abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:53:43 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_33043716
Dat vraag ik mij werkelijk weleens af. Om mij heen zie ik mensen die schat ik niet (veel) meer verdienen dan mijn vriendin en ik, die huizen kopen, kinderen hebben en nog geld hebben om leuke dingen te doen.

Ik heb geen slecht inkomen, mijn vriendin als parttimer een stuk minder, maar toch netto iets van 2300 Euro samen. Maar aan de diverse vaste lasten (huur, belastingen, gas/licht, ziektekosten, huishoudportemonnee, tv, internet, radio, eigen bijdragen aan therapie, auto etcetera zijn wij samen toch al snel zo'n 1600 euro kwijt. Dan sparen we nog een beetje en verder wil je ook nog wel je leuke dingetjes doen. Dan is het op.

Nu hebben wij de mogelijkheid om een ander huis te gaan huren, dat wel 250 Euro duurder is, en dan kom ik tot de ontdekking dat het in mijn optiek allemaal best krap wordt. En dan hoor ik van een collegaatje van mijn vriendin dat ze aan huiskosten ongeveer 1000 euro kwijt is (eigen woning) met twee kinderen en volgens mij een vergelijkbaar salaris voor het gezin, en dan vraag ik mij WERKELIJK af hoe anderen dingen doen.

Ik ben nooit heeeeeel precies geweest met mijn centen, maar om nou te zeggen dat ik bergen geld over de balk smijt

Wat doe ik ik GODSNAAM verkeerd dan?

Is er ergens een grote geldpoel waar ik het geheim niet van ken? Zijn er manieren om geld terug te krijgen van belastingen of zo waar ik nog niet van weet?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_33043802
Hunnie hebben schulden en jij niet.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:57:24 #3
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33043821
Leningen voor de auto. Boodschappen bij de Aldi. Dat soort dingen waarschijnlijk. Maar wel uitdragen naar buiten dat ze knaken hebben.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:58:19 #4
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_33043850
dat heb ik dus ook , ik vraag me ook wel eens af hoe die mensen dat allemaal voor mekaar krijgen,
(ongeveer zelfde loonsituatie als jij) en ik kan net iets meer als 1,5 ton als hypotheek enz.
maar hoe die andere het voor mekaar krijgen is me steeds een raadsel
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_33043861
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:53 schreef Verbal het volgende:
Dat vraag ik mij werkelijk weleens af. Om mij heen zie ik mensen die schat ik niet (veel) meer verdienen dan mijn vriendin en ik, die huizen kopen, kinderen hebben en nog geld hebben om leuke dingen te doen.

Ik heb geen slecht inkomen, mijn vriendin als parttimer een stuk minder, maar toch netto iets van 2300 Euro samen. Maar aan de diverse vaste lasten (huur, belastingen, gas/licht, ziektekosten, huishoudportemonnee, tv, internet, radio, eigen bijdragen aan therapie, auto etcetera zijn wij samen toch al snel zo'n 1600 euro kwijt. Dan sparen we nog een beetje en verder wil je ook nog wel je leuke dingetjes doen. Dan is het op.

Nu hebben wij de mogelijkheid om een ander huis te gaan huren, dat wel 250 Euro duurder is, en dan kom ik tot de ontdekking dat het in mijn optiek allemaal best krap wordt. En dan hoor ik van een collegaatje van mijn vriendin dat ze aan huiskosten ongeveer 1000 euro kwijt is (eigen woning) met twee kinderen en volgens mij een vergelijkbaar salaris voor het gezin, en dan vraag ik mij WERKELIJK af hoe anderen dingen doen.

Ik ben nooit heeeeeel precies geweest met mijn centen, maar om nou te zeggen dat ik bergen geld over de balk smijt

Is er ergens een grote geldpoel waar ik het geheim niet van ken? Zijn er manieren om geld terug te krijgen van belastingen of zo waar ik nog niet van weet?

V.
Waarom denk je dat zo'n leenreclame begint met "Waar doetie het toch van?". Spaar lekker, het geeft mij voeldoening om een hoop op te potten en dan iets (duurs) te kopen waar ik een lange tijd naar uit kan kijken. Zorg gewoon dat je maandelijks een klein beetje overhoud en dat je het verstandig wegzet (investeren/beleggen)
pi_33043875
Als je belooft niet te gaan stuiteren (je reageert in de ziektekostenverzekeringstopics nogal nerveus), wil ik wel een poging doen:

Veel mensen hebben leningen waarvan het e.e.a. van betaald wordt. Daarnaast zie ik steeds vaker erfenissen verschijnen bij klanten.(vanuit de babyboom-generatie komt een hoop geld vrij, plastisch uitgedrukt)
Ook schrik je soms (positief) wat mensen aan inkomen hebben waar je het niet verwacht. Dan is het inkomen gewoon hoog en dan valt een hoop op zijn plaats. (ook overwerk ed. helpt in sommige sectoren erg mee).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_33043886
Volgens mij hebben de meeste mensen het momenteel wel zo
pi_33043899
alsof wij jou gaan informeren over die geldboom-actie bij Intratuin.....
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_33043980
Huis kopen kan een hoop geld schelen.Rente teruggaaf, is erg leuk daarbij.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:03:31 #10
136 V.
pi_33044027
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:59 schreef Five_Horizons het volgende:
je reageert in de ziektekostenverzekeringstopics nogal nerveus
Ik word er ook echt bloednerveus van. Ik heb fatsoenlijk werk met een behoorlijk salaris (mag altijd meer natuurlijk) en vooralsnog bliijft dat zo. Maar als mijn vriendin begint van 'als wij kinderen hebben wil ik kunnen stoppen met werken' schiet de stress mij naar de strot. Dat KAN helemaal niet... wij kunnen ons financieel geen kinderen veroorloven, zo simpel zie ik het.

Dat is toch erg? Ik maak mij best zorgen over een en ander.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:05:02 #11
136 V.
pi_33044066
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:02 schreef erikh het volgende:
Huis kopen kan een hoop geld schelen.Rente teruggaaf, is erg leuk daarbij.
Ja, maar als ik hoor van onroerendzaakbelastingen, verzekeringen, levensverzekeringen enzo dan is dat toch ook best een kluif. En laat ik dan nog maar niet beginnen over kapotte ketels en het vervangen van daken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:06:55 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33044105
Je moet eens iets verder kijken dan de mensen om je heen .

Heel veel mensen vragen het zich namelijk af.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:07:13 #13
136 V.
pi_33044118
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:06 schreef Posdnous het volgende:
Je moet eens iets verder kijken dan de mensen om je heen .

Heel veel mensen vragen het zich namelijk af.
Daarom vraag ik het ook hier

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_33044119
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:03 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik word er ook echt bloednerveus van. Ik heb fatsoenlijk werk met een behoorlijk salaris (mag altijd meer natuurlijk) en vooralsnog bliijft dat zo. Maar als mijn vriendin begint van 'als wij kinderen hebben wil ik kunnen stoppen met werken' schiet de stress mij naar de strot. Dat KAN helemaal niet... wij kunnen ons financieel geen kinderen veroorloven, zo simpel zie ik het.

V.
Toch denk ik dat je iets niet goed doet, wanneer je een salaris hebt van (dan) ¤ 1.900,-- euro netto en geen kinderen onderhouden.
Kinderen kosten geld, dat weet ik zelf ook ('k heb er drie), maar dan praten we echt niet over honderden euro's per maand.
Daarnaast zul je wel keuzes moeten maken. Dat huis dat 250 euro meer kost (da's netto) moet je dan laten schieten, maar dat is wat mij betreft gewoon logisch.

Waarom zou je niet willen kopen dan, om maar iets te noemen? Dan weet je bijv. dat je lasten de eerstkomende X jaar hetzelfde blijven.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:07:32 #15
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_33044125
Ik vraag het me idd ook geregeld af! Ik ben nog redelijk jong, werk, woon thuis en heb dan niet het beste salaris (lees: minimumloon) en hou nooit geld over! En dan zie je van die mannetjes van mijn leeftijd rondrijden in dure, veelal nieuwe auto's, elke zaterdag de kroeg in duiken en lekker op zichzelf wonen en dan denk ik ook altijd: "Wat doe ik verkeerd!"

Ik ben er ook nog niet uit!

tvp dus!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:07:55 #16
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33044138
quote:

[..]

V.
Nou, het kan best. Ik zie genoeg vrienden om me heen die dus 2 kinderen hebben en van zo rond 2500 netto soms rondkomen. Het kan dus wel. Maar je zal moeten besparen op luxe dingen.
pi_33044144
Geld tekort

Ik druk altijd zelf bij, kleine bedrage controleren ze toch niet
Doe vandaag niet wat morgen kan!
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
pi_33044174
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:05 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, maar als ik hoor van onroerendzaakbelastingen, verzekeringen, levensverzekeringen
OZB betaal je nu ook al. (straks niet meer, overigens, als huurder)

Je opstalverzekering zal je ook de kop niet kosten en de levensverzekering hoort gewoon bij je hypotheek.(lijkt me ook logisch, want wat als jij omvalt? Heb je daar al iets voor geregeld?)
quote:
enzo dan is dat toch ook best een kluif. En laat ik dan nog maar niet beginnen over kapotte ketels en het vervangen van daken.

V.
Ja, dat risico loop je, inderdaad.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:10:04 #19
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33044194
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:07 schreef SicSicSics het volgende:
Ik vraag het me idd ook geregeld af! Ik ben nog redelijk jong, werk, woon thuis en heb dan niet het beste salaris (lees: minimumloon) en hou nooit geld over! En dan zie je van die mannetjes van mijn leeftijd rondrijden in dure, veelal nieuwe auto's, elke zaterdag de kroeg in duiken en lekker op zichzelf wonen en dan denk ik ook altijd: "Wat doe ik verkeerd!"

tvp dus!
Als politicus zou jij toch een stuk meer moeten kunnen vangen.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:10:25 #20
136 V.
pi_33044199
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Toch denk ik dat je iets niet goed doet, wanneer je een salaris hebt van (dan) ¤ 1.900,-- euro netto en geen kinderen onderhouden.
1750.
quote:
Kinderen kosten geld, dat weet ik zelf ook ('k heb er drie), maar dan praten we echt niet over honderden euro's per maand.
Nee, maar op den duur worden ze natuurlijk ook duurder.
quote:
Daarnaast zul je wel keuzes moeten maken. Dat huis dat 250 euro meer kost (da's netto) moet je dan laten schieten, maar dat is wat mij betreft gewoon logisch.
Ja, ik vind 700 euro netto ook best een behoorlijk bedrag, maar aan de andere kant... wij willen graag weg waar we nu zitten (heeel erg graag).
quote:
Waarom zou je niet willen kopen dan, om maar iets te noemen? Dan weet je bijv. dat je lasten de eerstkomende X jaar hetzelfde blijven.
Tenzij je dak instort, je ketel het begeeft etcetera. En ik wil dan ook wel dat het een beetje naar ons toekomt, dus aflossingsvrij lijkt mij vrij zinloos (voor zover ik er wat van heb begrepen).

En ik wil graag weten wat ik dan niet goed doe, want ik weet het niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:11:40 #21
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33044228
quote:

wij kunnen ons financieel geen kinderen veroorloven, zo simpel zie ik het.
Tuurlijk wel. Als tante Bep van 3 hoog achter dat kan, kan jij dat ook. Maar waar veel mensen de fout ingaan (nee, ik zeg niet jij), is de redenatie: "ja, als we kinderen hebben moeten we wel verhuizen hoorrrrrrr!" of "die kleine auto kan écht niet meer met die kleine erbij!".

Ja, dán wordt het wel erg duur om kinderen te hebben.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:12:28 #22
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_33044251
Wat ook echt aantikt zijn doordeweeks een wat 'soberdere' levensstijl.
Drink water/thee ipv coca cola, al die dingen die je in de boodschappen kar gooit die je niet écht nodig hebt.
Stop met roken
ALs je veel rijdt: stap over op gas / diesel.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:12:44 #23
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_33044259
wellicht iets voor jou om te zien wat de benchmarks zijn voor bepaalde kostensoorten.

http://www.nibud.nl/consumenten/consumenten_home.php
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:13:10 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33044272
Heb je wel eens al je inkomsten en uitgaven nauwkeurig op papier gezet? Dat is volgens mij dé methode om te kijken waar de grote én kleine kostenposten zitten. De volgende stap is kijken waar het minder kan.

Oh, en de clou is natuurlijk ook om de tering naar de nering te zetten. Het is altijd een kwestie van keuzes maken, dus niet en-en, maar of-of.
The love you take is equal to the love you make.
pi_33044288
Ja, goeie vraag... Ik hou me aanbevolen voor de gouden tip...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_33044291
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:10 schreef Verbal het volgende:

[..]

1750.
Dan nog.(ervaringsdeskundige is)
quote:
Nee, maar op den duur worden ze natuurlijk ook duurder.
Ik mag hopen dat jij op een gegeven ogenblik meer gaat verdienen en dat je vriendin dan weer wat kan gaan werken.
quote:
Ja, ik vind 700 euro netto ook best een behoorlijk bedrag, maar aan de andere kant... wij willen graag weg waar we nu zitten (heeel erg graag).

Oké, prima.
Gewoon heel gemiddeld gesproken kun je voor ¤ 700,-- aan huur een hoop verspijkeren aan hypotheek.
quote:
Tenzij je dak instort, je ketel het begeeft etcetera. En ik wil dan ook wel dat het een beetje naar ons toekomt, dus aflossingsvrij lijkt mij vrij zinloos (voor zover ik er wat van heb begrepen).

Je gaat wel erg van het ergste uit, nu, maar dat geeft op zich niet. Ik geef niet aan dat je iets aflossingsvrij moet doen. Ik zal hier verder ook niet gaan uitweiden over vormen en dergelijk. Stap eens bij je bank naar binnen.
quote:
En ik wil graag weten wat ik dan niet goed doe, want ik weet het niet.

V.

Dat kan ik uiteraard niet aangeven, want ik ken je niet
pi_33044292
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:07 schreef SicSicSics het volgende:

tvp dus!
Wat betreft de kroeg, goedkope drankjes drinken dus het lekker bij bier houden ipv aan de whiskey of rum cola enzo. Scheelt flink hoor. Als ik ga stappen ben ik een tientje kwijt tot 15 gulde 4 a 6 drankjes heb ik dan, kom ik de avond wel mee door hoor

Oh ja nog een tip, neem brood mee van huis uit, steeds ergens eten halen hakt er ook behoorlijk in. En zelf koken he, scheelt ook aardig wat geld vergeleken met halen.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:15:19 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_33044316
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:14 schreef erikh het volgende:

[..]

Wat betreft de kroeg, goedkope drankjes drinken dus het lekker bij bier houden ipv aan de whiskey of rum cola enzo. Scheelt flink hoor. Als ik ga stappen ben ik een tientje kwijt tot 15 gulde 4 a 6 drankjes heb ik dan, kom ik de avond wel mee door hoor
Waar zit die kroeg die nog guldens accepteert?

* Gunner kjkt naar de datum; bijna 2006
Where law ends, tyrrany begins.
pi_33044338
Moet je toch je uitgavepatroon eens beter bekijken en kijken waar je op kunt besparen..!
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:16:10 #30
116015 SicSicSics
pi_33044345
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:10 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Als politicus zou jij toch een stuk meer moeten kunnen vangen.
Gemeenteraadslid van Spijkenisse verdient niet zo veel! En me bij beun baantje is net opgerold!

Maar ff serieus: "Ik snap Verbal wel!" Ik ben dan nog niet zover als hij, maar het kan mij af en toe ook best zwaar worden.

Ik ben dan net begonnen met geld opzij zetten, maar ik moet er dus gewoon echt dingen voor laten, de kroeg kan ik wel vergeten, blowen doe ik al niet meer, roken moet ik eigenlijk ook mee stoppen en dan is het nog geen vetpot! Soms best vermoeiend, maar als ik dan lees wat de "armoedegrens" is voel ik me eigenlijk nog schuldig dat ik erover loop te piepen ook!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:18:34 #31
116015 SicSicSics
pi_33044400
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:14 schreef erikh het volgende:

[..]

Scheelt flink hoor. Als ik ga stappen ben ik een tientje kwijt tot 15 gulde 4 a 6 drankjes heb ik dan, kom ik de avond wel mee door hoor
Dan ga ik dus al niet eens uit! Als ik de hele avond en nacht met 15 euro zit heb ik geen leuke avond! (Ja ik ben verwend, maar dan koop ik liever een kratje bier en ga ik niet weg! )
Fine, fuck you then!
pi_33044424
Naja, ik leef erg ruim voor mijn leeftijd maar ik heb laten we zo zeggen mazzel gehad bij het uitdelen van ouders. Voor de rest heb ik zo een vermoeden dat absurd veel mensen gruwelijk veel geld bij lenen. En tja... ik vraag me het vaak genoeg zelf af. Ook als je kijkt op Fok!, mannetjes van 16 jaar die 160 euro neer leggen voor een spijkerbroek, een tv hebben staan a 1200 euro of een scootertje rijden van een paar duizend euro. Mjaah, ik snap het ook niet .
pi_33044445
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Gemeenteraadslid van Spijkenisse verdient niet zo veel!
Doe de secretaris de groeten
quote:
En me bij beun baantje is net opgerold!

Jij zat in de wapenhandel
quote:
Maar ff serieus: "Ik snap Verbal wel!" Ik ben dan nog niet zover als hij, maar het kan mij af en toe ook best zwaar worden.

Ik ben dan net begonnen met geld opzij zetten, maar ik moet er dus gewoon echt dingen voor laten, de kroeg kan ik wel vergeten, blowen doe ik al niet meer, roken moet ik eigenlijk ook mee stoppen en dan is het nog geen vetpot! Soms best vermoeiend, maar als ik dan lees wat de "armoedegrens" is voel ik me eigenlijk nog schuldig dat ik erover loop te piepen ook!

Die tip van Lienekien is zo gek nog niet, hoor. Om e.e.a. op een rij te zetten.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:21:01 #34
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33044465
Maak een excel sheet, en zet al je uitgaven erin. Geef daarin aan wat je vasten lasten zijn en wat je variabele lasten zijn en catagoriseer dat vervolgens. Op deze manier zie je precies waar je geld heen gaat en waar je kan besparen

Heb ik laatst ook maar eens gedaan en tot mijn stomme verbazing kwam ik erachter dat ik in me eentje, bij ouders wonend toch al 430 euro aan vaste lasten kwijt ben.
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_33044495
430 euro vaste lasten voor een thuiswonende? .
Hoe krijg je dat voor elkaar? Of rij je veel auto?
pi_33044502
Ik vraag me eerder af wat mensen doen dat ze niet rond kunnen komen met een redelijk salaris.
JJ72 - Heat
pi_33044549
TVP

Dat vroegen wij ons pas ook al af, we wonen samen in een kleine huurwoning met een Fiat Uno
voor de deur Terwijl veel leeftijdsgenoten, zelfde leeftijd, zelfde loon situatie in een koophuis wonen en een dikke wagen voor de deur hebben staan.

Ik snap het echt niet want wij houden aan het einde van de maand (bijna) niets over.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:25:33 #38
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33044585
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:22 schreef blieblie het volgende:
430 euro vaste lasten voor een thuiswonende? .
Hoe krijg je dat voor elkaar? Of rij je veel auto?
Ik schrok inderdaad ook aardig

Ik rijd 47.000km per jaar in de auto, en ik heb ook nog een Motor staan waar ik 13.000km per jaar mee rijd.

Lijstje uit me hoofd:

Telefoon
Ziektekosten
Doorlopende Reisverzekering
Ziektekosten verzekering
Wegenbelasting Auto
Wegenbelasting Motor
Verzekering Auto
Verzekering Motor
100 euro kostgeld

Ik zal vanavond even het gedetaileerde lijstje posten.

Maar ik weet wel dat de 1400 netto per maand veels te makkelijk op gaan
Zit er nu aan te denken om op me zelf te gaan (kopen of huren) maar ik weet absoluut niet hoe ik dat moet gaan betalen.
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:25:28 #39
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33044587
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Gemeenteraadslid van Spijkenisse verdient niet zo veel! En me bij beun baantje is net opgerold!

Hehe dat is een ander verhaal.

Ik maak me pas zorgen over na m'n studie.
Nu heb ik het makkelijk. Verdien geld zat. 1000 netto met 20 u p/w werk en pappie en mammie+stufi is nog eens 900,-.
Maar straks is mn startsalaris misschien nog minder en huur ik ook nog eens minder goedkoop!

Dat is pas zorgelijk, ik heb het nu zeer goed, ook als ik me soms vergelijk met 'anderen' die FT werken.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:30:20 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33044715
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:21 schreef Speed-Addicted het volgende:
Maak een excel sheet, en zet al je uitgaven erin. Geef daarin aan wat je vasten lasten zijn en wat je variabele lasten zijn en catagoriseer dat vervolgens. Op deze manier zie je precies waar je geld heen gaat en waar je kan besparen

Heb ik laatst ook maar eens gedaan en tot mijn stomme verbazing kwam ik erachter dat ik in me eentje, bij ouders wonend toch al 430 euro aan vaste lasten kwijt ben.
Ja, ik heb ook zo'n excel sheetje gemaakt. Vaste lasten, boodschappen, stappen, reiskosten, cadeaus en kleding. Het telt ook op en trekt af, dus ik kopieer 'm per maand en als ik mijn afrekeningen check vul ik 0 in wat inmiddels is betaald. Onderaan staat dan wat ik 'over' heb, dus dan weet ik of ik me iets extra's kan veroorloven. Zo kom ik nooit voor verrassingen te staan.
pi_33044779
quote:
En dan hoor ik van een collegaatje van mijn vriendin dat ze aan huiskosten ongeveer 1000 euro kwijt is (eigen woning) met twee kinderen en volgens mij een vergelijkbaar salaris voor het gezin, en dan vraag ik mij WERKELIJK af hoe anderen dingen doen.
Aan eten alleen al ben je met 2 kinderen minimaal 400 euro kwijt. Gas, water, elektra is ook al 175 euro minimaal, huur/hypotheek minimaal 400 en dan tel ik een heleboel rekeningen niet eens mee... lijkt me sterk dat ze het voor 1000 euro doet?

Wij zijn ook twee verdieners en moeten ook zuinig aan doen (nouja, geen uitschieters maken is een beter woord). Alleen al de ibg terugbetalen kost een vermogen, daarnaast 6 katten (eten enzo), groot huis etc. en je houdt niks meer over.

Ik klaag niet, maar ik had het wel ruimer toen ik student was moet ik bekennen. Al heb ik nu wel elke dag een normale maaltijd op tafel en niet een week brood omdat ik teveel gezopen heb.

Om mij heen heeft niemand veel geld trouwens. En iedereen werkt fulltime.
pi_33044788
Goede vraag!
Ik denk idd dat er heel veel mensen zijn die geld lenen om maar niet onder te hoeven doen voor de buurman (die op zijn beurt net zo hard geld leent voor die grote auto).

Mijn komende jaar staat in het teken van zuinig aan doen. Ik woon alleen en draag alle lasten dan ook alleen. Ik heb het prima naar mijn zin in m'n eentje, maar soms baal ik wel eens dat ik geen relatie heb en samenwoon. Dat scheelt al zoveel in een groot deel vaste lasten.

En ja, ik heb een te grote auto en dat gaat voor het komende jaar dan ook de enige kostenpost zijn waar ik meer aan uitgeef dan waarschijnlijk verstandig is. Voor de rest, zoals al eerder aangegeven: zelf lunch meenemen naar je werk, thuis eten, niet te veel uitgaan (damn wat is DAT duur!). En dan nog blijft er niet veel over om te sparen en wat schulden af te betalen.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_33044799
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:25 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Ik schrok inderdaad ook aardig

Ik rijd 47.000km per jaar in de auto, en ik heb ook nog een Motor staan waar ik 13.000km per jaar mee rijd.

Lijstje uit me hoofd:

Telefoon
Ziektekosten
Doorlopende Reisverzekering
Ziektekosten verzekering
Wegenbelasting Auto
Wegenbelasting Motor
Verzekering Auto
Verzekering Motor
100 euro kostgeld

Ik zal vanavond even het gedetaileerde lijstje posten.

Maar ik weet wel dat de 1400 netto per maand veels te makkelijk op gaan
Zit er nu aan te denken om op me zelf te gaan (kopen of huren) maar ik weet absoluut niet hoe ik dat moet gaan betalen.
Ik heb een aantal jaar op kamers gezeten waarbij ik 780 euro per maand nodig had om te leven.
Dat was 230 euro huur incl. (klein studentenkamertje) 30 euro telefoon, 10 euro internet en eten & schoolboeken. Het kan dus in principe makkelijk. Je kan je alleen niet al te veel luxe veroorloven. Dwz. geen 2 keer per week op stap, geen nieuwe pc, whatever.

Ik heb nu een appartementje gekocht afgelopen zomer en ben nu alleen al ruim 700 euro per maand kwijt aan vaste lasten . En dan heb ik een relatief lage hypotheek omdat ik +/- 1/3de van de totale kosten zelf opgehoest heb. Maar als je niet te veel eisen stelt aan je woonruimte zou je het makkelijk moeten kunnen redden met 1400 euro. Is alleen wel een kwestie van stuk minder luxe leven en die motor/auto erg vaak laten staan .
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:34:16 #44
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_33044800

[ Bericht 10% gewijzigd door _Liquid_ op 13-12-2005 15:40:20 ]
:r Patty Brard :r
pi_33044841
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:33 schreef snoekiesnoek het volgende:

[..]

Aan eten alleen al ben je met 2 kinderen minimaal 400 euro kwijt. Gas, water, elektra is ook al 175 euro minimaal, huur/hypotheek minimaal 400 en dan tel ik een heleboel rekeningen niet eens mee... lijkt me sterk dat ze het voor 1000 euro doet?

Niet om het één of ander, maar hier (3 kinderen, 5, 3 en 1 jaar oud) wordt wekelijks aan de boodschappen ongeveer ¤ 60,-- uitgegeven.(meestal is het minder)
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:37:36 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33044885
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Niet om het één of ander, maar hier (3 kinderen, 5, 3 en 1 jaar oud) wordt wekelijks aan de boodschappen ongeveer ¤ 60,-- uitgegeven.(meestal is het minder)
Ik vind dat knap. Ik ben dat minstens per week kwijt aan mijn eenpersoonshuishoudentje.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:38:01 #47
116015 SicSicSics
pi_33044901
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:

Jij zat in de wapenhandel

Die tip van Lienekien is zo gek nog niet, hoor. Om e.e.a. op een rij te zetten.
Ik ben evenzeer wapenhandelaar als politicus!

Nee, ik sta gewoon in een magazijn ergens in Utrecht voor minimumloon 8 uur per dag te slaven omdat ik te trots ben om op een suf kut kantoor te gaan zitten en ik nu heel dicht bij mijn "hobby" sta! (Ik doe "leuk" werk en dat is ook wat waard, blabla! )

Maar idd, ik ben zelf ook steeds bewuster aan het worden van mijn uitgaven en inkomsten en ik doe er al best veel aan! (Studieschuld aflossen, verzekeringen, kostgeld, trein/busabo, telefoon, internet enz.) Het kost alleen allemaal geld he! En dan heb ik mijn auto'tje al weggedaan en heb ik nog geen motortje gekocht terwijl ik net me rijbewijs heb!
Fine, fuck you then!
pi_33044921
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind dat knap. Ik ben dat minstens per week kwijt aan mijn eenpersoonshuishoudentje.
Dat hoor ik vaker, maar we doen echt niet zuinig aan, hoor. Elke dag groente/vlees ed. Koek, snoep chips, fris, alles is er.
  Redactie Games dinsdag 13 december 2005 @ 15:39:36 #49
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_33044949
Wat ik om mij heen merk is da er veel mensen zijn met allemaal vage abbo's op rare dingen. Geven geld uit aan rare dingen. Me vriendin en ik hebben een excel sheetje die we hebben voor de vaste lasten en die volgen we ook trouw. Dan houden we meer dan genoeg over om leuek dingen van te doen en een extra potje voor onverziene kosten aangezien we een koophuis hebben,
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
pi_33044977
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ook... Maar ik weet van mezelf dat dat veel goedkoper kan.
In principe zou je voor 5 euro per dag het makkelijk moeten kunnen redden.
En ja, dan kom je alsnog op 35 euro uit, maar als 1 persoonshuishoudentje ben je zowieso iets minder goedkoop uit bij bepaalde dingen omdat je alles 1 persoons koopt ipv. "bulk".

Als je veel pakken en potjesvoer eet ben je ook vaak stuk duurder uit. Zo een wereldgerechten ding ben je bijv. 2.50 voor kwijt ongeveer. En dat is voor 2 a 3 personen. Als je het zelf maakt ben je goedkoper uit .
pi_33044991
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:33 schreef MissMSX het volgende:
maar soms baal ik wel eens dat ik geen relatie heb en samenwoon. Dat scheelt al zoveel in een groot deel vaste lasten.
Waarschijnlijk heb je nu wel een paar mailtjes van mannelijke fokkers in je mailbox zitten afgaande op vrouwelijke fokkers die dit eerder durfden neer te zetten hier... maarja, welke man wil nu geen vrouwelijke msx fan?

Maar even ontopic: mijn jaar staat ook in het teken van zuiniger aandoen. Ik wil wat schulden aflossen (rood staan enzo) zodat ik eindelijk eens al mijn loon heb en niet steeds een deel mis door aflossing en rente...
pi_33045005
Al dat gedoe over leningen. Onzin.

Ikzelf kocht op mijn 24e mijn eerste appartementje, met subsidie-A die toen nog bestond. Ik kocht liever dan elke maand mijn geld weg te brengen naar een verhuurder (voor altijd weg). Inmiddels ben ik 18 jaar, vijf werkgevers, een ex-vrouw (gelukkig geen alimentatie verschuldigd, geen kinderen) en een nieuwe (blanco) start verder. Verdien EUR 3.100 bruto per maand en kocht een half jaar geleden een leuk huis voor EUR 177.500 in Tilburg. Hypotheek met zeer draagbare lasten en verder geen schulden. Hoef aan het einde van de maand niet elke cent om te draaien. Doe de dingen die ik leuk vind.
Niet gestudeerd (MBO) en altijd gewerkt, soms ook onder mijn nivo als het even niet anders kon. Geen vermogende ouders die wel even konden bijspringen.

Mijn "truc": geduld! Keuzes maken. Ik zie zoveel mensen om me heen die op jonge leeftijd ALLES NU willen hebben. En in alle realiteit is dat maar voor een handjevol mensen weggelegd. Eerst zaaien, daarna oogsten. Maar dat schijnt de huidige generatie nauwelijks meer te beseffen. Vind ik best hoor, maar dan moeten ze niet komen zeiken dat het allemaal zo moeilijk is.

En stop met huren als je maar enigszins de kans hebt om te kopen!!!!! Weggegooid geld, elke maand opnieuw.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:44:03 #53
136 V.
pi_33045089
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:33 schreef snoekiesnoek het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel puur de woonkosten. En die vind ik hoog. En dan vraag ik mij af hoe ze dat doen. Dus.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:44:35 #54
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33045105
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:41 schreef mazeind het volgende:

Mijn "truc": geduld! Keuzes maken. Ik zie zoveel mensen om me heen die op jonge leeftijd ALLES NU willen hebben.
Idd. Ik wil NU een rijtjeshuis. We moeten NU een stationcar. We moeten NU 3 x per jaar op vakantie. Onzin. Onze ouders hebben er minimaal 40 jaar over gedaan om dit soort dingen te bereiken, maar tegenwoordig lijkt het er wel op dat elke schoolverlater recht denkt te hebben op een koophuis met 2.5 kind en luxe stationwagen voor de deur.
quote:
En stop met huren als je maar enigszins de kans hebt om te kopen!!!!! Weggegooid geld, elke maand opnieuw.
Niet helemaal waar, waar ik nu voor huur kan ik echt nevernooitniet een huis kopen. Ik blijf voorlopig even lekker zitten dus.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_33045122
quote:
Mmm, dan moet ik toch nog wat beter boodschappen doen. Ik koop nu al veel bij de groenteman, aldi en lidl en de rest bij de duurdere supermarkten. Dat scheelt al bakken met geld. We zitten met zijn 2-en nu op iets van 300 euro, maar dat moet dus nog wat lager. Enige nadeel is dat ik altijd de neiging heb de dure dingen te pakken. Dat is lastig af te leren. Ik maak er nu een sport van om geld te besparen op de boodschappen en dat werkt redelijk goed. Maar als ik moe ben van het werken en ik moet nog koken, dan grijp ik snel naar kant en klaar dingen en dan betaal je je scheel.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:45:50 #56
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33045145
Overigens gaat mijn vorige reply dus niet per se over Verbal, maar meer over generatie genootjes die verontwaardigd zijn dat ze geen huis-in-het-centrum-maar-wel-met-tuin voor weinig kunnen kopen.
pi_33045154
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:41 schreef snoekiesnoek het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je nu wel een paar mailtjes van mannelijke fokkers in je mailbox zitten afgaande op vrouwelijke fokkers die dit eerder durfden neer te zetten hier... maarja, welke man wil nu geen vrouwelijke msx fan?

Maar even ontopic: mijn jaar staat ook in het teken van zuiniger aandoen. Ik wil wat schulden aflossen (rood staan enzo) zodat ik eindelijk eens al mijn loon heb en niet steeds een deel mis door aflossing en rente...
Het was geen uitnodiging Ik vermaak me prima in m'n eentje. Ik en m'n MSX
Dus pech voor al die mannen (tenzij ze rijk zijn natuurlijk )

Ik sta idd ook flink rood en heb geld geleend voor een vrij dure vakantie (dom, dom, dom I know, maar dan ga ik gewoon volgend jaar een weekje naar m'n tante in Spanje ipv ver weg en daar ben ik ook tevreden mee ).
Maar zuinig aan doen betekent niet meteen dat het leven niet leuk meer is. Het is net kamperen: je wordt er wel creatief van
50.000 O+
pi_33045189
Maak een overzichtje van je inkomsten en uitgaven en kijk waar je op kan besparen. Een wat duurder basis abbo nemen om zo de teveel verbruikte minuten te reduceren werkte bij mij aardig. Kijk of je een tripple play abbo kan afsluiten, tv, telefoon en internet in een, ben je waarschijnlijk 20 euro goedkoper uit. Verzekeringen idem: Unive is de goedkoopste in het nieuwe jaar, of zorg dat je collectief verzekerd word, scheelt ook weer in de kosten. ik verdien 1300 netto, betaal hier huur (350) verzekering (70) mobielabbo (90) Verzekeringen voor het huis (10) , gwl (80) en internet/tv/telefoon (20). Heb je de rest over om te sparen cq te leven.

350
70
90
10
80
20
-----
620

1300-620 = 680
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_33045250
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:46 schreef MissMSX het volgende:
Maar zuinig aan doen betekent niet meteen dat het leven niet leuk meer is. Het is net kamperen: je wordt er wel creatief van
Ik vind het er zelfs leuker op worden, het is een uitdaging. Zo heb ik een flinke klap geslagen met de telefoon. Wij waren altijd 150 euro per 2 maand kwijt aan de vaste lijn en daarbij nog eens 25+20 euro voor mobiel bellen. De vaste lijnkosten moesten omlaag. Inmiddels alweer 2 keer een rekening van 78 euro voor 2 maand gekregen door meer mobiel te bellen en de abonnementen van de gsm's dus volledig te benutten.

Dat is maar liefst een besparing van 70 euro op de rekening! Niet gek dacht ik zo en een vreugdedansje kon er toen ook vanaf
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:50:08 #60
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_33045270
Als je goedkoop mobiel wil bellen moet je meerdere sim-only's afsluiten
En met een beetje mazzel kan je via Wifi meeliften bij de buren en je kabelinternet of ADSL opzeggen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:51:15 #61
136 V.
pi_33045300
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:44 schreef kippenek het volgende:

[..]

Idd. Ik wil NU een rijtjeshuis. We moeten NU een stationcar. We moeten NU 3 x per jaar op vakantie. Onzin. Onze ouders hebben er minimaal 40 jaar over gedaan om dit soort dingen te bereiken, maar tegenwoordig lijkt het er wel op dat elke schoolverlater recht denkt te hebben op een koophuis met 2.5 kind en luxe stationwagen voor de deur.
Ook niet helemaal waar. Ik ben nu 37. Mijn vriendin en ik hebben nogal zware tegenslagen gehad de laatste jaren, die uiteindelijk ook de nodige financiële gevolgen hebben gehad. Maar voor hetzelfde geld wordt mijn contract in september volgend jaar weer een keer niet verlengd en zo. Maar zoals gezegd doen wij geen gekke dingen. We gaan zelden tot nooit uit, we hebben geen dikke auto maar een 205je, we roken en zuipen niet. Ja, ik hou van film en wil wel af en toe dvd-tjes kunnen kopen. Zo leuk vind ik 'het leven' echt niet, dus wat ik heb om het leuk te maken wil ik het liefst houden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_33045305
quote:

Mijn "truc": geduld! Keuzes maken. Ik zie zoveel mensen om me heen die op jonge leeftijd ALLES NU willen hebben. En in alle realiteit is dat maar voor een handjevol mensen weggelegd. Eerst zaaien, daarna oogsten. Maar dat schijnt de huidige generatie nauwelijks meer te beseffen. Vind ik best hoor, maar dan moeten ze niet komen zeiken dat het allemaal zo moeilijk is.

Ik woon alleen in een 3-kamerappartementje en toen ik afgestudeerd was vroeg een vriendin aan me of ik niet groter wilde wonen dan.
Zij kan dat makkelijk zeggen met d'r man die een vette baan heeft en haar inkomen erbij. Ik kan me geen groter huis veroorloven en ik heb daar ook helemaal geen behoefte aan. Ik heb in dit huis 5 jaar samengewoond en dat ging ook prima. Dus idd: niet meteen alles willen hebben wat je ouders ook hebben!
50.000 O+
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:52:50 #63
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33045344
quote:

Ik zie zoveel mensen om me heen die op jonge leeftijd ALLES NU willen hebben.
Herkenbaar, betrap me er zelf ook regelmatig op
pi_33045398
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:49 schreef snoekiesnoek het volgende:

[..]

Ik vind het er zelfs leuker op worden, het is een uitdaging. Zo heb ik een flinke klap geslagen met de telefoon. Wij waren altijd 150 euro per 2 maand kwijt aan de vaste lijn en daarbij nog eens 25+20 euro voor mobiel bellen. De vaste lijnkosten moesten omlaag. Inmiddels alweer 2 keer een rekening van 78 euro voor 2 maand gekregen door meer mobiel te bellen en de abonnementen van de gsm's dus volledig te benutten.

Dat is maar liefst een besparing van 70 euro op de rekening! Niet gek dacht ik zo en een vreugdedansje kon er toen ook vanaf
Het is idd juist wel leuk om te zien dat het vaak heel makkelijk goedkoper kan. Daar hoef je echt niet door om te komen van de honger.

Ik heb per 2 maanden een vaste telefoonrekening van rond de 100 euro inclusief ADSL. Eigenlijk zou ik voor de kosten beter kabel kunnen nemen, maar ik kies ervoor dat niet te doen, omdat ik erg tevreden ben met wat ik nu heb. Dan maar een keertje minder uit eten
50.000 O+
pi_33045403
ik ben bewust de afgelopen jaren thuis blijven wonen, zodat ik veel kon sparen. Binnenkort ben op mezelf, en kan ik zo'n beetje alles kopen wat ik op dat moment wil hebben.
pi_33045451
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:34 schreef _Liquid_ het volgende:
[afbeelding]
Leen! Hoe DOE je dat toch?

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_33045555
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ook niet helemaal waar. Ik ben nu 37. Mijn vriendin en ik hebben nogal zware tegenslagen gehad de laatste jaren, die uiteindelijk ook de nodige financiële gevolgen hebben gehad. Maar voor hetzelfde geld wordt mijn contract in september volgend jaar weer een keer niet verlengd en zo. Maar zoals gezegd doen wij geen gekke dingen. We gaan zelden tot nooit uit, we hebben geen dikke auto maar een 205je, we roken en zuipen niet. Ja, ik hou van film en wil wel af en toe dvd-tjes kunnen kopen. Zo leuk vind ik 'het leven' echt niet, dus wat ik heb om het leuk te maken wil ik het liefst houden.

V.
Ik denk ook niet dat hij op jou doelde, maar ik zoveel mensen om me heen die wel echt zo leven. Ik betrap mezelf er ook wel regelmatig op, maar ik probeer er iig bij stil te staan.
Het is niet automatisch zo dat het makkelijker wordt hoe ouder je wordt. En wat je zegt over leuke dingen: die heeft een mens ook nodig om het leven leuk te houden. Ik heb mezelf een budget opgelegd per week om wat leuks mee te doen. De kunst is om daar dan toch niet overheen te gaan.
50.000 O+
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:08:00 #68
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_33045853
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat hoor ik vaker, maar we doen echt niet zuinig aan, hoor. Elke dag groente/vlees ed. Koek, snoep chips, fris, alles is er.
Ik denk zelfs dat groente/vlees een besparing kan zijn voor éénpersoonshuishoudens: veel mensen die alleen wonen eten toch relatief vaak afhaal meuk, of die Appie sto(o)mmaaltijden van ¤ 5 per stuk (cha-chinggg). En op maandbasis kan het toch behoorlijks schelen als je je cola bij de ah haalt, of in de aanbieding bij de <insert cheap store here>. Op dat moment maakt het ook niet eens zo heel veel uit of je 2 of 5 magen moet vullen.

Ik verbaas mezelf eigenlijk ook wel eens qua uitgavenpatroon; ik heb een behoorlijk hoog bruto salaris al zeg ik het zelf, maar ik kan toch minder geld "naar de kroegbaas dragen" dan toen ik nog studeerde.

Het zit hem bij mij voornamelijk in de woonlasten (ik woon dan ook relatief groot / luxe). Maar ook de verzekeringspremies (ziektekosten, pensioen, avp, al die standaardmeuk) zijn in de loop der jaren een aardig deel van mijn lasten uit gaan maken.

Tegelijkertijd geldt voor mij denk ik wat voor het merendeel van de mensen in dit topic geldt: veel ongemerkte uitgaven. Ik denk dat ik minimaal 100 euro in de maand kan uitsparen als ik voortaan nadenk voordat ik weer een DVD / CD / whatever op mijn pinpas laat debiteren.
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:10:38 #69
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33045935
Wij hebben eens in de zoveel tijd wel eens een 'kook-zondag', dan gaan we de keuken in en maken we, onder het genot van een wijntje, een paar serieuze pannen met eten klaar en dat gaat dan de vriezer in. De Knorr-meuk is echt verschrikkelijk duur, moet je niet aan beginnen als het niet echt hoeft. En zeg nou zelf, een zondagje gezellig samen met je vriend/vriendin de keuken in is toch niet echt een straf?
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:11:52 #70
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:12:38 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33046007
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:10 schreef kippenek het volgende:
Wij hebben eens in de zoveel tijd wel eens een 'kook-zondag', dan gaan we de keuken in en maken we, onder het genot van een wijntje, een paar serieuze pannen met eten klaar en dat gaat dan de vriezer in. De Knorr-meuk is echt verschrikkelijk duur, moet je niet aan beginnen als het niet echt hoeft. En zeg nou zelf, een zondagje gezellig samen met je vriend/vriendin de keuken in is toch niet echt een straf?
En als je nou geen vriend/vriendin hebt?

dinsdag 13 december 2005 @ 16:12:57 #72
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33046021
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En als je nou geen vriend/vriendin hebt?

Dan hoef je maar de helft te koken. .
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:13:38 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33046047
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:12 schreef kippenek het volgende:

[..]

Dan hoef je maar de helft te koken. .
Nee, eenpersoonsdiepvriesbakjes nemen, twee keer zoveel plezier van.
pi_33046048
Koken is echt saai in je eentje .
En diepvries eten vind ik vies...
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:16:43 #75
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33046134
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:13 schreef blieblie het volgende:
Kul.

Ik durf te beweren dat jij het verschil niet gaat proeven bij mij thuis. Sterker nog, ik denk dat het sowieso beter smaakt dan de gemiddelde Knorr wereldmix. Je moet weten wat goedin te vriezen is en wat niet, en het niet 3 jaar in de vriezer laten.
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:21:31 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33046281
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:16 schreef kippenek het volgende:

[..]

Kul.

Ik durf te beweren dat jij het verschil niet gaat proeven bij mij thuis. Sterker nog, ik denk dat het sowieso beter smaakt dan de gemiddelde Knorr wereldmix. Je moet weten wat goedin te vriezen is en wat niet, en het niet 3 jaar in de vriezer laten.
Goh, ik ben wel heel benieuwd naar jouw recepten, eigenlijk... Topicje openen in CUL?
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:25:01 #77
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33046384
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Goh, ik ben wel heel benieuwd naar jouw recepten, eigenlijk... Topicje openen in CUL?
Haha, niks bijzonders hoor. En het zijn vaak niet complete maaltijden die de vriezer ingaan, met de juiste voorbereidingen draai je een eigengemaakte maaltijd evensnel in elkaar als een kant en klaar pak.
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:26:21 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33046417
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:25 schreef kippenek het volgende:

[..]

Haha, niks bijzonders hoor. En het zijn vaak niet complete maaltijden die de vriezer ingaan, met de juiste voorbereidingen draai je een eigengemaakte maaltijd evensnel in elkaar als een kant en klaar pak.
Nee, maar toch. Ben wel nieuwsgierig.
pi_33046420
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:13 schreef blieblie het volgende:
je moet ook wel eerst ontdooien hè?
pi_33046451
Ik ben ook tijdens mij studie (nu nog dus) thuis blijven wonen. Heb nu een aardige spaarpot.

Ik vind het beter om straks wanneer ik klaar ben met mijn studie, hopelijk einde van dit studiejaar, een mooi appartementje ofzo te kopen en beetje ok te kunnen inrichten. Dan om tijdens je studie in één of ander hok te wonen en veel huur en andere kosten kwijt te zijn.

En ik probeer ook niet alles over de balk te smijten nu. Het geeft mij best een kick om een goede kostenbesparing te doen.
pi_33046471
Ik denk dat het iets psychologisch is .
Zelfde als dat ik nooit 2 keer achter elkaar hetzelfde wil eten.
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:27:11 #82
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_33047936
Geef je 700 Euro per maand uit aan sparen en leuke dingetjes doen? Ga je elke dag uit eten of zo?
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:27:58 #83
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_33047962
Decadentie heeft z'n prijs
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_33048353
quote:

[..]

Hoe doe je dat? Ik geef ca. 400-500 euro per maand uit aan eten en drinken, buiten de deur eten niet meegerekend. Ja, veel "luxe" dingen, en ook gemaksproducten, zoals geschilde aardappels e.d. Maar als ik dat zou wegbezuinigen kom ik voor mijzelf misschien op 60 euro... maar met 4 of 5 personen?

Ik bedoel, heb vanmiddag in de lunchpauze bij de C1000 de ingredienten gekocht voor zuurkoolstamppot. Was toch echt 9 euro kwijt... Vlees had ik al liggen, wijn idem dito///
pi_33048623
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:29:58 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator dinsdag 13 december 2005 @ 18:02:41 #86
18653 crew  D.
pi_33048750
tvp

Misschien doe ik nog wat ideetjes op voor als ik 'straks' huisman ben
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:03:53 #87
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_33048768
quote:
Tegenwoordig moet je toch behoorlijk verdienen als je een beetje fatsoenlijke hypotheek wilt hebben. Huizen in Nederland zijn domweg onbetaalbaar. Zelfs in Groningen krijg je voor 108.000 euro (maximale wat ik van mijn salaris, van 1780 bruto pm kan doen) niet meer dan een dubbele inloopkast. Ik kan wat dat betreft dus geen kant op.

Wat betreft uitgaven heb ik het goed onder controle (vind ik dan). Het lukt me zelfs om iedere maand een paar honderd euro over te houden. Doordat ik bijvoorbeeld niet rook, niet drink en heel erg weinig uitga (per jaar is het aantal malen met gemak op 1 hand te tellen) spaar ik aardig wat uit. Telefoon en auto heb ik van de zaak dus ook weinig kosten. Jaarafrekeningen van energie ed. vallen nog altijd gunstig uit, ziektekosten zijn minimaal (heb nooit wat), enz. Het feit dat ik alleen woon levert me nog eens extra besparingen op (was destijds toen ik nog een relatie had wel anders).
Heb overigens wel een dure hobby, maar ook daar blijf ik afwegen of ik iets wel/niet zal doen. Met veel zaken heb ik wel geleerd dat het beter is om toch even te wachten of het helemaal uit te stellen. Voordart ik grote aankopen doe, zorg ik eerst dat ik in ieder geval een buffer heb mocht er nog iets tussendoor komen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_33048987
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:43 schreef Tja... het volgende:
Ik bedoel, heb vanmiddag in de lunchpauze bij de C1000 de ingredienten gekocht voor zuurkoolstamppot. Was toch echt 9 euro kwijt... Vlees had ik al liggen, wijn idem dito///
9 euro? Een paar kilo aardappels kost 2 euro, zuurkool 50 cent, bij elkaar 2,50 en dan kan je in je eentje er wel 4 keer van eten? Worst is 2 euro, zit je op 4,50 totaal. Wat doe jij in je zuurkool dan?
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:16:31 #89
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_33049058
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:13 schreef snoekiesnoek het volgende:
9 euro? Een paar kilo aardappels kost 2 euro, zuurkool 50 cent, bij elkaar 2,50 en dan kan je in je eentje er wel 4 keer van eten? Worst is 2 euro, zit je op 4,50 totaal. Wat doe jij in je zuurkool dan?
dubbele portie
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:21:59 #90
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_33049184
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:33 schreef MissMSX het volgende:
maar soms baal ik wel eens dat ik geen relatie heb en samenwoon. Dat scheelt al zoveel in een groot deel vaste lasten.
Zoooo herkenbaar Enerzijds het idee dat je op je zoveel-en-twintigste in staat wil zijn jezelf te redden en niet afhankelijk wilt zijn van een relatie en anderzijds het gevoel dat dat de enige manier is om een beetje rond te komen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:27:00 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33049271
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:16 schreef MSXUser het volgende:

[..]

dubbele portie
Wat bedoel je?
pi_33049379
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:21 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Zoooo herkenbaar Enerzijds het idee dat je op je zoveel-en-twintigste in staat wil zijn jezelf te redden en niet afhankelijk wilt zijn van een relatie en anderzijds het gevoel dat dat de enige manier is om een beetje rond te komen
Als je af en toe nog eens wat leuks wilt doen (ja, sommige leuke dingen kosten nou eenmaal geld, voor de mensen die zeggen dat dat niets hoeft te kosten) ben je met z'n tweeen sneller beter uit.

Samenwonen?
50.000 O+
pi_33049392
Ik vind 2300 euro netto nou niet echt veel voor 2-verdieners. Volgens mij is dat heel modaal.
pi_33049530
Ik vind het ook heel vervelend dat ik totaal geen inzicht heb in wat ik vanaf volgend jaar over houd om te sparen of voor leuke dingen. Dat alles duurder wordt is wel duidelijk, maar wat de impact voor m'n portemonee zal zijn is nog giswerk
50.000 O+
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:58:50 #95
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33049963
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:21 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Precies . Ik wil voormezelf gewoon nu eindelijk eens helemaal op me eigen benen staan. Ik wil niet van iemand anders afhankelijk zijn. Helemaal niet na een stukgelopen relatie 2 jaar geleden waardoor ik weer bij paps en mams moest komen wonen.

Zowieso vind ik het werkelijkwaar belachelijk dat je tegenwoordig op 2 salarissen een hypotheek moet afsluiten om een fatsoenlijk dak boven je hoofd te hebben. Imo hoort een 2de salaris een leuke bijkomstigheid te zijn en niet pure noodzaak.

Helaas zijn de verhoudingen in Nederland compleet zoek geraakt . Leuk voor de mensen die al een tijdje meedoen op de wonenmarkt en onderhand een aardig kapitaal hebben opgebouwt, voor de starter begint het een nachtmerrie te worden.

2 weken geleden hoorde ik dat de armoede grens van een gezin met 2 kinderen al op 1600 euro NETTO ligt oftewel 3500 gulden.

Ik weet niet hoe dit zich in de toekomst allemaal gaat ontwikkelen maar ik hou me hart vast.
pi_33050083
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:32 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Samenwonen?
Jij wil ook met iedereen samenwonen. .
For great justice!
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:03:09 #97
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_33050084
Je lijkt net me vriendin V. wat een wijvengezeik.

Tuurlijk kan het altijd beter maar kijk ook naar wat je wel hebt, een stabiel inkomen en geen schulden die er tegenover staant. (neem ik aan dan)

Van een soortgelijk salaris (vriendin werkt ook maar 28 uur p.w.) kunnen we prima alles doen wat we leuk vinden. Tuurlijk moet je af en toe ergens voor sparen of reserveringen aanspreken maar dat lijkt me gewoon normaal.
Moet ik wel zeggen dat ik daarnaast incidenteel ook nog wel wat bijverdien maar dat is alleen als ik iets graag wil hebben of bijv. zonder werk zit.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_33050164
Als alleenwonende in een grote stad is het niet makkelijk, huizen zijn idioot duur, en met dingen als de nieuwe zorgverzekering is het gewoon zo goed als onbetaalbaar. Ik stel zo veel mogelijk grote dingen uit, nog maar een jaartje langer doen met die versleten winterjas, de schoenen van 2 jaar geleden nog maar een keer te voorschijn halen. En dat terwijl ik toch echt wel bovenmodaal verdien.

Was ik nog maar student, met 130 euro huur per maand.
For great justice!
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:09:58 #99
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33050276
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:32 schreef Steijn het volgende:
Ik vind 2300 euro netto nou niet echt veel voor 2-verdieners. Volgens mij is dat heel modaal.
idd, maar 2 verdieners zijn in de praktijk vaak 1,5 verdieners. En daarvoor kan het best aardig zijn, hangt een beetje van je werk af.
Vampire Romance O+
pi_33050511
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:03 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Jij wil ook met iedereen samenwonen. .
Desperate times ask for desperate measures
50.000 O+
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:27:48 #101
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_33050728
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:09 schreef MouseOver het volgende:

[..]

idd, maar 2 verdieners zijn in de praktijk vaak 1,5 verdieners. En daarvoor kan het best aardig zijn, hangt een beetje van je werk af.
Idd vriendin verdient zelfs meer dan ik.

Aan de andere kant kan ik wel lekker aankloten wat werk betreft.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:00:21 #102
26777 MrTorture
pi_33051658
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:32 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Als je af en toe nog eens wat leuks wilt doen (ja, sommige leuke dingen kosten nou eenmaal geld, voor de mensen die zeggen dat dat niets hoeft te kosten) ben je met z'n tweeen sneller beter uit.

Samenwonen?
*fotoboek checkt*

oeh, opgelost

Vis een optie?
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:04:53 #103
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_33051827
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:29:58 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33057878
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:32 schreef Steijn het volgende:
Ligt er ook aan hoe oud je bent natuurlijk, als je dat samen verdient als je 35 bent of 25 dan scheelt het nogal natuurlijk
pi_33058009
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:57 schreef Slasher het volgende:

[..]

Ligt er ook aan hoe oud je bent natuurlijk, als je dat samen verdient als je 35 bent of 25 dan scheelt het nogal natuurlijk
De leeftijd maakt toch niet uit? Modaal is modaal. En wat is modaal nou eigenlijk voor maatstaf? Ik schijn modaal te verdienen, maar ik kan niet echt zeggen dat dat een vetpot is.
50.000 O+
pi_33058174
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:00 schreef MrTorture het volgende:

[..]

*fotoboek checkt*

oeh, opgelost

Je valt op Japanse mannen die er uit zien als vrouwen?
50.000 O+
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:17:42 #107
26777 MrTorture
pi_33058514
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:06 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Je valt op Japanse mannen die er uit zien als vrouwen?
Ik blufte maar wat
Vis een optie?
pi_33058981
Verbal

Wij zijn zo te lezen ongeveer even oud, met een vergelijkbaar salaris. Nou iets meer eigenlijk, maar dat veranderd vanaf februari, dan ga ik iets minder werken. Ook hebben wij wat tegenslag gehad begin dit jaar.

Wat wij gedaan hebben is in de eerste instantie kijken waar bespaard kon worden. Dat kon best, we hebben een heleboel dingen afgezegd. Goede doelen, abonnementen, de postcodeloterij, de boekenclub enzovoorts. Vervolgens hebben we goedkoper bellen en internet genomen.

Daarna hebben we goed de inkomsten en uitgaven op een rij gezet. Toen bleek dat de vaste lasten rondom het huis op zo'n 1000 euro kwamen, dat kon van mijn salaris. Ook eenmalige kosten die je wel eens hebt konden daar ook van. Van het salaris van mijn man leven we feitelijk. Ook betalen we daar onze studieschuld van.

Vervolgens goed gekeken naar hoeveel geld we aan boodschappen uitgaven. Dat kon dus veel beter. We halen nu echt maar 2 keer week boodschappen. Doe je het vaker, dan haal je vaak meer dan je eigenlijk wilt of nodig hebt. Ook zijn we bewuster gaan inkopen, niet alles op ooghoogte kopen, dat zijn de duurste produkten, soms kan een schap lager iets net zo goeds liggen, maar dan goedkoper.

Ook hebben we kritisch naar de verzekeringen gekeken, en naar het pensioen, en dergelijke. Laat je desnoods adviseren.
We hebben verder geen leningen, op de studieschuld na.

Nu kunnen we sparen voor ons zelf en ook voor ons kind, dat we inmiddels hebben. En toch leuke dingen doen. En soms op vakantie

De truc is om zeer kritisch naar je uitgaven en inkomsten te kijken. Het heeft even geduurd voor wij het in de vingers hadden, maar het kan
Variety is the spice of life
  woensdag 14 december 2005 @ 01:17:45 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_33062297
Wat mij opvalt is dat mensen vaak zeggen dat ze weinig geld over houden, terwijl ze dan echt veel geld uitgeven aan dingen zoals:

mobiele telefoon (neem een vaste telefoon)
abonnementen op bladen (op internet staat genoeg interessants)
duur huurhuis (grijp je kans door nu nog iets te kopen, rente is laag, over 5 jaar wellicht niet meer)
huisdieren (AH-voedsel is even goed als Bonzo of Whiskas)
dure luxe boodschappen

etc etc etc

ik ben student en ik kan heel ruim leven door mijn werk (kroeg), ouders (dikke toelage) en stufi. Ik ga vaak 3 a 4 keer per week uit eten, en echt niet alleen maar in de 5 euro kroegjes ofzo. Ik heb nergens ook maar 1 schuld staan, eind februari ga ik samen wonen in een gekocht appartementje voor een lage hypotheek, betalen samen nog geen 650 euro totaal. Naar mijn mening heb je iets niet goed gedaan als je nu nog in een huurhuis zit, de afgelopen jaren waren de kans om een huis te kopen met de relatief lage maandlasten

enfin; let gewoon goed op je uitgaven en denk gewoon goed na wat je met je geld doet, een huis kopen is een investering, huren is je geld weggooien, dat je het maar even weet
  woensdag 14 december 2005 @ 01:28:58 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_33062522
bovenstaand voorbeeld hoeft trouwens niet voor TS te gelden, maar meer voor mensen waarvan ik hoor dat ze het moeilijk hebben

en gooi die senseo en die beertender onmiddelijk naar buiten (moet altijd lachen als ik die mensen zie in het programma "geen cent te makken'', en ondertussen wel een beertender, senseo, plasmaTV en een internetabo van 45 euro)

en nog een vraagje: hoe komt het dat iedereen een torenhoge studieschuld heeft?
pi_33062629
Verbal, je bent het schoolvoorbeeld van de verongelijke materialist die zijn geluk en 'armoede' spiegelt aan wat hij om zich heen ziet en hoort. Ik snap je instelling eigenlijk niet, je kunt je vaste lasten betalen en houdt geld over... Wat voor probleem moet er dan zijn? Je wilt méér geld overhouden, méér vrije tijd, méér geluk en méér succes. Flikker je tv bij het grof vuil, en ga eens een goed gesprek aan met een alleenstaande moeder in de bijstand. Misschien dat je dan beseft dat je het echt niet zo erg hebt.
Je bent nu een gewillige prooi voor de marketing bureaus, leningen, snelle financiele oplossingen die uiteindelijk pas op je 80e afbetaald zijn. Geld zegt geen reet, om een mooi voorbeeld te geven: m'n oom werkte zich helemaal de pleuris voor een mooi huis en dito auto, toen overleed hij aan een hartstilstand op zijn 54e. Way to fucking go, als slaaf van de consumentenmaatschappij. Dan heb je wel geleefd zeg
pi_33062811
Wat ik ook belangrijk vind is waar je je geld aan uitgeeft. De ene vind een tv en dvd installatie enz belangrijk en geeft daar zijn geld aan uit maar bespaart weer op andere dingen. Terwijl de ander dat juist weer niks uit maakt en het meest simpele koopt wat er is.

Zo heeft ieder zijn intresses.
pi_33064087
Veel van die mensen zullen wel een leuke erfenis gehad hebben. Lenen houd je nl. niet eeuwig vol, op den duuris het op en dan kun je die schone schijn niet ophouden. Als je ouders daarentegen hun woning voor tig honderdduizend euro verkocht hebben kort daarna overlijden of dat geld niet opmaken...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 14 december 2005 @ 07:11:55 #114
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_33064114
Het komt vooral doordat de woonlasten enorm gestegen zijn de laatste jaren dat veel mensen moeite hebben om rond te komen.
reach out and touch faith
pi_33064854
quote:
Op woensdag 14 december 2005 01:17 schreef Blik het volgende:
Wat mij opvalt is dat mensen vaak zeggen dat ze weinig geld over houden, terwijl ze dan echt veel geld uitgeven aan dingen zoals:

eind februari ga ik samen wonen in een gekocht appartementje voor een lage hypotheek, betalen samen nog geen 650 euro totaal.
Dat moet ik dus in mijn eentje ophoesten.

Ik overleef het allemaal wel, maar ruim is het iig niet. En daar ging het de TS over: hoe zoveel mensen het zo breed (schijnen te?) hebben.

En een toepasselijk stukje op NU.nl: Hoofdbrekens over het loonstrookje van januari

Volgens het kabinet zit er schijnbaar niets tussen minima en middeninkomens (vanaf 2750 euro bruto per maand). Minima krijgen zorgtoeslag, MissMSX valt net buiten de boot wat d'r toch een paar honderd euro per jaar zou schelen. Als ik nou vet buiten die boot zou vallen...
50.000 O+
pi_33064995
quote:
Op woensdag 14 december 2005 07:11 schreef ozzyat105 het volgende:
Het komt vooral doordat de woonlasten enorm gestegen zijn de laatste jaren dat veel mensen moeite hebben om rond te komen.
s dat nou echt zo? Alles in verhouding natuurlijk. Toen mijn ouders 30 jaar geleden een huis wilden kopen konden ze dat ook niet met gemak. En mijn startsalaris (van een half jaar geleden) lag ook stukken hoger dan dat dat 10 jaar geleden geweest zou zijn.
50.000 O+
pi_33065309
Interessant topic: ik ben ook voornemens voor 2006 wat zuiniger te gaan leven.
Echter zelf weet ik wel waar het aan ligt.....
  woensdag 14 december 2005 @ 09:43:42 #118
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33065352
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:18 schreef MissMSX het volgende:

[..]

s dat nou echt zo? Alles in verhouding natuurlijk. Toen mijn ouders 30 jaar geleden een huis wilden kopen konden ze dat ook niet met gemak. En mijn startsalaris (van een half jaar geleden) lag ook stukken hoger dan dat dat 10 jaar geleden geweest zou zijn.
Daarnaast was een huis kopen 30 jaar geleden toch wel iets bijzonderder dan nu. Mijn ouders hebben ook direct iets gekocht maar hebben wel de eerste jaaaaren op afdankertjes van meubels gezeten, een simpel bouwkeukentje gebruikt, etc. Tegenwoordig moet iedereen gelijk design dit en Bruynzeel dat lijkt het wel.
  woensdag 14 december 2005 @ 09:52:47 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33065505
Herkenbaar.
Ook ik snap niet waar mijn geld blijft. En dat terwijl ik dus wel een heel goed salaris heb.
Nu heb ik de afgelopen jaren ook wat tegenslagen gehad waardoor er iedere keer als er wat spaargeld was dat gelijk weer weg was omdat er iets opgelost moet worden.

Ook ik vraag me wel eens af hoe dat zou gaan als er hier kinderen komen. Ik weet wel dat kinderen echt niet honderden euro's per maand hoeven te kosten, maar ik ben degene die het meest verdient in onze relatie en ik zou ook degene zijn die minder zou gaan werken dus dat zou een flinke stap terug worden.

Op dit moment is onze situatie niet helemaal optimaal om te kijken of we nou wat overhouden of niet, want ik betaal de hypotheek van ons huis terwijl mijn de hypotheek van zijn flat betaald, die staat nu te koop.

Maar ik verdien dus zelf al ong. 2200 euro netto en toen ik nog alleen leefde in mijn huurhuis van 650 per maand was ook dat elke maand schoon op.

Ik weet overigens wel waar ik zou kunnen bezuinigen alleen moet dat nog even in gang gesteld worden.
Ik rook (vrij veel zelfs) en dat kost handen vol geld.
Ik krijg het niet voor elkaar 1 keer in de week in bulk boodschappen te doen (kan niet op zaterdag al verzinnen wat ik donderdag eens zal gaan eten) dus ga meestal elke dag even boodschappen doen. En daardoor ben je wel duurder uit volgens mij. Je neemt toch vaker nog iets mee.
En verder geef ik geld uit als water, ik weet de helft van de tijd niet eens waaraan.

Dus er is wel ruimte te scheppen hoor. Nu alleen nog even doen.
pi_33065555
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:43 schreef kippenek het volgende:

[..]

Daarnaast was een huis kopen 30 jaar geleden toch wel iets bijzonderder dan nu. Mijn ouders hebben ook direct iets gekocht maar hebben wel de eerste jaaaaren op afdankertjes van meubels gezeten, een simpel bouwkeukentje gebruikt, etc. Tegenwoordig moet iedereen gelijk design dit en Bruynzeel dat lijkt het wel.
Klopt ja. Xebro verwoord het wel mooi.
Ik denk dat het een probleem is van deze maatschappij. Mensen denken dat ze overal maar recht op hebben. De huidige generatie is opgegroeid in zo veel luxe dat ze niet weet dat hun ouders en grootouders daar heel hard voor hebben moeten werken om dat te bereiken. We zijn simpelweg verwend met z'n allen
50.000 O+
  woensdag 14 december 2005 @ 09:57:45 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33065599
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:55 schreef MissMSX het volgende:
Ik denk dat het een probleem is van deze maatschappij. Mensen denken dat ze overal maar recht op hebben. De huidige generatie is opgegroeid in zo veel luxe dat ze niet weet dat hun ouders en grootouders daar heel hard voor hebben moeten werken om dat te bereiken. We zijn simpelweg verwend met z'n allen

Als ik toen niet per se met mijn ex een huis had willen kopen maar gewoon op dat flatje was blijven zitten nog een paar jaar had ik nu in een heel andere situatie gezeten. Toen had ik nl veel lagere maandlasten etc. etc.
Maar door een paar keer woninghoppen (incl verlies door verkoop van huis) bleef er steeds niks over. Vandaar mijn 2ehands auto'tje (hoewel die al een stuk beter is inmiddels dan de brikkie's waar ik in reed) nog steeds.
En op zich vind ik het verder ook wel prima hoor.

Ik liep ooit eens te klagen dat ik nooit geld over hield enzo. En toen zei iemand tegen me 'Maar heb je het naar je zin? Ben je gelukkig zo?'. Eh ja... 'Nou dan!'. Dat vond ik op zich wel een mooie eyeopener.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:01:20 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33065667
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:55 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ja, mensen zijn gericht op status. Meten hun waarde af aan in hoeverre ze succesvol zijn. En succes wordt dan vaak gedefinieerd in termen van carriere en materiële zaken.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:03:20 #123
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33065702
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, mensen zijn gericht op status. Meten hun waarde af aan in hoeverre ze succesvol zijn. En succes wordt dan vaak gedefinieerd in termen van carriere en materiële zaken.
Een burn-out op je 40e, anders hoor je er niet meer bij tegenwoordig!
Nee, ik ben heel gelukkig in mijn flatje. Zelfs het krijgen van kinderen zou geen reden voor mij zijn om in zo'n verschrikkelijke rijtjescontainer plaats te nemen. Houden we geld over voor leuke dingen, en ach, dan maar wat inschikken met z'n allen. Gezellig toch?
pi_33065875
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:03 schreef kippenek het volgende:

[..]

Een burn-out op je 40e, anders hoor je er niet meer bij tegenwoordig!
Nee, ik ben heel gelukkig in mijn flatje. Zelfs het krijgen van kinderen zou geen reden voor mij zijn om in zo'n verschrikkelijke rijtjescontainer plaats te nemen. Houden we geld over voor leuke dingen, en ach, dan maar wat inschikken met z'n allen. Gezellig toch?
Yup. En 2 kinderen op 1 kamer? Dat kan ECHT niet meer tegenwoordig
Alsof je daar zoveel slechter van zou worden...
50.000 O+
pi_33065879
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Herkenbaar.
Ook ik snap niet waar mijn geld blijft.

Dus er is wel ruimte te scheppen hoor. Nu alleen nog even doen.
Hier precies dezelfde situatie. Alleen verdien ik wat minder dan jij.
Vaak is het nutteloos geld uitgeven aan kleding, interieurzaken, eten etc. etc.

Maar ik ben diegene die het meest binnen brengt, met kinderen gaat het dus een stuk minder worden. Ik zou dus ook willen proberen om beiden bijv. 1 dag minder te werken.
pi_33065903
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Yup. En 2 kinderen op 1 kamer? Dat kan ECHT niet meer tegenwoordig
Inderdaad en die auto MOET echt groter, want anders kan ik me met kind niet verplaatsen
  woensdag 14 december 2005 @ 10:18:34 #127
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33065979
quote:

V.
Waar gaan die 1600 euro in vredesnaam aan op dan
Heb je bv een dure woning? Dure grote dieselauto? dat soort dingen?

Ik moet rondkomen van 1150 euro netto dalijk (wel alleen, maar toch)

1 Tip: geld gaat meestal op aan kleine bedragen die je niet vaak bijhoudt (pak koekjes bij de supermarkt, impulsaankopen op de markt etc) let daar op. Dat is bij elkaar een flink bedrag per maand wat ongemerkt je portomonee uit sluipt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 14 december 2005 @ 10:19:01 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33065987
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:14 schreef Koningin het volgende:
Inderdaad en die auto MOET echt groter, want anders kan ik me met kind niet verplaatsen
En je wil niet weten hoe groot de peer-pressure daarbij is: 'Durf jij je kinderen in die auto rond te rijden? De mijne is tenminste getest als meest veilige auto van bblablablabla'. En dan wordt je echt raar aangekeken hoor als je in een auto van een jaar of 8 rond rijdt en denkt 'dat kan toch wel?'.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:20:19 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33066027
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:18 schreef Metro2005 het volgende:
1 Tip: geld gaat meestal op aan kleine bedragen die je niet vaak bijhoudt (pak koekjes bij de supermarkt, impulsaankopen op de markt etc) let daar op. Dat is bij elkaar een flink bedrag per maand wat ongemerkt je portomonee uit sluipt.
Ik geef op dit moment geld uit als water aan kaarsen.
Oh! Die zijn ook mooi! En er kan nog wel wat bij! *kaching* 'Dat is dan 24 Euro mevrouw'.
Maar het staat wel mooi.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:23:32 #130
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33066094
vergeet ook ff niet dat als je een ander huis koopt, je waarschijnlijk nog het 1 en ander zal willen / moeten verbouwen.

Wij werken ook allebei (twee en een halve baan zelfs) maar ook hier is het nog elke maand de touwtjes aan elkaar knopen. Wat mijn vriend verdient met zijn tweede baan gaat naar onderhoud van het huis. En denk dan niet aan uitgebreide verbouwingen maar gewoon nieuwe deuren voor de garage omdat die helemaal verrot waren, nieuw dakleer op de garage omdat die is gaan lekken. etc.etc.
ik zou ook graag minder werken, hij zou graag die tweede baan opgeven, maar het gaat stomweg niet
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:34:24 #131
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33066335
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik geef op dit moment geld uit als water aan kaarsen.
Oh! Die zijn ook mooi! En er kan nog wel wat bij! *kaching* 'Dat is dan 24 Euro mevrouw'.
Maar het staat wel mooi.
Dat bespaar je weer op je energierekening en je stookkosten moet je maar denken

Als je weinig inkomen hebt moet je gewoon soberder leven, zo is het nou eenmaal. Ik kan ook niet een hele dure auto kopen, ik kan ook geen home theater bouwen, ik kan ook niet 5x per jaar op vakantie (1x is al veel) etc. Je moet niet kijken naar andere mensen, je moet kijken naar JOUW inkomen en wat je daarmee kan kopen. SO what als de buurman wel een plasmascherm heeft, als jij de poen daar niet voor hebt moet je het niet kopen.
Ik weet dat dat in de menselijke aard zit (jaloezie en patsen tegenover anderen) maar hou je eigen inkomsten in de gaten.
Wat trouwens ook best geld kost: abbonementen. Telefoonabbo, krantabbo, tijdschriftabbo etc. Kost je, als je niet oppast, ook snel rond de 50 euro per maand.

En over die auto: ik rij in een 12 jaar oude auto en hij bevalt me prima. Ik heb geen geld ervoor om een nieuwe te kopen maar ik zou er ook niet voor gaan lenen. En ik vermoed dat een hoop mensen dat wel zouden doen.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 14 december 2005 @ 10:39:05 #132
92655 Ferdi81
omdat............
pi_33066455
tvp
  woensdag 14 december 2005 @ 10:46:12 #133
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33066608
quote:
(kan niet op zaterdag al verzinnen wat ik donderdag eens zal gaan eten)
... dus leg je alle houdbare en diepvriesspullen thuis op voorraad. Dan kun je gewoon op donderdagochtend kiezen

verse spul kun je dan even snel bij de turk halen
Vampire Romance O+
  woensdag 14 december 2005 @ 10:52:31 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33066774
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:46 schreef MouseOver het volgende:
... dus leg je alle houdbare en diepvriesspullen thuis op voorraad. Dan kun je gewoon op donderdagochtend kiezen

verse spul kun je dan even snel bij de turk halen
Ja, maar dan nog moet ik dat dan gaan verzinnen. Wat zou ik in een hele week eens voor dingen kunnen eten.
Hoe vaak het me wel niet gebeurd dat ik 's ochtends iets verzin en dat ik dan 's middags bij de supermarkt alsnog iets heel anders koop.

En ik ben er een die 's ochtends welgeteld 15-20 minuten neemt om op te staan en de deur uit te vliegen dus dan denk ik er weer niet aan om vlees uit de vriezer te halen. En ik vind ontdooien in de magnetron vies. Dan zitten er van die halfgare stukken aan enzo.

Jajajajaja, ik ben een zeikerd. Daarom zei ik ook, er is ruimte zat voor bezuinigingen, nu alleen nog even doen. Maar ik weet ook wel, ik leef tot mijn geld op is, dus als dat minder geld is vind ik het ook prima. Dat dan weer wel...
  woensdag 14 december 2005 @ 11:05:14 #135
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_33067056
Ik ben nog steeds wel benieuwd naar wat die persoon doet die 1000 euro netto in de maand heeft met 20 uur werken...
pi_33067088
Afgelopen jaar heb ik een huis gekocht, en woon voor het eerst op mijzelf. Ik verdien lang niet slecht, maar merk toch dat ik precies rondkom. Daar zitten wel wat randzaken aan:
- Ik woon samen, maar mn vriendin gaat fulltime naar school en heeft slechts sporadisch een inkomentje
- Ik heb een mega-hoge energierekening voor 2 personen: 150 euro in de maand. Hele dikke kans dat wij in het nieuwe jaar geld terug krijgen
- Hypotheekrentekorting wordt jaarlijks uitbetaald waardoor ook dat een soort spaarpotje is.
- En ik ben nog volledig bezig met de transitie van goedbetaald thuiswonen naar goedbetaald een eigen huis hebben. Wil ik in 1 maand een spel, een dvdbox en een dvdbrander hebben, dan koop ik dat ook. Dat is natuurlijk funest voor mn balans, en dat moet ook echt veranderen.

Wel schrik ik af en toe van de eenmalige kosten, dan weer gemeentebelasting, dan weer water, dan weer zus of zo.. potverdikke. En de opstartkosten voor alles.. telefoon 70 euro, internet 30 euro etc. Dat is eigenlijk ook eenmalig.

Oftewel, het is krap, maar dat doen we (in mijn geval) zelf.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 december 2005 @ 11:19:35 #137
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33067361
Tip: schrijf een keer op wat je aan vaste lasten hebt per jaar. Deel dat door 12 en rond het naar boven af. Open een aparte rekening en vraag je werkgever dat bedrag op die aparte rekening te storten. Laat hierop ook je belastingteruggave storten en je huursubsidie, zorgtoeslag enz. De rest van je salaris laat je naar je normale rekening overmaken (en ja, je baas doet dat heus wel voor je). Van je aparte rekening kun je nu alle vaste lasten inclusief rekeningen betalen. Op je normale rekening staat het geld dat je kunt uitgeven aan boodschappen, kleding en extra's.

Voordeel:
- je ziet precies wat je uit kunt geven
- je hoeft je nooit zorgen te maken over onverwachte rekeningen

Ik doe het nu al een aantal jaren zo en het werkt als een trein, nooit meer geldzorgen.

Ik verdien ongeveer 1700 netto (spaarloon is er dan al af), afgezien van de belastingteruggave. 1 persoon, 1 kind.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_33067694
Goeie tip Rewimo.
Dan kun je dus ook geen geld gaan uitgeven wat eigenlijk voor je vaste lasten is bedoeld.
pi_33067773
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:19 schreef Rewimo het volgende:
Tip: schrijf een keer op wat je aan vaste lasten hebt per jaar. Deel dat door 12 en rond het naar boven af. Open een aparte rekening en vraag je werkgever dat bedrag op die aparte rekening te storten. Laat hierop ook je belastingteruggave storten en je huursubsidie, zorgtoeslag enz. De rest van je salaris laat je naar je normale rekening overmaken (en ja, je baas doet dat heus wel voor je). Van je aparte rekening kun je nu alle vaste lasten inclusief rekeningen betalen. Op je normale rekening staat het geld dat je kunt uitgeven aan boodschappen, kleding en extra's.

Voordeel:

Ik doe het nu al een aantal jaren zo en het werkt als een trein, nooit meer geldzorgen.

Ik verdien ongeveer 1700 netto (spaarloon is er dan al af), afgezien van de belastingteruggave. 1 persoon, 1 kind.
Als je baas moeilijk doet kun je ook een automatische overboeking regelen een dag of twee (voor de zekerheid) nadat je loon gestort is.
Zo kun je ook automatisch sparen.
50.000 O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 december 2005 @ 11:52:43 #140
13151 crew  Rewimo
pi_33068206
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:32 schreef Koningin het volgende:
Goeie tip Rewimo.
Dan kun je dus ook geen geld gaan uitgeven wat eigenlijk voor je vaste lasten is bedoeld.
Ja, dat is het hele idee. Ik heb ook geen pasje van mijn vastelastenrekening. Ik kan er dus geen geld van opnemen. Uiteraard wel via internetbankieren bereikbaar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 14 december 2005 @ 11:57:11 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33068321
Ik heb dat zelf op die manier ingedeeld en maak dus zelf dat bedrag over. Wat mijn vaste lasten betreft heb ik dus ook helemaal geen problemen. Dat gaat gewoon elke maand goed. Ik heb wel een pasje van die rekening maar die ligt gewoon thuis en kom ik verder ook niet aan.
Op die manier hoef ik me idd niet druk te maken of de hypotheek enzo er nog wel vanaf kan. Erg fijn gevoel.

Kreeg net een brief van Eneco, was iets mis gegaan vorige maand dus in december schrijven ze 2 keer af. Dat is dus geen probleem, want dat geld staat gewoon nog op die rekening.
pi_33068333
Mijn enige vaste lasten zijn m'n auto-kosten en telefoon, en die worden automatisch 3 dagen na m'n salaris afgeschreven. Maar in de toekomst zal ik jouw truuk in m'n achterhoofd houden Rewimo
pi_33068927
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb dat zelf op die manier ingedeeld en maak dus zelf dat bedrag over. Wat mijn vaste lasten betreft heb ik dus ook helemaal geen problemen. Dat gaat gewoon elke maand goed. Ik heb wel een pasje van die rekening maar die ligt gewoon thuis en kom ik verder ook niet aan.
Op die manier hoef ik me idd niet druk te maken of de hypotheek enzo er nog wel vanaf kan. Erg fijn gevoel.

Kreeg net een brief van Eneco, was iets mis gegaan vorige maand dus in december schrijven ze 2 keer af. Dat is dus geen probleem, want dat geld staat gewoon nog op die rekening.
Tis inderdaad een idee.
Wij hebben 1 rekening (buiten de spaarrekeningen) en daar komt alles op binnen en daar wordt alles van betaald. Echter, na de vaste lasten (die worden altijd betaald) is het lastig om inzicht te krijgen in wat we extra kunnen doen.
Als je een 'vaste lasten - rekening' hebt, waar je ook niet aan kunt, heb je dat probleem niet.
  woensdag 14 december 2005 @ 12:27:08 #144
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33068964
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:05 schreef Nellid het volgende:
Ik ben nog steeds wel benieuwd naar wat die persoon doet die 1000 euro netto in de maand heeft met 20 uur werken...
Je hebt het waarschijnlijk over mij?
Ik ben een dikke mazzelaar. Een niet nader te noemen woningbouwvereniging had een tijd geleden een klantenservice gestart ipv alles bij de receptie en ze wisten niet wat ze nou moesten geven aan die klantenservicemedewerkers.
Dat werd dus 12,50 p/u en als je een vast contract krijgt nog meer.
pi_33068992
Ja dat was ik nog vergeten te noemen, zo doen wij het ook Rewimo. Vaste lasten gaan er zo altijd af. Heerlijk.
Variety is the spice of life
pi_33069082
hhmmm, das een goede tip.
  woensdag 14 december 2005 @ 12:46:52 #147
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33069376
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:19 schreef Rewimo het volgende:

Voordeel:

Top idee!!! Ik ga dit even in mijn achterhoofd houden.
  woensdag 14 december 2005 @ 16:30:47 #148
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_33074978
[edit: niet relevant, niet aan de orde]

[ Bericht 76% gewijzigd door BE op 14-12-2005 16:37:44 ]
weg
  woensdag 14 december 2005 @ 16:32:47 #149
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33075021
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:30 schreef Forumschorem het volgende:
[edit]
Wat boeit jou dat?

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 14-12-2005 16:38:11 ]
  woensdag 14 december 2005 @ 16:34:51 #150
76143 Forumschorem
pi_33075067
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:32 schreef kippenek het volgende:

[..]

Wat boeit jou dat?
[edit]

[ Bericht 16% gewijzigd door BE op 14-12-2005 16:39:06 ]
weg
  woensdag 14 december 2005 @ 16:36:59 #151
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_33075111
Ik vind het belachelijk als mensen met 2000+ netto per maand klagen dat ze moeilijk rond komen. Ikzelf zit op 1400 netto en mijn vriendin studeert nog. Heb net een mooi eigen huis gekocht, rij een auto die ik grotendeels bijeengespaard heb en zou ook nog wel 1 of 2 kinderen kunnen opvoeden. (Ok in dat geval moet ik minder uitgeven aan gadgets en mobieltjes maar zodra je luiers moet verschonen heb je toch geen tijd meer om onder de Innergize te gaan of veel achter je nieuwe pc te hangen.)

Je moet inderdaad geen én én systeem maar een óf óf systeem hanteren in je uitgaven.
Voorbeeld, ik koop de huismerk dingen in de super en bijvoorbeeld geen kaarsen van handenvol euro's maar alleen leuke kaarsen die in de aanbieding zijn. Gewoon jezelf aanleren op de prijs te letten, want voor je het weet wordt je een poot uitgedraaid.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 14 december 2005 @ 16:41:04 #152
76143 Forumschorem
pi_33075207
[Mail de TS zou ik zeggen!]

[ Bericht 88% gewijzigd door BE op 14-12-2005 16:43:01 ]
weg
  woensdag 14 december 2005 @ 17:44:27 #153
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33076710
hm, il zit ook altijd krap bij kas... eens kijken of ik wat met de tips kan..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 14 december 2005 @ 17:50:43 #154
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_33076872
Tja, rond komen is lastig... Ik werk sinds mijn 14de (eerst vakantiewerk, daarna bijbaantjes en daarna fulltime baantjes) en ben echt gewend om mijn eigen geld te hebben. Woonde destijds thuis en kon alles tot de laatste cent opmaken. Geen idee wat ik heb gekocht, geen ene cent gespaard maar enorm veel plezier gehad. Heb er dus ook geen spijt van.

Nu woon ik samen met mijn vriend, die een erg goed salaris heeft voor een 25 jarige. Het vervelende is alleen dat ik niets inbreng (banen voor Nederlanders zonder bijzondere talenten liggen hier echt niet voor het oprapen!) en bovendien nog eens erg duur in "onderhoud" ben. Ik volg op het moment lessen om de taal te leren die mij omgerekend ¤500 per maand kosten. Op deze manier spreek ik de taal over een half jaar vloeiend.

Ik voel me regelmatig schuldig over de hoge kosten maar aan de andere kant is het een goede investering. Het is gewoon een jaar zuinig aan doen en daarna zal ik vast wel een baatje kunnen vinden zodat ik flink kan gaan shoppen!

[ Bericht 0% gewijzigd door ennuik op 14-12-2005 17:54:51 (typo) ]
pi_33079917
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:50 schreef ennuik het volgende:
Tja, rond komen is lastig... Ik werk sinds mijn 14de (eerst vakantiewerk, daarna bijbaantjes en daarna fulltime baantjes) en ben echt gewend om mijn eigen geld te hebben. Woonde destijds thuis en kon alles tot de laatste cent opmaken. Geen idee wat ik heb gekocht, geen ene cent gespaard maar enorm veel plezier gehad. Heb er dus ook geen spijt van.

Nu woon ik samen met mijn vriend, die een erg goed salaris heeft voor een 25 jarige. Het vervelende is alleen dat ik niets inbreng (banen voor Nederlanders zonder bijzondere talenten liggen hier echt niet voor het oprapen!) en bovendien nog eens erg duur in "onderhoud" ben. Ik volg op het moment lessen om de taal te leren die mij omgerekend ¤500 per maand kosten. Op deze manier spreek ik de taal over een half jaar vloeiend.

Ik voel me regelmatig schuldig over de hoge kosten maar aan de andere kant is het een goede investering. Het is gewoon een jaar zuinig aan doen en daarna zal ik vast wel een baatje kunnen vinden zodat ik flink kan gaan shoppen!
1 woord 10 letters....
pi_33080680
quote:
Op woensdag 14 december 2005 19:58 schreef Stansfield het volgende:

[..]

1 woord 10 letters....
Golddigger? Niet aardig...

Edit: Ik zal ook wat on-topic melden. Ik studeer zelf nu nog, dan kan je van weinig rondkomen. Ik heb er zelf nooit een systeem in, maar hecht gewoon weinig waarde aan gadgets enzo, dat scheelt al zoveel geld. Verder geef ik veel uit aan eten en drinken, maar daar werk ik gewoon voor. Vanaf volgend jaar moet ik dus ook zelf rondkomen, maar dat wordt voorlopig geen probleem. Mijn eerste baan betaalt lekker, dus geen zorgen... Wel sparen voor mindere tijden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_33084972
quote:

En verder geef ik geld uit als water, ik weet de helft van de tijd niet eens waaraan.
Ik weet in ieder geval dat ik veel te veel geld uitgeef aan de gamma en de praxis.

Daarnaast kun je je boodschappenrekening zo ongeveer halveren als je naar de aldi gaat ipv de C1000, konmar of AH. In mijn geval betekent dat wel dat ik een pestpokke-end moet fietsen (van Den Haag Laan van NOI naar Den Haag HS, waar de aldi zit), en dat ik ook vast zit aan de beroerde openingstijden van de aldi (tot 18.00 uur). Terwijl er een redelijk grote C1000 op ongeveer 50 meter van m'n woning zit, die pas om 20.00 uur dicht gaat. Dus tsja...
pi_33086142
In februari krijgen ik en mijn vriend de sleutel van ons toekomstige huis.

Met van mijn kant een flinke erfenis hebben we een huis kunnen kopen, omdat ik anders niet wist wat te doen met het geld zeg maar. Op een spaarrekening staat het ook maar te staan. Onze financiële adviseur heeft voor ons de dingen bekeken en zo zijn we tot het besluit gekomen een hypotheek te nemen en ervoor te gaan.

Samen hebben we een inkomen 1600 netto.
Weinig ja, maar we hebben alles goed op een rij en we kunnen het allemaal goed betalen. Nee, we kunnen niet iedere week gaan feesten, 3x per jaar op vakantie en superluxe eten. Maar dat vinden wij ook niet nodig.

Ik ben nog student, zonder bijbaan. Krijg studiefinanciering en wezenpensioen. Mijn vriend is zelfstandig ondernemer. De bedoeling is dat ik straks een baan krijg natuurlijk en dat mijn vriend meer gaat verdienen. En als we nu rond kunnen komen kunnen we dat straks ook, we kunnen het eigenlijk alleen maar ruimer krijgen

De meeste tips zijn al genoemd, denk ik. Een aparte rekening nemen voor de vaste lasten is inderdaad een goede tip, zo houd je overzicht en kan je niet teveel uitgeven aan leuke dingen zodat je krap komt te zitten met de vaste lasten. Goedkoop boodschappen doen, en 1 keer in de week. En je kan meestal ook meer besparen op stroom dan je denkt. Dingen die standby staan gewoon uitzetten, alleen een volle trommel wassen. Niet het hele huis hoeft constant warm te zijn, je zit niet de hele dag in je slaapkamer…
Maar dat zijn allemaal vrij standaard dingen die iedereen al wel weet
pi_33093160
Ik zie het bij de users met meer dan 1500 netto gewoon als hun eigen schuld. Met zo'n bedrag moet je gewoon rond kunnen komen. De adviezen om dan maar twee rekeningen te openen, een voor de vaste lasten en een voor besteedbaar geld, dan ook als een oplossing voor een probleem wat ze zelf veroorzaken. Namelijk de hand niet op de knip kunnen houden. Wants kunnen scheiden van needs."Oh wat leuk, dat moet ik hebben. O en dat is ook leuk, hmm, ik heb nog 200 euro maar moet daar ook van eten, hmm, dan maar droog brood want die DVDs zijn toch wel erg mooi! " Ik vermoed dat het zo gaat. Dat is gewoon dom. Volgens mij hebben die mensen geen besef van geld en een budget maken kunnen ze niet. Toen ik nog in NL woonde had ik netto minder dan een aantal posts hier, moest in m'n eentje de huur betalen, een dure autoverzekering, en ik hield toch riant over. Omdat ik gewoon niet hier wat, daar wat, overal wat, kocht.

[ Bericht 3% gewijzigd door StefanP op 15-12-2005 05:57:38 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 15 december 2005 @ 05:53:27 #160
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33094008
Nederlanders scheppen graag op en lenen graag bovenmatig.
Hup, aan het werk!
  donderdag 15 december 2005 @ 07:44:18 #161
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_33094278
quote:
Op woensdag 14 december 2005 19:58 schreef Stansfield het volgende:

[..]

1 woord 10 letters....
"Droomvrouw", gok ik.
pi_33094615
quote:
Op donderdag 15 december 2005 07:44 schreef ennuik het volgende:

[..]

"Droomvrouw", gok ik.
Precies.
  donderdag 15 december 2005 @ 08:53:21 #163
92655 Ferdi81
omdat............
pi_33094731
ik zit dus inderdaad rond die 1500 euro grens, en ik heb begin van het jaar een huis gekocht van 144.000 euro (k.k. kwam er nog bij) dacht in het begin ook dat het moeilijk zou worden, maar we zijn nu een jaar verder en het lukt allemaal prima, vaste lasten zijn totaal 800 euro,kan af en toe nog stappen en leuke dingen doen,alleen sparen zit er ff niet in......
pi_33095206
Het scheelt natuurlijk ook waar je een huis koopt. Ik zou graag in Utrecht een huis willen kopen, en een beetje leuk huis is daar gewoon wat duurder. Aangezien ik nu in een goedkoop, maar goed, huurhuis zit, blijf ik nog wel even sparen, om straks naar een leuk huis te gaan. Het is gewoon een keuze, netzoals dat ik graag veel geld uitgeef aan goeie producten als biologisch vlees. Als je vindt dat het leven duur is, moet je inderdaad maar anders gaan leven. Andere supermarkt, auto weg enz..
  donderdag 15 december 2005 @ 09:56:52 #165
92655 Ferdi81
omdat............
pi_33095657
ik heb een auto v/d zaak dus dat kost me eigenlijk ook geen geld, verder doe ik 1x per maand boodschappen bij de aldi en wekelijks bij de c1000 voor max 35,- vraag me niet hoe maar toch red ik het voor 35 euro
  donderdag 15 december 2005 @ 09:58:26 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33095682
Een auto van de zaak kost je geen geld?
Eh... dat wordt toch gewoon als inkomen gerekend door de belastingdienst?
pi_33095685
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:56 schreef Ferdi81 het volgende:
ik heb een auto v/d zaak dus dat kost me eigenlijk ook geen geld,
pi_33095825
Ik denk dat ik mijn sportschool abonnement maar eens ga opzeggen, want daar maak ik niet ten volste gebruik van. Dan maar wat vaker wandelen ofzo...
  donderdag 15 december 2005 @ 10:14:11 #169
136 V.
pi_33095993
quote:
Op donderdag 15 december 2005 02:34 schreef StefanP het volgende:
Ik zie het bij de users met meer dan 1500 netto gewoon als hun eigen schuld. Met zo'n bedrag moet je gewoon rond kunnen komen.
Mijn probleem is ook niet het rondkomen (al heb ik wel de nodige tijd nodig gehad om financieel enigszins te herstellen van een periode dat ik in de ziektewet heb gezeten. Maar ik vraag het mij gewoon af hoe mensen 'gekke dingen' kunnen doen met hun geld, terwijl mijn vriendin en ik niet echt gekke dingen doen. Ik ken mensen met kinderen, die liepen onlangs nog te klagen dat de belasting hun kinderopvangvergoeding van een heel jaar in 9 maanden hadden uitgekeerd, en dat ze dus wel effe een flinke financiële tegenvaller hadden, maar wèl de afgelopen maanden een nieuwe dv-camera, een nieuwe wasmachine, een DVD-recorder en een laptop en de nodige autoreparaties aan hun twee auto's hebben gedaan.

Dan vraag ik mij af wat ik dan verkeerd doe.

[disclaimer] Niet dat ik daar jaloers op ben of dat per se ook wil, allemaal, maar ik vraag mij gewoon af wat ik dan fout doe.

Heel simpel. Niemand hoort mij zeggen dat ik het slecht heb, integendeel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 december 2005 @ 10:18:02 #170
13151 crew  Rewimo
pi_33096082
Ik denk dat mensen zoals jij hierboven noemt zulke extra's niet van hun eigen, maar van geleend geld doen... En dat zie jij niet Je zult ze de kost moeten geven die dure dingen via Wehkamp en zo kopen, alleen maar omdat ze dan in termijnen kunnen betalen (dat ze dat een hoop extra geld kost schijnen ze niet in te zien).
  donderdag 15 december 2005 @ 10:18:28 #171
92655 Ferdi81
omdat............
pi_33096096
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Bijtelling betaal ik niet door mijn geslotem km administratie, verder hoef ik geen vergoeding te betalen voor de auto, dit word helaas in januari anders......

Denk dat de mensen die royaal doen met geld een leuke lening bij BECAM ofzo hebben
pi_33096126
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:18 schreef Ferdi81 het volgende:

[..]

Bijtelling betaal ik niet door mijn geslotem km administratie, verder hoef ik geen vergoeding te betalen voor de auto, dit word helaas in januari anders......

Denk dat de mensen die royaal doen met geld een leuke lening bij BECAM ofzo hebben
Dus je hebt feitelijk géén auto. Dan wordt het anders.
pi_33097003
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:13 schreef snoekiesnoek het volgende:

[..]

Eens kijken... 1,5 kilo aardappels à 89 cent per 500 gram = 2,67. Zuurkool (2 pakjes) = 1 euro. Gerookt spek = 1,89, rauw spek (dobbelsteentjes) = 93 cent, speklapjes (2 kleine p.p., vriend at mee) = 2,78. Samen EUR 9,27. Kruiden e.d. heb ik allemaal in huis, dus dat tel ik er niet bij op.

Garnering e.d. (zoals ananas) had ik in huis, evenals toetje, drinken, wijn e.d.
Dat zijn gewoon dagelijkse dingen. Ik maak normaal geen stamppotten klaar, vandaar dat ik speciaal boodschappen moest doen.
pi_33097060
1600 euro vaste lasten is best veel, gek!

Waar geef je dat in vredesnaam aan uit...
  donderdag 15 december 2005 @ 11:27:05 #175
136 V.
pi_33097634
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:03 schreef Roellio het volgende:
1600 euro vaste lasten is best veel, gek!

Waar geef je dat in vredesnaam aan uit...
quote:
Maar aan de diverse vaste lasten (huur, belastingen, gas/licht, ziektekosten, huishoudportemonnee, tv, internet, radio, eigen bijdragen aan therapie, auto etcetera zijn wij samen toch al snel zo'n 1600 euro kwijt.
Dat 'radio' moet overigens telefoon(s) zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_33097648
ik heb dan geluk dat ik het meeste van mijn vader krijg, hij heeft auto betaald, verzekering en hij spaart voor mij elke maand 1000 euro (daar doe ik dan 1500 van mijn salaris bovenop) en volgend jaar hoop ik op mijzelf te kunnen gaan wonen.

ik besteed geen cent teveel ook al heb ik een ruime marge.

en de meeste jongeren rijden wel in een dure auto die niet eens van hun is! ook zo kansloos sta je voor het stoplicht en dan hoor je van ver al die brulbakken terwijl ze niet eens van hun zijn
&lt;b&gt;This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
&lt;/b&gt;
pi_33097649
Er zijn ook mensen met goede banen...
  donderdag 15 december 2005 @ 11:29:57 #178
136 V.
pi_33097694
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:27 schreef The_Mavericks het volgende:
ik heb dan geluk dat ik het meeste van mijn vader krijg, hij heeft auto betaald, verzekering en hij spaart voor mij elke maand 1000 euro (daar doe ik dan 1500 van mijn salaris bovenop) en volgend jaar hoop ik op mijzelf te kunnen gaan wonen.

ik besteed geen cent teveel ook al heb ik een ruime marge en leningen meeste jongeren rijden wel in een dure auto die niet eens van hun is!
Maar niet iedereen heeft natuurlijk een vader die zijn auto betaalt en die op jaarbasis 12000 Euro stort. Ik bedoel... like HUH?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 15 december 2005 @ 11:30:59 #179
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33097721
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:00 schreef Tja... het volgende:

[..]

Eens kijken... 1,5 kilo aardappels à 89 cent per 500 gram = 2,67. Zuurkool (2 pakjes) = 1 euro. Gerookt spek = 1,89, rauw spek (dobbelsteentjes) = 93 cent, speklapjes (2 kleine p.p., vriend at mee) = 2,78. Samen EUR 9,27. Kruiden e.d. heb ik allemaal in huis, dus dat tel ik er niet bij op.

Garnering e.d. (zoals ananas) had ik in huis, evenals toetje, drinken, wijn e.d.
Dat zijn gewoon dagelijkse dingen. Ik maak normaal geen stamppotten klaar, vandaar dat ik speciaal boodschappen moest doen.

Maargoed, het is juist dat opstapelen van ingredienten, zoals bij jou het vlees, wat eten al snel erg duur maakt.
Vampire Romance O+
pi_33097743
wat ik bedoel is, ik heb het heel goed, maar ik koop geen dingen die ik niet nodig heb, i-pod, dure telefoon, spel computers etc die dingen koop ik niet, terwijl ik veel van mijn vrienden ziet die dat wel doen en dan nog steeds durven te klagen.
vooral als ze weer een strijkplank op een astra hebben gezet
&lt;b&gt;This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
&lt;/b&gt;
pi_33098234
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:18 schreef Ferdi81 het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat als je volgend jaar ook een sluitende kilometer administratie kunt overleggen je geen eigen bijdrage hoeft te betalen of dat je deze terugkrijgt. Er was wel iets mee in ieder geval
  donderdag 15 december 2005 @ 11:58:44 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33098372
quote:

en de meeste jongeren rijden wel in een dure auto die niet eens van hun is! ook zo kansloos sta je voor het stoplicht en dan hoor je van ver al die brulbakken terwijl ze niet eens van hun zijn
Nee, de jouwe is door je vader betaald... wat is het verschil dan?
pi_33098483
huur - 500 euro
belastingen - 50 euro
gas/licht - 120 euro
ziektekosten - 160 euro voor 2
huishoudportemonnee - 200 euro
tv - 12,50
internet - 25 euro
radio -
eigen bijdragen aan therapie - 100 euro
auto - 200 euro

Géén 1600 euro hoor.
  donderdag 15 december 2005 @ 13:15:55 #184
136 V.
pi_33100088
quote:
Op donderdag 15 december 2005 12:03 schreef Roellio het volgende:
huur - 500 euro
belastingen - 50 euro
gas/licht - 120 euro
ziektekosten - 160 euro voor 2
huishoudportemonnee - 200 euro
tv - 12,50
internet - 25 euro
radio -
eigen bijdragen aan therapie - 100 euro
auto - 200 euro

Géén 1600 euro hoor.
¤ 438,- Huur
¤ 168,- Gas en licht
¤ 25,- Verzekeringen
¤ 70,- Belastingen
¤ 100,- Auto (verzekering, ANWB, parkeervergunning en benzine)
¤ 200,- Ziektekostenverzekeringen
¤ 450,- Boodschappen
¤ 75,- Chello (tv, internet, telefoon)
¤ 25,- Mobiel
¤ 50,- Eigen bijdrage psychotherapie (25% wordt niet vergoed)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 15 december 2005 @ 13:17:05 #185
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_33100121
quote:
1000 per maand van je vader

..
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  donderdag 15 december 2005 @ 13:19:07 #186
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33100170
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:17 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

1000 per maand van je vader

..
Dit soort gasten komen later enorm in de problemen.
  donderdag 15 december 2005 @ 13:23:55 #187
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_33100274
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:19 schreef kippenek het volgende:

[..]

Ik hoop het,ik moet 3 maanden "zuinig" leven wil ik met mijn schraal bijbaantje dat bedrag bij elkaar sparen.
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_33100348
quote:

Je hebt een salaris, waarvan je 1500 euro kan sparen??
En dan doet pappie ook nog eens 1000 euro in het bakkie??? WAAROM?

pi_33100660
quote:

. Mijn ouders zouden me vierkant uitlachen als ik 1500 euro kon sparen van m'n salaris en ik ze zou vragen of ik 1000 euro per maand van ze kon krijgen.

Ik woon thuis, krijg 100 per maand van ze. Ik werk elk weekend, dus dat is ongeveer 250 per maand aan bijbaantje en ik krijg (wel ) 79 euro studiefinanciering. Men.
pi_33100667
450 euro boodschappen!
pi_33100723
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:15 schreef Verbal het volgende:

[..]

¤ 438,- Huur
¤ 168,- Gas en licht
¤ 25,- Verzekeringen
¤ 70,- Belastingen
¤ 450,- Boodschappen
¤ 25,- Mobiel

V.
ik zie besparingsmogelijkheden.

Hoeveel kinderen heb je? ik vind 450 euro ERG veel geld voor boodschappen elke maand.
En 75 euro voor chello?? is dat telefoongedoe zo duur of heb je een duur internet abbo (50 euro?)
  donderdag 15 december 2005 @ 13:43:40 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33100792
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

ik zie besparingsmogelijkheden.

Hoeveel kinderen heb je? ik vind 450 euro ERG veel geld voor boodschappen elke maand.
En 75 euro voor chello?? is dat telefoongedoe zo duur of heb je een duur internet abbo (50 euro?)
Ik zie geen budget voor kleding.
  donderdag 15 december 2005 @ 14:06:38 #193
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33101384
tot juli dit jaar woonde ik samen met vriendin in een huurflatje van 320 per maand. Het was haar flatje, en zij betaalde dan ook de huur en vaste lasten. Ik betaalde de rest als we gingen stappen e.d. Samen hebben we ongeveer 2800 per 4 weken netto. Ik had dus enorm veel te besteden altijd, iedere week stappen bowlen met vrienden etc.

We gingen voor een koophuis kijken. En toen ben ik gaan rekenen wat dat allemaal zou kosten. In het begin had ik ook zoiets van dat redden we nooit. Dan hou je maar 600 p.p. over per maand (om vrij te besteden nog wel).

Uiteindelijk hebben we het wel gekocht (op aandringen vriendin) en moet ik zeggen dat het makkelijk te doen is. Iedere dag dat salaris gestort is meteen een vast bedrag naar de gezamelijke betaalrekening. Een vast bedrag naar de gezamelijke spaarrekening. Wat over blijft is vrij te besteden.

En ga indd niet iedere week meer naar de kroeg (om te stappen dan, darten natuurlijk wel). Dat was gewoon ook teveel van het goede. Maar dat neemt toch wat af als je wat ouder begint te worden volgens mij.

[ Bericht 3% gewijzigd door sanger op 15-12-2005 14:12:08 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 15 december 2005 @ 14:09:53 #194
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33101476
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:06 schreef sanger het volgende:
.

We gingen voor een koophuis kijken. En toen ben ik gaan rekenen wat dat allemaal zou kosten. In het begin had ik ook zoiets van dat redden we nooit. Dan hou je maar 600 p.p. over per maand (om vrij te besteden nog wel).

Uiteindelijk hebben we het wel gekocht (op aandringen vriendin) en moet ik zeggen dat het makkelijk te doen is. Iedere dag dat salaris gestort is meteen een vast bedrag naar de gezamelijke betaalrekening. Een vast bedrag naar de gezamelijke spaarrekening. Wat over blijft is vrij te besteden.

En ga indd niet iedere week meer naar de kroeg (om te stappen dan, darten natuurlijk wel). Dat was gewoon ook teveel van het goede.
Als je met 2800 euro netto het nog krap heb, dan heb je gewoon een veels te hoge hypotheek genomen.
pi_33101608
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie geen budget voor kleding.
Koop jij elke maand kleding dan
?

edit: geslacht: vrouw, ik snap hem al.
  donderdag 15 december 2005 @ 14:16:43 #196
65960 sanger
pi_33101650
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:09 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Als je met 2800 euro netto het nog krap heb, dan heb je gewoon een veels te hoge hypotheek genomen.
Waar lees jij dat we het met die 2800 krap hebben? En een bruto hypotheek van 790 is niet direct hoog te noemen, en netto weet ik niet, nog geen belastinggeld teruggevraagd omdat het niet noodzakelijk is.

Als je terugleest zie je dat ik dacht dat het heel krap zou zijn, maar dat het makkelijk te doen is. De reden dat ik dat dacht is omdat ik van ruim 1000 netto te besteden naar minder dan 600 netto te besteden ging. Dat was in mijn ogen toen nog een verschil dat ik nooit kon opbrengen.

Moet zeggen dat de vaste lasten tov huurhuis behoorlijk gestegen zijn, maar dat we nu veel meer dingen doen van ons geld. Komt ook doordat we nu beter op een rijtje hebben wat de lasten zijn enzo. Uiteindelijk ben je meer kwijt, maar hou je effectief meer over.
pi_33101679
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:06 schreef sanger het volgende:
tot juli dit jaar woonde ik samen met vriendin in een huurflatje van 320 per maand. Het was haar flatje, en zij betaalde dan ook de huur en vaste lasten. Ik betaalde de rest als we gingen stappen e.d. Samen hebben we ongeveer 2800 per 4 weken netto. Ik had dus enorm veel te besteden altijd, iedere week stappen bowlen met vrienden etc.

En ga indd niet iedere week meer naar de kroeg (om te stappen dan, darten natuurlijk wel). Dat was gewoon ook teveel van het goede. Maar dat neemt toch wat af als je wat ouder begint te worden volgens mij.
' maar ' 600 euro. Ben je wel lekker, dat is harstikke veel man
En als je 2800 euro per maand binnenkrijgt en je zit nog krap dan doe je iets NIET goed en moet je zeer dringend iets aan je bestedingspatroon doen.
  donderdag 15 december 2005 @ 14:23:02 #198
65960 sanger
pi_33101804
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

' maar ' 600 euro. Ben je wel lekker, dat is harstikke veel man
En als je 2800 euro per maand binnenkrijgt en je zit nog krap dan doe je iets NIET goed en moet je zeer dringend iets aan je bestedingspatroon doen.
Is mijn post zo onduidelijk of ligt het aan mij?

Ik zei dat ik dacht dat dat heel krap zou zijn, en dat het achteraf heel makkelijk te doen blijkt.

En dat ik dacht dat die 600 weinig zou zijn staat in mijn post hierboven.

En het is 2800 /4 weken ipv maand
  donderdag 15 december 2005 @ 14:49:31 #199
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33102467
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:15 schreef Verbal het volgende:

[..]

¤ 438,- Huur
¤ 168,- Gas en licht
¤ 25,- Verzekeringen
¤ 70,- Belastingen
¤ 450,- Boodschappen
¤ 25,- Mobiel

V.
Die ¤ 450 voor boodschappen lijkt me absurd veel. Moet makkelijk door de helft kunnen.
¤ 25 voor mobieltje is ook overbodig, tenzij je die voor het werk nodig hebt (maar dan laat je hem door je werkgever betalen).
Je huur daarentegen is wel weer lekker laag.

[ Bericht 99% gewijzigd door SeLang op 15-12-2005 14:57:09 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_33102612
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:49 schreef SeLang het volgende:
.
Klopt ja. Ik krijg ook zo vaak te horen 'Ja, maar jij hebt een leaseauto...'. Ja dus? Die kost me echt wel een hoop geld, maar dat snappen mensen niet.
Ik klaag er niet over, want ik heb er zelf voor gekozen, maar goedkoop is het niet en niets kosten is helemaal een illusie

-edit- Dat neem je terug SeLang?
50.000 O+
  donderdag 15 december 2005 @ 14:59:29 #201
92655 Ferdi81
omdat............
pi_33102689
sanger je post is erg duidelijk maar mensen lezen het verkeerd, ik heb ongeveer hetzelfde systeem zodra de salarissen binnenkomen 3000 euro samen 1000 vaste lasten,1000 sparen,1000 opmaken, wat er nog overblijft van vaste lasten potje gaat naar de spaarrekening.
  donderdag 15 december 2005 @ 14:59:36 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33102690
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:56 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Klopt ja. Ik krijg ook zo vaak te horen 'Ja, maar jij hebt een leaseauto...'. Ja dus? Die kost me echt wel een hoop geld, maar dat snappen mensen niet.
Ik klaag er niet over, want ik heb er zelf voor gekozen, maar goedkoop is het niet en niets kosten is helemaal een illusie
Sorry, ik had m'n post net gewijzigd (want ik las verder dat die jongen eigenlijk helemaal geen auto had)
Maar je kunt inderdaad beter zelf een (tweedehands) auto kopen. Dan ben je veel minder kwijt dan met een auto van de zaak.

Bij mijn vorige werkgever kon ik kiezen tussen een auto van de zaak OF gewoon het bedrag krijgen dat de werkgever bespaart als hij mij geen auto gaf.
Natuurlijk meteen voor het geld gekozen en zelf een auto gekocht.

[ Bericht 12% gewijzigd door SeLang op 15-12-2005 15:04:40 ]
Mijn reisverslagen
pi_33102821
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:15 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Koop jij elke maand kleding dan
?
Kleding en schoeisel hoef je niet elke maand te kopen, maar als je (wegens hoge vaste lasten)
goed op je uitgaven moet letten moet je het wel per maand budgeteren. Zoals alle uitgaven die
niet maandelijks zijn maar 1 of meer keren per jaar onvermijdelijk zijn.

Ik zit zelf op 70% vaste lasten met een inkomen van iets meer dan 1000 euro, maar ik kan nog
net rondkomen en heb geen schulden. Het is af en toe wel een gereken als er opeens toch
iets onverwachts komt.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_33102842
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:23 schreef sanger het volgende:

[..]

Is mijn post zo onduidelijk of ligt het aan mij?

Ik zei dat ik dacht dat dat heel krap zou zijn, en dat het achteraf heel makkelijk te doen blijkt.

En dat ik dacht dat die 600 weinig zou zijn staat in mijn post hierboven.

En het is 2800 /4 weken ipv maand
Jouw post is hardstikke duidelijk hoor, het ligt aan de mensen die niet goed lezen...
Ontopic: 600 euro vrij te besteden is dus 150 p.w. Niet vreselijk veel, ook niet erg weinig. Zoals je al zegt, is dat best te doen als je op e.e.a. let.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:06:20 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33102870
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:04 schreef barthol het volgende:

[..]

Kleding en schoeisel hoef je niet elke maand te kopen, maar als je (wegens hoge vaste lasten)
goed op je uitgaven moet letten moet je het wel per maand budgeteren.
Zoals alle uitgaven die
niet maandelijks zijn maar 1 of meer keren per jaar onvermijdelijk zijn.

Ik zit zelf op 70% vaste lasten met een inkomen van iets meer dan 1000 euro, maar ik kan nog
net rondkomen en heb geen schulden. Het is af en toe wel een gereken als er opeens toch
iets onverwachts komt.
Precies!

Ik moet het ook doen met zo'n 1100 netto in de maand.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:07:32 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33102894
Toch heeft het wel iets hoor, net rond kunnen komen. Dat heeft wel een bepaalde romantiek. Dat je nog echt moet sparen voor dingen. Ik mis dat wel een beetje tegenwoordig.
Mijn reisverslagen
pi_33102950
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:05 schreef Tja... het volgende:

Jouw post is hardstikke duidelijk hoor, het ligt aan de mensen die niet goed lezen...
Lees ook 'mensen die graag argumenteren om het argumenteren, persé hun gelijk willen halen of het sowieso altijd beter weten'.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:12:19 #208
92655 Ferdi81
omdat............
pi_33103040
perse hun gelijk halen hmmmmmm ik verwijs door naar de post "lees iemand zijn post goed"
pi_33103053
quote:

[..]

60 euro? Per week? Wij zijn met z'n tweeën en alleen de boodschappen kosten ons al ¤ 110- ¤ 120 euro per week!
  donderdag 15 december 2005 @ 15:14:59 #210
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33103100
Toen ik met mijn (ex) vriendin samenwoonde waren we ongeveer 360 per maand kwijt aan boodschappen
pi_33103149
quote:
Op woensdag 14 december 2005 01:17 schreef Blik het volgende:

mobiele telefoon (neem een vaste telefoon)
abonnementen op bladen (op internet staat genoeg interessants)
duur huurhuis (grijp je kans door nu nog iets te kopen, rente is laag, over 5 jaar wellicht niet meer)
huisdieren (AH-voedsel is even goed als Bonzo of Whiskas)
dure luxe boodschappen
Ehm, wat als je een ziek huisdier hebt dat regelmatig geopereerd moet worden en speciaal dieetvoer nodig heeft? Onze kat heeft in 2005 in zijn eentje al ruim 2000 euro gekost!
pi_33103152
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Sorry, ik had m'n post net gewijzigd (want ik las verder dat die jongen eigenlijk helemaal geen auto had)
Maar je kunt inderdaad beter zelf een (tweedehands) auto kopen. Dan ben je veel minder kwijt dan met een auto van de zaak.

Bij mijn vorige werkgever kon ik kiezen tussen een auto van de zaak OF gewoon het bedrag krijgen dat de werkgever bespaart als hij mij geen auto gaf.
Natuurlijk meteen voor het geld gekozen en zelf een auto gekocht.
Ik heb nu voor een leaseauto gekozen, omdat ik best een flinke reisafstand heb en ik geen geld heb om direct een auto te kopen. Bovendien vind ik het wel fijn om te weten dat ik elke maand hetzelfde kwijt ben voor m'n auto en niet ineens voor een dure reparatie kom te staan. Maar hoe je het ook went of keert het blijft altijd een kwestie van prioriteiten stellen en keuzes maken. You can't hav it all.
50.000 O+
  donderdag 15 december 2005 @ 15:19:38 #213
65960 sanger
pi_33103230
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:05 schreef Tja... het volgende:

[..]

Ontopic: 600 euro vrij te besteden is dus 150 p.w. Niet vreselijk veel, ook niet erg weinig. Zoals je al zegt, is dat best te doen als je op e.e.a. let.
Jep das dus 150 euro per week, per persoon wel te verstaan. Niet bijzonder veel, maar het is dan ook alleen maar voor extra's. Dingen als competitieavonden darten (in de kroeg dus) zijn al ingecalculeerd in de vaste lasten. Het is dus puur voor overbodige dingen als een snack bij het tankstation of een keer (extra) uit eten of zoals nu, stiekem een extra kerstcadeuatje.

En indd storten wij ook wat er op de betaalrekening overblijft over naar de spaarrekening. Extra sparen is nooit weg.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:21:13 #214
65960 sanger
pi_33103270
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:16 schreef weathergirl het volgende:

[..]

Ehm, wat als je een ziek huisdier hebt dat regelmatig geopereerd moet worden en speciaal dieetvoer nodig heeft? Onze kat heeft in 2005 in zijn eentje al ruim 2000 euro gekost!
Daarvoor hebben wij een dier & zorg verzekering

Beetje overbodig als je het mij vraagt maar m'n vriendin wilde dat nou eenmaal. En het heeft zijn geld ook al opgeleverd met de sterilisatie van dat beest geval.
pi_33103478
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, de jouwe is door je vader betaald... wat is het verschil dan?
dat hij van mij is en niet van een 1 of andere lening maatchapij, bovendien ga ik er ook niet stoer mee lopen doen.
quote:
Je hebt een salaris, waarvan je 1500 euro kan sparen??
En dan doet pappie ook nog eens 1000 euro in het bakkie??? WAAROM
zodat als ik zelfstandig ga wonen gelijk een goede start kan maken, ik denk vooral omdat hij het vroeger slecht heeft gehad.
quote:
Vaste baan, genoeg spaargeld, ik ga verstandig en zuinig om met mijn financien, ik zie geen reden waarom het fout kan gaan?

[ Bericht 19% gewijzigd door The_Mavericks op 15-12-2005 15:33:59 ]
&lt;/b&gt;
pi_33103528
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:21 schreef sanger het volgende:

[..]

Daarvoor hebben wij een dier & zorg verzekering

Beetje overbodig als je het mij vraagt maar m'n vriendin wilde dat nou eenmaal. En het heeft zijn geld ook al opgeleverd met de sterilisatie van dat beest geval.
Ja, die heb ik ook, maar als er een bestaande conditie is bij het afsluiten van de verzekering (in dit geval blaasproblemen bij een gecastreerde kater) dan zijn ze slim genoeg om dat buiten de polis te houden. Dat krijg is dus allemaal niet vergoed. En voeding e.d. krijg je ook niet vergoed.

Ontopic:
Het zijn volgens mij vooral de kleine uitgaven ('even' een broodje halen, wat tijdschriften, een mars bij de pomp, impulsaankopen in de winkel) die het leven duur maken. Niet de vaste lasten, want die zijn goed te budgetteren, zoals door veel mensen in dit topic al is gezegd.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:42:52 #217
65960 sanger
pi_33103945
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:29 schreef weathergirl het volgende:

[..]

Ja, die heb ik ook, maar als er een bestaande conditie is bij het afsluiten van de verzekering (in dit geval blaasproblemen bij een gecastreerde kater) dan zijn ze slim genoeg om dat buiten de polis te houden. Dat krijg is dus allemaal niet vergoed. En voeding e.d. krijg je ook niet vergoed.

Ontopic:
Het zijn volgens mij vooral de kleine uitgaven ('even' een broodje halen, wat tijdschriften, een mars bij de pomp, impulsaankopen in de winkel) die het leven duur maken. Niet de vaste lasten, want die zijn goed te budgetteren, zoals door veel mensen in dit topic al is gezegd.
* mee eens is
  donderdag 15 december 2005 @ 16:16:41 #218
100671 misterikke
ik wel jij ook?
pi_33105069
quote:
Ik heb geen slecht inkomen, mijn vriendin als parttimer een stuk minder, maar toch netto iets van 2300 Euro samen.
quote:
Maar aan de diverse vaste lasten (huur, belastingen, gas/licht, ziektekosten, huishoudportemonnee, tv, internet, radio, eigen bijdragen aan therapie, auto etcetera zijn wij samen toch al snel zo'n 1600 euro kwijt.
Wat begrijp jij niet aan het woord netto?
er word teveel abstract gedingest
  donderdag 15 december 2005 @ 16:19:42 #219
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33105152
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:16 schreef misterikke het volgende:

[..]

[..]

Wegenbelasting? Gemeentelijke belastingen? Of zijn dit ineens geen vaste lasten meer die van je NETTO loon afgaan.

Begrijp ik je nou verkeerd, of begrijp jij het helemaal niet
  donderdag 15 december 2005 @ 16:22:54 #220
136 V.
pi_33105243
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die ¤ 450 voor boodschappen lijkt me absurd veel. Moet makkelijk door de helft kunnen.
We weten dat we niet de goedkoopste boodschappen doen, en we houden van lekker koken en eten. En sorry, da's niet altijd heel goedkoop. Niet dat we elke dag copieuze maaltijden op tafel kwakken -al koken we in het weekend wel wat rianter - maar als ik een doordeweekse hap maak, maak ik hem wel lekker. Smaakloos studentenvoer, die tijd heb ik gehad. Daarnaast heb ik daar ook de kosten voor de dieren en ook de medicijnen voor de dieren in meegenomen. En de 'cosmetica' (nee, niet make-up en luchtjes voor mijn vriendin, maar de zepen, de shampoos, de scheermesjes etcetera). Door de helft zie ik ECHT niet gebeuren.
quote:
¤ 25 voor mobieltje is ook overbodig, tenzij je die voor het werk nodig hebt (maar dan laat je hem door je werkgever betalen).
Het is voor twee mobieltjes, en sorry, maar tegenwoordig is een mobieltje niet iets absurds of zo.
quote:
Je huur daarentegen is wel weer lekker laag.
Ik vind het redelijk, ja

Maar nogmaals... ik heb het niet slecht, we houden maandelijks wat geld over, maar ik vraag mij nog steeds af waar mensen idiote dingen van kunnen doen. Dus. (en die mensen hebben hogere huishouduitgaven en 400 minuten-abbo's en elk jaar een nieuw telefoontje, dus daar besparen ze niet op).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_33105261
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:16 schreef misterikke het volgende:

[..]

[..]

Jij woont niet op jezelf zeker?

Er bestaan meer belastingsoorten dan loonbelasting alleen.
Gemeentebelasting, hondebelasting, noem maar op...
50.000 O+
  donderdag 15 december 2005 @ 16:23:40 #222
136 V.
pi_33105267
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:19 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Wegenbelasting? Gemeentelijke belastingen? Of zijn dit ineens geen vaste lasten meer die van je NETTO loon afgaan.

Begrijp ik je nou verkeerd, of begrijp jij het helemaal niet
Hij begrijpt het niet, denk ik.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 15 december 2005 @ 16:26:43 #223
136 V.
pi_33105374
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:16 schreef weathergirl het volgende:

[..]

...en wij hebben zo'n hond. Niet in één jaar 2000 Euro, maar inmiddels wel ook in die regionen over de afgelopen paar jaar. Yep, met verzekering, die vrij veel niet betaalt. En niks Bonzo, maar inderdaad speciaal dieetvoer. En elke dag drie pilletjes wegens de schildklier.
Ik durf makkelijk te stellen dat onze hond minstens 50 euro per maand kost.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 15 december 2005 @ 16:27:39 #224
136 V.
pi_33105411
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:29 schreef weathergirl het volgende:
Ontopic:
Bij mij gaat ook redelijk wat zitten in die 'kleine uitgaven', daar ben ik mij van bewust. En het vaste lasten budgetteren heb ik mijzelf een jaar geleden geleerd. Veel te laat trouwens, maar goed

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_33108668
Hmm, ik maak net m'n post open en daar ligt het voorstel van m'n zorgverzekering.
Ik schrik van het bedrag wat 12% van m'n netto inkomen is. Als ik er opin ga wordt
m'n vaste lasten druk 76%.

Ik heb steeds net kunnen rondkomen, maar met deze ontwikkeling gaat het de
verkeerde kant uit. Dat wordt puzzelen.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 15 december 2005 @ 18:39:49 #226
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33108892
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:07 schreef SeLang het volgende:
Toch heeft het wel iets hoor, net rond kunnen komen. Dat heeft wel een bepaalde romantiek. Dat je nog echt moet sparen voor dingen. Ik mis dat wel een beetje tegenwoordig.
Ik mis het helaas niet
Vampire Romance O+
  donderdag 15 december 2005 @ 23:08:23 #227
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33118604
Hoe doen jullie het in de december maanden eigenlijk. Want veel kosten: kerstmaaltijden, cadeau's ,dure boodschappen etc.. even in de min, of de creditcard??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33119293
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hoe doen jullie het in de december maanden eigenlijk. Want veel kosten: kerstmaaltijden, cadeau's ,dure boodschappen etc.. even in de min, of de creditcard??
Ik heb er nog een paar verjaardagen bovenop

Dit jaar kan ik een maand echt helemaal niets voor mezelf doen
50.000 O+
  donderdag 15 december 2005 @ 23:35:20 #229
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_33119695
quote:
Heel makkelijk.... ik doe er niet aan. Ook in deze tijd haal ik gewoon de standaard boodschappen, cadeaus doen we binnen mijn kennissenkring niet aan (iig. geen 'verplichte nummers') en zaken als kerst en oud & nieuw gaan hier onopgemerkt voorbij.
  donderdag 15 december 2005 @ 23:37:01 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33119778
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:35 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Heel makkelijk.... ik doe er niet aan. Ook in deze tijd haal ik gewoon de standaard boodschappen, cadeaus doen we binnen mijn kennissenkring niet aan en zaken als kerst en oud & nieuw gaan hier onopgemerkt voorbij.
Hier idem. Cadeaus doen we niet aan. Mijn ouders verzorgen een eenvoudig doch voedzaam kerstmaal. Alleen met oud en nieuw zetten we wat flessen champagne op tafel, maar daar genieten we dan ook enorm van.
pi_33119853
quote:
Hoe doen jullie het in de december maanden eigenlijk. Want veel kosten: kerstmaaltijden,
Boerenkool met worst of bij je ouders eten
quote:
cadeau's ,
whuh? Je kunt toch gewoon je kerstpakket herverpakken?
quote:
dure boodschappen
Aldi rules! En anders is er de voedselvoorziening nog
quote:
of de creditcard??
Pah, zo'n creditcard kost alleen maar geld.
pi_33121001
Roellio zegt: Als je samen niet minstens 3200 euro per maand netto binnenkrijgt moet je op zoek naar een betere vrouw!
pi_33121060
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:13 schreef Roellio het volgende:
Roellio zegt: Als je samen niet minstens 3200 euro per maand netto binnenkrijgt moet je op zoek naar een betere vrouw!
Of een betere baan natuurlijk.... Dan kun je tenminste jezelf onderhouden, wel zo fijn...
pi_33121100
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:13 schreef Roellio het volgende:
Of een betere man
50.000 O+
pi_33121134
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:17 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Of een betere man
Golddigger! Ohowwww....
pi_33121164
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Golddigger! Ohowwww....
If that's what it takes
50.000 O+
pi_33121404
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:19 schreef MissMSX het volgende:

[..]

If that's what it takes
Hehe, misschien dat daar 'iedereen het van doet'?

Ik ben benieuwd hoe ik mijn boontjes dop als ik over 6 maanden full-time aan de bak ga... Het startsalaris helpt in ieder geval, maar goed, een baan kun je ook zo kwijt zijn...
pi_33121933
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hehe, misschien dat daar 'iedereen het van doet'?

Ik ben benieuwd hoe ik mijn boontjes dop als ik over 6 maanden full-time aan de bak ga... Het startsalaris helpt in ieder geval, maar goed, een baan kun je ook zo kwijt zijn...
Niet als je een vast contract hebt in Nederland

En die fulltimebaan helpt niet echt
50.000 O+
pi_33122221
Ben toch blij dat ik het best goed geregeld heb, ik woon samen met mijn vriendin en we verdienen samen net over de 7000,- netto per maand. Nu nog in een appartement maar ik heb net een huis gekocht. We hebben 2 auto's, gaan 3 keer per jaar op vakantie en kopen en doen wat we leuk vinden. Heb ook de andere kant gekend, 3 jaar geleden verdiende ik nog 1000,- netto per maand en daar moest ik alles van doen, dat waren regelmatig krappe tijden.
pi_33122347
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:14 schreef Openminded het volgende:
Ben toch blij dat ik het best goed geregeld heb, ik woon samen met mijn vriendin en we verdienen samen net over de 7000,- netto per maand. Nu nog in een appartement maar ik heb net een huis gekocht. We hebben 2 auto's, gaan 3 keer per jaar op vakantie en kopen en doen wat we leuk vinden. Heb ook de andere kant gekend, 3 jaar geleden verdiende ik nog 1000,- netto per maand en daar moest ik alles van doen, dat waren regelmatig krappe tijden.
Dankjewel, dat wilden de meeste mensen hier niet horen
50.000 O+
  vrijdag 16 december 2005 @ 01:25:05 #241
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_33122409
Heb ik ook een leuke om het stressniveau op pijl te houden voor u allen: ik moest een aantal maanden geleden rondkomen van 375 euro ivm met een min-max contract met min. 16 uur en max 36. Dus die eerste maand kreeg ik voor 16 uur uitbetaald. En daarbij komt ook nog eens dat ik net op mezelf ging, dus veel (extra) geld kwijt was aan zaken als zo'n leuke eerste rekening van tel./internet/tv en nog geen huursubsidie. Ja, alles erop en eraan, geen studentenkamertje. Dus wat deed ik, elke dag nog bij pa en ma aankloppen voor een warme maaltijd.
  vrijdag 16 december 2005 @ 01:26:28 #242
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33122434
Offffff je zet je zolder vol plantjes (begonias!), schijnt ook een gat in je begroting te dichten.

Zie het vaak genoeg links en rechts
Waarom wordt er niet opgetreden tegen deze overal aanwezige asocialen???
  vrijdag 16 december 2005 @ 01:27:33 #243
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_33122458
quote:
Op donderdag 15 december 2005 18:31 schreef barthol het volgende:
Hmm, ik maak net m'n post open en daar ligt het voorstel van m'n zorgverzekering.
Ik schrik van het bedrag wat 12% van m'n netto inkomen is. Als ik er opin ga wordt
m'n vaste lasten druk 76%.

Ik heb steeds net kunnen rondkomen, maar met deze ontwikkeling gaat het de
verkeerde kant uit. Dat wordt puzzelen.
Vergeet de zorgtoeslag niet he. Tis niet veel, maar iig iets.
pi_33122554
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:27 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Vergeet de zorgtoeslag niet he. Tis niet veel, maar iig iets.
Lullig als je daar net buiten valt zoals ik...
50.000 O+
pi_33122944
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:21 schreef MissMSX het volgende:
Dankjewel, dat wilden de meeste mensen hier niet horen
Kan ik me voorstellen maar niet iedereen klaagt over te weinig geld. Ik heb het ook gedaan hoor, ik weet gewoon dat het moeilijk is als je niet al te veel verdient.
pi_33122961
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:57 schreef Openminded het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen maar niet iedereen klaagt over te weinig geld. Ik heb het ook gedaan hoor, ik weet gewoon dat het moeilijk is als je niet al te veel verdient.
Ik geloof ook echt wel dat mijn tijd nog wel komt. Ben pas een half jaar echt aan 't werk en ik heb mogelijkheden genoeg
Maar voor nu is 't even door de zure appel heen bijten
50.000 O+
pi_33124119
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:14 schreef Openminded het volgende:
Dus je bent in 3 jaar tijd van 1000 netto naar 3500 netto gegaan? Wat doe je in godsnaam
-Mark Steyn
pi_33124141
Interessante topic

Verder ben ik wel interessant naar een standaard lijstje wat van de OP zou kunnen zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 16 december 2005 @ 08:24:56 #249
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33124734
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:25 schreef LomarVe het volgende:
Heb ik ook een leuke om het stressniveau op pijl te houden voor u allen: ik moest een aantal maanden geleden rondkomen van 375 euro ivm met een min-max contract met min. 16 uur en max 36. Dus die eerste maand kreeg ik voor 16 uur uitbetaald. En daarbij komt ook nog eens dat ik net op mezelf ging, dus veel (extra) geld kwijt was aan zaken als zo'n leuke eerste rekening van tel./internet/tv en nog geen huursubsidie. Ja, alles erop en eraan, geen studentenkamertje. Dus wat deed ik, elke dag nog bij pa en ma aankloppen voor een warme maaltijd.
Kookt moeder lekker?
Vampire Romance O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 december 2005 @ 08:31:43 #250
13151 crew  Rewimo
pi_33124773
quote:
Niet meer uitgeven dan je hebt. Bovendien doen wij niet aan kerstcadeaus. Wel aan Sinterklaas, althans voor mijn zoontje, maar daarvoor verzamel ik al in de loop van het jaar cadeautjes (aanbiedingen). Wij hebben in de decembermaand en de eerste paar dagen van januari ook nog eens 4 verjaardagen... Je maakt het net zo duur als je zelf wilt toch? Lekker eten met kerst, tuurlijk, maar niet per se duur eten.
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:19:57 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33126539
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:32 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Lullig als je daar net buiten valt zoals ik...
Ach, met er net binnen vallen schiet je ook niet veel op. Dan krijg je hooguit een paar euro zorgtoeslag per maand. Ik zou dan liever meer verdienen en net niet voor zorgtoeslag in aanmerking komen, want dan zou ik netto meer op mijn rekening hebben.
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:48:07 #252
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33136448
de baas heeft mij onverwacht een leuke eindejaarsuitkering gegeven van 500 euro! Ik zit weer safe tot het einde van het jaar!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 16 december 2005 @ 16:05:23 #253
92655 Ferdi81
omdat............
pi_33136973
leuk gefeliciteerd Bloodhound.........
  vrijdag 16 december 2005 @ 16:24:18 #254
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33137582
thanks, nu moet ik het maar even apart zetten, anders zal het wel snel op zijn! (de baas heeft het cash in het handje gegeven, zon mooi briefje van 500 euro! )
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:21:38 #255
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_33139278
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 08:24 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Kookt moeder lekker?
Ach, laat ik het zo zeggen: mij hoor je niet klagen.
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:24:27 #256
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_33139359
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ach, met er net binnen vallen schiet je ook niet veel op. Dan krijg je hooguit een paar euro zorgtoeslag per maand. Ik zou dan liever meer verdienen en net niet voor zorgtoeslag in aanmerking komen, want dan zou ik netto meer op mijn rekening hebben.
Klopt, het maximale bedrag is 33 euro toeslag per maand. Misschien niet verkeerd om eens bij werkgever/bond/whatever te informeren naar een mogelijke collectiviteit, mocht die er nog niet zijn. Kan je maximaal 10 % korting op de maandpremie krijgen. Dat percentage hangt dan weer af van het aantal mensen (werknemers bijv) die hieraan meedoen.
pi_33142768
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 05:27 schreef StefanP het volgende:
Dus je bent in 3 jaar tijd van 1000 netto naar 3500 netto gegaan? Wat doe je in godsnaam
Nou, mijn vriendin verdient bijna 1600,- netto dus ik zit nog wel iets boven die 3500. Heb 3 jaar geleden gekozen voor een baan als luchtverkeersleider en sindsdien is mijn salaris alleen maar gestegen
pi_33142910
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 16:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
thanks, nu moet ik het maar even apart zetten, anders zal het wel snel op zijn!
Denk 't niet hoor, de meeste winkeliers weigeren biljetten boven 100 euro
  vrijdag 16 december 2005 @ 19:52:50 #259
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33143044
ik breng het morgen naar de bank, ik denk dat dat het slimste is, het brandt alweer in mn zak.. Ik heb net 50 euro aan boodschappen gehaald bij de AH, onbewist denk je toch "nu kan het wel" terwijl je day eigenlijk niet zou moeten doen...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33157606
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:24 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Klopt, het maximale bedrag is 33 euro toeslag per maand. Misschien niet verkeerd om eens bij werkgever/bond/whatever te informeren naar een mogelijke collectiviteit, mocht die er nog niet zijn. Kan je maximaal 10 % korting op de maandpremie krijgen. Dat percentage hangt dan weer af van het aantal mensen (werknemers bijv) die hieraan meedoen.
Wie het kleine niet eert he... al zou ik 2 tientjes krijgen, dan is dat nog steeds 20% van m'n maandbedrag.
50.000 O+
pi_33158583
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik breng het morgen naar de bank, ik denk dat dat het slimste is, het brandt alweer in mn zak.. Ik heb net 50 euro aan boodschappen gehaald bij de AH, onbewist denk je toch "nu kan het wel" terwijl je day eigenlijk niet zou moeten doen...
Bijt je anders op een stokje?

En wat was het dure wat je kocht bij Appie?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 17 december 2005 @ 13:01:44 #262
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33158618
Condooms zijn zijn grootste kostenpost.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 17 december 2005 @ 13:13:29 #263
26777 MrTorture
pi_33158897
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:01 schreef Ciurlizza het volgende:
>> PUB
Vis een optie?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 december 2005 @ 17:55:41 #264
13151 crew  Rewimo
pi_33165637
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:01 schreef Ciurlizza het volgende:
Eet jij zó weinig
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:12:58 #265
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_33167712
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je hebt daar helemaal gelijk natuurlijk..
aan de andere kant kun je dit soort extras misschien beter aan leuke dingen uitgeven als uit eten ofzo aangezien het buiten je normale inkomen valt
Gewoon om je levenskwaliteit op een hoger nivo te tillen.
reach out and touch faith
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:26:33 #266
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_33168075
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:12 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

je hebt daar helemaal gelijk natuurlijk..
aan de andere kant kun je dit soort extras misschien beter aan leuke dingen uitgeven als uit eten ofzo aangezien het buiten je normale inkomen valt
Gewoon om je levenskwaliteit op een hoger nivo te tillen.
Je bedoelt investeren in duurzame activa ?
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_33171022
tvp
pi_33175401
Ik ben student. En ondanks dat paps&mams veel geld hebben zie ik er niets van terug. En ben net terug van een lange reis.. en woon op mezelf.. dus ja.. dan moet je op de kosten letten. De makkelijkste manier om geld te besparen: NIET UITGAAN! Nodig mensen maar thuis bij je uit. Kratje bier; klaar. Vrouwen versieren in de kroeg, is het enige wat je mist! Maarja, heb toch een vriendin..
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:47:41 #269
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33175496
vrouwen zijn duur an sich, dus gewoon die vrouwen even in hun sop gaar laten koken en leuke dingen doen. die vrouwen kunnen altijd nog wel.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:54:13 #270
35967 Fusion
Tiki Torches in the Garage
pi_33175764
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:07 schreef SeLang het volgende:
Ruilen?
pi_33175853
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:26 schreef PH52 het volgende:

[..]

Je bedoelt investeren in duurzame activa ?
Vrouwen bedoel je toch?
pi_33176640
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vrouwen zijn duur an sich, dus gewoon die vrouwen even in hun sop gaar laten koken en leuke dingen doen. die vrouwen kunnen altijd nog wel.
Nou! Het wordt dat dat het CBS een inflatiecijfer uitbrengt voor vrouwen. Dan zul je zien dat vrouwen steeds duurder worden in onderhoud!
pi_33176748
Zoek een koe. Die zijn goedkoop in het onderhoud
pi_33178812
Ik dacht dat je volgens de overlevering beter een schaap kon onderhouden
pi_33179129
Een schaap is ook goed

Maar hoe mooier hoe duurder meestal. Dus als je van smaak houdt moet je zorgen dat je voldoende knaken verdient
  zondag 18 december 2005 @ 01:14:31 #276
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33180439
veel mensen krijgen sowieso kinderbijslag en hypoaftrek of huursubsidie. Waarschijnlijk behoor jij tot geen een van die groepen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 18 december 2005 @ 01:22:16 #277
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33180626
ach, als de overheid 49% van ons nationaal inkomen afsnoept wordt het leven krapjes ja. Maar dat hebben lefties als Verbal er graag voor over neem ik aan.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 18 december 2005 @ 12:00:37 #278
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_33185857
Ik denk dat een groot verschil in woonlasten ook veroorzaakt kan worden door wanneer mensen hun huis hebben gekocht. Mensen die 10 jaar geleden hebben gekocht en hun hypotheek nu hebben later oversluiten kunnen heel goedkoop wonen. Dat scheelt al honderden euro's per maand.
  zondag 18 december 2005 @ 12:08:02 #279
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33186029
De overheid graait flink voordat het salaris op je bankrekening wordt gestort. Da's het grote probleem.
Hup, aan het werk!
  zondag 18 december 2005 @ 12:11:33 #280
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33186137
maar daar worden weer zaken voor geregeld ten bate van ons alllemaal. Dus zo erg vind ik het niet om belasting te betalen. Het gaat er meer om dat de lasten steeds hoger worden omdat de inflatie uit de hand dreigt te lopen omdat men maar zo angstvallig die rente laag houdt. Leuk en aardig natuurlijk als je er 1% bijkrijgt en 2.5% op je spaargeld krijgt,,maar als de prijzen vervolgens met 5-10% stijgen boer je er toch op achteruit.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 18 december 2005 @ 12:13:47 #281
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33186198
Nee, de overheid is een erg inefficiënt en log orgaan, erg bureaucratisch ook. Dat geld wordt dus over de balk gesmeten. Belasting betalen kom je niet onderuit, maar in dit land wordt er achterlijk veel belasting betaald.

Kap eens met subsidies, toeslagen en HRA bijvoorbeeld.... allemaal sigaren uit eigen doos in feite en alleen bedoeld om een hele zwik inefficiënte ambtenaren aan het werk te houden.
Hup, aan het werk!
pi_33186957
Nee, jezelf overleveren aan de grillen van de markt, da's een goed plan. Stel je voor dat een bedrijf met de instelling van UPC gebroken benen gaat verhelpen, en andere operaties gaat doen..
  zondag 18 december 2005 @ 12:58:42 #283
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33187316
Operaties worden gedaan door ziekenhuizen, niet door de schoenenmaker. Non-argument dus.
Hup, aan het werk!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 december 2005 @ 13:01:13 #284
13151 crew  Rewimo
pi_33187367
quote:
Op zondag 18 december 2005 12:58 schreef Ciurlizza het volgende:
Operaties worden gedaan door ziekenhuizen, niet door de schoenenmaker. Non-argument dus.
Nee, joshus_cat heeft het over bedrijven met de instelling van UPC. Daar wil je niet door geopereerd worden inderdaad...
  zondag 18 december 2005 @ 13:01:42 #285
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33187376
Operaties worden nu gedaan door het ziekenhuis, dat zal dan niet anders zijn. Non-argument dus.
Hup, aan het werk!
pi_33187408
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, joshus_cat heeft het over bedrijven met de instelling van UPC. Daar wil je niet door geopereerd worden inderdaad...
Die gaan vanzelf failliet in een open markt
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 december 2005 @ 13:04:52 #287
13151 crew  Rewimo
pi_33187435
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:01 schreef Ciurlizza het volgende:
Operaties worden nu gedaan door het ziekenhuis, dat zal dan niet anders zijn. Non-argument dus.
Jij zou je wel laten opereren in een ziekenhuis waar ze werken met de instelling van UPC?
  zondag 18 december 2005 @ 13:07:01 #288
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33187478
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:04 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Jij zou je wel laten opereren in een ziekenhuis waar ze werken met de instelling van UPC?
Nee, dan zou ik voor 'n ander ziekenhuis kiezen en als iedereen dat doet, dan gaat het ziekenhuis met de verkeerde instelling failliet. Dat is het mooie van een open markt.
Hup, aan het werk!
  zondag 18 december 2005 @ 13:08:47 #289
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33187528
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

je hoeft daar ook niet geopereerd worden, je bent VRIJ om een ziekenhuis te kiezen, doordat het een vrije markt is gaan die kut-ziekenhuzien trouwnes ook out-of-business, niemand kiest daar immers voor.

Bij onze dure inefficiente overheid ben je echter gedwongen te winkelen.
  zondag 18 december 2005 @ 13:09:00 #290
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33187532
vebral, wat heb je voor opleiding gedaan?
  zondag 18 december 2005 @ 13:09:51 #291
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33187548
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:08 schreef McCarthy het volgende:

[..]

je hoeft daar ook niet geopereerd worden, doordat het een vrije markt is gaan die trouwnes ook out-of-business.
Dat is moeilijk te begrijpen voor lefties. Die spenderen liever miljoenen belastinggeld aan inefficiënten ambtenaren om sigaren uit eigen doos uit te keren in de vorm van zorgtoeslag en huursubsidie.
Hup, aan het werk!
  zondag 18 december 2005 @ 13:10:08 #292
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33187557
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:09 schreef McCarthy het volgende:
vebral, wat heb je voor opleiding gedaan?
De basisschool.
Hup, aan het werk!
pi_33187768
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:08 schreef McCarthy het volgende:

[..]

je hoeft daar ook niet geopereerd worden, je bent VRIJ om een ziekenhuis te kiezen, doordat het een vrije markt is gaan die kut-ziekenhuzien trouwnes ook out-of-business, niemand kiest daar immers voor.
a) kun je me het verschil uitleggen tussen een natura-polis en een restitutie-polis?
b) Kun je me eens uitleggen waarom UPC nog steeds in de markt is?
  zondag 18 december 2005 @ 13:20:57 #294
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33187796
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:19 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

a) kun je me het verschil uitleggen tussen een natura-polis en een restitutie-polis?
nee
quote:
b) Kun je me eens uitleggen waarom UPC nog steeds in de markt is?
dat weet je zelf ook dondersgoed, dus loop niet zo onnozel te doen in een poging de vrije markt in een kwaad daglicht te zetten.
  zondag 18 december 2005 @ 13:21:11 #295
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33187804
Omdat mensen nog steeds producten en diensten aanschaffen die worden aangeboden door UPC. Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken?
Hup, aan het werk!
pi_33187806
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:07 schreef Ciurlizza het volgende:

Nee, dan zou ik voor 'n ander ziekenhuis kiezen en als iedereen dat doet, dan gaat het ziekenhuis met de verkeerde instelling failliet. Dat is het mooie van een open markt.
Ah, dus als je een gebroken been hebt laat je de ambulance honderd kilometer doorrijden naar het ziekenhuis van jouw keuze.
pi_33187837
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:20 schreef McCarthy het volgende:

[mccarthy laat voor de zoveelste keer zien dat-ie niet weet waar ie 't over heeft, en besluit met ]

dat weet je zelf ook dondersgoed, dus loop niet zo onnozel te doen in een poging de vrije markt in een kwaad daglicht te zetten.
pi_33187844
Dan rij je er minimaal een stuk of 5 voorbij in Nederland

En inderdaad ga ik er als er geen levensbedreigende situatie is voor het beste ziekenhuis
  zondag 18 december 2005 @ 13:24:33 #299
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33187874
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:21 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ah, dus als je een gebroken been hebt laat je de ambulance honderd kilometer doorrijden naar het ziekenhuis van jouw keuze.
Nee, er is meer dan één ziekenhuis actief binnen 'n straal van 100 km hoor. Jij begrijpt er echt weinig van en je komt constant met non-argumenten. Ga je nog serieus discussieren of blijft het bij deze zwakzinnige klets?
Hup, aan het werk!
  zondag 18 december 2005 @ 13:26:47 #300
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33187933
[joshus_cat laat voor de zoveelste keer zien dat-ie niet weet waar ie 't over heeft, en besluit met ]
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:21 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

niet voor levensbedreigende situaties natuurlijk.
Wel voor dingen die niet direct haast hebben. Het is een ilusie te verwachten dat iedereen om de hoek een ziekenhuis heeft dat alle diensten kan leveren tegen topkwaliteit.
  zondag 18 december 2005 @ 13:26:58 #301
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_33187936
Je doet echt wat fout denk ik TS, want jij bent zelfs nog tweeverdiener. Ik woon alleen en kom wel uit met mijn geld. En ja ik heb ook een hypotheek en alles verder erop en eraan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')