abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33003012
Hallo,
ik heb een job aangeboden gekregen maar (weet zelf eigelijk niet waarom) zit ik te twijfelen of ik het wel zou doen of niet.

Wat voor job:
het is als een soort van consultant.
het gaat een beetje als volgt:
klanten zijn geinteresseerd in een product van bedrijf->klanten bellen bedrijf voor afspraak->gij gaat naar die klanten toe, geeft uitleg->klanten kopen al dan niet product->gij krijgt geld per klant.

Nu, het is echt wel een product waar vééél klanten voor te vinden zijn + zij zijn de enigste op dit vak (en ze hebben nu 9 miljoen klanten over west europa verspreidt maar tot nu toe nog bijna geen in dit land daarom véél potentiele klanten)

Betaling:
betaling is echt wel goed: ligt tussen de 100-350euro/klant (hangt van klant/product af).
4/5 van de klanten kopen uiteindelijk het product, dus hoge slagingskans.
(het levert dus heel wat meer op dan in een supermarkt te werken )

Eigen baas:
ik werk zelf wanneer ik wil, ik maak zelf die afspraken, wens ik een maand of 3 niet te werken: geen probleem

Opleidingen:
begin opleiding moet ik volgen (moet verstand hebben van product, lijkt me logisch). Daarna komen er gedurende het jaar nog optionele opleidingen die je kunt volgen (gratis) en van zeer hoge kwaliteit zijn. (bevinden zich meestal net in het buitenland in een 5 sterrenhotel ofzo )

Meeloop periode:
de eerste 10-15 klanten loop ik met "iemand" mee (nen toffe kerel eigenlijk), gewoon om de aanpak etc te zien. Ik hoef dus eigenlijk enkel een beetje op te letten zodat ik het uiteindelijk zelf eens kan proberen. Voor deze klanten word ik dus ook al betaald.

Nu, opzich dus wel toffe job als je het zo bekijkt maar ik twijfel toch een beetje. Kerel zegt ook van dat ik gewoon eerst eens kan proberen en gewoon even verlof nemen op mijn huidige werk en dan zien hoe het gaat.
Het is allemaal ook een erg chique bedoeling, iedere keer afspreken in 4 sterren hotels om erover te praten etc etc

Maargoed, ik twijfel toch nog altijd een beetje.
Iemand raad?

P.S.: ik ben zelf student
Ik zie zelf véél pro's en eigenlijk bijna geen "cons"
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  zondag 11 december 2005 @ 23:46:04 #2
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_33003383
Ik zou niet van een 'job' spreken als je alleen per klant betaald krijgt. Je kunt proberen toch een soort basisuurtarief te krijgen, met een iets lagere provisie per klant. Je merkt dan gauw genoeg of zij ook echt serieus geloven dat je zoveel zal gaan verkopen.

Van de andere kant: je loopt weinig risico. In het slechtste geval ben je een hoop uren werk kwijt, en een ervaring rijker.

Om wat voor soort product gaat het eigenlijk?
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_33003545
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:46 schreef Marialice het volgende:
Ik zou niet van een 'job' spreken als je alleen per klant betaald krijgt. Je kunt proberen toch een soort basisuurtarief te krijgen, met een iets lagere provisie per klant. Je merkt dan gauw genoeg of zij ook echt serieus geloven dat je zoveel zal gaan verkopen.

Van de andere kant: je loopt weinig risico. In het slechtste geval ben je een hoop uren werk kwijt, en een ervaring rijker.

Om wat voor soort product gaat het eigenlijk?
het gaat voornamelijk om een soort van pensioen verzekering:
hier in belgie heeft bijna niemand da en is op dit moment groot probleem en is ook vaak in het nieuws.
Hierdoor krijgen ze nu héél veel klanten binne omdat zij marktleider zijn in dit en als enigste risicogarantie aanbieden: bv:

ge spaart 50¤ per maand van uw 25ste tot uw 60ste,
dan hebt ge iets van 22.000euro gespaard
da bedrijf maakt van da bedrag ongeveer 90.000 - 100.000 euro

Maar risicogarantie: gaat gij dood op uw 30ste krijgt ge 20.000 binne de 24u + uw 90.000 voor uw familie wanneer ge 60 zou worden
wordt ge arbeidsongeschikt voor 10 jaar of werkloos: da bedrijf blijft die maanden gewoon doorbetalen als extra, dus geen extra kosten voor u.

Dus opzich wel goed product en héél veel vraag naar hier.
(mensen die hier op pensioen gaan krijgen nu iets van 40% van hun loon, binnenkort zou da nog maar 27-20% kunnen worden...)

Wat de klanten betreft: ge krijgt regelmatig lijsten met geinteresseerde klanten (mensen die informatie hebben aangevraagd via TEL/MAIL).
+ ge hebt nen boekhouder die al die zaken voor u regelt + ook zoekt naar klanten die meer info willen.
  zondag 11 december 2005 @ 23:58:32 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33003726
Hmmm... bij je eerste post dacht ik 'Hmmm... geen vaste basis, maar klinkt verder wel goed'.
Bij je 2e post krijg ik kippevel. Het product 'verzekeringen'. Klinkt als een 'louche' iets.
Kweenie... kan mijn vinger er niet op leggen, maar klinkt niet als iets solides.

In weze zou je werkgever een pensioenfonds zijn en daar zijn er vast wel zat van die dat op een normale basis doen. Dus met een basis salaris voor diegenen die het verkopen.

Ik zou ook bang zijn voor doelen die ze je toch door je strot gaan duwen. Minimaal aantal klanten wat je moet gaan halen enzo.
Nu klinkt het nog leuk, maar ik weet niet...

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 12-12-2005 00:04:40 ]
  zondag 11 december 2005 @ 23:59:33 #5
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_33003746
Je hebt dus de aanbieding gekregen om verzekeringen te gaan verkopen.

Al die veelbelovende praatjes over hotels zou ik eerst maar eens naast me neerleggen.
Kijk wat ze je concreet te bieden hebben en laat je niet lokken met een verkooppraatje over een 'zover-sterren-hotel'.

Natuurlijk mag je net zoveel werken als je zelf wilt. Als jij namelijk geen verzekeringen verkoopt (en dat gaat moeilijker dan dat je zelf zou denken) heb je aan het eind van de maand niets te vreten. Het komt er dus op neer dat je niet zoveel vrij mag nemen als je wilt maar net zo lang mag werken als je wilt om er een boterham mee te verdienen.

Als je nu een vast salaris hebt zou ik er nog maar eens een paar keer over nadenken voordat je een wereld van stront afroept over jezelf.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_33003871
Hamburg-Mannheimer ???
  maandag 12 december 2005 @ 00:13:57 #7
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_33004125
hmmm het klinkt eigenlijk heel dubieus... moet je ook betalen voor je eerste cursus of investeren in het bedrijf als je meedoet?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_33004128
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:58 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm... bij je eerste post dacht ik 'Hmmm... geen vaste basis, maar klinkt verder wel goed'.
Bij je 2e post krijg ik kippevel. Het product 'verzekeringen'. Klinkt als een 'louche' iets.
Kweenie... kan mijn vinger er niet op leggen, maar klinkt niet als iets solides.

In weze zou je werkgever een pensioenfonds zijn en daar zijn er vast wel zat van die dat op een normale basis doen. Dus met een basis salaris voor diegenen die het verkopen.

Ik zou ook bang zijn voor doelen die ze je toch door je strot gaan duwen. Minimaal aantal klanten wat je moet gaan halen enzo.
Nu klinkt het nog leuk, maar ik weet niet...
mnja,
mensen op dit moment moeten wel aan pensioensparen gaan doen anders hebben ze later echt een dik probleem. dus ze hebben opzich weinig keus.
minimum aantal klanten = 0, dus dat is al geen probleem
pi_33004138
quote:
Op maandag 12 december 2005 00:04 schreef Tha_Flash het volgende:
Hamburg-Mannheimer ???
inderdaad, het zit bij die groep ofzo...
pi_33004225
maarja, punt is ook, bij men huidige job verdien ik een 5.5euro per uur...
schiet ook niet echt op en de sfeer is klote dus wel echt wel weg daar
  maandag 12 december 2005 @ 00:18:42 #11
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_33004248
Die opleidingen zijn ovh van die tjakka-seminars waar je aan mee mag doen.
En dat werk is voor losers man.
Moet je iedereen gaan benaderen die je kent etc. en labiele mensen iets aanpraten.
Die maatschappijen zoeken meestal gasten die al een beetje goedgelovig zijn om ze dat werk te laten doen.
Als je jouw 'targets' niet haalt lig je eruit en geloof me.. niemand haalt die targets constant.
Leuk om een jaartje te doen ofzo maar ik zou er geen hypotheek op afsluiten
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
  maandag 12 december 2005 @ 00:18:47 #12
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_33004251
quote:
Op maandag 12 december 2005 00:14 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

inderdaad, het zit bij die groep ofzo...
Ik wil maar 1 ding zeggen, niet doen.
Je "struki" word er alleen maar rijker van, niet jij.
  maandag 12 december 2005 @ 00:19:39 #13
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_33004269
En het is ook nog een pyramide-systeem
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_33004326
quote:
Op maandag 12 december 2005 00:19 schreef jehovaguerilla het volgende:
En het is ook nog een pyramide-systeem
Zo klinkt het wel, alleen TS geeft niet aan dat die ook nieuwe vertegenwoordigers kan aanbrengen (voorwaarde voor piramidespel). Bovendien is het piramidespel in Nederland verboden, of het in Belgie verboden is weet ik alleen niet (piramidespelen blijven wel af te raden, ook al is het toegestaan)
pi_33004451
quote:
Op maandag 12 december 2005 00:18 schreef Tha_Flash het volgende:

[..]

Ik wil maar 1 ding zeggen, niet doen.
Je "struki" word er alleen maar rijker van, niet jij.
ervaring?
en mnja, die "struki" moet ditzelfde ooit ook hebben gedaan natuurlijk
  maandag 12 december 2005 @ 00:31:02 #16
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_33004528
quote:
Op maandag 12 december 2005 00:28 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

ervaring?
en mnja, die "struki" moet ditzelfde ooit ook hebben gedaan natuurlijk
Meegeweest naar een bijeenkomst, hele gebeuren voorgelegd aan moeders ( = assurantietussenpersoon en financieel adviseur ) en op haar advies niet gedaan.
Verder van ex-verkopers slechte verhalen gehoord.
pi_33004700
Ik wist dat er al eens een topic over geopend was

Hamburg-Mannheimer
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_33015640
Als het te mooi klinkt om waar te zijn, is dat het ook....behalve als je de loterij wint.
Maar hoe groot is die kans?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')