quote:Het WK voetbal in Duitsland krijgt als opening geen gala. Besloten is het feest te schrappen omdat nu al duidelijk is dat het budget van 25 mln euro wordt overschreden. Ook valt de kaartverkoop tegen. Op het gala zouden onder meer de Black Eyed Peas optreden
quote:Roy Makaay: 'Ik ben erbij op het WK'
13/1/2006 15:38
Roy Makaay is ervan overtuigd dat hij door bondscoach Marco van Basten geselecteerd wordt voor het WK in Duitsland. 'Als mijn niveau weer haal, ben ik erbij', zegt de dertigjarige aanvaller van Bayern München in Der Kicker.
In een interview in de Duitse krant kijkt Makaay terug op de eerste seizoenshelft en werpt hij een blik in de toekomst.
De Nederlandse spits is niet tevreden over zijn eerste seizoenshelft. Met acht goals bleef zijn doelpuntenproductie achter bij zijn prestaties uit zijn eerste twee seizoenen in Duitse dienst. Zijn mindere spel brengt hem niet van de wijs.
'Ik heb bij Bayern twee jaar lang op een constant hoog niveau gespeeld en dan kan het gebeuren dat je een paar maanden wat slechter speelt. Er is niemand op de wereld die elk jaar goed speelt.'
Suggesties als zouden zijn mindere prestaties worden veroorzaakt doordat hij met zijn hoofd te veel bezig is met Oranje, wijst Makaay van de hand. 'Als het al zo is, is het onbewust. Door een blessure werd ik niet opgeroepen voor de eerste interland van het seizoen. Daarna was het voor mij een verrassing dat ik niet werd geselecteerd, maar ik ben ervan overtuigd dat ik naar het WK ga.'
Een ander item dat zijn schaduw vooruit werpt, is een eventuele contractverlenging van de aanvaller bij Bayern. De club wil Makaay graag langer aan zich binden, maar de gesprekken nemen al enige maanden in beslag. 'Voor mij is dat geen probleem, want ik heb nog een contract voor anderhalf jaar.'
Hmm, heb hier mn bedenkingen bij, ookal is het mooi dat er 5 Nederlandse trainers op het wk actief zijn, zou ik toch wel 2x nadenken voordat ik bij Iran zou tekenen...quote:Ook Haan kan als bondscoach naar WK
30/1/2006 21:24
EXCLUSIEF - Arie Haan staat op het punt een contract te tekenen als bondscoach van Iran. Hij zou daarmee de vijfde Nederlander zijn die als bondscoach naar het WK in Duitsland gaat.
Haan miste eerder het WK als bondscoach met China. Ondanks een 7-0 overwinning tegen Hongkong in de laatste wedstrijd van de groepsfase moesten de Chinezen het op doelsaldo afleggen tegen Koeweit.
Dick Advocaat (Zuid-Korea), Marco van Basten (Nederland), Leo Beenhakker (Trinidad en Tobago) en Guus Hiddink (Australië) zijn de andere landgenoten die tijdens de eindronde een selectie onder hun hoede hebben.
bron: vi.nl
Je geeft iedere straat 20 kratten bier, maar ondertussen de buitentaps verbiedenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:51 schreef DeTolk het volgende:
Subsidie voor WK-straatfeesten in Amsterdam
Hij heeft getekend voor een club ipv de bond.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:31 schreef Ko_9 het volgende:
[..]
Hmm, heb hier mn bedenkingen bij, ookal is het mooi dat er 5 Nederlandse trainers op het wk actief zijn, zou ik toch wel 2x nadenken voordat ik bij Iran zou tekenen...
quote:Mannschaft ruilt wit mogelijk in voor rood
2/2/2006 11:24
Het zou zomaar kunnen dat het Duitse nationale elftal zijn thuiswedstrijden in de toekomst niet meer in het traditionele witte shirt afwerkt. Bondscoach Jürgen Klinsmann vindt het het overwegen waard om in het rood te gaan spelen.
Rood is op dit moment de kleur van de uit-shirts. 'De spelers spelen liever in de rode tricots', bekende Klinsmann bij de presentatie van de nieuwe kleding. 'De rode shirts zouden wel eens heel snel het thuistenue kunnen worden.'
De Duitse bondscoach is erg bezig met de uitstraling van zijn team. Na zijn aanstelling in augustus 2004 zorgde hij er al voor dat de zwarte uit-shirtjes werden vervangen door rode. Rood staat volgens een ingeschakelde psycholoog voor 'positief denken en een agressieve speelwijze'.
De FIFA-reglementen staan het toe om de kleuren van het thuis-shirt te wijzigen en dus zegt Klinsmann: 'We zullen tijdens het WK zo veel mogelijk in het rode shirt spelen en hopen dat ons dat geluk brengt.' De Duitsers zijn bij het toernooi in eigen land ingedeeld in Groep A met Costa Rica, Ecuador en Polen.
zie ook http://sport.fok.nl/sport/nieuws/21254quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:23 schreef DeTolk het volgende:
[..]
quote:Beenhakker heeft oefenprogramma rond
Uitgegeven: 7 februari 2006 08:41
LONDEN - Met een oefenduel in Praag tegen Tsjechië sluit Leo Beenhakker met de nationale voetbalselectie van Trinidad en Tobago op 3 juni de voorbereiding op het wereldkampioenschap af. De Nederlandse bondscoach van het Midden-Amerikaanse land begint zijn oefencampagne op 28 februari in Londen met een wedstrijd tegen IJsland.
Op 7 mei verzamelt de selectie van Trinidad en Tobago zich in hoofdstad Port of Spain voor een trainingskamp en een oefenduel tegen Peru. Op 13 mei reist de ploeg naar Europa: eerst naar Engeland, daarna naar Oostenrijk waar wordt geoefend tegen Austria Wien (23 mei), Wales (27 mei) en Slovenië (31 mei). Voor Beenhakker begint het WK op 10 juni met een wedstrijd tegen Zweden. Paraguay en Engeland zijn de andere tegenstanders van Trinidad en Tobago.
Nog niet lijkt me tegen de tijd dat de nationale competitie's zijn afgelopen dat lijkt me wijsheidquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:46 schreef dvdfreak het volgende:
Wanneer komt er een apart WK forum?
Ik had ook niks, en dan had ik niet eens zulke gewilde wedstrijden uitgekozen.quote:
quote:Ivoorkust dreigt WK links te laten liggen
27/2/2006 17:57
Ivoorkust zou komende zomer best eens kunnen ontbreken op het WK in Duitsland. De voorzitter van de nationale voetbalbond dreigt zijn ploeg terug te trekken als de situatie in het Afrikaanse land niet verbetert.
'Als het eind mei niet beter gaat, spelen de Olifanten niet mee op het wereldkampioenschap', dreigde Jacques Anouma hardop. 'We willen dat succes van onze ploeg de inwoners van Ivoorkust verenigt, om een echte toenadering te bewerkstelligen. Maar helaas is er geen licht aan de horizon.'
Anouma lijkt het machtsmiddel van terugtrekking te gebruiken om het verdeelde land wakker te schudden. 'Laten we de wapens toch neerleggen en ons verzoenen met elkaar. Wat voor nut heeft het WK als er geen vrede is in ons land? Zonder vrede geen glorie.'
Ivoorkust beleeft al sinds september 2002 roerige tijden. In het noorden heersen de rebellen, in het zuiden de militairen.
Ivoorkust plaatste zich voor het eerst voor een eindronde van het WK. In Groep C stuit het op Nederland, Argentinië en Servië en Montenegro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |