Ondanks dat jij dan voor de sociale lasten niet verzekerd bent, is die auto "gewoon" verzekerd, hoor.quote:Op maandag 12 december 2005 18:25 schreef Ewaldus het volgende:
Verder nog een vraagje: hier uit blijkt dus dat het zwart werk is. Dus ik ben onverzekerd. Wat nou als ik op een andere auto was geklapt? Wie betaalt dat?
En nog iets, ik was dus al gelijk op mijn eerste werkdag onderuit gegaan. Door de ijzel gleed mijn voorwiel weg en maakte ik een schuiver van 4 meter en daar lag ik dan met mijn snufferd op de weg. Hierbij is er een gat in mijn broek gekomen, maar meer niet. Wat moet ik hier nu mee aan ? En wat als ik nou mijn been had gebroken bjiv. ?
Niets gezelligs aan, ik kom daar aan , moet de volgende bestelling pakken en waar op het brommertje gaan zitten. Kom dan na 10 minuten in de kou aan bij de besteller en voel hoe warm het daar bnnen is. daarna weer terug rijden om de volgende bestelling weg te brengen.quote:Op maandag 12 december 2005 18:27 schreef Posdnous het volgende:
Dat heb ik zo'n 3 jaar gedaan, Bezorg-Chinees. Zwart en onverzekerd.
Slim is het niet, maar was wel heel gezellig.
Klopt, dit is dan ook het slechtst denkbare seizoen.quote:Op maandag 12 december 2005 18:30 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
Niets gezelligs aan, ik kom daar aan , moet de volgende bestelling pakken en waar op het brommertje gaan zitten. Kom dan na 10 minuten in de kou aan bij de besteller en voel hoe warm het daar bnnen is. daarna weer terug rijden om de volgende bestelling weg te brengen.
Heel af en toen is er misschien niets, maar dat zal op vrijdag en zaterdag nooit zo zijn..
Die auto is dan wel verzekerd, maar TS vraagt zich af wat de gevolgen zijn indien TS op een auto klapt (waarbij TS de schuldige is).quote:Op maandag 12 december 2005 18:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ondanks dat jij dan voor de sociale lasten niet verzekerd bent, is die auto "gewoon" verzekerd, hoor.
je hebt bij werk dat je voor iemand/een bedrijf op geregelde basis doet automatisch al een dienstverband. Als je bijv. een nu uren contract hebt, maar 10 maanden 30 uur per maand werkt, dan heb je een 30 uren contract.quote:Op maandag 12 december 2005 18:37 schreef r_one het volgende:
Rare TT: hoe kun je nu ontslag nemen/krijgen als je niet eens een arbeidsovereenkomst hebt?
Indien het vervoermiddel van TS bekend staat als privevervoermiddel (veel goedkoper dan aangeven dat je een pizzabrommer/auto hebt) dan loopt die toch de kans dat er na een aanrijding door de verzekeraar verhaald wordt omdat de kleine letterjes pizzabrommers uitsluiten?quote:Op maandag 12 december 2005 18:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ging uit van de situatie van: auto van TS (ik heb zelf ook zoiets gedaan, maar dat was met auto's vandaar).
Overigens verandert dat niets aan de situatie, volgens mij. (niet voor TS)
Zowel in geval van auto als in geval van brommer heb je een probleem als er iets mis gaat.quote:Op maandag 12 december 2005 18:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ging uit van de situatie van: auto van TS (ik heb zelf ook zoiets gedaan, maar dat was met auto's vandaar).
Overigens verandert dat niets aan de situatie, volgens mij. (niet voor TS)
ja, wantdaarvoor hebben ze juist een minimum loon voor vastgesteld die de werkgever verplicht is te betalen..quote:Op maandag 12 december 2005 18:44 schreef Ewaldus het volgende:
Vraagje tussen mijn nadenken door: Als werk wit is, dan is het toch altijd wel mimumjeugdloon?
Als er niets is ondertekend ben je nergens toe verplicht want er is geen arbeidsovereenkomst.quote:Ze willen nu dat ik morgenavond weer kom werken, maar daar heb ik dus geen zin in en wil er mee stoppen.
Ik kan toch gewoon bellen en mededelen dat ik het niet meer wil? Er is niets ondertekend.
een mondelinge overeenkomst geldt net zo hard. het is alleen meestal lastig aan te tonen dat deze er is.quote:Op maandag 12 december 2005 18:25 schreef Ewaldus het volgende:
Verder hebben die mensen alleen een papier geschreven briefje met mijn gegevens en niet eens een SOFI nummer, ook heb ik nog geen enkel contract getekend.
Een ANDERE auto impliceert dat je met een auto rijdt?quote:Wat nou als ik op een andere auto was geklapt? Wie betaalt dat?
Dus toch een bromfiets?quote:En nog iets, ik was dus al gelijk op mijn eerste werkdag onderuit gegaan.
ik vermoed dat je beenschade door je verzekering zou zijn betaald. eventuele vervolgschade wordt lastiger. je zou je werkgever aansprakelijk kunnen stellen, maar ja dan kom je wel in een lastig circuit...quote:En wat als ik nou mijn been had gebroken bjiv. ?
je eigen brommer?quote:Op maandag 12 december 2005 19:39 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
Was een verspreking,
ik rijd op een brommer rond. Excusus
Of anders de polis van de bedrijfsbrommer.quote:Op maandag 12 december 2005 19:43 schreef Classics het volgende:
[..]
je eigen brommer?
if so, lees je polis nog eens goed door.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |