Er is voor dat druppelen volgens mij geen alternatief. Dus het is de enige oplossing. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:52 schreef katlief het volgende:
Ik heb er geen ervaring (gelukkig) mee, met onze 3 puberbeestjes, maar wilde je even succes wensen. Wel even schrikken he, als je kat dit allemaal overkomt.
Wat zegt de dierenarts zelf van dit alles, behalve de diagnose? Gaf hij/zij ook soort van oplossing?
Oogjes druppelen zou idd een verlichting moeten zijn, maar aangezien jullie fulltime werken en weekendjes wel eens weg gaan, geen oplossing denk ik, daar dat meerdere keren per dag moet.
ik denk nog even mee, misschien op andere kattenfora wat info te vinden?
Hmmm, heb geen idee, ben geen dierendokter, je tip is goed dus je ziet het niet verkeerd. Maar ik dacht omdat ie schreef dat ze allebei fulltime werkten en af en toe een weekendje weggaan, wellicht moeilijk?quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is voor dat druppelen volgens mij geen alternatief. Dus het is de enige oplossing. Of zie ik dat verkeerd?![]()
Ja, maar da's een andere kwestie. Daar komt een katteneigenaar bijv. ook voor te staan als de kat diabetes blijkt te hebben en er twee keer per dag insuline gespoten moet worden. De vraag rijst dan of je je levensstijl erop wil aanpassen of niet. En zo niet, dan is volgens mij het enige alternatief om een goed tehuis te zoeken waar ze die dagelijkse zorg wel kunnen geven.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:05 schreef katlief het volgende:
[..]
Hmmm, heb geen idee, ben geen dierendokter, je tip is goed dus je ziet het niet verkeerd. Maar ik dacht omdat ie schreef dat ze allebei fulltime werkten en af en toe een weekendje weggaan, wellicht moeilijk?
volgens mij komt het ook bij bijvoorbeeld persen vaak voor dat ze geen traanbuisjes hebbenquote:Na aanleiding van dit verhaal vraag ik mij het volgende af:
Heeft iemand hier ervaring met kat(ten) waarbij het oogvocht niet meer weg kan?
Vond jij dat je kat hier veel last van had?
Heeft er iemand ervaring met een kat die CARA patiënt is, of die heel benauwd is?
Hoe ging jij daar zelf mee om en hoeveel "last" had de kat er volgens jou van?
Wat is overwegen?quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:29 schreef Lienekien het volgende:
Laat ik het hoge woord er dan maar uitgooien: MrWes, overwegen jullie om Rocky in te laten slapen?
Ook ik snap jullie redenatie, maar ik ben het met Lienekien eens. Aan het druppelen kan hij vast wel wennen, en wie groeit hij er nog enigzins overheen, en kan toch nog een heel katwaardig en prettig leventje leiden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:01 schreef Lienekien het volgende:
Dat het niet makkelijk is, is duidelijk. Het is een rottige situatie.
Continue benauwdheid en constant niezen... Dan snap ik de overweging of er aan inslapen gedacht moet gaan worden. Maar als de DA voorstelt om te kijken hoe het gaat met anti-biotica en misschien af en toe een kuurtje, dan moet je dat toch eigenlijk eerst proberen? Wie weet knapt hij wel enorm op!
We kijken het zowiezo aan natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:17 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ook ik snap jullie redenatie, maar ik ben het met Lienekien eens. Aan het druppelen kan hij vast wel wennen, en wie groeit hij er nog enigzins overheen, en kan toch nog een heel katwaardig en prettig leventje leiden.
Persoonlijk zou ik het dus ook nog even aankijken. Maar veel sterkte ermee iig!
Ik bedoel meer dat ze niet of nauwlijks helpen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:57 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap je geloof ik echt niet.
Dus als Rocky dagelijks pilletjes of druppeltjes zou moeten, dan gaat jou dat 'persoonlijk veelste ver'? Ook als hij daar een prima leven mee zou kunnen leiden?
Nee, gelukkig, dan begreep ik het toch verkeerd.quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:27 schreef MrWes het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat ze niet of nauwlijks helpen.
Dat is hetzelfde als je een mens vol stopt met iets dat niet of nauwlijks werkt.
Ik moet zeggen dat ik er zelf ook wel van schrik als ik het terug lees, maar ik als ik naar hem kijk dan wil ik gewoon niet dat hij onnodig lijd.
Als je hem rond ziet lopen en overal van die heerlijke gele klodders neerlegd en er ongelovelijk benauwd bij is, geloof me, dat wens je niemand toe.
Als het dagelijks bij een pilletje blijft, dan kan ik er best mee leven, maar dat moet dat wel werken.
Iets verlengen zie ik echt niet zitten.
Ik wil zowiezo mijn neef er nog eens over bellen (is DA & vee arts), maar of de situatie er heel veel anders van wordt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:32 schreef Uhmmie het volgende:
ik denk dat mrwes het allemaal wel netjes bedoelt
en dat een pilletje elke dag leuk is.. maar het moet wel leuk blijven voor zowel eigenaar als poes als voor de andere poes
en wandelend medicijnkastje wat alsnog ziek is.. tja dat is ook niet leuk
maar volgens mij gaan katten normaal niet dood aan dcihte traanbuisjes
zoals ik zei hebben veel raskatten er ook last van
die worden regelmatig zelfs geboren volledig zonder traanbuisjes
wat voor pillen zou je dan ometen geven tegen de CARA?
mijn DA vond pillen juist een minder plan zolang het zonder pillen ook nog ging
juist odmat je je kat niet continu wil volstoppen
misschieen second opinion bij een andere dierenarts?
Zoveel planten hebben wij niet.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:32 schreef Der_Butler het volgende:
Weet je zeker dat je niets in huis hebt (bijv. planten of andere huisdieren) waar Rocky allergisch voor is?
jij huist ook op kp he?quote:Op woensdag 14 december 2005 07:28 schreef Uhmmie het volgende:
der butler is ook KP-aanhanger?
KP is best nice
en te veel mensen die te veel weten
Gisteravond laat heb ik hem voor het eerst weer wat te eten gegeven.quote:Op woensdag 14 december 2005 07:55 schreef seilram het volgende:
Bah wat een akelig topic om te openen zo vroeg op de ochtend..
Wij hebben zelf ook 3 katten en 1 daarvan heeft bronchitis. De ene keer heeft ze er meer last van dan de andere keer, maar als het heel erg is, dan ga ik naar de dierenarts en bestel antibiotica en dan gaat het wel weer met haar.
Persoonlijk zou ik het gewoon nog lekker aan kijken, katten kunnen ook veel hebben en die van mij zijn zelfs wel eens tegen verwachtingen in over iets heen gegroeid. Sowieso zou ik eens een andere dierenarts bezoeken, want hoe lief en goed je dierenarts ook is, het is en blijft ook maar een mens... heb ik zelf ook gedaan toen 1 van mijn katten heel ziek was.
Succes
Tuurlijk.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:35 schreef katlief het volgende:
Wat fijn om te horen zeg! Hoop ook dat je neef met goede info kan komen. Hou je ons een beetje op de hoogte?
ik? hoe kom je daar nou bij?quote:
Hmjah het is moeilijk in te schatten.quote:Op woensdag 14 december 2005 18:16 schreef seilram het volgende:
Goed om te horen dat hij al minder benauwd klonk!
Die van ons heeft dat ook zo bij tijden en wijlen, soms heeft ze er maanden geen last van en dan weer een paar daagjes heel erg... blijft vreemd.
Hoe is het met hem?
Ik hobbel daar rond als Zwijntjequote:Op woensdag 14 december 2005 13:47 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
ik? hoe kom je daar nou bij?
*kijk ALLER onschuldigst*
lukt niet echt he?
wat voor naam zit jij daar dan?
Mooi dat het goed gaatquote:Op maandag 19 december 2005 21:09 schreef MrWes het volgende:
Zoals beloofd een update.
Op zich gaat het aardig met Rocky.
Hij heeft (voor zover wij weten) niet geniest, maar hij zit momenteel onder de antibiotica dus het is even afwachten.
Benauwd klinkt hij wel en natuurlijk vochtige oogjes die wij droogmaken
Leuk dat je even een updeet geeftquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:00 schreef MrWes het volgende:
Maar weer even nieuws van het front.
In tussentijd toch wel het een en ander gebeurt.
Rocky is tegenwoordig onder behandeling bij mijn neef (vee-arts/dierenarts) en hij keek toch heel anders tegen de situatie aan dan onze eigen DA.
Waar onze oude DA alleen maar antibiotica gaf, heeft mijn neef er prednison bij gedaan.
Nu werk ik zelf in de zorg en ik weet wat voor een troep het toch is, maar Rocky is er fantastisch van opgeknapt.
Hij klinkt niet meer benauwd. Niest niet of nauwlijks nog. Is veel fitter en fanatieker.
Gaat gevechten met zijn broertje niet meer echt uit de weg.
Enige is dat de "gevechten" om wie de baas is weer begonnen zijn
Maar het gaat lekkuhr!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |