abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33018052
Wat mij ook deugd is de positieve ontwikkeling welke ik overal om mij heen aan het voelen/merken & ervaren ben. Ik studeer zelf in Wageningen en we hebben hier eens per jaar introductiedagen. Dit jaar heb ik toch wel erg veel leuke interessante nieuwe mensen geleerd, welke ook zeer veel bezig zijn met de belangrijke zaken in het leven. 2 daarvan zijn nu mijn (nieuwe) huisgenoten. Allebei heerlijk positief ingestelde mensen met elk natuurlijk ook hun "problemen". Ik heb zelf een hele interessante periode doorgemaakt met veel positieve ontwikkelingen. Zelf ben ik hierdoor veel sterker en zelfverzekerder in het leven gaan staan. Ook de omgeving reageert hier positief op en ontwikkelt vrolijk mee. Mijn gevoel zegt me dan ook dat er iets moois aan de hand is in de wereld. De Amerikanen lijken het toch niet zo eens te zijn met de oorlogszuchtige regering; dit stemt mij toch wel enigzins tevreden, hoewel die bizarre oorlog natuurlijk gewoon moet stoppen. Maar daar gaat het hier verder niet echt over. Zelf ben ik druk bezig zo veel mogelijk te discussiėren en te filosoferen en ik deel dan ook graag mijn blijde boodschap hier met eenieder!

Mijn vraag aan jullie is: zien jullie ook veel goede dingen en/of ontwikkelingen in jullie (al dan niet nabije) omgeving plaatsvinden? Mogen we weer spreken van hoop voor een vreedzame wereld?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_33018580
Ik denk dat hoe je zelf in het leven staat voor een groot deel bepaalt wat je in de wereld ziet gebeuren. Of er per saldo veel verandert vraag ik me af, hoewel ik wel de indruk heb dat globaal genomen er toch wel een kleine toename is van wijsheid..

Een vreedzame wereld zal er denk ik niet snel komen, omdat ontwikkeling juist aan de gang is door grote verschillen tussen mensen, maar ik denk dat je altijd wel een groep mensen blijft houden die "naast de pot pissen", en daardoor ontwikkelingen zullen tegen werken..
pi_33018616
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:04 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat hoe je zelf in het leven staat voor een groot deel bepaalt wat je in de wereld ziet gebeuren. Of er per saldo veel verandert vraag ik me af, hoewel ik wel de indruk heb dat globaal genomen er toch wel een kleine toename is van wijsheid..
Kleine stapjes kunnen gelukkig grote invloed hebben
  maandag 12 december 2005 @ 17:06:29 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33018650
Wat een vrolijkheid.

Ik zie zelf vooral steeds individualistischer, onverschilliger, harteloze mensen die hopeloos op zoek zijn naar een beetje houvast. Niemand lijkt ook maar enig benul te hebben waar de wereld naartoe gaat.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_33018703
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:06 schreef Posdnous het volgende:
Wat een vrolijkheid.

Ik zie zelf vooral steeds individualistischer, onverschilliger, harteloze mensen die hopeloos op zoek zijn naar een beetje houvast. Niemand lijkt ook maar enig benul te hebben waar de wereld naartoe gaat.
Is je persoonlijke ontwikkeling ook in die richting?
  maandag 12 december 2005 @ 17:13:27 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33018905
]
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Is je persoonlijke ontwikkeling ook in die richting?
Wat is daar 'ontwikkeling' aan?

Het is meer een constatering, en nee, persoonlijk maar ik me vooral druk om het feit dat iedereen steeds meer overal schijt aan heeft.
  maandag 12 december 2005 @ 17:16:00 #7
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_33018995
AIDS, dat is een positieve ontwikkeling.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_33019043
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:13 schreef Posdnous het volgende:
]
[..]

Wat is daar 'ontwikkeling' aan?

Het is meer een constatering, en nee, persoonlijk maar ik me vooral druk om het feit dat iedereen steeds meer overal schijt aan heeft.
Oftewel, hoe je je persoonlijke leven ervaart projecteer je op de hele wereld.
  maandag 12 december 2005 @ 17:19:46 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33019133
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Oftewel, hoe je je persoonlijke leven ervaart projecteer je op de hele wereld.
Nee hoor, niemand trekt zich wat aan van wat ik zeg, vrees ik .
pi_33019331
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:19 schreef Posdnous het volgende:
Nee hoor, niemand trekt zich wat aan van wat ik zeg, vrees ik .
Onderschat je eigen kunnen niet Misschien moet je de boodschap dan maar iets aanpassen, zodat de message wel aankomt...
  maandag 12 december 2005 @ 17:29:27 #11
66825 Reya
Fier Wallon
pi_33019435
Niet zo lang geleden maakte Arie Elshout - adjunct-hoofdredacteur van De Volkskrant - gehakt van het vooruitgangsgeloof dat in vele collectieve zaken dominant is. Het is welhaast kinderlijk om te denken dat het over twintig jaar beter is dan nu, omdat het nu ook beter is dan twintig jaar geleden. Het is imo nog steeds een erfenis van het Verlichtingsdenken; de mens is rationeel en zal dus op een rationele manier zich ontwikkelen. Maar gaan we wel vooruit? En, als we dan vooruit gaan, zitten er dan geen grenzen aan de groei, zoals de Club van Rome in haar beroemde rapport voorspelde? Ik zou op dit vlak voorzichtig willen zijn met voorspellen, maar er valt in ieder geval te stellen dat er niet echt sprake lijkt te zijn van een eenduidige vooruitgang.

Vanuit een andere invalshoek valt te stellen dat er nooit sprake is van vooruitgang en achteruitgang; dat zijn slechts beelden die we van ontwikkelingen hebben. Uiteindelijk bestaat er slechts gang; de ondoorgrondelijke hyperrealiteit die voortbeweegt zonder dat we ooit eenduidig zullen weten hoe. Het post-modernisme is hier deels op gestoeld; en alhoewel post-modernisten negativisme, verlakkerij en aanverwante zaken wordt verweten, lijkt het me een zeer interessante kijk op bepaalde zaken.
  maandag 12 december 2005 @ 17:30:51 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33019486
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:26 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Onderschat je eigen kunnen niet Misschien moet je de boodschap dan maar iets aanpassen, zodat de message wel aankomt...
Mja, oke. Ik geef toe dat ik lichtelijk verzuurd ben .

Maar mensen zijn teveel bezig met allerlei eigen zaken om daadwerkelijk moeite te doen iets van de wereld te begrijpen. het lijkt alsof er teveel info is, dus dan kun je maar beter helemaal geen moeite doen.. Alleemaal een grote bek hebben dat ze steeds assertiever worden, maar eigenlijk steeds meer op instanties en mensen die zogenaamd wel info hebben vertrouwen.

Breek je niet doorheen. Mensen hebben gewoon geen tijd meer. Ipv brood en spelen hebben we nu werk, kinderdagverblijfkosten, hypotheek, carrieredagen etc.
pi_33020068
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:29 schreef Reya het volgende:
Niet zo lang geleden maakte Arie Elshout - adjunct-hoofdredacteur van De Volkskrant - gehakt van het vooruitgangsgeloof dat in vele collectieve zaken dominant is. Het is welhaast kinderlijk om te denken dat het over twintig jaar beter is dan nu, omdat het nu ook beter is dan twintig jaar geleden. Het is imo nog steeds een erfenis van het Verlichtingsdenken; de mens is rationeel en zal dus op een rationele manier zich ontwikkelen. Maar gaan we wel vooruit? En, als we dan vooruit gaan, zitten er dan geen grenzen aan de groei, zoals de Club van Rome in haar beroemde rapport voorspelde? Ik zou op dit vlak voorzichtig willen zijn met voorspellen, maar er valt in ieder geval te stellen dat er niet echt sprake lijkt te zijn van een eenduidige vooruitgang.
Ik zie het voor mijzelf als de hernieuwde ontdekking van wat Alicey "wijsheid" heeft genoemd. Ik heb het dan eigenlijk ook niet over economie, hoewel dit natuurlijk een belangrijke rol speelt in wat wij zien als "vooruitgang". Je kunt in deze tijd niet om de economie heen en dat maakt het interessant maar tegelijk ook dubbel zo complex. De Club van Rome heeft naar mijn mening een zeer goed onderbouwde en goede analyse gemaakt voor de toekomst. Problemen als voedselvoorziening icm bevolkingsgroei zijn accute problemen in mijn ogen. Er lijken nu al te veel mensen te zijn op aarde en de stijging lijkt nog wel even door te gaan. Maar tegelijkertijd is er op een aantal wetenschappelijke gebieden wel interessant onderzoek naar nieuwe energie, duurzaamheid en is er weer een hernieuwde interesse gewekt voor de natuur en haar werking (of is dit eigenlijk altijd al aanwezig geweest?). Aan de andere kant zijn de ontwikkelingen omtrent globalisatie zeker ook van belang. De vraag is nu denk ik meer dan ooit: waar willen wij als mensheid naar toe?
quote:
Vanuit een andere invalshoek valt te stellen dat er nooit sprake is van vooruitgang en achteruitgang; dat zijn slechts beelden die we van ontwikkelingen hebben. Uiteindelijk bestaat er slechts gang; de ondoorgrondelijke hyperrealiteit die voortbeweegt zonder dat we ooit eenduidig zullen weten hoe. Het post-modernisme is hier deels op gestoeld; en alhoewel post-modernisten negativisme, verlakkerij en aanverwante zaken wordt verweten, lijkt het me een zeer interessante kijk op bepaalde zaken.
Kijk, goede opmerking hier! Voor- en achteruitgang bestaan idd niet. Er is alleen sprake van verandering. Ik ben het met de PM eens dat we nooit eenduidig zullen weten hoe alles nou precies in zijn werk gaat. Voor mijzelf heb ik dit vertaald naar: leef in het nu, leef gepassioneerd en geniet van elke dag hier op aarde. Ikzelf merk dat doordat ik meer respect kan en laat zien, je meer begrip kan kweken voor je standpunten zonder daarbij te hoeven oordelen over wat een ander denkt. Aangezien de ander vanuit een heel ander startpunt is gekomen tot zijn keuzes, dan wanneer ik dezelfde weg zou hebben bewandeld. En misschien heb ik dezelfde weg ook wel bewandeld. Iedereen is uniek en iedereen is mooi/liefdevol/interessant! Misschien ben ik in dit geval dan ook meer een optimist dan een realist, maar ik zal mezelf nooit idealist noemen. Omdat ik weet dat het in de mens zit, lief te hebben. Voor mij is dit duidelijk geworden de laatste tijd. Vandaar o.a. dit topic; ik wil graag mijn kant van het verhaal laten zien. Ik leef in het nu en zie u graag terug!
  maandag 12 december 2005 @ 17:57:38 #14
124377 pmb_rug
salvation received
pi_33020368
ik deel het positivisme, ook omdat ik een vergrote intresse zie in God. ik weet uit ervaring wat voor positieve veranderingen dat kan brengen in iemands leven. heel mooi allemaal, hopelijk zet deze trend zich door... dan gaan we mooie dingen beleven in Nederland. (zeker als de relatie tussen Christenen en Moslims positief is)
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_33020480
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:57 schreef pmb_rug het volgende:
ik deel het positivisme, ook omdat ik een vergrote intresse zie in God. ik weet uit ervaring wat voor positieve veranderingen dat kan brengen in iemands leven. heel mooi allemaal, hopelijk zet deze trend zich door... dan gaan we mooie dingen beleven in Nederland. (zeker als de relatie tussen Christenen en Moslims positief is)
Heb vaak mijn gemengde gevoelens gehad bij jouw posts, maar dat is dus over. Het is gewoon jouw mening over iets welke ik heb te respecteren. En deze woorden.. prachtig
Dus zoals ik de laatste tijd volgens mij wel vaker heb gezegd: blijf op je pad, geniet van jouw relatie met God en maak er iets van
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:58:13 #16
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_33042440

BAH! Ik houd niet van extremen behalve de extreme "evenwichtig" dan. Wat voor emotie het ook is, naar mijn smaak staat iedereen vrij neutraal in het leven en laten zij hun emoties niet al te snel zien. Ik word niet graag geconfronteerd met de innerlijke werkingen van andermans gevoelsleven.

En wat dan te doen met temperament? Zorg er voor dat het esthetisch verantwoord is. Zorg even goed voor je uiterlijk als voor je innerlijk. Zo'n boerinnenstem bijvoorbeeld past niet bij een mooi uiterlijk, maar een mooie innerlijke wereld doet het uiterlijk wel weg kwijnen.

[ Bericht 9% gewijzigd door 0d1n op 13-12-2005 14:54:28 ]
Mundus vult decipi
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:46:55 #17
124377 pmb_rug
salvation received
pi_33043543
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:02 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Heb vaak mijn gemengde gevoelens gehad bij jouw posts, maar dat is dus over. Het is gewoon jouw mening over iets welke ik heb te respecteren. En deze woorden.. prachtig
Dus zoals ik de laatste tijd volgens mij wel vaker heb gezegd: blijf op je pad, geniet van jouw relatie met God en maak er iets van
dank voor deze woorden , ik ben blij dat je je erin kunt vinden.
ik ga het zeker proberen
hoe zou je je eigen relatie met God willen/kunnen omschrijven (intresse vraag)??
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_33062989
Haha ben er nog niet over uit, maar zie het meer als deel van ons allen. De gemene deler noemen ze dat, en dan niet met de normale betekenis van gemeen natuurlijk
Alles is voor mij 1, alleen hou ik mijzelf nog in de illusie dat dit niet zo is.
Dat Alles = 1, de onbewogen beweger (van Aristoteles) en de God uit het boek van "Een ongewoon gesprek met God + Een nieuw gesprek met God", daar kan ik me wel in vinden. Maar als alles uit energie zou bestaan, dat zou mij ook niet verbazen. Momenteel hou ik het gewoon op dat God het woord is, wat wij als betekenis hebben gegeven voor alles. De essentie.

@Od1n:
Kun je misschien even specificeren wat je nou precies bedoelde te zeggen? Kan niet veel wijs maken uit deze voor mij nogal cryptische beschrijving, hoewel ik wel een idee heb..
En sorry als ik te open voor je ben geweest I didn't do it on purpose..
pi_33063008
HIV is op dit moment een erg seropositieve ontwikkeling in de wereld...
pi_33063095
quote:
Op woensdag 14 december 2005 02:00 schreef Xebrozius het volgende:
HIV is op dit moment een erg seropositieve ontwikkeling in de wereld...
Cerror was je voor.. (zie boven)
Maar denk dat HIV nog wel het minste is qua ziekten welke zich kunnen gaan vormen. Een griepvirus.. SARS.. het hoeft maar 1 keer fout te gaan. Maar aan de andere kant: moeten we onze ontwikkeling laten belemmeren door zo'n ziekte? Het treft nu namelijk toch wel vaak de wat armeren in de wereld. Terwijl sommige ziekten in het verleden juist alleen weldoorvoede mensen ziek maakte. Kortom, diseases... you'll never know..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')