Ga op je gevoel afquote:Op maandag 12 december 2005 21:42 schreef DionysuZ het volgende:
Misschien. Hoe kun je nou weten of hij wel of niet bestaat?
Intuitie helpt rude ook nietquote:
Hehe, ik denk dat Geloof jij in God? een betere vraagstelling was geweest...quote:Op maandag 12 december 2005 21:42 schreef DionysuZ het volgende:
Misschien. Hoe kun je nou weten of hij wel of niet bestaat?
Het gaat niet over wetenschap deze keer.quote:Op maandag 12 december 2005 21:47 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Intuitie helpt rude ook nietdus waarom mij wel?
Mijn gevoel zegt me dat ik er geen oordeel over kan geven. Bestaat hij wel of niet? Ik zie nergens aanwijzingen voor zijn bestaan, maar dat bewijst nog niets. Ben altijd atheistisch geweest, maar agnosticisme past toch beter bij mequote:Op maandag 12 december 2005 21:49 schreef Quarks het volgende:
[..]
Het gaat niet over wetenschap deze keer.
Zegt je gevoel dat er toch iets bestaat of niet?
I'll agree with thisquote:Op maandag 12 december 2005 21:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zeg altijd maar zo:
Ik geloof niet in het bestaan van ( een ) God,
maar ik geloof wel in de mogelijkheid van het bestaan van ( een ) God.
Na de niet-Euclidische meetkunde, de quantummechanica en Popper's falsificationisme, is het bestaan van rudeonline dan toch wel de definitieve begrafenis van Kant's synthetisch a prioriquote:Op maandag 12 december 2005 21:47 schreef DionysuZ het volgende:
Intuitie helpt rude ook nietdus waarom mij wel?
Ik kan het niet-bestaan van god niet bewijzen. Ook kan ik het bestaan van god niet bewijzen. De enige correcte uitspraak die ik erover kan doen is derhalve: ik weet het niet zeker. Ik kan wel iets geloven, maar dat blijft geloven.quote:Op maandag 12 december 2005 21:56 schreef thabit het volgende:
Ik vind agnoticisme wel een beetje een slap standpunt hoor.
Eng he?quote:Op maandag 12 december 2005 22:37 schreef IntroV het volgende:
Zo, dat maar iets meer dan 50 procent denkt dat god niet bestaat. Weinig zeg.
Volgens mij denken die niet dat god niet bestaat. Maar weten ze het gewoon niet.quote:Op maandag 12 december 2005 22:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je vergeet dat de mensen die 'misschien' hebben gestemd ook denken dat ie niet bestaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |