Hallo,
ik heb een job aangeboden gekregen maar (weet zelf eigelijk niet waarom) zit ik te twijfelen of ik het wel zou doen of niet.
Wat voor job:
het is als een soort van consultant.
het gaat een beetje als volgt:
klanten zijn geinteresseerd in een product van bedrijf->klanten bellen bedrijf voor afspraak->gij gaat naar die klanten toe, geeft uitleg->klanten kopen al dan niet product->gij krijgt geld per klant.
Nu, het is echt wel een product waar vééél klanten voor te vinden zijn + zij zijn de enigste op dit vak (en ze hebben nu 9 miljoen klanten over west europa verspreidt maar tot nu toe nog bijna geen in dit land daarom véél potentiele klanten)
Betaling:
betaling is echt wel goed: ligt tussen de 100-350euro/klant (hangt van klant/product af).
4/5 van de klanten kopen uiteindelijk het product, dus hoge slagingskans.
(het levert dus heel wat meer op dan in een supermarkt te werken
![]()
)
Eigen baas:
ik werk zelf wanneer ik wil, ik maak zelf die afspraken, wens ik een maand of 3 niet te werken: geen probleem
Opleidingen:
begin opleiding moet ik volgen (moet verstand hebben van product, lijkt me logisch). Daarna komen er gedurende het jaar nog optionele opleidingen die je kunt volgen (gratis) en van zeer hoge kwaliteit zijn. (bevinden zich meestal net in het buitenland in een 5 sterrenhotel ofzo
![]()
)
Meeloop periode:
de eerste 10-15 klanten loop ik met "iemand" mee (nen toffe kerel eigenlijk), gewoon om de aanpak etc te zien. Ik hoef dus eigenlijk enkel een beetje op te letten zodat ik het uiteindelijk zelf eens kan proberen. Voor deze klanten word ik dus ook al betaald.
Nu, opzich dus wel toffe job als je het zo bekijkt maar ik twijfel toch een beetje. Kerel zegt ook van dat ik gewoon eerst eens kan proberen en gewoon even verlof nemen op mijn huidige werk en dan zien hoe het gaat.
Het is allemaal ook een erg chique bedoeling, iedere keer afspreken in 4 sterren hotels om erover te praten etc etc
![]()
Maargoed, ik twijfel toch nog altijd een beetje.
Iemand raad?
P.S.: ik ben zelf student
Ik zie zelf véél pro's en eigenlijk bijna geen "cons"