Onzin. Belgen zijn gewoon gierig en dan zeggen ze wat over Nederlanders...quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:40 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
Waaruit blijkt dat net jij de verkeerde Belgen getroffen hebt.
Hmm .. wat zou dan nu over jou kunnen zeggen ..
Nee, mijn punt is dat een tijd terug mensen nog wel eens zeiden "Het is goed zo", en nu wordt iedere stuiver omgedraaid, vanwege de crappy economie. Tuurlijk hou ik geen geld als kassier, ik ben niet dom ofzoquote:Op dinsdag 13 december 2005 23:00 schreef klootje het volgende:
[..]
???Jij wil al die stuivers houden en dan gaan ze erom vragen?Vreemd.Wil je dat los geld voor Albert Heijn of wil je fooien voor jezelf?Dat Albert er maar niet achter komt.
Waarom woon je eigenlijk in Belgie?quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:18 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Laat me jullie iets vertellen over de belgen....
Ik woon nu al een jaar of 4 in belgie. Ik kom gewoon uit Nederland en volg daar ook onderwijs.
Als er iemand zuiniger is en op zijn centen let, dan zijn het de belgen wel.
Zij zijn echt een stuk erger dan de Nederlanders geloof me.
quote:Op woensdag 14 december 2005 12:15 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Waarom woon je eigenlijk in Belgie?
Toch niet vanwege het belastingsvoordeel![]()
(zou je redenering nogal onderuit halen)
Nou nee, dat verhaal is dik achterhaalt.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:15 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Waarom woon je eigenlijk in Belgie?
Toch niet vanwege het belastingsvoordeel![]()
(zou je redenering nogal onderuit halen)
Dank je voor je uitvoerige uitleg, ik dacht dat het voor vermogende nederlanders nog steeds wel belastingtechnisch aantrekkelijker is om in Belgie te wonen.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:48 schreef TeazNutz het volgende:
[..]
Nou nee, dat verhaal is dik achterhaalt.
Inkomstenbelasting is zelfs hoger, zeg 50%
Alsje hier ¤1000 bruto verdient, krijg je ¤500 netto ongeveer. Dus nee die vlieger gaat niet op.
Antwoord op je vraag, ik kreeg hier een super goede baan aangeboden met een een goed nettosalaris erbij.
Er zitten zeker wel voordelen aan dit hele belgie verhaal.
Ik betaal ¤ 300 per jaar aan DIV belasting (wegenbelasting) voor een VW Passat TDI. Das in NL bijna hetzelfde bedrag per kwartaal. Ziektekosten zijn superlaag.Euromut (de unive van NL)
rekent mij een 130 per jaar. En de kwaliteit van de ziekenhuis is 10x beter in B dan in NL.
Misschien kan je ook zeggen dat de NL'er meer en hogere kosten hebben en daardoor zuiniger MOETEN zijn.
Wat dachten jullie van die redenering?
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan Femke Halsema een voorbeeld aan nemen
De reden dat ze in belgie wonen is meer vanwege de huizen toch? Veel goedkoper en groter... En vlak bij de grens wonen heb je van beide goede dingenquote:Op woensdag 14 december 2005 13:59 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Dank je voor je uitvoerige uitleg, ik dacht dat het voor vermogende nederlanders nog steeds wel belastingtechnisch aantrekkelijker is om in Belgie te wonen.
En OT: qua suffigheid heeft ze wel een punt. De burgelijkheid straalt wel van het NL kabinet af, met Balkie en Donner als ergsten van het clubbie![]()
In dit geval staan die verhalen anders redelijk duidelijk te lezen in Vrij Nederland.quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:18 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Laat me jullie iets vertellen over de belgen....
[...]
Daarbij zijn het echt schijnheilige mensen. Ze durven niets in je gezicht te zeggen.
Zodra je de deur achter je dicht trekt gaan de verhalen over tafel. Echt waar, niet overdreven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |