abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2005 @ 18:25:22 #1
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33021088
Ok, het is als volgt gegaan:
Een vriend van mij werkte als bezorger bij een Afhaal/Bezorg Chinees.. Hij vertelde mij dat ze nog op zoek waren naar nieuwe bezorgers en toen heb ik gebeld. Vrijdag stond ik in de winkel en moest ik direct al zeggen wanneer ik kon werken, nu heb ik mij met mijn gekke kop laten in plannen op zaterdagavond tot 22.00.. Iets wat ik niet wil.
Dat is nog niet het enige. Na een avondje werken vond ik het maar niets, het is gewoon mijn baantje niet. Aan het eind van de avond kreeg ik mijn 25 euro handje conantje. Dat was 5x 3 euro (onder mimumloon) plus de door mij verdiende fooien. Dit ging dus hartstikke zwart.
Verder hebben die mensen alleen een papier geschreven briefje met mijn gegevens en niet eens een SOFI nummer, ook heb ik nog geen enkel contract getekend.
Ze willen nu dat ik morgenavond weer kom werken, maar daar heb ik dus geen zin in en wil er mee stoppen.
Ik kan toch gewoon bellen en mededelen dat ik het niet meer wil? Er is niets ondertekend.

Verder nog een vraagje: hier uit blijkt dus dat het zwart werk is. Dus ik ben onverzekerd. Wat nou als ik op een andere auto was geklapt? Wie betaalt dat?
En nog iets, ik was dus al gelijk op mijn eerste werkdag onderuit gegaan . Door de ijzel gleed mijn voorwiel weg en maakte ik een schuiver van 4 meter en daar lag ik dan met mijn snufferd op de weg. Hierbij is er een gat in mijn broek gekomen, maar meer niet. Wat moet ik hier nu mee aan ? En wat als ik nou mijn been had gebroken bjiv. ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ewaldus op 12-12-2005 19:38:30 ]
niets
pi_33021120
Er is niets gebeurd dus daar moet je maar niet over nadenken.. gewoon lekker zeggen dat je ermee kapt. Ze hebben toch geen poot om op te staan.
Ik ben ook een keer op een dag gewoon voor altijd weggebleven in m'n proeftijd omdat het sukkels waren (ontsloegen zomaar m'n werkmaatje van dag op dag, rare eisen) en dat was nogwel wit
  maandag 12 december 2005 @ 18:27:58 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33021169
Dat heb ik zo'n 3 jaar gedaan, Bezorg-Chinees. Zwart en onverzekerd .

Slim is het niet, maar was wel heel gezellig .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_33021220
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:25 schreef Ewaldus het volgende:

Verder nog een vraagje: hier uit blijkt dus dat het zwart werk is. Dus ik ben onverzekerd. Wat nou als ik op een andere auto was geklapt? Wie betaalt dat?
En nog iets, ik was dus al gelijk op mijn eerste werkdag onderuit gegaan . Door de ijzel gleed mijn voorwiel weg en maakte ik een schuiver van 4 meter en daar lag ik dan met mijn snufferd op de weg. Hierbij is er een gat in mijn broek gekomen, maar meer niet. Wat moet ik hier nu mee aan ? En wat als ik nou mijn been had gebroken bjiv. ?
Ondanks dat jij dan voor de sociale lasten niet verzekerd bent, is die auto "gewoon" verzekerd, hoor.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_33021224
Neem aan dat je wel een levensverzekering oid hebt he.
pi_33021243
Je kan proberen eerst geld te krijgen voor je broek en wanneer je het hebt gekregen zeg je dat je ermee kapt.

Ze kunnen je niet tegenhouden als je wilt stoppen, ze hebben idd geen poot om op te staan, ,maar hetzelfde geldt voor jou als ze je broek niet willen dokken.
Als je niet durft te verdwalen, zul je nooit een nieuwe route vinden
  maandag 12 december 2005 @ 18:30:46 #7
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33021264
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:27 schreef Posdnous het volgende:
Dat heb ik zo'n 3 jaar gedaan, Bezorg-Chinees. Zwart en onverzekerd .

Slim is het niet, maar was wel heel gezellig .
Niets gezelligs aan, ik kom daar aan , moet de volgende bestelling pakken en waar op het brommertje gaan zitten. Kom dan na 10 minuten in de kou aan bij de besteller en voel hoe warm het daar bnnen is. daarna weer terug rijden om de volgende bestelling weg te brengen.
Heel af en toen is er misschien niets, maar dat zal op vrijdag en zaterdag nooit zo zijn..
niets
  maandag 12 december 2005 @ 18:31:49 #8
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_33021292
ik zou m'n mond houden wat betreft die broek, als jij hun gaat etteren om die broek, zullen hun misschien wel moeilijk gaan doen om de schade aan de scooter.

En als je het netjes wilt afhandelen bel je gewoon op met de mededeling dat het je niet is bevallen en dat je stopt, je bent hun helemaal niets verplicht. en hun jou ook niet.

hun hebben geen poot om op te staan, maar jij ook niet...

Als je het netjes afhandeld kun je ze tenminste nog recht in de ogen aankijken als je eens een keer daar binnen wandelt later....

Groet
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  maandag 12 december 2005 @ 18:32:26 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33021316
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:30 schreef Ewaldus het volgende:

[..]

Niets gezelligs aan, ik kom daar aan , moet de volgende bestelling pakken en waar op het brommertje gaan zitten. Kom dan na 10 minuten in de kou aan bij de besteller en voel hoe warm het daar bnnen is. daarna weer terug rijden om de volgende bestelling weg te brengen.
Heel af en toen is er misschien niets, maar dat zal op vrijdag en zaterdag nooit zo zijn..
Klopt, dit is dan ook het slechtst denkbare seizoen.
Ik heb ook vaak ruzie gehad met de eigenaar over wat jij zei. Rijden als het erg glad is en je constant op je bek gaat en hij maar bestellingen aannemen.

Buiten de winter, met wat relaxter weer is het erg prettig. Wij werkten er met zo'n 6 vrienden, beetje ouwehoeren daar, effe tuffen en weer terug.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_33021460
Rare TT: hoe kun je nu ontslag nemen/krijgen als je niet eens een arbeidsovereenkomst hebt?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_33021484
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ondanks dat jij dan voor de sociale lasten niet verzekerd bent, is die auto "gewoon" verzekerd, hoor.
Die auto is dan wel verzekerd, maar TS vraagt zich af wat de gevolgen zijn indien TS op een auto klapt (waarbij TS de schuldige is).
In dat geval kan een verzekering toch moeilijk doen omdat het een vervoermiddel is (die brommer waarmee de aanrijding is veroorzaakt) wat voor bedrijfsdoeleinden gebruikt werd, waardoor de reeds uitgekeerde schade verhaald zou kunnen worden?
pi_33021586
Ik ging uit van de situatie van: auto van TS (ik heb zelf ook zoiets gedaan, maar dat was met auto's vandaar).

Overigens verandert dat niets aan de situatie, volgens mij. (niet voor TS)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 12 december 2005 @ 18:44:21 #13
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33021677
Vraagje tussen mijn nadenken door: Als werk wit is, dan is het toch altijd wel mimumjeugdloon?
niets
pi_33021707
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:37 schreef r_one het volgende:
Rare TT: hoe kun je nu ontslag nemen/krijgen als je niet eens een arbeidsovereenkomst hebt?
je hebt bij werk dat je voor iemand/een bedrijf op geregelde basis doet automatisch al een dienstverband. Als je bijv. een nu uren contract hebt, maar 10 maanden 30 uur per maand werkt, dan heb je een 30 uren contract.

Je moet het wel afdwingen bij de kantonrechter (als ik het goed heb), maar dan heb je het wel. Is nog een feitje dat ik weet uit mijn studie Personeel en arbeid...

maar aangezien dit eenmalig was... ik had het ook niet gedaan, zwart chinees bezorgen. Wat nu als je overvallen wordt e.d.? Mag je zeker niet eens aangifte doen van de baas omdat je zwart werkt?
pi_33021997
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ging uit van de situatie van: auto van TS (ik heb zelf ook zoiets gedaan, maar dat was met auto's vandaar).

Indien het vervoermiddel van TS bekend staat als privevervoermiddel (veel goedkoper dan aangeven dat je een pizzabrommer/auto hebt) dan loopt die toch de kans dat er na een aanrijding door de verzekeraar verhaald wordt omdat de kleine letterjes pizzabrommers uitsluiten?
Waardoor hij als veroorzaker van het ongeval alsnog kan dokken.
(heeft niet zoveel met zwart danwel wit werk te maken, maar dit soort geintjes past ook heel mooi bij dat zwarte werk)
pi_33022141
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Zowel in geval van auto als in geval van brommer heb je een probleem als er iets mis gaat.

Er staat namelijk duidelijk in je verzekering omschreven waar het vervoermiddel voor gebruikt wordt. En dat is waarschijnlijk niet het bezorgen van maaltijden. Zakelijk gebruik wordt over het algemeen expliciet uitgesloten van dit soort verzekeringen. Gaat er dus iets mis, dan ben je zelf verantwoordelijk.

Dat betekend dus ook: Veroorzaak jij een ongeluk waarbij de ander lichamelijk letsel oploopt ben je waarschijnlijk de rest van je leven aan het dokken......
  maandag 12 december 2005 @ 19:03:00 #17
64949 Gappie
the one and only
pi_33022364
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:44 schreef Ewaldus het volgende:
Vraagje tussen mijn nadenken door: Als werk wit is, dan is het toch altijd wel mimumjeugdloon?
ja, wantdaarvoor hebben ze juist een minimum loon voor vastgesteld die de werkgever verplicht is te betalen..

meer mag altijd, minder niet
d(-_-)b
pi_33022782
Ze hebben zwarte werknemers in dienst, keihard chanteren dus. Het is ze vast wel 200 euro waard als de belastingdienst niet langs komt.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_33023089
In de verzekeringsvoorwaarden van je brommer zal vast wel vermeld staan dat je de brommer niet mag gebruiken voor het bezorgen van pizza's e.d. tenminste, dit staat wel in de voorwaarden van mijn brommerverzekering (unigarant). Er staat zelfs letterlijk in de polis dat je niet verzekerd bent als de brommer gebruikt wordt voor bezorg- en/of koeriersdiensten. Dus als je dan een aanrijding veroorzaakt heb je geen poot om op te staan.

Maar zolang jij niks getekend hebt, kun jij gewoon je baantje opzeggen.
Meeeeeeeeeuuuuh!
pi_33023238
quote:
Ze willen nu dat ik morgenavond weer kom werken, maar daar heb ik dus geen zin in en wil er mee stoppen.
Ik kan toch gewoon bellen en mededelen dat ik het niet meer wil? Er is niets ondertekend.
Als er niets is ondertekend ben je nergens toe verplicht want er is geen arbeidsovereenkomst.
pi_33023404
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:25 schreef Ewaldus het volgende:
Verder hebben die mensen alleen een papier geschreven briefje met mijn gegevens en niet eens een SOFI nummer, ook heb ik nog geen enkel contract getekend.
een mondelinge overeenkomst geldt net zo hard. het is alleen meestal lastig aan te tonen dat deze er is.
quote:
Wat nou als ik op een andere auto was geklapt? Wie betaalt dat?
Een ANDERE auto impliceert dat je met een auto rijdt?
Als het je eigen auto is en ze komen er achter dat je hem voor werk gebruikt, zal je verzekeringsmaatschappij in eerste instantie vermoed ik vergoeden. Als ze erachter komen dat het voor je werk was zullen ze je wijzen op het feit dat dit is uitgesloten via de polisvoorwaarden, en het geld van jou proberen terug te vorderen.
quote:
En nog iets, ik was dus al gelijk op mijn eerste werkdag onderuit gegaan .
Dus toch een bromfiets?
quote:
En wat als ik nou mijn been had gebroken bjiv. ?
ik vermoed dat je beenschade door je verzekering zou zijn betaald. eventuele vervolgschade wordt lastiger. je zou je werkgever aansprakelijk kunnen stellen, maar ja dan kom je wel in een lastig circuit...
pi_33023485
ow ja ik zou ze gewoon opbellen
je kunt toch zeggen dat je geen zin meer hebt
dan hoor je vanzelf wel wat ze erop zeggen
kun je altijd nog beslissen de handdoek in de ring te gooien
  maandag 12 december 2005 @ 19:39:25 #23
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33023690
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:30 schreef Classics het volgende:
Dus toch een bromfiets?
[..]
Was een verspreking,
ik rijd op een brommer rond. Excusus
niets
pi_33023831
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:39 schreef Ewaldus het volgende:

[..]

Was een verspreking,
ik rijd op een brommer rond. Excusus
je eigen brommer?
if so, lees je polis nog eens goed door.
pi_33024046
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:43 schreef Classics het volgende:

[..]

je eigen brommer?
if so, lees je polis nog eens goed door.
Of anders de polis van de bedrijfsbrommer.
Ook als die niet in orde is kun jij als bestuurder problemen krijgen (jij bent immers de bestuurder)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')