Dus ik moet ze maar bewaren dus? Kan namelijk de afzender niet achterhalen?quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:39 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Dat gaat goed totdat degene die ze besteld heeft er achter komt dat ze wel eens op het oude adres bezorgt kunnen worden. Gewoon niet doen dus, het zijn trouwens maar sokken!![]()
Misschien kan je het paketje op het postkantoor achterlaten?quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:42 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dus ik moet ze maar bewaren dus? Kan namelijk de afzender niet achterhalen?
Heb je niet een adres van de oude bewoner ?quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:42 schreef LENUS het volgende:
[..]
Open gemaakt om te kijken of ik een briefje kon vinden met daarin gegevens over de afzender. En nee, ik heb dus geen afzender.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:43 schreef Argento het volgende:
Hoe weet je dat er sokken inzitten?
je kan het pakketje overigens ook terugsturen naar de afzender
Nee die heb ik niet, vorige bewoner is namelijk door de politie uit het huis gezet. In mijn huis was een wietplantage gevestigd. Vermoedelijk heeft de vorige bewoner een kamer onderverhuurt aan de persoon waar deze sokken voor bestemt zijnquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:43 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Heb je niet een adres van de oude bewoner ?
In het begin heb ik die rekeningen ook bewaart, maar nu komen ze nog steeds. En inderdaad gooi ik zo ook weg. Maar goed, ik heb ook geen zin in vervelende mensen aan de deurquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:49 schreef Kunstgebit666 het volgende:
Pfff, wat een moraalridders hier. De persoon voor wie het pakketje bedoeld is had maar z'n gegevens tijdig moeten wijzigen.
Ikzelf woon al 4 jaar in een huis waar af en toe nog steeds post (rekeningen enzo) aankomen van de vorige bewoner(s). Ik flikker de hele zooi gewoon in de container
Hoezo, als het om zoiets gaat is het ineens wel belangrijk? En al die bagger van hun dan die wekelijks weer op de mat ligt. DAT kan ze dan zeker niet schelen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:51 schreef LENUS het volgende:
[..]
In het begin heb ik die rekeningen ook bewaart, maar nu komen ze nog steeds. En inderdaad gooi ik zo ook weg. Maar goed, ik heb ook geen zin in vervelende mensen aan de deur
Daar zit wat inquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:52 schreef Kunstgebit666 het volgende:
[..]
Hoezo, als het om zoiets gaat is het ineens wel belangrijk? En al die bagger van hun dan die wekelijks weer op de mat ligt. DAT kan ze dan zeker niet schelen..
welk artikel is dat dan? Volgens mij klopt er namelijk niks van.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:53 schreef JeroenMeloen het volgende:
Lijkt me zo klaar als een klontje. Er bestaat een wet die zegt dat je alles wat je ongevraagd door je brievenbus krijgt mag houden. En dat die klaploper van een vorige bewoner zijn administratie niet op orde heeft levert jou in dit geval een paar prachtige sokken op. Proficiat!
Dus dit staat in de wet beschreven? Dat vroeg ik me namelijk ook af. Nou, ik dat geval hoef ik me geen zorgen te makenquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:53 schreef JeroenMeloen het volgende:
Lijkt me zo klaar als een klontje. Er bestaat een wet die zegt dat je alles wat je ongevraagd door je brievenbus krijgt mag houden. En dat die klaploper van een vorige bewoner zijn administratie niet op orde heeft levert jou in dit geval een paar prachtige sokken op. Proficiat!
Ongevraagd, maar wel aan jou geadresseerd. En dat is het in dit geval niet, want er staat een andere naam op. En het is verboden om andermans post te openen danwel te lezen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:53 schreef JeroenMeloen het volgende:
Ik vraag me af of dat ook geldt als de persoon in kwestie niet meer op dat adres woont maar nalatig is geweest zijn correct adres gegevens door te hebben gegeven.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:57 schreef Afzeiker het volgende:
[..]
Ongevraagd, maar wel aan jou geadresseerd. En dat is het in dit geval niet, want er staat een andere naam op. En het is verboden om andermans post te openen danwel te lezen.
Mee eens. Als je zo dom bent om op een oud adres te laten bezorgen, dan verdien je het niet.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:53 schreef JeroenMeloen het volgende:
retour afzender... dus gewoon terug naar het bedrijf. Dan krijgt de oudbewoner vanzelf wel bericht denk ikquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:42 schreef LENUS het volgende:
[..]
Geen afzender bekend zegt ie.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:01 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
retour afzender... dus gewoon terug naar het bedrijf. Dan krijgt de oudbewoner vanzelf wel bericht denk ik
Komt niet van een bedrijf. Ze zijn opgestuurd als cadeautje(?) door een onbekend persoon.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:01 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
retour afzender... dus gewoon terug naar het bedrijf. Dan krijgt de oudbewoner vanzelf wel bericht denk ik
Ik krijg nog trouw elk jaar een kerstkaart die bedoeld is voor de mensen die hier VOOR de VORIGE bewoners woonden. 21 jaar geleden zijn die mensen dus verhuistquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:50 schreef twentemeisje het volgende:
Aantrekken die sokken!
Ik krijg hier zelfs na vijf jaar nog kerstkaartjes voor de vorige bewoners... wat een rijk sociaal leven zullen ze hebben... Alle post gaat ongeopend de prullenbak in!
Nee, ze zijn gewoon door de brievenbus geknaldquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:02 schreef zoalshetis het volgende:
heb je moeten tekenen voor het pakketje?
dat vind ik nou knap onzinnig......wisten jullie dat een bedrijf verplicht is om rekeningen te blijven sturen zelfs al weten ze dat de persoon in kwestie niet meer op het adres woont. (als ze dit niet doen zou de schuld komen te vervallen)quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:49 schreef Kunstgebit666 het volgende:
Pfff, wat een moraalridders hier. De persoon voor wie het pakketje bedoeld is had maar z'n gegevens tijdig moeten wijzigen.
Ikzelf woon al 4 jaar in een huis waar af en toe nog steeds post (rekeningen enzo) aankomen van de vorige bewoner(s). Ik flikker de hele zooi gewoon in de container
houden dan! als je je er prettig bij voelt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:03 schreef LENUS het volgende:
[..]
Nee, ze zijn gewoon door de brievenbus geknald
oooow dan is het pech hebben. Geen postcode of adres achterop dan kan je er weinig mee. Postkantoor zal er ook niets mee doen behalve op een grote hoop gooien of zeggen dat ze er niets mee kunnen doenquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:02 schreef LENUS het volgende:
[..]
Komt niet van een bedrijf. Ze zijn opgestuurd als cadeautje(?) door een onbekend persoon.
Onzin natuurlijk, als de persoon die daar woonde zijn gegevens tijdig doorstuurt dan worden de rekeningen in de toekomst gewoon naar het nieuwe adres gestuurd, en nee, ik ga niet tot Sint Juttemis rekeningen retour lopen zenden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:04 schreef bluebit het volgende:
[..]
dat vind ik nou knap onzinnig......wisten jullie dat een bedrijf verplicht is om rekeningen te blijven sturen zelfs al weten ze dat de persoon in kwestie niet meer op het adres woont. (als ze dit niet doen zou de schuld komen te vervallen)
het beste wat je kunt doen, is dan "retour afzender" erop schrijven en terugsturen. Alleen op die manier hoeft het bedrijf geen rekeningen meer naar jou te sturen (en ben je er dus vanaf) terwijl zij op zoek gaan naar de schuldenaar.
Welke senderquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:06 schreef aldo71 het volgende:
Return to sender.
kan je toch zelf ff regelen door een brief te sturen?quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:08 schreef Avani het volgende:
Ik krijg nog rekeningen van de vorige bewoonster.En ze heeft zich niet eens uitgeschreven bij de gemeente, waardoor ik gezeik heb van het VROM over huursubsidie.
Mensen die hun zaken niet regelen.!
leuk als je in karma en koude voeten voor de rest van je leven gelooft.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:12 schreef LaZZ het volgende:
Gewoon aantrekken en als die gozer bij je aanklopt zeggen dat je niet wist dat het op zijn naam stond en je die UBERVETTE sokken gewoon direct hebt aangetrokken.
Wist jij veel...
Vertel eens, waar staat dat? Ik heb het artikel nog nooit gezien, maar ja, ik heb natuurlijk ook lang niet mijn hele wetbundel gelezen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:53 schreef JeroenMeloen het volgende:
Lijkt me zo klaar als een klontje. Er bestaat een wet die zegt dat je alles wat je ongevraagd door je brievenbus krijgt mag houden.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Vertel eens, waar staat dat? Ik heb het artikel nog nooit gezien, maar ja, ik heb natuurlijk ook lang niet mijn hele wetbundel gelezen.
Zijn mooie sokken inderdaad en ook nog eens 3 paar. Aan de ene kant zou ik het lullig vinden als ik ze zelf gaan aantrekken. Aan de andere kant is het ook gigantisch slordig, dat de persoon een jaar na dato nog steeds geen adreswijziging heeft doorgegeven aan deze "goede" vriend/in.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:12 schreef LaZZ het volgende:
Gewoon aantrekken en als die gozer bij je aanklopt zeggen dat je niet wist dat het op zijn naam stond en je die UBERVETTE sokken gewoon direct hebt aangetrokken.
Wist jij veel...
Dat heb ik ook wel eens gelezen en zou ik ook nog geloven. Wat hier gezegd werd, is natuurlijk aperte onzin.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Volgens mij (en dit is vaker in [WGR] naar boven gekomen) geldt dat alleen wanneer je ongevraagd een zending krijgt die je beweegt tot het kopen.
colportage wetgeving idd.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Volgens mij (en dit is vaker in [WGR] naar boven gekomen) geldt dat alleen wanneer je ongevraagd een zending krijgt die je beweegt tot het kopen.
je kan ook naar het politiebureau gaan. ff afgeven en zeggen dat je ze op komt halen over een maand of 3 als de eigenaar zich niet heeft gemeld. zit jij lekker te zweten in het voorjaar met je burberry'squote:Op dinsdag 13 december 2005 16:24 schreef LENUS het volgende:
[..]
Zijn mooie sokken inderdaad en ook nog eens 3 paar. Aan de ene kant zou ik het lullig vinden als ik ze zelf gaan aantrekken. Aan de andere kant is het ook gigantisch slordig, dat de persoon een jaar na dato nog steeds geen adreswijziging heeft doorgegeven aan deze "goede" vriend/in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |