallen!
De vertikale beweging zal nooit snel zijn; om er een beetje vermogen uit te halen, zal je dus zeer grote krachten in die kabel moeten hebben... En dat maakt het zwaar, duur, en levensgevaarlijk als het ding door een storing naar beneden valt (kilometers lang...)!
9 Miljard in 2050quote:Op vrijdag 16 december 2005 08:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Even wat anders: het echte probleem is natuurlijk simpelweg de overbevolking! Als we hier met de helft van de mensen zouden wonen, zouden alle problemen als "Kyoto", 80 km/h rijden vanwege de luchtvervuiling, files, ruimtetekort, burenruzies etc. simpelweg niet bestaan!
Er zijn technische oplossingen om het CO2 af te vangen en b.v. in gebruikte gasvelden te pompen.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Regel jij ervoor dat het Kyoto verdrag ongedaan gemaakt wordt? Dan kunnen we rustig kolencentrales bouwen.
Wat mij betreft zou het een deel van de oplossing op middellange termijn kunnen zijn. Maar niet nadat eerst alle andere alternatieven zorgvuldig zijn overwogenquote:Op donderdag 15 december 2005 22:03 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Het is niet DE oplossing, wel een deel van de oplossing voor de middellange termijn
Detail is alleen dat dit 20% MEER energie kost! De olie zal dus nog eerder op zijn, en een grotere verspilling dan "de grond in pompen" kan ik niet bedenken.....quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn technische oplossingen om het CO2 af te vangen en b.v. in gebruikte gasvelden te pompen.
wat hij kan is zichzelf heel erg profileren. Het werd af en toe bij genant.quote:Op vrijdag 16 december 2005 07:57 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ik voel dan meer voor het idee om reuze windmolens die superlicht zijn aan kabels op een paar kilometer hoogte op te laten. Hier is altijd een sterke wind door de luchtstromen in de atmosfeer. Exacte cijfers weet ik niet want ik ben het artikel kwijtmaar hier staat er het eea over: http://nl.wikipedia.org/wiki/Laddermolen
Edit, wubbo ockels heeft er patent op![]()
middellange termijn? Wordt lastig.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou het een deel van de oplossing op middellange termijn kunnen zijn. Maar niet nadat eerst alle andere alternatieven zorgvuldig zijn overwogen.
Ja, inderdaad. Dat zal nooit lukken, zullen we maar weer lekker makkelijk verder met fossiel?quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:34 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
middellange termijn? Wordt lastig.
er moeten eerst nog centrale's worden gebouwd. Daarvoor heb je allemaal processen als vergunnng aanvragen. en als iedereen ineens masaal over gaat op kern energie is de voorraad uranium zo op.
Ik ben van beide geen voorstander.quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Dat zal nooit lukken, zullen we maar weer lekker makkelijk verder met fossiel?
![]()
Je bedoelt natuurlijk U-235. U-238 is de niet-bruikbare isotoop.quote:Op woensdag 14 december 2005 21:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is niet dat het rendement laag is... Uranium 238 is gewoon zeldzaam!
Natuurlijk Uranium bevat slechts 0.7% U238. Dat is onbruikbaar.q
Daarom staat er ook 'zou kunnen zijn' in mijn post. Ben er nog niet echt enthousiast overquote:Op vrijdag 16 december 2005 14:34 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
middellange termijn? Wordt lastig.
er moeten eerst nog centrale's worden gebouwd. Daarvoor heb je allemaal processen als vergunnng aanvragen. en als iedereen ineens masaal over gaat op kern energie is de voorraad uranium zo op.
Klopt, dat bedacht ik me ook....quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:39 schreef Doderok het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk U-235. U-238 is de niet-bruikbare isotoop.![]()
Ik woon vlakbij de stormvloedkering, water wat daar doorheen stroomt is behoorlijk veel en er zit aardig kracht achter. Je moet alleen bereid zijn om een aantal schuiven dicht te zitten om meer druk (en dus kracht) te krijgen en dat betekent dat er waarschijnlijk een paar beestjes doodgaan.quote:Op donderdag 15 december 2005 21:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar heb je dit verzonnen?! Voor waterkracht heb je 1 ding nodig: hoogteverschil! En met het kleine verschil wat we hier hebben, valt bar weinig te doen! Enkele megawatts, meer niet.
Men is druk bezig met kernfusie, het zal klaar moeten zijn voordat (of beter gezegd: als) de olie op is.quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik ben r van overtuigd dat als men het echt wil, dat idee heb ik nu niet, we veel sneller een andere bron hebben.
Liever 1 toren van 1km hoog dan een hele horizon vol met die kutmolens.quote:Op vrijdag 16 december 2005 00:27 schreef the_disheaver het volgende:
Maar ff een inhoudelijke reactie.
Voor windenergie heb je minder ruimte nodig. Een toren van 1 km hoog staat nogal erg lelijk. Maar als ze in australie er ruimte voor hebben, goed idee!
Niets voor nl of europa/
Het meeste gas gaat op in gasgestookte energie cenrales. dat is pas zonde van de verspilling.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Detail is alleen dat dit 20% MEER energie kost! De olie zal dus nog eerder op zijn, en een grotere verspilling dan "de grond in pompen" kan ik niet bedenken.....
Wist je dat 10% van het Nederlandse aardgasgebruik door TUINDERS veroorzaakt wordt? Tuinders die dat gas niet alleen gebruiken om de kassen te verwarmen (waarom moeten we per se dingen hier laten groeien die niet willen groeien in dit klimaat?), maar ook simpelweg om de CO2 te gebruiken! Oftewel ==> Aardgas ==> CO2 ==> Paprika's/tomaten/bloemen! Een vrij zinloze manier om aardgas te gebruiken.... Het is alleen dat die paar tuinders hier schatrijk mee worden (wat een ENORME huizen daar in het Westland!), en als grootverbruiker ook nog eens VEEL minder voor hun gas betalen dan consumenten! Lager tarief per kuub, en geen REB... Maar hier hoor je bijna niemand over, ruik ik daar enige belangen van bepaalde partijen?
Het blijft redelijk schandalig dat Italianen stukken minder voor ons gas betalen dan wijzelf........quote:In Italië rijden auto's rond die rijden op spotgoedkope Nederlands aardgas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |