abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33140361
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:35 schreef umberrella het volgende:
k was er ook... hyperactieve mensjes om me heen... Misschien had ik beter de tribune kunnen pakken ipv vooraan te gaan staan... vond het niet super geweldig...
En waarom dan niet ?
  vrijdag 16 december 2005 @ 23:39:25 #52
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33149387
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:18 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

Ohh die cd'tjes waren niet van Franz helaas
Waren promotiecd'tjes met verschillende artiesten erop. 1 nummertje van Arctic Monkeys en nummertje van My Morning Jacket zijn erg leuk, de rest is beetje vaagjes
Maaruh als ze ze bij jou toch uitdelen, kun je er niet een paar deze kant op laten komen dan?
Wat schuift het?
Price of Gas, keeps on rising, nothing comes for free.
pi_33151045
Beetje oftopic en misschien voor sommige mensen al bekend, maar n.a.v. dit topic 3 voor 12 Song van het Jaar 2005 ging ik bij 'song van het jaar 2004' kijken op, en dat was... jawel
quote:
Ruim 5.500 stemmen voor de Song van het Jaar 2004. Franz Ferdinand krijgt drie keer zoveel stemmen als nummer 2.

1 (7573) Franz Ferdinand - Take Me Out
2 (2523) U2 - Vertigo
3 (2183) N*E*R*D - She Wants to Move
4 (2152) The Killers - Somebody Told Me
5 (1612) Soulwax - Any Minute Now
Wel grappig

oja, dit jaar Do you want to op #6
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_33168084
Dat wist ik al ja. Wel leuk om te lezen.
pi_33188457
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:39 schreef prototype het volgende:

Wat schuift het?
wa moeje dr voor hebbe?
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  zondag 18 december 2005 @ 15:49:44 #56
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33192302
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:47 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

wa moeje dr voor hebbe?
wa hebbie te bieden?
als ik er van de week weer langskom zal ik het even voor je vragen
pi_33192338
heb wat artikelen gevonden van het AD, Parool en Telegraaf

allemaal vrij negatief zal ze zo even bij elkaar rapen en posten
  zondag 18 december 2005 @ 15:52:06 #58
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33192362
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:51 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
heb wat artikelen gevonden van het AD, Parool en Telegraaf

allemaal vrij negatief zal ze zo even bij elkaar rapen en posten
Hmmm, begint een beetje een trend te worden ofzo, FF afzeiken? :S
  zondag 18 december 2005 @ 16:03:56 #60
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33192701
quote:
Ik weet niet waar de telegraaf stond -waarschijnlijk bij de boxen- maar ik vond het echt niet te hard ofzo. Misschien ben ik wel doof aan het worden, dat zou ook heel goed kunnen

Het parool eist overigens iets van Franz Ferdinand dat helemaal niet hun intentie is. Het streven is dansbare rock en roll maken, niet 'maatschappelijk relevante muziek', pff, kortom gezwam.
pi_33194550
quote:
Op zondag 18 december 2005 16:03 schreef prototype het volgende:

[..]

'maatschappelijk relevante muziek'
FF en maatschappelijk relevant?
die hebben nog nooit van 'Song for girls to dance to' gehoord...
pi_33194607
De muziek van Franz Ferdinand is een beetje als een nieuw type mobiele telefoon of Ipod: kwalitatief niets op aan te merken, maar het blijft een 'product' (Het Parool)
noujaaaaaaaaaaa zeg!
pi_33195185
Ik had juist een (vrij) positief artikeltje gelezen! Ik dacht dat die uit de Telegraaf kwam (studiegenootje had het voor me uitgeknipt). Titel was Franz Ferdinand meteen klassiek. Enige kritiek was dacht ik dat de panelen niet spannend versierd waren... (maar de link naar dat artikel uit de Telegraaf doet het bij mij niet, dus kan goed dezelfde zijn )
pi_33195242
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:49 schreef prototype het volgende:

als ik er van de week weer langskom zal ik het even voor je vragen
Dankjewel! Als het gelukt is, hoor ik wel wat de onkosten zijn
pi_33195563
Haha dit dan:

"de tegen iedereen aan stuiterende TU-studenten met hun dikke monturen"

Ik heb ze niet gezien hoor en het voegt ook zó veel toe aan de recensie...
  zondag 18 december 2005 @ 18:15:23 #66
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33196577
@Lieke_K:
Huhuhuh, als alles lukt en je toevallig ook naar Kaiser Chiefs gaat in Maart @ HMH, mag je me daar wel bedanken: het kost afgerond een dansje en evt een biertje met me drinken en 0 centen

Telegraaf recensie relinked

En wat betreft die stuiterende TU-studenten met dikke monturen, die opmerking raakt noch kant noch wal, klinkt eerder als frustratie van de recensist z'n kant

[ Bericht 4% gewijzigd door prototype op 18-12-2005 20:09:09 (Spelfout, recentie ... -_-") ]
pi_33199330
Wanneer stond dat in de telegraaf? Ben niets tegengekomen..

never mind, staat al in t artikel..

[ Bericht 31% gewijzigd door Proper_fucked op 18-12-2005 20:20:07 ]
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
  Moderator zondag 18 december 2005 @ 23:09:41 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33205702
quote:
Op zondag 18 december 2005 17:27 schreef Lieke_K het volgende:
Ik had juist een (vrij) positief artikeltje gelezen! Ik dacht dat die uit de Telegraaf kwam (studiegenootje had het voor me uitgeknipt). Titel was Franz Ferdinand meteen klassiek. Enige kritiek was dacht ik dat de panelen niet spannend versierd waren... (maar de link naar dat artikel uit de Telegraaf doet het bij mij niet, dus kan goed dezelfde zijn )
Dat was geloof ik de recensie van het NRC. In de Spits stond ook een recensie. Ik zal ze wel even opzoeken.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 18 december 2005 @ 23:11:52 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33205790
Uit Spits:

Hoekig, stekelig en ontzettend leuk

Door Guido Verburg

Het is snel gegaan met Franz Ferdinand, een bandje waarvan zo'n anderhalf jaar geleden nog bijna niemand had gehoord. Twee albums verder is het Schotse viertal één van de populairste alternatieve gitaarbands van het moment. In augustus waren ze al een publieksfavoriet op Lowlands, zondag stonden ze - net als ruim een jaar geleden - in een uitverkochte Heineken Music Hall in Amsterdam. De band zelf lijkt die snelle ontwikkeling goed te hebben verteerd; zanger Alex Kapranos en companen zien er op het podium ontspannen en zelfverzekerd uit en hebben weinig show nodig voor een heel vermakelijk optreden.

Van de variatie moet Franz Ferdinand het niet echt hebben; vrijwel elk nummer is opgebouwd rond een hoekig ritme, een stekelig gitaarloopje en een pakkend refrein. Die wat eenzijdige aanpak levert wel een heleboel ontzettend leuke, vlotte liedjes op die het publiek in de HMH moeiteloos aan het springen zetten; The dark of the matinee en de hit Take me out van het titelloze eerste album bijvoorbeeld, of The fallen van de tweede plaat You could have it so much better. Het zijn stuk voor stuk heerlijk opzwepende nummers, waarbij het gebrek aan afwisseling geen enkel bezwaar is. De band doet tegen het eind van het optreden wel een poging om wat dynamiek aan te brengen met twee meer ingetogen nummers - nieuwe single Walk Away en het Beatles-achtige Eleanor put your boots on - maar het geluid in de zaal staat daar eigenlijk te hard voor. Gewoon lekker knallen ligt de band duidelijk beter; zelf hebben ze er in elk geval zichtbaar lol in. Af en toe klimt er eens iemand op het drumstel en één keer wisselen de bandleden voor de aardigheid van instrument. Het oogt meer als een stel spontane acties dan als een doordachte show en het plezier werkt aanstekelijk.

In de toegift doet de band er nog eens een schepje bovenop met een paar stevige uitsmijters: Evil and a heathen, Outsiders en de ijzersterke afsluiter This fire. Een mooi slot voor - alweer - een overtuigend optreden. De rek is er nog lang niet uit bij Franz Ferdinand en de Music Hall lijkt zelfs een beetje te klein voor ze geworden.

Uit NRC:

Franz Ferdinand meteen klassiek

Door Hester Carvalho

De muziek van de Schotse groep Franz Ferdinand wordt vaak in verband gebracht met punkfunk, de stroming die begin jaren tachtig de Engelse underground beheerste. Toch is een van de mooiste liedjes van hun nieuwe cd eerder Beatles-achtig dan funky: Eleanor Put Your Boots On had zomaar een `hidden track' op Abbey Road kunnen zijn.

Er zijn meer overeenkomsten, bleek gisteravond bij het uitverkochte concert van Franz Ferdinand in de Heineken Music Hall in Amsterdam. De vier muzikanten schudden nog net niet met hun kapsel, maar ze zijn niet te beroerd om soms tegelijk dezelfde danspassen te maken, of synchroon van het drumpodium te springen. En de vrolijkheid van The Beatles in hun begindagen, die hoor je ook bij Franz Ferdinand. De liedjes zijn opgewekt zonder onbenullig te worden: snel, fris en ingewikkeld. Want bijna ieder Ferdinand-nummer heeft een rare vertraging, een dwars intro of een andere vreemde wending. Een van Franz Ferdinands wervende eigenschappen zijn de loopjes waarmee gitarist Nick McCarthy de meeste liedjes inluidt: die bestaan uit een handvol losse noten en klinken meteen klassiek.

Op het podium is zanger/gitarist Alex Kapranos de spreekstalmeester. Hij kondigt de nummers aan alsof het sensationele acrobaten-acts zijn, en barst dan los in weer een wervende lokzang. Zijn stem is als die van een crooner. Bijna. Want Kapranos is niet in dat soort romantiek geinteresseerd. Hij laat zijn stem regelmatig wankelen en ook inhoudelijk is hij eerder post-romantisch dan zoet. Vandaar dat hij zingt, in de nieuwe single Walk Away: `I love the sound of you walking away', of een ander liedje You're The Reason I'm Leaving noemt.

De vier muzikanten, soms aangevuld door een - onhoorbare - keyboardspeler, joegen hun muziek met loeiend volume door de zaal. Het achterdoek bestond uit vier draaiende panelen die helaas niet zo interessant versierd waren als de constructivistische stijl van hun cd-hoezen had doen verwachten. Ook ontbraken dit keer de gestreepte overhemden: in monochroom zwart stonden de muzikanten opgesteld. Dat was weer wel heel jaren tachtig-achtig.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_33218572
Ah ok, ja dat had ze er niet bijgezegd... Maar dat was 'm inderdaad! Best ok, toch?
pi_33218693
quote:
Op zondag 18 december 2005 18:15 schreef prototype het volgende:
@Lieke_K:
Huhuhuh, als alles lukt en je toevallig ook naar Kaiser Chiefs gaat in Maart @ HMH, mag je me daar wel bedanken: het kost afgerond een dansje en evt een biertje met me drinken en 0 centen
Ja maar daar ga ik niet heen... Wel naar Editors 30 januari
Dat biertje stond er trouwes eerst niet bij!
Dussuh, zeer lief aangeboden , maar helaas iet te bewerkstelligen mijnerzijds

(jaja, ik weet het, ik moet er wel íets voor over hebben...)

Geen andere opties??
  maandag 19 december 2005 @ 16:30:22 #72
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33219230
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:57 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

Ja maar daar ga ik niet heen... Wel naar Editors 30 januari
ZOMG, the editors 30 januari? Waar? Waarom kom ik hier altijd weer veel te laat achter
quote:
Dat biertje stond er trouwes eerst niet bij!
Haha, erm, inflatie, je weet toch
quote:
Dussuh, zeer lief aangeboden , maar helaas iet te bewerkstelligen mijnerzijds

(jaja, ik weet het, ik moet er wel íets voor over hebben...)

Geen andere opties??
Hmmmmmmm, komen we nog wel op terug wanneer ik wat meer weet over de volgende lading buttons die uitgedeeld worden Vandaag een beetje laat van werk vertrokken, en moet nog koken enzo dus vandaag gaat niet meer lukken, dus morgen op z'n vroegst hoor ik er wat meer over
pi_33219281
Editors, waar? nog kaartjes over???
  maandag 19 december 2005 @ 16:33:49 #74
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33219311
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:32 schreef Proper_fucked het volgende:
Editors, waar? nog kaartjes over???
My thoughts exactly
pi_33219348
paradiso, zijn nog kaartjes!... ik ga bestellen gek
  maandag 19 december 2005 @ 16:37:12 #76
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33219390
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:34 schreef Proper_fucked het volgende:
paradiso, zijn nog kaartjes!... ik ga bestellen gek
ZOMG, daar was ik vandaag nog in de buurt (melkweg) voor death cab for cutie geeez, Editors had ik niet eens gezien.
pi_33223672
http://www.ticketmaster.nl/html/artist.htmI?l=NL&artist=EDITORS

Staan dus niet alleen in Paradiso.

quote:
Bedankt voor uw ticketaankoop bij Ticketservice.

U heeft 3 ticket(s) aangeschaft voor:

EDITORS
Paradiso Grote Zaal
Ma, 30 januari 2006 19.30 uur

Plaatsaanduiding: Vrije plaatskeuze
Totale kosten: ¤ 59.15

[ Bericht 51% gewijzigd door Proper_fucked op 19-12-2005 20:10:20 ]
pi_33225721
Jeujj gaan jullie ook Ja ze komen ook in de Effenaar (geen goeie ervaringen daar) en Tivoli (geen slaapplaats te krijgen), Paradiso dus!!!
  maandag 19 december 2005 @ 21:01:47 #79
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33225884
Hmmmm, ze komen ook in de tivoli dus , hmmm, dat schikt mij eigenlijk beter. Hmmm, even voorleggen aan m'n utrechtse vrienden morgen ^^
pi_33227564
Ja daar gaat je dansje dan.
pi_33230998
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:57 schreef Lieke_K het volgende:
Jeujj gaan jullie ook Ja ze komen ook in de Effenaar (geen goeie ervaringen daar) en Tivoli (geen slaapplaats te krijgen), Paradiso dus!!!
Mocht je ooit een slaapplaats in omgeving utrecht nodig hebben..........

Maar ik ga dus ook Zwaar zin in
  maandag 19 december 2005 @ 23:20:44 #82
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33231822
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:42 schreef Lieke_K het volgende:
Ja daar gaat je dansje dan.
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:05:19 #83
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_33239270
Jaa, The Editors in Tivoli Daar zat ik gister al voor te kijken. Nu maar afwachten of mijn logeeradres zin heeft om er naartoe te gaan... Niet echt haar muzieksmaak ofzo

Maar het is maar 30 euro ofzo voor 2 kaartjes. Dat is wel heel goedkoop
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_33239699
Ik voel een nieuw topic aankomen...
pi_33239851
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:00 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Mocht je ooit een slaapplaats in omgeving utrecht nodig hebben..........

ga je in Tivoli of Paradiso dan? Lieke_k en ik Paradiso, maar mochtenwe ooit ergens inUtrecht naartoe gaan, zijn we dus welkom?
pi_33239877
Oh ga jij ook mee?
Ohnee wacht, ik ging met jou mee
pi_33240120
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:29 schreef Lieke_K het volgende:
Oh ga jij ook mee?
Ohnee wacht, ik ging met jou mee
Sponny. ga studeren ofzo, op die uni van je. Ja wij gaan samen... maak jij even een mooie Editors OP voor onze vriendjes en vriendinnetjes hier?
pi_33240198
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:00 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

je komt je dansje dus ophalen?
pi_33240299
Ja euh, ik ben nog een fok!-groentje, dus doe jij dat maar

en van dat dansje was hij niet

ik ben heel druk aan het studeren HOOR
pi_33240371
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:44 schreef Lieke_K het volgende:
Ja euh, ik ben nog een fok!-groentje, dus doe jij dat maar

en van dat dansje was hij niet

ik ben heel druk aan het studeren HOOR
eh, newbie.
ja, ik zie het al, foutje, maar misschien wil ie ook wel een dansje? nouja, moet ie eerst buttons hebben
pi_33240571
Heb geen buttons maar wil wel dansje hoor.. En ik woon in Veenendaal, 20 min. van Utrecht maar ik ga naar editors in Paradiso(kwam beter uit, m'n vriendin heeft toetsweek in feb.)

En ik heb gister het Editors topic ff gekicked..
pi_33240672
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:54 schreef Proper_fucked het volgende:
Heb geen buttons maar wil wel dansje hoor..

En ik heb gister het Editors topic ff gekicked..
ah zie je wel Liek

ajah, ik was te lui om desearch te gebruiken, maarnatuurlijk was er al wel een topic over:)
pi_33241314
Ja daar kwam ik net ook terecht Opgelost
pi_33241651
Heeh ik zag net de clip van Walk Away. En ik snap m niet.
pi_33242675
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:35 schreef Lieke_K het volgende:
Idd beetje vaag, maar goeie muziek.. Dus who cares
pi_33242965
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:35 schreef Lieke_K het volgende:
.... 'I love the sound of you walking away, walking awaaaaay' enz
Je zou toch denken, mede omdatdat meidje in questie aan 't janken is, dat Alexander en zij een relatie/iets hadden, en dat 'ie nu niets meer voor haar voelt en het dus wel fijn vindt als ze gaat...ofzo? Weer paar weekjes geleden dat ik 'm gezien heb,maar dat was iig wat ik me ervan kon herinneren..
pi_33243195
Mja ok. Maar dat bedoelde ik niet echt.

Aangezien dat einde met dat mes en die grafstenen etc. Tweede laag enzo.
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:56:07 #98
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33245396
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:34 schreef Lieke_K het volgende:
Mja ok. Maar dat bedoelde ik niet echt.

Aangezien dat einde met dat mes en die grafstenen etc. Tweede laag enzo.
Even een haastige reply ^^, maar het slaat direct terug op de tekst:

Walk Away

I swapped my innocence for pride
Crushed the end within my stride
Said I'm strong now I know that I'm a leaver
I love the sound of you walking away
Mascara bleeds a blackened tear
And I am cold
Yes, I'm cold
But not as cold as you are
I love the sound of you walking away

Why don't you walk away?

Why don't you walk away?
No buildings will fall down
Why don't you walk away?
No quake will split the ground
Why don't you walk away?
The sun won't swallow the sky
Why don't you walk away?
Statues will not cry

Why don't you walk away?

I cannot turn to see those eyes
As apologies may rise
I must be strong and stay an unbeliever
And love the sound of you walking away
Mascara bleeds into my eye
I'm not cold
I am old
At least
As old as you are

As you walk away?

As you walk away
My headstone crumbles down
As you walk away
The Hollywood wind's a howl
As you walk away
The Kremlin's falling
As you walk away
Radio Four is STATIC

As you walk away

The stab of stiletto
On a silent night
Stalin Smiles
Hitler laughs
Churchill claps
Mao Tse Tung
on the back

Ik heb zo m'n eigen ideeen over de tekst, maar ben erg benieuwd hoe jullie erover denken. Zelf denk ik dat de tekst over Franz Ferdinand en Sophia gaat, wiens moordaanslag door Gavrilio Princip de eerste wereld oorlog heeft ontketend, waarbij elk historisch figuur in die tijd afaik wel zin in had (wapens testen enzo). Franz en Sophia gingen tegen beter weten in, in een auto paraderen met weinig beveiliging, dat uiteindelijk tot de dood van beide resulteert. Dat 'yes I'm cold, etc..' doet me denken dat dit de periode is dat hij dood aan het gaan is, vooral met 'mascara bleeds into my eye' zal misschien Sophia zijn die nog even huilt om Franzie voordat ze zelf ook de geest laat. Dat Walk Away zou dan geinterpreteerd kunnen worden als 'ga weg van hier', i.e. laat het leven los of red jezelf (dat te laat is uiteraard). Maar Gavrilio had Franz en Sophia in een auto doodgeschoten op klaarlichte dag, dus dat verklaart de stiletto on a silent night niet. Misschien figuurlijk opvatten als in, de onverwachte(silent) steek in de rug(stiletto stab) op een duistere dag (night). Men is er namelijk nog tot op de dag van vandaag nog niet over uit of Franz nou verraden is of niet, alhoewel iedereen het wel vermoed heeft niemand het kunnen bewijzen Nahjah, my 2 cents, en ik denk zo gek nog niet als je het nummer Franz Ferdinand - All For You Sophia luistert , die is er alleen wat explicieter over! En nu ga ik even richting de stad, buttons vragen enzo
pi_33246156
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:56 schreef prototype het volgende:

[..]

<allejezus lang, goed verhaal>
Ik vind het gewoon leuke muziek

Heb er geen verstand van(die geschiedenis), maar als het echt zo is allemaal klinkt het vrij logisch..
pi_33252259
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:56 schreef prototype het volgende:

[..]

*verhaal*

En nu ga ik even richting de stad, buttons vragen enzo
Haastige reply, jaja
Maar ik heb blijkbaar de clip niet helemaal goed bekeken dan, maar dat dacht ik al Beetje jammer alleen niet echt iedereen weet wie Franz Ferdinand was (al wist ik niets van dat Sophia verhaal...) Maar All For You Sophia is een B-side van YCHITMB neem ik aan?

nog gelukt met de buttons trouwens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')