onzin, je stopt wel beestjes in hokjes. Je betaald voor je vlees, dus betaal je voor het in hokjes stoppen van dieren en opfokken om vervolgens te slachtenquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:07 schreef euh.. het volgende:
Ik stop geen beestjes in hokjes
Maar goed... was die kooi met tralies? misschien voelen ze zich meer opgesloten met zo'n glazen 'kooi' om zich heen?
Beiden kooien waren van glas en beiden hebben tralies aan de bovenkant, dus ik denk niet dat dat het is.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:07 schreef euh.. het volgende:
Ik stop geen beestjes in hokjes
Maar goed... was die kooi met tralies? misschien voelen ze zich meer opgesloten met zo'n glazen 'kooi' om zich heen?
Zelf even googlen is te veel voor je?>quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Wat zijn gerbils? Muizen, nee want ik zie in de bovenste foto water in een aquarium?
quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:20 schreef paddy het volgende:
Heb er 2 gehad.
1 vond ik half opgevreten, en de ander ging er vandoor
Toen ik haar eindelijk zag op het dak van de bijkeuken en haar wilde vangen (onbegonnen werk) vloog ze een afvoerpijp in.
Heb haar nog horen krabbelen om er weer uit te komen, maar lukte dus niet.
Kon haar er ook niet uitkrijgen.
Nee, was het ook niet, en hoef nooit meer zulke vliegensvlugge beestjes dusquote:
beeskes zijn inderdaad erg snelquote:Op dinsdag 13 december 2005 17:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, was het ook niet, en hoef nooit meer zulke vliegensvlugge beestjes dus
(Hoe leuk ze ook zijn)
als je ze handtam maakt, doet het er niet toe dat ze vliegensvlug zijn...quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, was het ook niet, en hoef nooit meer zulke vliegensvlugge beestjes dus
(Hoe leuk ze ook zijn)
Blijkbaar hadden ze eten genoeg, want ze kwamen alleen, wanneer ze wisten dat ze het hok uitgingenquote:Op dinsdag 13 december 2005 18:42 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
als je ze handtam maakt, doet het er niet toe dat ze vliegensvlug zijn...
want die van mij komen gewoon in m'n hand zitten als daar wat eten in heb liggen..
Dat is wel een goede tip ja. Al was de vorige kooi ook van glas, maar ze staan nu ook dichterbij mijn raam en misschien is het wat rumoeriger daar.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:16 schreef Tasma het volgende:
Maak 1-2 wanden van het aquarium eens donker, geeft een veiligere omgeving voor ze waardoor ze zich minder bedreigd voelen.
Neem bv, de achterwand en 1 zijwand en plak die even af met wat donker karton scheelde bij mijn hamsters heel veel.
Ik heb momenteel vooral zand op de bodem liggen in combinatie met hooi en strooisel. Net zoals in de vorige bak. Alleen in de vorige bak waren ze echt uuuuren aan het graven in de hoekjes, dat was grappig om te zien. Een gerbil heeft altijd de drang om zich ergens uit te graven, ook al gaat dat niet.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:19 schreef beestjuh het volgende:
Gerbils in een glazen bak kan heel goed gaan denk ik. Ik heb muizen in een aquarium gehad en zit te denken om er weer een paar te adopteren..
Wat heb je op de bodem liggen bijvoorbeeld. In een kooi doe je normaliter strooisel, maar in een aquarium zou ik een lekkere laag zand doen. Misschien zelfs iets erop zaaien, want ze vinden het heerlijk om te graven. Verder balen ze misschien dat ze niet meer in de tralies kunnen klimmen. Dus je kan tegen een glazen wand, een (houten) rekje plaatsen om te klimmen, buizen door de bak hangen zodat ze in alle hoeken van de bak kunnen komen, of een hoog-en-droog-slaapplekje maken. Verstop eten op moeilijker bereikbare plekjes, zodat ze moeite moeten doen om erbij te komen.Zorg dat ze hun leven zo natuurlijk mogelijk kunnen leven!
Jeetje, had je twee vrouwtjes? Die kunnen best bitchy zijn naar elkaar toe, die van mij vechten wel eens maar gelukkig niet zo erg als jij beschrijft.quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:20 schreef paddy het volgende:
Heb er 2 gehad.
1 vond ik half opgevreten, en de ander ging er vandoor
Toen ik haar eindelijk zag op het dak van de bijkeuken en haar wilde vangen (onbegonnen werk) vloog ze een afvoerpijp in.
Heb haar nog horen krabbelen om er weer uit te komen, maar lukte dus niet.
Kon haar er ook niet uitkrijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |