Ja, goh, waar ken ik dat toch van.quote:
quote:Op donderdag 22 december 2005 21:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh, dan heb ik nog even...
Oh ja!quote:Op donderdag 22 december 2005 21:16 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, goh, waar ken ik dat toch van..
Shit.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh, dan heb ik nog even...
Ja! Hij weer wel hè!quote:Op donderdag 22 december 2005 21:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Do2, als jij nou eens een paar werken hier post??
Euh... Nee.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Do2, als jij nou eens een paar werken hier post??
Ja, maar dat gaat om iets unieks, iets persoonlijks. Dat blijft altijd mogelijk.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:16 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Jah, goed maar jij zei
'Ben jij ambitieus, Tha Erik? Wil je de beste ter wereld worden? Wil jij iets neerzetten wat nog nooit is vertoond? Ten koste van alles?'
Jah, precies. Okee.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:19 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Ja, maar dat gaat om iets unieks, iets persoonlijks. Dat blijft altijd mogelijk.
De hele kunst vernieuwen, weet ik veel, stromingen bedenken, nee, dat is een beetje voorbij, dat hebben we wel gehad.
Stromingen worden toch niet bedacht? Het was niet zo dat er in de periode van 1400 tot 1600 iemand had gezegd: "Dit is de renaissance".quote:Op donderdag 22 december 2005 21:19 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Ja, maar dat gaat om iets unieks, iets persoonlijks. Dat blijft altijd mogelijk.
De hele kunst vernieuwen, weet ik veel, stromingen bedenken, nee, dat is een beetje voorbij, dat hebben we wel gehad.
Ik wel.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:25 schreef JAM het volgende:
Jezelf vinden? Wat is dat nu weer voor een new-age gelul, twee? Ik heb dat nou nooit gevonden, dat -op zoek naar jezelf- gedoe.
De vernieuwing op zich wordt bedacht, iemand bedenkt het perspectief, een ander bedenkt dat ie iets met geabstraheerde bomen gaat doen. Later krijgt dat een naam, dat is waar.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Stromingen worden toch niet bedacht? Het was niet zo dat er in de periode van 1400 tot 1600 iemand had gezegd: "Dit is de renaissance".
Volgens mij wel dus.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Je probeert toch gewoon je draai in leven te vinden, wat voor jou het beste werkt? Of is dat juist het "jezelf vinden"?
Ja, maar wie neemt die uitspraak nu voor z'n rekening? De kunstenaar de ander of het doek zelf?quote:Op donderdag 22 december 2005 21:29 schreef cioran63 het volgende:
Het gaat toch helemaal niet om de kunstenaar? Het gaat om het verhaal dat het schilderij vertelt, de uitspraak die het kunstwerk doet. Daar moet een ander wat aan hebben, niet de kunstenaar.
Die kunstenaar heeft wat te vertellen, als het goed is. Die doet een al dan niet interessante uitspraak.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:30 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, maar wie neemt die uitspraak nu voor z'n rekening? De kunstenaar of de ander?
Nee, niet zoeken. Vinden.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:25 schreef JAM het volgende:
Jezelf vinden? Wat is dat nu weer voor een new-age gelul, twee? Ik heb dat nou nooit begrepen, dat -op zoek naar jezelf- gedoe.
Dus een kunstwerk mag niet alleen een persoonlijk bericht hebben en moet altijd op het publiek gericht zijn?quote:Op donderdag 22 december 2005 21:29 schreef cioran63 het volgende:
Het gaat toch helemaal niet om de kunstenaar? Het gaat om het verhaal dat het schilderij vertelt, de uitspraak die het kunstwerk doet. Daar moet een ander wat aan hebben, niet de kunstenaar.
Ja! Godverdomme! Trap ik er weer in, godverdegodverdedomme.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nee, niet zoeken. Vinden.
Ik heb ook geen idee wat ik daarmee bedoel, JAM.
Het was meer om een reactie te ontlokken van jouw kant.
Wel als je ermee naar buiten komt. Anders is het therapie of een hobby voor jezelf.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dus een kunstwerk mag niet alleen een persoonlijk bericht hebben en moet altijd op het publiek gericht zijn?
En geen kunst meer?quote:Op donderdag 22 december 2005 21:34 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Wel als je ermee naar buiten komt. Anders is het therapie of een hobby voor jezelf.
Een zegging doen. Ik vind dat zoiets mooi. Ik had het er vandaag onder het avondeten met mijn vader over dat Tatsjana nogwat (een of andere Russisch schrijfstertje) veel meer zegt binnen tien pagina's dan Donna Turd in honderd. Tenminste, mijn vader had het er over. Ik heb nooit iets van Tatsjana nogwat noch Donna Turd gelezen (zo heet ze toch?) maar hij gebruikte toen het Russische woord voor zegging en dat was heel mooi. Het klonk heel mooi dus. Volgens mij was het een sjlatsj ofzo, dat staat me er nog van bij, in ieder geval.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:31 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Die kunstenaar heeft wat te vertellen, als het goed is. Die doet een al dan niet interessante uitspraak.
Ow, dan komt AR met zijn slotje!quote:Op donderdag 22 december 2005 21:35 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En geen kunst meer?
Waarmee we trouwens op de nutteloze discussie komen wat kunst nou precies is
Ja, mooi woord, zegging, zeggingskracht. Het moet iets te vertellen hebben.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:37 schreef JAM het volgende:
Nou, bovenstaande in acht nemende, Tha_Erik, denk ik dat het doen van een zegging een van de dingen is. Het moet spreken, gillen, schreeuwen!
Nu je het zegt!quote:Op donderdag 22 december 2005 21:38 schreef JAM het volgende:
Dat is onder andere ook wat mijn gekwezel van échte literatuur scheidt. Ik heb namelijk niet zoveel te zeggen.
quote:
Ik doe met je mee, ik heb Jupiler.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga een biertje pakken...
Ja, ik dacht nog aan je toen ik vanmiddag in Albert Heijn stond.quote:
Ik ben oprecht nieuwsgierig waarom je er dan toch mee bezig blijft.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:44 schreef cioran63 het volgende:
Ja, ik ben eruit hoor. Kunst maken is niet leuk. De het voortdurende wegsturen van de afgrond, met de angst daarin te verdwijnen, is NIET leuk. Achteraf is het leuk, bij het napraten, net als je soms verheerlijkt terug kunt denken aan ellendige kutmomenten.
Omdat het zo veel geld opbrengt.quote:Op donderdag 22 december 2005 23:43 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik ben oprecht nieuwsgierig waarom je er dan toch mee bezig blijft.
Nou, ja, wat ik al schreef: omdat het, als het lukt, achteraf een klein feestje kan opleveren.quote:Op donderdag 22 december 2005 23:43 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik ben oprecht nieuwsgierig waarom je er dan toch mee bezig blijft.
Dan moet je nog wel exposeren en moeten mensen je geklieder ook de moeite waard vinden om te aanschouwen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:03 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nou, ja, wat ik al schreef: omdat het, als het lukt, achteraf een klein feestje kan opleveren.
En het is verder net als met op fora schrijven, je kunt er mededelingen mee doen. En dat is een onmisbare kant. Dat kun je nodig hebben, of willen.
Ja, dat is wel handig. En dat verhoogt de feestvreugde.quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:06 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dan moet je nog wel exposeren en moeten mensen je geklieder ook de moeite waard vinden om te aanschouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |