Ja want klikken is de moraal die we moeten hebbenquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:52 schreef Basp1 het volgende:
zwart werkende freelancer zoonder contract?
Nee dan heb je geen poot om op te staan.
Eingelijk zou fok ook meteeen alle mensen met zwartwerk vragen hun ip nummers moeten doorgeven aan de belastingdienst.
Geef dan die werkgever aan bij de belastingdienst. Zo lang het voor hem lucratief blijft neemt die gewoon een andere zwartwerker aan.quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:52 schreef Basp1 het volgende:
zwart werkende freelancer zoonder contract?
Nee dan heb je geen poot om op te staan.
Eingelijk zou fok ook meteeen alle mensen met zwartwerk vragen hun ip nummers moeten doorgeven aan de belastingdienst.
En stel meneer weigert te betalen. En dan?quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:57 schreef longinus het volgende:
Simpel, dien een rekening in voor het al gedane werk en kom als het klaar is met een eindafrekening.
Nu heeft hij niks, als je klaar bent en hij weigert te betalen heb je helemaal niks en hij heeft een site.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:00 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
En stel meneer weigert te betalen. En dan?
juridische stappen kan ik wel vergeten
Niet gedaan.Alles ging via mail en mondelinge overeenkomsten.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:00 schreef BettyWeter het volgende:
Dat je "freelancer zonder kvk en btw nr." bent neemt niet weg dat je gewoon een offerte had moeten maken en pas aan de opdracht had moeten beginnen nadat je een handtekening had. Heb je dit wel of niet gedaan? Zo niet, dan heb je geen overeenkomst en kun je weinig beginnen, ben ik bang.
p.s. gebeld is met een d en niet met een t.
Hij heeft idd geen kijk op de webiste's. Ik heb idd nergens staan dat meneer mij dat geld schuldig is.Zoals ik zei,alles is in mondelinge overeenkomst gedaan.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:02 schreef method21 het volgende:
1. Geen poot op te staan.
2. Geld ? Waar heb jij staan dat hij jou 700 euro schuldig is ?
3. Al maak je dr werk van heb je er ALLEEN JEZELF maar mee.
4. KvK nr kost nog geen 50 euro, dan heb je dit soort gelul niet en zet je alles "zwart op wit"
Verder neem ik aan dat de taxi meneer niet veel kijk heeft op internet/websites, ik heb namelijk ook zon geval gehad, en dat waren total internet noobs.
Mja,het blijkt dus dat die gast erg lax is met dit soort dingen. Dat kon je wel zien toen die me in mei zei van "oke,maak maar" en eens in November weer opbeldequote:Op dinsdag 13 december 2005 12:02 schreef MetalMessiah het volgende:
taxi bedrijf = rommelaar
het zou me niet verbazen als'ie uit de achterbak wil betalen (als'ie al ooit wil betalen)
Daarna heb ik dus ftp gegevens e.d gekregenquote:From: ****** [mailto:****@*****.nl]
Sent: dinsdag 14 juni 2005 14:27
To: ******@****.nl
Subject: aanpassen site
Beste Zwaffel,
Heb je e-mail ontvangen.Ik ga accoord met de prijs.
Je kunt me verder bereiken op nummer 0655-******
Met vriendelijke groet,
Het is dan ook eigenlijk wel een beetje jouw eigen taak om achter je bijna-opdrachten aan te gaan. Blijkbaar heeft die site voor je klant wat minder prioriteit, en eigenlijk snap ik dat ook wel.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:04 schreef Zwaffel het volgende:
Mja,het blijkt dus dat die gast erg lax is met dit soort dingen. Dat kon je wel zien toen die me in mei zei van "oke,maak maar" en eens in November weer opbelde
Dat is een bevestiging van de afspraak dus daar heb je wel wat aan.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:08 schreef Zwaffel het volgende:
Ik zie dus net dat ik een mailtje heb van hem,maar daar zal ik ook wel niks mee kunnen.
[..]
Daarna heb ik dus ftp gegevens e.d gekregen
Ja dan kan je fijn aan de rechter uit gaan leggen dat je eerlijk aan je zwartwerkopdracht bent gekomen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:12 schreef longinus het volgende:
[..]
Dat is een bevestiging van de afspraak dus daar heb je wel wat aan.
Daar heb je juist *alles* aan. Maar je kunt toch een faktuur sturen voor het werk dat tot nu toe is verricht ? En als jij zonder BTW/KvK werkt, is dan is dat dus een faktuur zonder BTW etc.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:08 schreef Zwaffel het volgende:
Ik zie dus net dat ik een mailtje heb van hem,maar daar zal ik ook wel niks mee kunnen.
[..]
Daarna heb ik dus ftp gegevens e.d gekregen
Partij A verricht in opdracht van partij B de nodige werkzaamheden en krijgt daarvoor een (financiele) vergoeding. Fiscale aspecten ontstaan toch pas als partij A besluit de verkregen vergoeding niet bij de belasting te melden en die aspecten hebben toch niets te maken met de vraag of partij A (TS in dit geval) in de gegeven omstandigheden een opeisbare vordering op partij B heeft?quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:14 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Ja dan kan je fijn aan de rechter uit gaan leggen dat je eerlijk aan je zwartwerkopdracht bent gekomen.
je kunt best aannemelijk maken dat het tegen kostprijs is om ervaring te krijgen, een soort zelfstage of achteraf belasting betalen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:14 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Ja dan kan je fijn aan de rechter uit gaan leggen dat je eerlijk aan je zwartwerkopdracht bent gekomen.
Hier spreekt duidelijk jarenlange proceservaring.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:21 schreef longinus het volgende:
[..]
je kunt best aannemelijk maken dat het tegen kostprijs is om ervaring te krijgen, een soort zelfstage of achteraf belasting betalen.
Dan zou ik dus een factuur van 700 euro. Moeten sturen. BTW doe ik ook niet aan. Dan ben ik bereid om de site online te zettem,en als meneer over 7 maanden eens met die foto's komt,ze erop te zetten.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:11 schreef Marialice het volgende:
[..]
Het is dan ook eigenlijk wel een beetje jouw eigen taak om achter je bijna-opdrachten aan te gaan. Blijkbaar heeft die site voor je klant wat minder prioriteit, en eigenlijk snap ik dat ook wel.
Hetzelfde verhaal geldt voor die foto's. Kijk, jij zit erop te wachten en kunt niet verder, maar hij heeft genoeg andere belangrijke(re) dingen te doen.
Als ik jou was, zou ik inderdaad - zoals hierboven al gezegd is - toch maar wel vast leveren en een tussentijdse factuur sturen. Zoals het nu gaat, kan het nog wel eens heel erg lang gaan duren.
Dat is hier toch ook het geval? Hij zegt toch niet voor niks in de OP dat hij zonder kvk nr en btw nr werkt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:19 schreef Argento het volgende:
[..]
Partij A verricht in opdracht van partij B de nodige werkzaamheden en krijgt daarvoor een (financiele) vergoeding. Fiscale aspecten ontstaan toch pas als partij A besluit de verkregen vergoeding niet bij de belasting te melden en die aspecten hebben toch niets te maken met de vraag of partij A (TS in dit geval) in de gegeven omstandigheden een opeisbare vordering op partij B heeft?
Waarom zou een particulier geen diensten mogen verrichten tegen een vergoeding? Een particulier mag toch ook in een arbeidsrelatie diensten verrichten tegen een vergoeding? Waarom zou dat in het kader van de opdracht niet kunnen?quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:23 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Dat is hier toch ook het geval? Hij zegt toch niet voor niks in de OP dat hij zonder kvk nr en btw nr werkt.
Als je diensten tegen vergoeding levert ben je mijns inziens altijd verplicht dit aan de belastingdienst op te geven middels een btw nr.
Na het lezen van de OP leek het mij duidelijk dat het hier om zwart werk ging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |