Nee, want het is geen inkomenquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:13 schreef LaZZ het volgende:
Hmm, maar kan ik het wel als inkomen gebruiken als ik mijn ouders bijvoorbeeld garant laat staan? Dat ik dan toch een hogere hypotheek krijg? Want met die 1000 netto van me bijbaantje kom ik net aan de 60000.
Mij kun je daar prima van overtuigen. Het probleem is dat de hypotheekverstrekker daar akkoord mee moet gaan. (daarnaast is het een lening, die je als inkomen gebruikt)quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:22 schreef LaZZ het volgende:
Mja, maar het gaat hier over de hypo op basis van het salaris, terwijl ik met stufi m'n hypotheek zou kunnen verdubbelen. Ik kan met maximale lening een beurs krijgen van bijna 700 euro. Uitwonend. Paps en mams dragen maandelijks ook nog wat bij dus ik zit zo rond de 1900 euro. Dat is dan toch gemakkelijk te veroorloven?
Kan ik zo'n adviseur daar niet van overtuigen?
Mja... het zuigt wel, want het zou een stuk fijner zijn. Maar jij bent hypotheekadviseur toch?quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, want het is geen inkomen
Ik doe o.a. hypotheken ja.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:24 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Mja... het zuigt wel, want het zou een stuk fijner zijn. Maar jij bent hypotheekadviseur toch?
Wat zou jij nou als maximumbedrag geven?
Dat kan opzich ook wel geregeld worden via paps en mams. En aan welk bedrag denk je dan?quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:26 schreef blieblie het volgende:
Wat wel werkt voor een student is een klap eigen vermogen inbrengen.
Dan kan het opeens wel. Ik had niet eens een handtekening van mijn pa nodig om garant te staan op een hypotheek van een ton als student zonder fatsoenlijk inkomen.
Een adviseur is geen acceptant, dat probeer ik te zeggen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:24 schreef LaZZ het volgende:
edit:
reactie op post hierboven.
Dus een hypotheekadviseur moet het ook nog eens voorleggen bij de verstrekker. En zijn er dan geen uitzonderingsgevallen?
Hehe, ok, viel te proberen. Maar ouders mee laten tekenen, is dat dat zij garant staan of moeten ze dan ook gaan dokken?quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik doe o.a. hypotheken ja.
Ik geef geen online adviezen(tenminste niet met persoonlijke bedragen)
Wat een mogelijkheid is, is om je ouders te laten meetekenen. Dat zou de meest reeële optie zijn, denk ik.
Nope... Stuk meer. Naja, afhankelijk wat je wil kopen. Ik heb 25% + KK zelf betaald.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:27 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Dat kan opzich ook wel geregeld worden via paps en mams. En aan welk bedrag denk je dan?
Rond de 25000?
quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:29 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Hehe, ok, viel te proberen. Maar ouders mee laten tekenen, is dat dat zij garant staan of moeten ze dan ook gaan dokken?
quote:En anders hen gewoon zelf een hypotheek laten nemen?
Hmm... dat is een manier die ik misschien wel kan overleggen. Binnenkort 's even de Rabo binnenstappenquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:29 schreef blieblie het volgende:
[..]
Nope... Stuk meer. Naja, afhankelijk wat je wil kopen. Ik heb 25% + KK zelf betaald.
Ok, dat dacht ik al.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zij staan garant op het moment dat jij je lasten niet kunt betalen.
[..]
Nee, want dan is de rente voor hen niet aftrekbaar.
Ook niet aftrekbaar, want het is niet hun eerste woning (m.a.w.: zij wonen er niet)quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:33 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Ok, dat dacht ik al.
Klinkt goed, maar is de rente ook niet aftrekbaar als ze geen hypotheek hebben?
In mijn geval wilden ze overigens wel dat mijn pa garant zou staan, maar een mailtje dat ik daar niet akkoord mee ging was voldoende om die regeling uit het contract te schrappenquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:32 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Hmm... dat is een manier die ik misschien wel kan overleggen. Binnenkort 's even de Rabo binnenstappen
Dat is een stuk duurder en daarnaast mag je je kinderen eenmalig maar ¤ 21.000,-- schenken.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:35 schreef R0elio het volgende:
ik denk dat het een stuk praktischer is als je ouders een 2de aflossingsvrije hypotheek nemen op de overwaarde van hun huis, en die liquide middelen aan jou ter beschikking stellen om een huis van te kopen. En dan wel nog even uitzoeken hoe dat zit met schenkingen.
Wat een debiele beredeneringquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:42 schreef Noedie het volgende:
in het algemeen kan je het wel vergeten! Banken zijn op dit moment niet zo snel met het verstrekken van hypotheken, tenzij er een zekerheid is!
Je stufi zal zeker niet mee gerekend worden, of slechts voor een bepaald percentage.
En stel dat je een hypotheek kan krijgen van ca. een ton. Dan kan je er waarschijnlijk nog vrijwel niets voor kopen, of iets met hele hoge servicekosten!
Als ik jou was zou ik op dit moment gewoon iets goedkoops gaan huren om vervolgens over laten we zeggen 2 jaar iets leuks te kunnen kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |