ja kunst is dus om je mening te vormen op een enkel zinnetje, dat lukt je aardigquote:Op dinsdag 13 december 2005 00:18 schreef Clourhide het volgende:
[..]
[..]
Bij deze rellen wel ja, maar wat ging eraan vooraf?
Ook na de rellen zijn er tal van wraakacties door Libanezen geweest in verschillende voorsteden.
Etc. etc.
Wel mijn excuses als het onterecht was, daarvoor is dit nu eenmaal een discussieforum.quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:33 schreef Re het volgende:
[..]
ja kunst is dus om je mening te vormen op een enkel zinnetje, dat lukt je aardig
nou weet niet of die blanken aussies zich nu zo achtergesteld voelen, en ik trek maar een lijn, tuig is tuig ongeacht afkomst religie of neusgatgroottequote:Op dinsdag 13 december 2005 00:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja? en heb je ook de opnames gezien van vele groepen allochtone jongeren die in net zulke slechte omstandigheden leven maar blijkbaar genoeg aanleiding geven tot deze uitspattingen. veel mensen wisten in het topic over de rellen in parijs wel te verdedigen dat het ging om achtergestelde moslims en niet-westerse allochtonen, deze dingen zie ik niet zo terug in dit topic van juist diezelfde mensen. beetje laf en eenkennig. kijk daarvoor uit, want dat is straks onze grootste vijand.
duidelijke lijn, lees je nog even het parijstopic door dan?quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:35 schreef Re het volgende:
[..]
nou weet niet of die blanken aussies zich nu zo achtergesteld voelen, en ik trek maar een lijn, tuig is tuig ongeacht afkomst religie of neusgatgrootte
alhoewel dit inderdaad een discussie forum is lijkt het er af en toe op wie het beste de andere een flink beuk onder water kan geven en daarbij hard mogelijk proberen te schreeuwenquote:Op dinsdag 13 december 2005 00:34 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Wel mijn excuses als het onterecht was, daarvoor is dit nu eenmaal een discussieforum.
daar heb ik geloof ik weinig van mijn lijn afgeweken, dat is ook tuig, daar ging het mij meer om de mening van velen het in een bepaald hoekje te drijven en het wat gemakkelijk af te doen als religieus geweld wat het in feite niet was. Blijkbaar is het ongewoon om beide gevallen gewoon gelijk te zien blijkbaar moet men het ene goedkeuren en het andere afkeuren ofzo?quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
duidelijke lijn, lees je nog even het parijstopic door dan?
Libiers komen uit een heel ander landquote:Op dinsdag 13 december 2005 00:18 schreef Vitalogy het volgende:
Zijn het trouwens Libiers of Libanezen?
Dat meen je niet?!?quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:50 schreef Vava het volgende:
[..]
Libiers komen uit een heel ander land
Vandaar dat hij ook vraagt uit welk land ze komenquote:Op dinsdag 13 december 2005 00:50 schreef Vava het volgende:
[..]
Libiers komen uit een heel ander land
Ja johquote:Op dinsdag 13 december 2005 01:36 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dat meen je niet?!?
What an eye opener.
Ik vermoed dat men in Australie gewoon beter beseft hoe je reageert op tuig. In plaats van te pappen en nat te houden, zoals in NL, ziet men in dat die zachte aanpak niet werkt. Die 5000 mensen hebben niet allemaal tegelijk ineens besloten dat die Arabieren tuig zijn, daar is ongetwijfeld een jarenlang sluimerende aanloop voor geweest. Je hoeft maar om je heen te kijken en je snapt wat ik bedoel. Nederlanders slikken veel meer, maar in AU bijten ze op een bepaald punt blijkbaar van zich af.quote:Op maandag 12 december 2005 22:23 schreef Disorder het volgende:
Commentaar van een omwonende:
How many times would you or your friends have to be harrassed by a gang in your own community, by groups of thugs who come purely to pick a fight - many against one, for you to take action?
How would you feel if your sister, while trying to have a good time at the beach to be surrounded by a group of idiots, calling her a slut and everything else imaginable?
How would you feel knowing that even looking at a car load of them that pull up beside you at the lights can result in you being bashed & shot?
At what point would you actually do anything?
The police here have what is called Taskforce Gain, which has been running for a couple of years. It's the LARGEST OPERATION ever mounted by the state police, purely to deal with the crimes caused by ONE ethnic group. This seems to have hardly put a dent in the problem.
There are many, many ethnic groups in Australia. Many suburbs in Sydney where you will see very few white people, but the same problems simply do not occur there. Like many people here I have overseas roots and my fiancee is not caucasian. But you know what? I'm sick of the "Lebs" and wish they would just go somewhere else.
Hee, daar zeg je iets verstandigs. Alleen raar dat je begint met "Ik vermoed dat men in Australie gewoon beter beseft hoe je reageert op tuig". Want wat is er beter aan blindelings inhakken op alles wat op het beoogde tuig lijkt?quote:Op dinsdag 13 december 2005 07:12 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik vermoed dat men in Australie gewoon beter beseft hoe je reageert op tuig. In plaats van te pappen en nat te houden, zoals in NL, ziet men in dat die zachte aanpak niet werkt. Die 5000 mensen hebben niet allemaal tegelijk ineens besloten dat die Arabieren tuig zijn, daar is ongetwijfeld een jarenlang sluimerende aanloop voor geweest. Je hoeft maar om je heen te kijken en je snapt wat ik bedoel. Nederlanders slikken veel meer, maar in AU bijten ze op een bepaald punt blijkbaar van zich af.
Zoiets is onafwendbaar, en zal ook in NL gebeuren als het zo door blijft gaan. Het kan nog jaren duren, maar ooit barst de bom. En dan is niet het tuig de lul, maar ook zoals je ziet de normale Arabieren.
Hear hear. Dit is de eerste keer trouwens dat ik je de rol van de overheid in gevallen van mislukte integratie zie erkennen.quote:De enige schuldige, is dan ook de overheid die niet tijdig ingrijpt en die elke realiteitszin en binding met de maatschappij verloren heeft. Sommige mensen leren niet van taakstraffen, en kijken steeds hoeveel verder ze deze keer kunnen gaan. Zoiets zal in AU ook gebeurd zijn en men is het simpelweg beu.
Mwoh, leer mij mensen kennen. Het is een vast patroon dat een hele minderheid/onderlaag wordt aangekeken op de daden van een stel etters en dat het uit de hand loopt om de zoveel tijd.quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:18 schreef Yildiz het volgende:
ZIjn er hiervan wel eens mensen in Australie geweest? Of denkt men dat men in Australie exact op dezelfde manier denkt als in West-Europa?
Je ziet in Sydney veel meer Aziaten dan Libanezen, en daar gebeuren dit soort zaken niet mee. Of dit :http://en.wikipedia.org/wiki/Sydney_gang_rapesquote:Op dinsdag 13 december 2005 08:18 schreef Yildiz het volgende:
ZIjn er hiervan wel eens mensen in Australie geweest? Of denkt men dat men in Australie exact op dezelfde manier denkt als in West-Europa?
en die Aussies dan ?? die zijn voor jou helden hequote:Op dinsdag 13 december 2005 00:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tuurlijk knul. er loopt zo langzamerhand echt een substantieel deel ratten rond en jij neemt het nog steeds op voor die meegerezen ratten? beetje dom.![]()
hoezo zijn dat helden voor mij?quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:11 schreef Meki het volgende:
[..]
en die Aussies dan ?? die zijn voor jou helden he![]()
Aussies zijn natuurlijk nakomelingen van uitschot en rapalja wat ze in ons mooie Europa niet meer wilde hebben.quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat eraaan vooraf ging is dat twee australisch strandwachten door een paar lebaliers (lebanesen) in elkaar gemept werden. Tenminste dat heb ik vernomen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:33 schreef Re het volgende:
[..]
ja kunst is dus om je mening te vormen op een enkel zinnetje, dat lukt je aardig
waar zie je dat?quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:52 schreef indahnesia.com het volgende:
afgelopen nacht was het de beurt aan de Lebs zo te lezen
jij noemt lebs ratten en aussies noem je geen rattenquote:Op dinsdag 13 december 2005 09:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoezo zijn dat helden voor mij?
We weten dus niet waarom die twee strandwachten aangevallen werden, zullen wel niet genoeg respekt getoond hebben tegen hat aso tuig. Maar als iemand dat weet graag een popstjequote:SYDNEY In de Australische stad Sydney zijn opnieuw rassenrellen geweest. Tientallen jongeren van Libanese komaf trokken met honkbalknuppels door rijke wijken bij het strand. Ze vernielden winkels en auto's en vielen omstanders aan. Zeker zeven mensen raakten gewond.
In de nacht van zaterdag op zondag vielen 31 gewonden toen 5000 blanken Libanezen aanvielen uit wraak voor het molesteren van twee strandwachten.
ik heb me inmiddels flink ingelezen in de australische problemen en keur het af dat duizenden australiërs willekeurige libanezen aanpakken, dat is voor mij niet de definitie van een heldendaad. ik had liever gezien dat de knullen die overlast veroorzaken (bepaalde libanezen in dit geval) ter plekke een aframmeling krijgen van heb ik jou daar.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:01 schreef Meki het volgende:
[..]
jij noemt lebs ratten en aussies noem je geen ratten
En de Aussies van Zondag ben je die beelden vergetenquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb me inmiddels flink ingelezen in de australische problemen en keur het af dat duizenden australiërs willekeurige libanezen aanpakken, dat is voor mij niet de definitie van een heldendaad. ik had liever gezien dat de knullen die overlast veroorzaken (bepaalde libanezen in dit geval) ter plekke een aframmeling krijgen van heb ik jou daar.
Nu.nlquote:Tweede nacht van rellen in Sydney
Uitgegeven: 13 december 2005 08:09
Laatst gewijzigd: 13 december 2005 09:48
SYDNEY - De politie in Sydney krijgt extra bevoegdheden om de rellen de kop in te drukken. Dat maakte premier Morris Iemma van de Australische deelstaat New South Wales bekend nadat het in de nacht van maandag op dinsdag opnieuw tot ongeregeldheden was gekomen.
Bekijk video: Modem/ Breedband
Bij het geweld raakten zeven mensen gewond, werden enkele tientallen auto's beschadigd, winkels geplunderd en passanten mishandeld. Volgens de politie, die elf arrestaties verrichtte, betrof het dit keer een vergeldingsactie van jongens van Arabische herkomst.
Extra bevoegdheden
Minister-president Iemma van de deelstaat New South Wales, waarvan Sydney de hoofdstad is, heeft het regionale parlement teruggeroepen van het kerstreces. De parlementariërs moeten dinsdag nog een reeks van wetten goedkeuren die de politie extra bevoegdheden geven.
Door de wetgeving krijgt de politie het recht drankwinkels te sluiten in tijden van sociale ontrust. Verder kunnen ze in de toekomst auto's van relschoppers confisqueren. Bovendien kunnen mensen die rellen trappen straks tot maximaal vijftien jaar celstraf worden veroordeeld.
"Deze criminelen hebben de oorlog aan onze maatschappij verklaard en wij zullen ze niet laten winnen", zei Iemma op een persconferentie. "Ik wil de reputatie van Sydney als een tolerante, opwindende internationale stad niet laten bezoedelen door tuig en criminelen."
Honkbalknuppels
De relschoppers trokken maandagavond in een konvooi van veertig auto's de welvarende wijk Cronulla Beach in het zuiden van 's lands grootste stad binnen. Zij waren bewapend met honkbalknuppels en breekijzers. In de nabijgelegen wijk Brighton-Le-Sands bekogelden jongeren de politie.
In Cronulla Beach begonnen de ongeregeldheden zondag toen ongeveer 5000 deels dronken en racistische jongeren mensen van Arabische herkomst aanvielen en mishandelden. Een week eerder waren hier twee strandwachten mishandeld, mogelijk door mannen van Libanese herkomst
lees je wel?quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:11 schreef Meki het volgende:
[..]
En de Aussies van Zondag ben je die beelden vergeten
het was niet de eerste keer. de jongeren veroorzaken al tijden overlast op stranden en gedragen zich eigenlijk net zoals bepaalde mensen in zwembaden in nederland. met bekende teksten als: "this beach is from us, we own the beach" en schelden vrouwen uit voor hoer. maar goed, het is natuurlijk allemaal de schuld van australië oid, want ze krijgen geen kansen enzo... je kent het riedeltje wel...quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:12 schreef desiredbard het volgende:
Zeg zaolshetis...wat was de (drog)reden voor die lebs om die strandwachten aft rammellen
(Ik dagt dat er "Les" stond en in dat geval was het gewoon de tiojd van de maand en mannenhaat
en dan moeten alle buitenlanders en de kinderen het daarvoor ontgelden. want het is toch allemaal de schuld van Libanezenquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het was niet de eerste keer. de jongeren veroorzaken al tijden overlast op stranden en gedragen zich eigenlijk net zoals bepaalde mensen in zwembaden in nederland. met bekende teksten als: "this beach is from us, we own the beach" en schelden vrouwen uit voor hoer. maar goed, het is natuurlijk allemaal de schuld van australië oid, want ze krijgen geen kansen enzo... je kent het riedeltje wel...
lees nou eens goed en leg me geen woorden in de mond.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:18 schreef Meki het volgende:
[..]
en dan moeten alle buitenlanders en de kinderen het daarvoor ontgelden. want het is toch allemaal de schuld van Libanezen
ik leg geen woorden in je mond . ik beoordeel alleen jou opmerkingen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lees nou eens goed en leg me geen woorden in de mond.
meki ik deel die mening niet met je. ik zie de actie---> reactie anders. ik zie gespuis dat stranden en straten onveilig maakt en daarop zijn wat australiërs boos geworden en hebben, hoe fout soms ook, het recht in eigen hand genomen. zoals ik wellicht ten overvloedde, wel vind is dat ze de relschoppertjes aanpakken inplaats van onschuldige passanten.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:30 schreef Meki het volgende:
[..]
ik leg geen woorden in je mond . ik beoordeel alleen jou opmerkingen.
Aussies zijn als eerst ermee begonnnen met een soort gelijke "Kristalnacht" Alles wat een buitenlander was moest het ontgelden ook de politie moest het ontgelden
Lebs zijn toen een wraakactie begonnen. Allebei zijn ze fout Allebei zijn ze verkeerd bezig en ik hoop dat de politie de 5.000 racisten oppakt en evenals de Libanezen
Oh maar dat soort lui mogen ze wat mij betreft lens schoppen, desnoods met 5000 man. Probleem is alleen dat er nu willekeurige Libanezen aangevallen worden, en de kutlibanezen vrolijk met honkbalknuppels in hun auto's rond gaan cruisen in een reactie.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het was niet de eerste keer. de jongeren veroorzaken al tijden overlast op stranden en gedragen zich eigenlijk net zoals bepaalde mensen in zwembaden in nederland. met bekende teksten als: "this beach is from us, we own the beach" en schelden vrouwen uit voor hoer. maar goed, het is natuurlijk allemaal de schuld van australië oid, want ze krijgen geen kansen enzo... je kent het riedeltje wel...
dan pakt de politie de mensen aan . er zijn maar weinig Lebs die daar crimineel gedrag vertonen en de grootste deel van de Lebs zijn normale werkende mensen . Er zijn ook stoute criminele Aussies die maken ook stranden etc. onveilig. de beide groepen doen dat.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
meki ik deel die mening niet met je. ik zie de actie---> reactie anders. ik zie gespuis dat stranden en straten onveilig maakt en daarop zijn wat australiërs boos geworden en hebben, hoe fout soms ook, het recht in eigen hand genomen. zoals ik wellicht ten overvloedde, wel vind is dat ze de relschoppertjes aanpakken inplaats van onschuldige passanten.
IDDquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh maar dat soort lui mogen ze wat mij betreft lens schoppen, desnoods met 5000 man. Probleem is alleen dat er nu willekeurige Libanezen aangevallen worden, en de kutlibanezen vrolijk met honkbalknuppels in hun auto's rond gaan cruisen in een reactie.
In feite lost dat een hoop van het probleem op: die idioten in de auto's moet je wel hebben. Klemrijden, arresteren, klaar.
Elk stuk tuig dat opgepakt wordt is er eentje. Blank of Leb.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:55 schreef Meki het volgende:
op de foto´s zie ik geen Aussies gepakt worden
Jij moet je eens niet zo met twee maten meten, hypocriet mannetje. Destijds met de rellen in Parijs kon je wel begrip opbrengen voor de relschoppers. Mensen zoals jij hebben een metersdikke plaat gewapend beton voor hun kop.quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Oh nee?quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:55 schreef Meki het volgende:
op de foto´s zie ik geen Aussies gepakt worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |