abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2005 @ 17:11:42 #1
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_33018834
Ik werk in een winkel. Nu is er bij mij op het werk sinds kort door de filiaalhouder een camera geplaatst. Dit was in eerste instantie om tijdens de lunch en/of uitpakken van de vracht te kunnen zien of er hulp nodig was bij het helpen van klanten. Dit werkte goed.

Enkel kwam die persoon op het idee om deze camera te verbinden met het internet, zodat hij en anderen (regiomanagement ed.) kunnen kijken in de winkel.
Nu heb ik niets te verbergen, maar gaat dit niet al te ver? Dat ik bekeken word door een collega die ook in het filiaal aanwezig is vind ik helemaal niet erg, alleen maar makelijk. Maar dat mensen thuis kunnen gaan kijken wat we allemaal aan het doen zijn vind ik eigenlijk wel erg ver gaan.

Ik heb hier enige tijd geleden een topic over gezien, alleen kan ik hem niet meer vinden.
Mijn vraag aan jullie,

-mag/kan dit zomaar
-wat vind je er zelf van?
  maandag 12 december 2005 @ 17:39:27 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_33019767
Nee dit mag niet tenzij jij er schriftelijk toestemming voor gegeven hebt
pi_33019821
Tuurlijk mag dat, die vent mag ophangen in z'n zaak wat ie wil.

Prettig zou ik het alleen niet vinden nee
  maandag 12 december 2005 @ 17:45:00 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_33019940
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:41 schreef SterkStaaltje het volgende:
Tuurlijk mag dat, die vent mag ophangen in z'n zaak wat ie wil.

Prettig zou ik het alleen niet vinden nee
Nee is in de wet geregeld.
En nee ik ga het niet opzoeken.
maar komt er op neer dat je je personeel niet op deze wijze in de gaten mag houden
  maandag 12 december 2005 @ 18:02:26 #5
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_33020488
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:45 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Nee is in de wet geregeld.
En nee ik ga het niet opzoeken.
maar komt er op neer dat je je personeel niet op deze wijze in de gaten mag houden
Zo iets had ik ook al gedacht. Dat je kunt zien als je aan het werk bent of er hulp nodig is op de winkelvloer, ok. Maar niet dat iemand lekker thuis met wat popcorn het personeel in de gaten kan houden.
  maandag 12 december 2005 @ 18:03:25 #6
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_33020521
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:39 schreef Bill_E het volgende:
Nee dit mag niet tenzij jij er schriftelijk toestemming voor gegeven hebt
weet iemand waar ik precies dit op papier kan vinden?
pi_33020686
Kan je er niet over praten dat je het niet leuk vindt, De wet gebruiken kan dan altijd nog.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33020727
Dat is in strijd met de huidige privacywetgeving...
pi_33020878
Tvp.
pi_33020919
Installeer een webcam op het bureau van je baas, en ga hem als je vrij bent in de gaten houden. Niet dat hij dat kan waarderen maar je maakt wel een geinig statement.
pi_33020987
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:18 schreef Xebrozius het volgende:
Installeer een webcam op het bureau van je baas, en ga hem als je vrij bent in de gaten houden. Niet dat hij dat kan waarderen maar je maakt wel een geinig statement.
Die baas zo van 'en wat is dit?'. En jij zo 'niks! '.

.
pi_33020995
url
pi_33021060
* Denkt aan "Speed"
Neem een stukje noeste arbeid op in een MPEG-je of zo, plaats die op een webserver en redirect ernaar.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_33021101
Zoek een plaatje van een wijf dat zich in d'r bek laat schijten, print die uit en hang die voor de camera.
pi_33021144
Leuk, heren, maar nu mag het wel weer echt on topic...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_33021163
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:25 schreef Xebrozius het volgende:
Zoek een plaatje van een wijf dat zich in d'r bek laat schijten, print die uit en hang die voor de camera.
!

Jij rockeerdt het huisch .
pi_33021170
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:27 schreef Five_Horizons het volgende:
Leuk, heren, maar nu mag het wel weer echt on topic...
Sorry .
pi_33021210
maar is het trouwens ook niet op de wet van kracht die verbied beeldopnames te maken van personen zonder dat deze hier zelf goedkeuring voor hebben gegeven?
(bijv als je foto van iemand neemt hier potretrecht op huist?)
pi_33021321
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:24 schreef r_one het volgende:
* Denkt aan "Speed"
Neem een stukje noeste arbeid op in een MPEG-je of zo, plaats die op een webserver en redirect ernaar.
Dit was ontopic en serieus bedoeld.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_33021990
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Dit was ontopic en serieus bedoeld.
serieus bedoeld: zien ze niet dat hij dat doet dan, want hij zal dit toch echt op werk moeten doen...
pi_33022178
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:52 schreef ILCILA het volgende:
serieus bedoeld: zien ze niet dat hij dat doet dan, want hij zal dit toch echt op werk moeten doen...
Heb je de film Speed gezien?
Je captured de beelden via de url van de camera (als baas het kan bekijken via i-net, kun jij het ook) terwijl je in de winkel je beste beentje voorzet.
.
pi_33037991
En jij gaat dat doen bij je baas r-one? Slaat natuurlijk nergens op... Wat voor rare capriolen ga je dan uithalen op de werkvloer om dit trucje te laten werken?

Gewoon overleggen met je baas, dat je dit niet zo prettig vind is ook een optie!
Chill
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:59:42 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33038170
Dit vind ik op de site van het College Bescherming Persoonsgegevens (het college dat toeziet op de uitvoering van de Wet Bescherming Persoonsgegevens).

Hier kun je precies lezen wat de rechten en plichten zijn van jou en je werkgever.
The love you take is equal to the love you make.
pi_33040384
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:59 schreef Lienekien het volgende:
Dit vind ik op de site van het College Bescherming Persoonsgegevens (het college dat toeziet op de uitvoering van de Wet Bescherming Persoonsgegevens).

Hier kun je precies lezen wat de rechten en plichten zijn van jou en je werkgever.
Wow, dat mag dus écht niet!

Alleen als de werkgever er aantoonbaar veel belang bij heeft; zoals een bewakingscamera in een tankstation.
Maar niet omdat hij het leuk vindt!!!

Nou, een net briefje schrijven dat je het niet fijn vindt en dat het bovendien alleen maar mag als... zie website uit link) en dat dat hier niet het geval is.
pi_33040963
Lees deze maar eens:

Ten aanzien van het recht op privacy kan gewezen worden op de Koma-zaak.29 Het bedrijf
Koma had camera’s laten monteren die praktisch het hele bedrijf konden gadeslaan. Deze
observatie had tot doel om bij technische problemen direct in te kunnen grijpen en ook om de
kwaliteit van eindproducten te bewaken. Later in de procedure werd als reden voor de
camerabewaking aangevoerd dat af en toe een productieoverzicht beschikbaar zou komen. De
rechter overwoog dat een belang van de werkgever dat duidelijk opwoog tegen dat van de
werknemers bij bescherming van hun persoonlijke levenssfeer niet aanwezig was. In hoger
beroep kwam het Hof Den Bosch tot hetzelfde resultaat.30 Het Hof toetste echter niet aan het
recht op privacy, maar enkel aan het goed werkgeverschap.

(ex-Koma medewerker)

Dit is ook een mooie link

http://www.cms-dsb.com/index.asp?lang=nl&strUrl=%2Fcontent%2Fnl%2Fpublicaties%2FpublicatiesDetail.asp%3FidPublicatie%3D190
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')