Hangt van het land af waar je deze uitspraken doet. Zoek maar eens op wikipedia (holocaust) en in welke landen de ontkenning strafbaar is. Maar andersom moet je ook denken in economisch/EU gewin.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:55 schreef Triggershot het volgende:
Misschien niet direct ontopic. Maar waarom mag de Holocaust niet ontkent worden en de Armeense genocide wel?
Nee, dat mag nooit.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:46 schreef CeeJee het volgende:
Na 1948 bestond Palestina inderdaad niet meer, het origineel Palestijns gebied was bezet door Israel, Egypte en Jordanie. Zuid-Vietnam bestaat ook niet meer, mag ik daar nu bussen voor opblazen of met atoombommen gooien ?
In C&H was deze discussie al een tijdje bezig. Voor mij ligt de grens bij de vraag of de gebeurtenis in kwestie in het land zelf heeft plaatsgevonden en of er nog mensen die erbij betrokken waren in leven zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:55 schreef Triggershot het volgende:
Misschien niet direct ontopic. Maar waarom mag de Holocaust niet ontkent worden en de Armeense genocide wel?
ok, maar hoe zit het dan met de iraanse president, wordt hij gestraft voor zijn uitspraken?quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niemand heeft zoveel problemen ermee wanneer de Armeense genocide door Turkije wordt ontkend als wanneer de Holocaust zou ontkend worden.
Het is vrij raar idd om te verwachten dat volkeren zich moeten gaan houden aan de grenzen van een niet bestaand nulpunt in de geschiedenis. Volkeren zijn altijd in beweging geweest.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:57 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Gaan de Turken dan ook weer terug naar kazach/oezbeki/tatsjiki-stan? En de Arabieren terug naar Saoedie Arabië? Het Israel van de Joden is door vele culturen en vreemde volkeren bezet geweest, en nu hebben ze zelf weer de overhand. Net zo goed als de Spanjaarden ook Spanje heroverd hebben op de moren hebben de Joden hun land recent heroverd op de Arabieren.
En volkeren verdwijnen ook. Het idee dat die palestijnen werkelijk arabieren zouden zijn is lachwekkend.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is vrij raar idd om te verwachten dat volkeren zich moeten gaan houden aan de grenzen van een niet bestaand nulpunt in de geschiedenis. Volkeren zijn altijd in beweging geweest.
Nee de Iraanse president zal hoogstwaarschijnlijk niet gestraft worden. Hij kan misschien alleen terug gefloten worden door de geleerden commissie van Iran of van de wakers van de Islamitische regime in Iran na internationaal druk van bijvorobeeld een Moslimlanden conferentie of wat dan ook. Maar aangezien zijn uitspraken niet strafbaar zijn op Iraans bodem zullen er vanuit binnenland geen reacties of gevolgen hebben lijkt me.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok, maar hoe zit het dan met de iraanse president, wordt hij gestraft voor zijn uitspraken?
kan me nauwelijks voorstellen dat dit geen geldend gedachtengoed is in iran (zal me vanwege het topic beperken) het zal dat wel zo zijn dat dit binnenskamers vaker gezegd wordt.
overigens gaat het natuurlijk ook om de context. als je eerst zegt dat armenië van de kaart geveegd dient te worden terwijl je lekker sleutelt aan kernwapens, dan de armeense genocide ontkent, dan telt het wel wat zwaarder vind ik.
ik denk dat je die stappen ook kan zetten (en gezet worden) bij het ontkennen van de armeense genodicequote:Op dinsdag 20 december 2005 11:18 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb niet over de context ik heb het over ut algemeen. Neem bijvoorbeeld een westerse journalist. Als hij Armeense genocide zou ontkennen zou er heel wat commotie onstaan in de media en onder de mensen. Maar wanneer iemand de holocaust zou ontkennen/ in twijfel trekken kunnen er rechtelijk stappen ondernomen worden is het niet?
Met evenveel aand8 als voor een holocaust ontkenner en even zware straffen met internationaal goedkeuring?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat je die stappen ook kan zetten (en gezet worden) bij het ontkennen van de armeense genodice
ik weet niet of je over gradaties kan spreken in dit soort gevallen, maar misschien was de verschrikking anders? het aantal slachtoffers? maar daarmee begeef ik me op glad ijs.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met evenveel aand8 als voor een holocaust ontkenner en even zware straffen met internationaal goedkeuring?
In landen waar deze officieel erkend wordt wel. In Nederland niet dus.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat je die stappen ook kan zetten (en gezet worden) bij het ontkennen van de armeense genodice
nederland erkent de armeense genocide niet?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
In landen waar deze officieel erkend wordt wel. In Nederland niet dus.
Aantal slachtoffers zou over de miljoen zijn. En de verschrikkingen? Ja vermoord, gemarteld en families uitgeroeit he. Voor een Armeen is dat erger dan de hele joodse holocaust bij elkaar. Maar hun genieten van compensaties en excuses etc. Laat staan officiele wetten die hun in bescherming nemen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet niet of je over gradaties kan spreken in dit soort gevallen, maar misschien was de verschrikking anders? het aantal slachtoffers? maar daarmee begeef ik me op glad ijs.
misschien dat de armeniërs wereldwijd wat meer ruchtbaarheid aan de ontkenning moeten geven dan. ze hebben een goed voorbeeld hoe je er juridische stappen tegen zet.
zoiets had ik gehoord.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nederland erkent de armeense genocide niet?![]()
vreemde zaak. zou de armeense overheid eens wat meer ruchtbaarheid aan moeten geven. of zijn ze bang voor de reactie van de turken?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aantal slachtoffers zou over de miljoen zijn. En de verschrikkingen? Ja vermoord, gemarteld en families uitgeroeit he. Voor een Armeen is dat erger dan de hele joodse holocaust bij elkaar. Maar hun genieten van compensaties en excuses etc. Laat staan officiele wetten die hun in bescherming nemen.
ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zijn ze bang voor de reactie van de turken?
Gaat er om dat de joden (op de groep die daar al aanwezig was na) daar feitelijk niets te zoeken hadden op wat bijbels gelul na. Maar ja, wij moesten ze ergens kwijt he? Afrika vonden ze niks dus dan maar Israel.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:57 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Gaan de Turken dan ook weer terug naar kazach/oezbeki/tatsjiki-stan? En de Arabieren terug naar Saoedie Arabië? Het Israel van de Joden is door vele culturen en vreemde volkeren bezet geweest, en nu hebben ze zelf weer de overhand. Net zo goed als de Spanjaarden ook Spanje heroverd hebben op de moren hebben de Joden hun land recent heroverd op de Arabieren.
De Armeense overheid doet in eigen land een hoop. Monumenten e.d. Het leeft daar ook onder de mensen. Het is doorgaans één van de eerste dingen die je leert van een Armeniër over zijn volk. Het gevoel onrecht aangedaan te zijn zit ook erg diep.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vreemde zaak. zou de armeense overheid eens wat meer ruchtbaarheid aan moeten geven. of zijn ze bang voor de reactie van de turken?
In feite heeft die knakker van Iran wel een beetje gelijk met zijn "waarom is het toen niet in Duitsland/Oostenrijk neergezet?". Maar dat is een gepasseerd station inmiddels.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Gaat er om dat de joden (op de groep die daar al aanwezig was na) daar feitelijk niets te zoeken hadden op wat bijbels gelul na. Maar ja, wij moesten ze ergens kwijt he? Afrika vonden ze niks dus dan maar Israel.
Die vergelijkingen van jou lopen behoorlijk mank....
Omdat bepaalde joden het unieke karakter van de holocaust in stand willen houden. Om dezelfde reden willen bepaalde joden zo min mogelijk aandacht geven aan de niet joodse slachtoffers van WOII.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:55 schreef Triggershot het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |