quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:11 schreef 1603 het volgende:Ik ben niet zo'n vliegenier, maar inderdaad is het wel iets om trots op te zijn. Wat maakt schiphol zoveel beter dan de andere vliegvelden?
Naast de vele faciliteiten denk ik ook dat andere dingen meespelen. Schiphol ziet er gewoon erg mooi en modern uit. Veel glas in plaats van beton, leuke winkeltjes en restaurantjes, soort dependance van het Van Gogh museum enzovoorts....
Verder mag denk ik ook niet de directe treinverbinding naar A'dam Centraal en andere (grote) steden vergeten worden. Dit vind ik zelf een groot pluspunt. Geen gekloot met transferbussen of metro's die je eerst nog eens naar het treinstation moeten brengen.
En ja, natuurlijk veroorzaakt Schiphol ook overlast voor de omwonenden, maar volgens mij is dat nogal relatief vergeleken met andere grote vliegvelden als Heathrow en JFK. Nadat de vliegtuigen vanaf hier vertrokken zijn vliegen ze best veel over dichtbevolkte woongebieden, zoals het centrum van Londen en New York. Schiphol probeert dit toch zoveel mogelijk te voorkomen.
(Dit laatste is mij trouwens verteld op een gastcollege van de heer Cerfontaine, dus of het helemaal objectief is valt te betwijfelen
![]()
)