abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35549899
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:40 schreef DeTolk het volgende:

[..]
Zal toch niet gebeuren.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_35549923
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:40 schreef DeTolk het volgende:

[..]
Politieke praatjes.
The gum you like, is coming back in style.
pi_35550142
Hé. België wil best als vervanger optreden.
pi_35550198
Wegwezen met die prutsers.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35551816
quote:
'Pas tevreden als we eerste op het WK worden'

ZEIST - Het wereldkampioenschap voetbal begint over drieënhalve maand. Bondscoaches Marco van Basten en John van 't Schip hebben deze week hun internationals voor het laatst bij elkaar voor een oefenduel tegen Ecuador. De volgende keer dat zij hun selectie bijeen roepen, is de voorbereiding op het WK begonnen.

Van Basten blikt alvast vooruit. Er valt een stilte van bijna vijftien seconden. De bondscoach kijkt serieus en denkt na. Met welk resultaat hij tevreden is op het wereldkampioenschap? De vraag stellen blijkt makkelijker dan hem beantwoorden. Van Basten: "Als je echt tevreden wilt zijn, moet je eerste worden. Het is moeilijk te zeggen waarmee we anders tevreden kunnen zijn. Uiteindelijk zal er altijd een gevoel van onvrede heersen als je het toernooi niet wint."

Uitdaging

De voormalig topvoetballer wil als trainer het hoogste bereiken en heeft daarvoor een uitgekiend plan in het hoofd. Het is niet opgeschreven, niet vervat in een beleidsplan of een aantekeningenboek. Natuurlijk, hij weet ook wel dat het Nederlands elftal op papier niet het allersterkste elftal heeft op het naderende WK. "Maar daarin zit nu juist ook de uitdaging."

Van Basten: "Als je landen neemt als Frankrijk, Engeland, Brazilië, Argentinië en Italië en de namen van hun spelers ziet, waar ze voetballen en hoe lang ze al meelopen, dan zeg je: Ja, het wordt heel erg moeilijk. Ik denk niet dat je het op die manier moet benaderen. Als je als team gewoon een goed geheel vormt, het evenwicht bewaart en bereidwillig bent, dan kun je van dat soort teams gewoon winnen."

1988

Van Basten speelde zelf drie eindtoernooien. Hij won in 1988 het EK en was ook actief op het WK van 1990 en het EK van 1992. Door die ervaring weet hij welke randvoorwaarden hij moet scheppen om succesvol te kunnen zijn. " In '88 waren wij eigenlijk geen titelkandidaat. We konden daar in alle rust werken; er was weinig hectiek rond het Nederlands elftal. Nu is dat anders. Iedereen wil van ons profiteren, meedoen. Dat moeten we zien af te houden."

"De jongens moeten zich echt met voetballen blijven bemoeien. Voor je het weet staat weet ik veel welk televisieprogramma of bedrijf in het spelershotel. Dat zijn dingen die nu allemaal spelen. Dat was vroeger minder. Ik vind dat voetbal de hoofdmoot moet zijn."

Randzaken

De bondscoach wijst naar het WK van 1990 in Italië. Oranje was favoriet, maar ging ten onder aan randzaken. "In 1990 kreeg je veel meer commerciële belangen. Wij hadden wat gewonnen en er liepen bekende namen in onze selectie. Die kregen aparte columns in kranten en dat gaf toch wrijving. Dat is niet goed voor de sfeer. Het is niet de bedoeling dat onze spelers columns krijgen tijdens het WK. Die kunnen zorgen voor foute interpretaties die de eenheid niet bevorderen."

Selectie

De bondscoach is er voor het grootste deel wel uit met welke voetballers hij naar het WK wil. Hij laat zich echter niet vastpinnen op een aantal. Van de huidige spelersgroep die is geselecteerd voor de wedstrijd tegen Ecuador kan een man of vijftien alvast de koffer klaarzetten. "Niet precies vijftien natuurlijk, maar ik kan wel zeggen dat een groot gedeelte van deze groep mee naar het WK gaat."

"Maar niets is normaal. Spelers raken geblesseerd of in de problemen en dan haken ze af. Daar hebben we de komende maanden mee te maken en daar moeten we goed op anticiperen. De vier geblesseerden (Ooijer, Van Persie, Sneijder en Van der Vaart) zijn ook gegadigden. Het is alleen de vraag hoe die terugkomen. Dan heb je altijd één of twee spelers die zich uit het niets presenteren, met een heel grote vorm."

Seedorf

Zelfs voor spelers als Kluivert, Davids, Seedorf en Bouma lijkt de deur niet definitief in het slot: "Als Seedorf de komende twee maanden elke wedstrijd twee doelpunten maakt en hij speelt de sterren van de hemel dan kan hij erbij komen. Wij selecteren op voetbal en als een speler ons de komende twee maanden overtuigt dat wij met hem als team en selectie sterker worden, dan maakt-ie ook een kans om erbij te komen. We hebben nog van niemand afscheid genomen."

Toch lijkt er in de gedachten van Van Basten geen plaats voor de genoemde oudgedienden. De bondstrainer wil het wereldkampioenschap in met een uitgekiende selectie waarin spelers elkaar zowel binnen als buiten het veld aanvullen. In die denkwijze is de geselecteerde Nicky Hofs op dit moment beter dan Seedorf, die zich al jaren op het hoogste niveau heeft bewezen. "Dat vind ik wel ja."

In de visie van de coach is het individu altijd ondergeschikt. Het is de som van al die individuen die de uitkomst bepaalt: "Als je goed samenspeelt en een goede eenheid vormt, kun je heel veel compenseren. Misschien hebben we op papier de mindere spelers - althans dat denken de meeste mensen - maar dat kunnen echter goede zijn die in hun rol heel belangrijk zijn. Het gaat om de balans in een team. Op het moment dat die goed is, de verhoudingen goed zijn en de bepalende spelers in vorm zijn, kun je dat op papier veel sterkere team verslaan."
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 08:19:16 #81
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_35564961
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wegwezen met die prutsers.
Ivoorkust of de Belgen
  dinsdag 28 februari 2006 @ 09:36:38 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35565754
ik ben de Denen in 92 nog niet vergeten
pi_35571911
Ik ben het wel eens met de spreuk:

Geen vrede, geen voetbal
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35573968
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben het wel eens met de spreuk:

Geen vrede, geen voetbal
ja, maar voetbal is oorlog
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_35602730
Kuranyi z'n WK is mogelijk in gevaar. Een ingreep aan z'n knie is nodig, in het gunstigste geval vergt een revalidatie 4 weken, maar het kan ook 3 maanden worden.
That's all folks!
pi_35602800
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Kuranyi z'n WK is mogelijk in gevaar. Een ingreep aan z'n knie is nodig, in het gunstigste geval vergt een revalidatie 4 weken, maar het kan ook 3 maanden worden.
Kansen voor Kuranyi op WK slinken
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:12:02 #87
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_35603402
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:48 schreef -Vaduz- het volgende:
geblesseerd geraakt tijdens zijn Ned-Dui met Nigel de Jong
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:13:53 #88
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35603465
Hmmm laat maar... op vi.nl staat een mooie countdown, maar doorlinken werkt niet.
pi_35607082
Manfredini van SS Lazio gaat uitkomen voor Ivoorkust op dit WK, als compensatie voor Kalou.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:07:13 #90
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_36236944
wanneer apart forum?
Mensen die gisteren 2vandaag hebben gezien?
Heeft u al WK-tickets?
Kent u iemand in uw omgeving die een kaartje heeft voor het WK voetbal? Als dat zo is bent u een bijzonder geval. Want van de drie miljoen stoelen op het WK zijn er minstens twee miljoen voor sponsoren of zeer draagkrachtige supporters.
http://2vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=30414#
  donderdag 23 maart 2006 @ 15:29:09 #91
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36298553
quote:
***OETBAL******************************
**** 18.000 WK-kaarten verdeeld
**De Supportersclub Oranje heeft 18.000
WK-tickets onder Nederlandse supporters
verdeeld.Door loting werd bepaald wie
voor welke wedstrijd een kaart kreeg.Er
waren 180.000 aanvragen gedaan.

De KNVB kreeg van de FIFA slechts acht
procent van de beschikbare kaarten.Bij
een stadioncapaciteit van 50.000 mensen
gaat het dus om slechts 4.000 plaatsen.
"Echt schandalig dat de FIFA niet meer
kaarten vrijgeeft",stelt de voorzitter
van de Suppertersclub Lloyd Vandenberg.

De enige hoop op extra kaarten is dat
een tegenstander van Oranje ongebruikte
tickets teruggeeft.De animo voor het WK
is zo groot,dat op internet al kaarten
voor ruim 1.500 euro worden aangeboden.
4k op 50k. Das toch om te janken
pi_36298659
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:58 schreef methodmich het volgende:
Manfredini van SS Lazio gaat uitkomen voor Ivoorkust op dit WK, als compensatie voor Kalou.
Wat is zijn band met Ivoorkust?

Ik heb wel kaartjes proberen te halen, maar ik denk dat je heel erg veel geluk nodig had.

Komen er nog meer kaartjes in de verkoop?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36302962
Ivoriaanse moeder denk ik, gezien zijn huidskleur en zijn achternaam.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36304910
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 15:29 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

4k op 50k. Das toch om te janken
Dat was met het EK in portugal volgens mij net zo, maar uiteindelijk was altijd wel de helft van het stadion oranje. Zo hoort het natuurlijk ook, heb net die column nog eens even nagelezen hierzo boven. Die poule van Duitsland, ik geloof echt niet dat dat eerlijk gedaan is maar goed , dan moet nederland ze maar afmaken

Inhoudloze post, heb gewoon zin in het WK
pi_36305179
De helft van de stadions in Duitsland zal straks ook wel weer Oranje gekleurd zijn, maar de bedragen die men er voor neer moet leggen om aan een kaartje te komen zijn absurd. Wat een ongelofelijke klotezooi hoe dat met die kaarten geregeld is. Voetbal is van ons, de supporters. Oprotten met die tyfus bobo's
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:41:53 #96
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36332773
Nog elf weken te gaan... und dann geht es loss!

(ik had hier nog geen post)
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:53:30 #97
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36333118
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 18:58 schreef the_hunter het volgende:
De helft van de stadions in Duitsland zal straks ook wel weer Oranje gekleurd zijn, maar de bedragen die men er voor neer moet leggen om aan een kaartje te komen zijn absurd. Wat een ongelofelijke klotezooi hoe dat met die kaarten geregeld is. Voetbal is van ons, de supporters. Oprotten met die tyfus bobo's
amen.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:31:56 #98
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_36334160
Ik zag op een site die finale kaartje vanaf 2000 per stuk verkoopt .Wil z o graag een kaartje
pi_36338228
Ik heb een vraag voor jullie...
hoe ziet de basisopstelling van oranje in duitsland eruit.?

Mijne zo 4-4-3

Van der sar

Kronkamp - Opdam - Boularouz - Emanuelson

Van Bronckhoorst - Cocu - Van Bommel - Van der Vaart

- Kuyt - Huntelaar - Robben

Huntelaar hoop ik dat ie nog in oranje komt
  zaterdag 25 maart 2006 @ 01:40:11 #100
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_36346469
12 man in het veld, Gio op rechtsmid en Huntelaar in de spits Om sommige spelfouten nog maar te laten liggen
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')