abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:09:24 #1
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33045901
Ik zit er al een tijdje aan te denken om een huis te kopen. Dit om er alvast maar mee te beginnen en echt iets voor mezelf te hebben ipv telkens geld kwijt te zijn aan de huur die ik niet meer terugzie.
Nu vraag ik me af wat de mogelijkheden zijn voor een student. Mag je stufi bv meeberekenen en de bijdrage van je ouders?
Er staat namelijk dat een uitkering wel geldt, maar in hoeverre ziet de bank stufi als een uitkering?
Mocht dat namelijk zo zijn kan ik een vrij fijne hypotheek nemen. Zeker als mijn vriendin ook 'meedoet'.

Weet iemand hier meer van?
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_33045918
Ja, stufi is geen inkomen.(en voor uitkeringen gelden andere normen)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:13:33 #3
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33046038
Hmm, maar kan ik het wel als inkomen gebruiken als ik mijn ouders bijvoorbeeld garant laat staan? Dat ik dan toch een hogere hypotheek krijg? Want met die 1000 netto van me bijbaantje kom ik net aan de 60000.
pi_33046177
Is het geen leuke beleging voor je ouders?
Iemand Fien soms gezien?
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:18:19 #5
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_33046188
Je ouders kunnen garant staan ja als je zelf 60k krijgt aan hypotheek. Zij kunnen dan garant staan voor 100k. Het grote probleem hiermee is wel dat je woonlasten eigenlijk hoger zijn dan wat je je kan veroorloven op basis van je salaris.
pi_33046246
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:13 schreef LaZZ het volgende:
Hmm, maar kan ik het wel als inkomen gebruiken als ik mijn ouders bijvoorbeeld garant laat staan? Dat ik dan toch een hogere hypotheek krijg? Want met die 1000 netto van me bijbaantje kom ik net aan de 60000.
Nee, want het is geen inkomen
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:22:50 #7
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33046317
Mja, maar het gaat hier over de hypo op basis van het salaris, terwijl ik met stufi m'n hypotheek zou kunnen verdubbelen. Ik kan met maximale lening een beurs krijgen van bijna 700 euro. Uitwonend. Paps en mams dragen maandelijks ook nog wat bij dus ik zit zo rond de 1900 euro. Dat is dan toch gemakkelijk te veroorloven?
Kan ik zo'n adviseur daar niet van overtuigen?
pi_33046356
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:22 schreef LaZZ het volgende:
Mja, maar het gaat hier over de hypo op basis van het salaris, terwijl ik met stufi m'n hypotheek zou kunnen verdubbelen. Ik kan met maximale lening een beurs krijgen van bijna 700 euro. Uitwonend. Paps en mams dragen maandelijks ook nog wat bij dus ik zit zo rond de 1900 euro. Dat is dan toch gemakkelijk te veroorloven?
Kan ik zo'n adviseur daar niet van overtuigen?
Mij kun je daar prima van overtuigen. Het probleem is dat de hypotheekverstrekker daar akkoord mee moet gaan. (daarnaast is het een lening, die je als inkomen gebruikt)
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:24:43 #9
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33046377
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, want het is geen inkomen
Mja... het zuigt wel, want het zou een stuk fijner zijn. Maar jij bent hypotheekadviseur toch?
Wat zou jij nou als maximumbedrag geven?

edit:
reactie op post hierboven.
Dus een hypotheekadviseur moet het ook nog eens voorleggen bij de verstrekker. En zijn er dan geen uitzonderingsgevallen?
pi_33046392
Dan heb je een lening lopen en dat is dan weer van invloed op je hypotheekbedrag. Waarom niet gewoon een afspraak maken bij de hypotheker of als je die reclame niet kan uitstaan bij bijvoorbeeld de Rabobank ofzo.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_33046421
Wat wel werkt voor een student is een klap eigen vermogen inbrengen .
Dan kan het opeens wel. Ik had niet eens een handtekening van mijn pa nodig om garant te staan op een hypotheek van een ton als student zonder fatsoenlijk inkomen .
pi_33046453
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:24 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Mja... het zuigt wel, want het zou een stuk fijner zijn. Maar jij bent hypotheekadviseur toch?
Wat zou jij nou als maximumbedrag geven?
Ik doe o.a. hypotheken ja.
Ik geef geen online adviezen (tenminste niet met persoonlijke bedragen)

Wat een mogelijkheid is, is om je ouders te laten meetekenen. Dat zou de meest reeële optie zijn, denk ik.
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:27:47 #13
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33046457
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:26 schreef blieblie het volgende:
Wat wel werkt voor een student is een klap eigen vermogen inbrengen .
Dan kan het opeens wel. Ik had niet eens een handtekening van mijn pa nodig om garant te staan op een hypotheek van een ton als student zonder fatsoenlijk inkomen .
Dat kan opzich ook wel geregeld worden via paps en mams. En aan welk bedrag denk je dan?
Rond de 25000?
pi_33046483
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:24 schreef LaZZ het volgende:

edit:
reactie op post hierboven.
Dus een hypotheekadviseur moet het ook nog eens voorleggen bij de verstrekker. En zijn er dan geen uitzonderingsgevallen?
Een adviseur is geen acceptant, dat probeer ik te zeggen.
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:29:09 #15
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33046498
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:27 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik doe o.a. hypotheken ja.
Ik geef geen online adviezen (tenminste niet met persoonlijke bedragen)

Wat een mogelijkheid is, is om je ouders te laten meetekenen. Dat zou de meest reeële optie zijn, denk ik.
Hehe, ok, viel te proberen. Maar ouders mee laten tekenen, is dat dat zij garant staan of moeten ze dan ook gaan dokken?
En anders hen gewoon zelf een hypotheek laten nemen?
pi_33046515
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:27 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Dat kan opzich ook wel geregeld worden via paps en mams. En aan welk bedrag denk je dan?
Rond de 25000?
Nope... Stuk meer. Naja, afhankelijk wat je wil kopen. Ik heb 25% + KK zelf betaald.
pi_33046553
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:29 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Hehe, ok, viel te proberen. Maar ouders mee laten tekenen, is dat dat zij garant staan of moeten ze dan ook gaan dokken?

Zij staan garant op het moment dat jij je lasten niet kunt betalen.
quote:
En anders hen gewoon zelf een hypotheek laten nemen?

Nee, want dan is de rente voor hen niet aftrekbaar.
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:32:36 #18
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33046601
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:29 schreef blieblie het volgende:

[..]

Nope... Stuk meer. Naja, afhankelijk wat je wil kopen. Ik heb 25% + KK zelf betaald.
Hmm... dat is een manier die ik misschien wel kan overleggen. Binnenkort 's even de Rabo binnenstappen
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:33:44 #19
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33046642
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zij staan garant op het moment dat jij je lasten niet kunt betalen.
[..]

Nee, want dan is de rente voor hen niet aftrekbaar.
Ok, dat dacht ik al.
Klinkt goed, maar is de rente ook niet aftrekbaar als ze geen hypotheek hebben?
pi_33046672
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:33 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Ok, dat dacht ik al.
Klinkt goed, maar is de rente ook niet aftrekbaar als ze geen hypotheek hebben?
Ook niet aftrekbaar, want het is niet hun eerste woning (m.a.w.: zij wonen er niet)
pi_33046678
ik denk dat het een stuk praktischer is als je ouders een 2de aflossingsvrije hypotheek nemen op de overwaarde van hun huis, en die liquide middelen aan jou ter beschikking stellen om een huis van te kopen. En dan wel nog even uitzoeken hoe dat zit met schenkingen.
pi_33046736
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:32 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Hmm... dat is een manier die ik misschien wel kan overleggen. Binnenkort 's even de Rabo binnenstappen
In mijn geval wilden ze overigens wel dat mijn pa garant zou staan, maar een mailtje dat ik daar niet akkoord mee ging was voldoende om die regeling uit het contract te schrappen .

Ik zit nu overigens bij de ABN-Amro.

Overigens moeten je ouders wel behoorlijk belasting betalen over het bedrag wat ze evt aan je schenken wat boven bedrag x (ik meen 35.000 21.000euro ) uit komt. Ik las laatst ergens iets dat ze dat willen verhogen, dat je ouders tot 2 ton belastingvrij mogen schenken.
pi_33046743
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:35 schreef R0elio het volgende:
ik denk dat het een stuk praktischer is als je ouders een 2de aflossingsvrije hypotheek nemen op de overwaarde van hun huis, en die liquide middelen aan jou ter beschikking stellen om een huis van te kopen. En dan wel nog even uitzoeken hoe dat zit met schenkingen.
Dat is een stuk duurder en daarnaast mag je je kinderen eenmalig maar ¤ 21.000,-- schenken.
pi_33046856
in het algemeen kan je het wel vergeten! Banken zijn op dit moment niet zo snel met het verstrekken van hypotheken, tenzij er een zekerheid is!

Je stufi zal zeker niet mee gerekend worden, of slechts voor een bepaald percentage.

En stel dat je een hypotheek kan krijgen van ca. een ton. Dan kan je er waarschijnlijk nog vrijwel niets voor kopen, of iets met hele hoge servicekosten!

Als ik jou was zou ik op dit moment gewoon iets goedkoops gaan huren om vervolgens over laten we zeggen 2 jaar iets leuks te kunnen kopen.
Nee hoor ben geen kloon. Gebruikte mijn vorige nickname gewoon niet meer!
pi_33046968
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:42 schreef Noedie het volgende:
in het algemeen kan je het wel vergeten! Banken zijn op dit moment niet zo snel met het verstrekken van hypotheken, tenzij er een zekerheid is!

Je stufi zal zeker niet mee gerekend worden, of slechts voor een bepaald percentage.

En stel dat je een hypotheek kan krijgen van ca. een ton. Dan kan je er waarschijnlijk nog vrijwel niets voor kopen, of iets met hele hoge servicekosten!

Als ik jou was zou ik op dit moment gewoon iets goedkoops gaan huren om vervolgens over laten we zeggen 2 jaar iets leuks te kunnen kopen.
Wat een debiele beredenering . Hoe kom je daarbij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')