abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33043653
Ik heb sinds februari dit jaar twee vrouwelijke gerbils.
Eerst zaten ze in een ontzettend klein kooitje, maar sinds kort zitten ze in een oud aquarium.

Het betreffende aquarium.

Intrek in de nieuwe kokosnoot.

Slechte foto, maar erg schattig.

Alleen lijkt het alsof ze niet kunnen wennen, ze graven minder en stampen meer. Dat deden ze minder in de oude kooi. Ik dacht dat wat meer ruimte ze goed zou doen, maar ze zijn nu juist minder actief. Ook heb ik meer speeltjes in de kooi gedaan, zodat ze zich goed kunnen vermaken. Toch heb ik het gevoel dat ze niet helemaal tevreden zijn met hun nieuwe kooi. Ze zitten nu zo’n twee maanden in een oud aquarium, zal ik ze terug plaatsen? Of nog even afwachten?

En laat mij jullie gerbils eens zien!
pi_33043900
Ik heb niet
pi_33044108
Ik stop geen beestjes in hokjes

Maar goed... was die kooi met tralies? misschien voelen ze zich meer opgesloten met zo'n glazen 'kooi' om zich heen?
pi_33044187
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:07 schreef euh.. het volgende:

Maar goed... was die kooi met tralies? misschien voelen ze zich meer opgesloten met zo'n glazen 'kooi' om zich heen?
onzin, je stopt wel beestjes in hokjes. Je betaald voor je vlees, dus betaal je voor het in hokjes stoppen van dieren en opfokken om vervolgens te slachten

Ontopic
lijkt me overigens juist fijner voor de beesten zo, minder tocht etc, een eigen climaatje in de bak.
pi_33044235
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:07 schreef euh.. het volgende:

Beiden kooien waren van glas en beiden hebben tralies aan de bovenkant, dus ik denk niet dat dat het is.
pi_33044356
Maak 1-2 wanden van het aquarium eens donker, geeft een veiligere omgeving voor ze waardoor ze zich minder bedreigd voelen.

Neem bv, de achterwand en 1 zijwand en plak die even af met wat donker karton scheelde bij mijn hamsters heel veel.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:18:22 #7
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_33044394
Ik heb geen gerbils maar wel ratje
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:19:37 #8
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_33044432
Gerbils in een glazen bak kan heel goed gaan denk ik. Ik heb muizen in een aquarium gehad en zit te denken om er weer een paar te adopteren. .

Wat heb je op de bodem liggen bijvoorbeeld. In een kooi doe je normaliter strooisel, maar in een aquarium zou ik een lekkere laag zand doen. Misschien zelfs iets erop zaaien, want ze vinden het heerlijk om te graven. Verder balen ze misschien dat ze niet meer in de tralies kunnen klimmen. Dus je kan tegen een glazen wand, een (houten) rekje plaatsen om te klimmen, buizen door de bak hangen zodat ze in alle hoeken van de bak kunnen komen, of een hoog-en-droog-slaapplekje maken. Verstop eten op moeilijker bereikbare plekjes, zodat ze moeite moeten doen om erbij te komen.Zorg dat ze hun leven zo natuurlijk mogelijk kunnen leven!
power to the people
pi_33044892
Wat zijn gerbils? Muizen, nee want ik zie in de bovenste foto water in een aquarium?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:44:03 #10
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_33046882
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Wat zijn gerbils? Muizen, nee want ik zie in de bovenste foto water in een aquarium?
Zelf even googlen is te veel voor je?>
klik hier maar
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_33046902
Zou het ook zo zijn dat ze kunnen ruiken dat er water in die bak heeft gezeten? Dat ze bang zijn voor het terugkomen daarvan?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_33047668

vertel eens wat meer en doe eens wat meer plaatjes erbij!
Hoe heten ze?

gerbils
Narf!
pi_33047801
Heb er 2 gehad.
1 vond ik half opgevreten, en de ander ging er vandoor
Toen ik haar eindelijk zag op het dak van de bijkeuken en haar wilde vangen (onbegonnen werk) vloog ze een afvoerpijp in.
Heb haar nog horen krabbelen om er weer uit te komen, maar lukte dus niet.
Kon haar er ook niet uitkrijgen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_33047826
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:20 schreef paddy het volgende:
Heb er 2 gehad.
Toen ik haar eindelijk zag op het dak van de bijkeuken en haar wilde vangen (onbegonnen werk) vloog ze een afvoerpijp in.
klinkt niet echt prettig
Narf!
pi_33047867
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:22 schreef Sickert het volgende:

[..]

klinkt niet echt prettig
Nee, was het ook niet, en hoef nooit meer zulke vliegensvlugge beestjes dus
(Hoe leuk ze ook zijn)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_33048453
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:24 schreef paddy het volgende:

[..]

(Hoe leuk ze ook zijn)
beeskes zijn inderdaad erg snel weet er alles van
maar wel leuk
Narf!
pi_33049453
how CUTE

ik heb alleen maar een hond en 2 katten
No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the sources of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.
pi_33049532
oeh!
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_33049559
leuk hoor ik heb dr zelf ook drie in een oude vissebak maar 1 zit er nu apart omdat ze vechten.
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:42:38 #20
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_33049591
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:24 schreef paddy het volgende:

[..]

(Hoe leuk ze ook zijn)
als je ze handtam maakt, doet het er niet toe dat ze vliegensvlug zijn...
want die van mij komen gewoon in m'n hand zitten als daar wat eten in heb liggen..
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_33049902
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:42 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

als je ze handtam maakt, doet het er niet toe dat ze vliegensvlug zijn...
want die van mij komen gewoon in m'n hand zitten als daar wat eten in heb liggen..
Blijkbaar hadden ze eten genoeg, want ze kwamen alleen, wanneer ze wisten dat ze het hok uitgingen
Het hok in, was een ander probleem.
pi_33050037
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:16 schreef Tasma het volgende:
Maak 1-2 wanden van het aquarium eens donker, geeft een veiligere omgeving voor ze waardoor ze zich minder bedreigd voelen.

Neem bv, de achterwand en 1 zijwand en plak die even af met wat donker karton scheelde bij mijn hamsters heel veel.
Dat is wel een goede tip ja. Al was de vorige kooi ook van glas, maar ze staan nu ook dichterbij mijn raam en misschien is het wat rumoeriger daar.
pi_33050364
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:19 schreef beestjuh het volgende:
Gerbils in een glazen bak kan heel goed gaan denk ik. Ik heb muizen in een aquarium gehad en zit te denken om er weer een paar te adopteren. .

Wat heb je op de bodem liggen bijvoorbeeld. In een kooi doe je normaliter strooisel, maar in een aquarium zou ik een lekkere laag zand doen. Misschien zelfs iets erop zaaien, want ze vinden het heerlijk om te graven. Verder balen ze misschien dat ze niet meer in de tralies kunnen klimmen. Dus je kan tegen een glazen wand, een (houten) rekje plaatsen om te klimmen, buizen door de bak hangen zodat ze in alle hoeken van de bak kunnen komen, of een hoog-en-droog-slaapplekje maken. Verstop eten op moeilijker bereikbare plekjes, zodat ze moeite moeten doen om erbij te komen.Zorg dat ze hun leven zo natuurlijk mogelijk kunnen leven!
Ik heb momenteel vooral zand op de bodem liggen in combinatie met hooi en strooisel. Net zoals in de vorige bak. Alleen in de vorige bak waren ze echt uuuuren aan het graven in de hoekjes, dat was grappig om te zien. Een gerbil heeft altijd de drang om zich ergens uit te graven, ook al gaat dat niet. Nu doen ze dat heeel wat minder.
Ik heb een kokosnootje voor ze opgehangen en allerlei buisjes in de nieuwe kooi geplaatst zodat ze kunnen klimmen en klauteren. Het eten leg ik meestal op mijn hand, zodat ze het er vanaf kunnen pakken. Als ze dan iets gepakt hebben, strooi ik het overige voedsel in het rond.

Hoeveel muizen heb je in je aquarium gehad?
pi_33050615
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:20 schreef paddy het volgende:
Heb er 2 gehad.
Jeetje, had je twee vrouwtjes? Die kunnen best bitchy zijn naar elkaar toe, die van mij vechten wel eens maar gelukkig niet zo erg als jij beschrijft.
pi_33051845
IK HAD OOK GERBILS !!
THEO EN THEA !
Punk !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')